aA
Pagalbos kelyje tarnybos žiemą turi dvigubai daugiau darbo negu šiltuoju metų laiku. Statistika rodo, kad vairuotojai dažniausiai susiduria su automobilio elektros sistemos gedimais, tačiau užtenka ir tų, kurie į savo transporto priemonę patekti negali dėl užšalusių spynelių. Draudikai prognozuoja, kad iškvietimai piką, kaip ir kasmet, pasieks sausį, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© Shutterstock

Elektros instaliacijos sistemos gedimai

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis aiškina, jog pagalbos kelyje iškvietimų skaičius žiemą apskritai yra pats didžiausias, o iškvietimų dėl automobilio elektros instaliacijos gedimų skaičius išauga vidutiniškai 6 kartus. Pernai sausį ir vasarį pagalbą dėl tokio tipo gedimų kvietėsi daugiau nei 200 vairuotojų, kai šiltuoju metų laiku tokių iškvietimų per mėnesį vidutiniškai sulaukiama apie 30.

„Šaltis turi įtakos automobilio elektros sistemai, todėl nieko keisto, jog gedimų padaugėja būtent žiemą. Kita vertus, dažniausiai pagalbą tenka kviesti dėl variklio užvedimui kritiškai svarbaus akumuliatoriaus – šis žiemą linkęs išsikrauti.

Vairuotojams meškos paslaugą daro ir vis dar gajus mitas, kad jei automobilį nors ir sunkiai, tačiau pavyko užvesti, tai ilgiau pavažinėjus akumuliatorius įsikraus. Būtų gerai, tačiau tai netiesa. Todėl pamatę perspėjimo ženklą prietaisų skydelyje arba pajutę, kad automobilis užsiveda tarsi nenoromis, nedelsdami pasitikrinkite akumuliatorių ir automobilio elektros instaliaciją. Laukti ir tikėtis, kad problema išsispręs tikrai neverta, nes vienintelis realus rezultatas – vieną rytą mašinos tiesiog nebegalėsite užvesti. Ir taip, labai dažnai tai nutinka visai ne laiku ir ne vietoje“, – teigia ekspertas.

A. Žiukelio teigimu, automobilių vairuotojams geriau pamiršti ir savarankišką akumuliatoriaus gaivinimą jį tiesiog įkraunant. Tai tėra vienkartinis problemos sprendimas, kuris gali padėti nebent nuvažiuoti iki automobilių serviso, tačiau jei po įkrovimo ryte automobilis užsiveda, toli gražu nereiškia, kad taip pat noriai jis vesis ir vakare.

Variklio gedimai

Lietuvoje automobilių varikliai genda visus metus, o žiemą tai tampa antra pagal populiarumą priežastimi dairytis profesionalios pagalbos kelyje. Specialisto teigimu, pagrindines variklio gedimo priežastis galima skirstyti į kelias grupes.

„Viena variklio gedimų grupė – senų automobilių susidėvėję varikliai. Būtent senų automobilių varikliams žiema gali būtų tikras išbandymas. Kitais atvejais, gedimai įvyksta dėl netinkamos variklio priežiūros, – nekeistos žvakės bei kitos detalės, dėl kurių variklis nebeveikia taip, kaip turėtų. Liūdniausiai žinoma, jei toks gedimas ištinka tolimesnėje kelionėje, tačiau bet kuriuo atveju tai ir vienas brangiausių gedimų“, – aiškina A. Žiukelis.

Variklio problemas žiemą lemia ir kitos priežastys – nekeisti tepalai, netinkamai veikiantis termostatas.

„Seniai nekeisti tepalai apsunkina šalto variklio užvedimą, o dėl netinkamai veikiančio termostato gali arba nešilti salonas, arba perkaisti variklis. Taip pat senų ir neprižiūrėtų automobilių šeimininkams žiemą ramiai gyventi neleidžia ir variklio gedimus gali lemti trūkinėjančios aušinimo skysčio žarnelės, nesandarios tarpinės bei kitos „senatvės“ bėdos“, – vardija specialistas.

Užšalusios spynos

Dar viena klasikinė situacija žiemą – užšalusios spynelės, kurių nepavyksta atidaryti, o specialūs skysčiai kaip tyčia palikti viduje.

„Jei randate automobilio spyną užšalusią, tai dar nebūtinai reiškia, jog reikia kviesti pagalbą, tačiau tai tikrai reiškia, kad net ir visiškos nevilties apimtam jokiu būdu nereikėtų naudoti verdančio vandens – žala tuomet bus gerokai didesnė nei tiesiog apledijusi spyna. Geriau atidžiai patikrinkite visas dureles, pamėginkite į saloną patekti ne per vairuotojo vietą. Kraštutiniu atveju galbūt galima į vidų patekti ir per bagažinę. Jei tikrai negalite patekti į salono vidų, tuomet tikrai gali tekti kviestis techninę pagalbą“, – sako specialistas.

A. Žiukelis taip pat pastebi, jog pastaraisiais metais tokių incidentų skaičius mažėja, ką galima aiškinti paprasčiausiu automobilių tobulėjimu – vis mažiau ir mažiau vairuotojų kasryt dureles atsirakinti turi raktu. Tačiau papildomų problemų gali sukelti ir paprasčiausiai išsikrovusios pultelio baterijos.

„Jei nepavyksta atrakinti automobilio pulteliu, prisiminkite, kada paskutinį kartą keitėte jo baterijas. Jei prieš kelerius metus – tuomet tikrai nemaža tikimybė, kad kalta būtent išsikrovusi baterija. Vienkartinis sprendimas – pultelio pašildymas rankose. Tačiau iš karto po to bateriją pakeiskite, nes problemos savaime tikrai neišsispręs. Ne veltui gamintojų rekomendacijose nurodoma baterijas keisti kas porą metų“, – sako draudimo bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas.

Degalų sistemos gedimai

Ketvirtoje vietoje pagal populiarumą kviečiant techninę pagalbą kelyje atsiduria su degalų sistema susiję gedimai. Žiema ypač pavojinga dyzelinu varomiems automobiliams, kurių šeimininkai laiku nepasirūpina savo transporto priemone. Nukritus temperatūrai šalčiui neatsparus, sezonui nepritaikytas ar nekokybiškas dyzelinas gali sugadinti net variklį.

„Dyzelinių automobilių žiemos problemos kyla dėl degaluose esančio parafino. Vasarinis dyzelinas esant žemai temperatūrai sutirštėja, užkemša filtrus ir visą degalų sistemą Lengviausia tokios problemos išvengti – iš anksto prisipilti specialaus žieminio dyzelino. Žinoma, degalų kokybė šiuo atveju taip pat labai svarbi, o problemų išvengti padėtų ir laiku pakeisti degalų filtrai“, – teigia specialistas.

Ratų ir padangų problemos

Su automobilio ratais susiję gedimai – irgi dažnas žiemos sezono palydovas.

„Žiemą ratai kenčia kur kas dažniau nei šiltuoju metų laiku. Daug didesnė tikimybė kelyje paslysti, nesuvaldžius automobilio trenktis į bordiūrą ar kitą daiktą ir taip sugadinti padangas. Taip pat būtent žiemą daug dažniau padangos sugadinamos ir į aštrias duobes keliuose nes žiemą duobės „slepiasi“ po sniegu. Būtent dėl šių priežasčių vairuotojams žiemą techninę pagalbą ir tenka kviesti dažniau“, – sako A. Žiukelis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėja apie sudėtingas eismo sąlygas: šiąnakt plikledis ir lijundra (15)

Antradienio naktį Lietuvoje eismo sąlygas sunkins plikledis ir lijundra, įspėja kelininkai .

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kastuvo (28)

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

B. Vanagas parodė, kaip pasitikrinti, ar automobilyje sėdite taisyklingai – svarbiausia ne patogumas (21)

Taisyklingas automobilio valdymas prasideda nuo taisyklingos sėdėjimo pozicijos. Tik sėdėdami...

Priminė vairavimą lengvinančią sistemą, kurią važiuojant per lietų geriau išjungti (35)

Važiuojant 90 km/val. greičiu keliu, ant kurio – vieno centimetro vandens sluoksnis, slystelėti...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Top naujienos

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (1433)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (36)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

Orai: laikysis lengvas šaltukas

Lapkritis persirita į paskutinį dešimtadienį ir, panašu, artėja prie jam būdingų orų.

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (481)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Markauskas pardavė jį iš posto išvertusį ūkį: politika privertė daryti greitus sprendimus (25)

Per patį skandalo dėl neteisėtai ariamos žemės įkarštį tuometinis žemės ūkio ministras...

Tenerifėje atostogavęs lietuvis apie salai smogusią stichiją: sakė, kad tai – anomalija (31)

„Tai ne eilinis įvykis, nes anomalija ne bet ką vadina“, – taip savaitgalį šėlusią...

DELFI autoriai pagerbti Titanų statulėlėmis (26)

Antradienio vakarą į iškilmingą vakarą MO muziejuje rinkosi DELFI autoriai ir bičiuliai. Čia...

Antrame kėlinyje įvarčiais prapliupę serbai sutriuškino Lietuvos rinktinę (204)

Lietuvos futbolo rinktinė sužaidė geriausią pirmą kėlinį UEFA Tautų lygoje, tačiau antrajame...

Neuromokslininkas Bredesenas: norite nesusirgti Alzheimeriu – venkite pagrindinių ligos sukėlėjų (27)

„Holistic Primary Care“ redaktorius Erikas Goldmanas kalbasi su dr. Dale’u Bredesenu –...

„Žalgirį“ CSKA pasitiko netikėtai vėsiai, bet su komplimentais specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai antradienio vakarą surengė pirmąją treniruotę Maskvoje prieš...