aA
Koronaviruso pandemija sujaukė ne vieno lietuvio atostogų planus, o dėl apribotų galimybių keliauti po Europą ir pasaulį, gyventojai renkasi artimesnes alternatyvas, pavyzdžiui – kelionę po Baltijos šalis. Nors Latviją ir Estiją automobiliu pasiekti yra pakankamai patogu, o eismo ypatumai šiose šalyse yra panašūs į mūsiškius, eismo įvykių Baltijos kaimynėse Lietuvos vairuotojai neišvengia, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Jaunas vairuotojas
Jaunas vairuotojas
© Shutterstock

Draudimo bendrovės „Ergo“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas primena, kaip tokiais atvejais derėtų elgtis.

Svarbu užpildyti eismo įvykio deklaraciją

Anot R. Bieliausko, Latvijoje bei Estijoje, kaip ir kitose Europos Sąjungos valstybėse, galioja privalomasis transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimas, todėl patekus į eismo įvykį, apsidraudusiems vairuotojams rūpesčių sumažėja. Tačiau visų pirma, net ir atsidūrus stresinėje situacijoje, svarbu neprarasti šalto proto ir atlikti visus būtinus veiksmus.

„Jei eismo įvykis yra rimtas, jo metu nukenčia žmonės, pirmiausiai, žinoma, reikėtų rūpintis jų sveikata ir gyvybėmis. ES šalyse bendrasis pagalbos telefonas yra toks pat, kaip ir Lietuvoje – 112. Pažymėtina, kad net jei žmonės eismo įvykio metu sužalojami nesunkiai, policiją tokiu atveju kviesti būtina. Įvykus smulkesniam eismo įvykiui, kai nukentėjusiųjų nėra ir sutariama dėl avarijos kaltininko, galima savarankiškai užpildyti eismo įvykio deklaraciją“, – sako R. Bieliauskas.

Pildyti eismo įvykio deklaraciją užsienio valstybėse, anot R. Bieliausko, taip pat galima naudojantis atspausdintomis ir draudimo bendrovių išduotomis deklaracijų formomis ar net užpildyti paprasčiausią baltą popieriaus lapą. Visgi, kad būtų išvengta nesusipratimų, visuomet pravartu su savimi turėti eismo įvykio deklaraciją.

Ką turite žinoti, jeigu į eismo įvykį patekote užsienio šalyje
© DELFI / Josvydas Elinskas

Praverčia vaizdiniai įrodymai

R. Bieliauskas pastebi, kad užsienio šalyje, kad ir kokia artima ji atrodytų, sutarti dėl eismo įvykio aplinkybių ir deklaracijos pildymo gali būti sudėtingiau dėl kalbos barjero, mažesnio pasitikėjimo užsieniečiais. Dėl to, kilus net menkiausiems neaiškumas, abejonėms ar nesutarimams, reikėtų kreiptis į tos šalies policiją, paskambinus bendruoju pagalbos telefonu.

„Taip pat ne tik užpildykite eismo įvykio deklaraciją, bet ir užfiksuokite kuo daugiau vaizdinių įrodymų – nufotografuokite eismo įvykio vietą, automobilių pozicijas po avarijos, apgadinimus, dalyvaujančių transporto priemonių valstybinius numerius ir vairuotojų užpildytus dokumentus, taip pat – kelio ženklus ir eismo juostų ženklinimą iš tolimesnės perspektyvos. Jei būta eismo įvykio liudininkų, taip pat pravartu susirinkti jų kontaktus. Kilus neaiškumams, tai gali padėti tiksliai įvertinti eismo įvykio aplinkybes ir palengvinti žalos administravimo procesą“, – sako R. Bieliauskas.

Dėl išmokos – kreiptis į kaltininko draudiko atstovus

Draudikų atstovo teigimu, jei eismo įvykis yra nedidelis, jo metu žmonės nenukentėjo, o transporto priemonės gali keliauti toliau, užpildžius eismo įvykio deklaraciją iš įvykio vietos galima skirstytis, o draudimo ir žalos atlyginimo klausimus išspręsti grįžus į savo šalį.

Ką turite žinoti, jeigu į eismo įvykį patekote užsienio šalyje
© DELFI / Josvydas Elinskas

„Daugelis ES šalyse transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimo paslaugas teikiančių draudikų turi savo atstovus ir Lietuvoje. Dėl to grįžus namo reikėtų kreiptis į juos. Svarbiausia turėti eismo įvykio deklaraciją ar policijos pažymą. Avarijos kaltininko draudimo bendrovę ir jos atstovus mūsų šalyje visuomet galima pasitikrinti Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro interneto svetainėje www.cab.lt. Jei draudimo bendrovė atstovų mūsų šalyje neturi, tuomet reikia kreiptis į Transporto priemonių draudikų biurą. Užsienyje avarijos kaltininkais tapę Lietuvos vairuotojai taip pat turėtų apie įvykį kuo greičiau informuoti savo draudimo bendrovę“, – sako R. Bieliauskas.

Draudiko atstovas pabrėžia, kad užsienyje sugedus automobiliui, prakiurus padangai, įklimpus, pasibaigus degalams, praradus automobilio raktelius ar nutikus kitiems netikėtumams, gali padėti „Kasko“ draudimo paslauga „Pagalba kelyje“, jei pasirinktas jos sąlygų galiojimas užsienyje.

Žalos – tūkstantinės

R. Bieliausko teigimu, šiemet vidutinė „Ergo“ fiksuota eismo įvykiuose Latvijoje Lietuvos vairuotojų patirta žala siekė 1565 eurus, o Estijoje – 4524 eurus.

Pagal „Kasko“ draudimo sutartis vidutinės žalos šiose šalyse šiemet siekė atitinkamai 2170 eurų Latvijoje ir 2408 eurus Estijoje.

Dažniausi eismo įvykiai, į kuriuos patenka Baltijos šalyse keliaujantys Lietuvos vairuotojai, yra susiję su neatsargiu lenkimu ar persirikiavimu, greičio viršijimu, sankryžose įvykstančiais susidūrimais su kitais eismo dalyviais.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
3.4000

Neįprastas užsispyrimas: 48 kartus nesėkmingai vairavimo egzaminą laikęs lenkas neketina pasiduoti

Lenkijos mieste Lodzėje gyvenantis 65 metų amžiaus Bogdanas Matusiakas nuo 2018 metų mėgina...

Ekspertai apie vairuotojų atidumą: ketvirtadalis automobilių apgadinimų padaromi judant atbulomis

Eismo dalyvių tyrimai rodo, kad vairuotojas, naudodamas atbulinę pavarą, per metus vidutiniškai...

Ką svarbu žinoti, kad leidžiantis į keliones automobiliu naktį nepritrūktų šviesos?

Vasarai įpusėjus ir dienoms pradedant trumpėti, verta didesnį dėmesį skirti automobilio...

Išvažiuojantys iš miestų ilgąjį savaitgalį pradeda spūstyse: eismo situacija dar gali prastėti

Prasidedant ilgajam Žolinių savaitgaliui, o tautiečiams traukiant poilsiauti, miestuose jau ėmė...

Vilniečiai susirūpino, ką reiškia ant stulpų atsiradusios mėlynos rodyklės: ar tikrai jas reikia ignoruoti?

Kintantys kelio ženklai vairuotojų jau nestebina, tačiau nedidelėse švieslentėse atsiradusios...

Top naujienos

Į Vilniaus merus nusitaikiusiam Zuokui – skaudus smūgis: pastangų pridėjo ir buvusi žmona (1)

Į Vilniaus miesto merus nusprendusiam kandidatuoti Artūrui Zuokui – nemalonumai dėl ankstesnių...

Karas „netikėtai“ atėjo į Krymą: minios žmonių susiruošė bėgti (5)

Prie išvažiavimo iš Krymo – milžiniškos eilės, okupantai jau bėga, pusiasalis bus...

Karo ekspertai: yra ir negerų signalų (3)

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertų teigimu, susidaro...

15-metės nužudymo istorijoje gauta naujų duomenų: bus bandoma išsiaiškinti esminę detalę

Ar Lietuvą sukrėtusios 15-metės šiaulietės nužudymu įtariami jaunuoliai suprato, ką darė ir...

Karas Ukrainoje. „Kokia įdomi diena“: skelbiama apie sprogimus prie Simferopolio Melitopolio meras: pasislėpti jau niekas nebesuspės (3)

Rusijos publicistas Andrejus Piontkovskis įsitikinęs, kad Rusijos prezidentas siekia paliaubų.

Kraują stingdantis radinys Vilniaus Vingio parke: ant upės kranto rastas moters kūnas

Sostinės gyventojų ir svečių gausiai lankomame Vingio parke aptiktas žmogaus kūnas. Jo galva...

Karbauskis: daugelį Lietuvos žmonių nuvylė ir net įžeidė tokie premjerės žodžiai (5)

Antram didžiausiam nepriklausomam elektros tiekėjui „ Perlas Energija “ paskelbus apie planus...

Iki baisios tragedijos trūko labai nedaug: mama vaiką jūroje išleido maudytis vieną (2)

Ilgąjį Žolinės savaitgalį pajūrio paplūdimiai braškėjo per siūles. Tiek žmonių juose, bent...

„Gazprom“: dujų kaina Europoje žiemą gali didėti 60 proc.

Rusijos valstybinis koncernas „Gazprom“ įspėja savo klientus Europoje dėl žiemą...

Delfi PliusGintarė Bakūnaitė

Karo lakūnu Ukrainoje tapęs vyras – apie griežtas taisykles, baimes ir melą žmonai

„Kiekvienas lakūnas skaičiuoja kiekvieną minutę. Nežinau daug ar mažai – 11 tūkstančių...