aA
Pastebėję specialiųjų tarnybų automobilių signalus dalis vairuotojų sutrinka ir ne visada žino, kaip elgtis. Akimirkos sumaištis arba neapdairumas gali baigtis eismo įvykiu, tačiau atsakomybė už tai gali tekti bet kuriai pusei, teigia draudimo bendrovės BTA ekspertai.
© DELFI / Ainis Gurevičius

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad nors Kelių eismo taisyklėse įtvirtinta eismo dalyvių pareiga visų pirma įsitikinti manevrų saugumu, tačiau rekomenduoja neužmiršti, kad medikų bei pareigūnų gaišinimas ar sustabdymas jiems vykstant į pagalbos vietą gali turėti kur kas rimtesnių pasekmių, nei automobilių aplamdymas.

„Vairuotojai, pamatę specialiųjų tarnybų švyturėlius bei išgirdę garso signalus turėtų suvokti, kad galimai kažkur sužeistas ar serga žmogus, kilo gaisras, įvyko konfliktas. Tokiais atvejais, kai svarbi kiekviena minutė ar net sekundė, eismo dalyviai – vairuotojai ir pėstieji – turi operatyviai pasitraukti nuo važiuojamosios kelio dalies ir stengtis pirmiausiai praleisti tuos, kurie skuba gelbėti gyvybių“, – sako A. Žiukelis.

Pasak jo, svarbu ir tai, kad ne visiems signalams reikia vienodai paklusti: pavyzdžiui, privačių apsaugos tarnybų ar kelininkų naudojami geltoni švyturėliai pirmenybės eisme nesuteikia.

Pirmumo teisę suteikia mėlyni ir raudoni, arba tik mėlyni švyturėliai. Jų suteikiamomis teisėmis Lietuvoje naudojasi priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba, policija, greitoji medicinos pagalba ir kai kurios kitos tarnybos.

Tuo tarpu oranžinius švyturėlius įjungia įvairios avarinės ir saugos tarnybos, tačiau šie tik įspėja eismo dalyvius apie galimą pavojų, bet jokių privilegijų kelyje nesuteikia.

„Prieš kelerius metus taisyklės dar buvo išskirtinai specialiųjų tarnybų pusėje. Jos kelyje turėjo daugiau privilegijų, o kaltė dėl eismo įvykių paprastai tekdavo paprastiems vairuotojams. Pasikeitus Kelių eismo taisyklėms, eismo dalyvių pareiga nedelsiant pasitraukti į šalį ir praleisti specialiųjų tarnybų transporto priemones niekur nedingo, tačiau specialiosioms transporto priemonėms iškelta sąlyga – nepaisyti greičio apribojimų, šviesoforo signalų ar kitų eismo taisyklių leidžiama tik įsitikinus, kad tikrai nekils pavojaus kitiems eismo dalyviams. Taigi, jei šios nuostatos nesilaikoma, gali būti, jog specialiosios tarnybos automobilio vairuotojas bus pripažintas kaltu“, – sako specialistas.

A. Žiukelio teigimu, į specialiųjų tarnybų automobilius dėmesį privalo atkreipti ne tik vairuotojai, bet ir pėstieji.

„Galiojančios taisyklės suteikia teisę specialiosioms transporto priemonėms nepraleisti pėsčiųjų, todėl jie turi būti itin atidūs. Artėjant specialiajai transporto priemonei pėstiesiems draudžiama pradėti eiti per važiuojamąją kelio dalį, o jau esantiems joje privalu nedelsiant pasitraukti“, – sako draudikų atstovas.

Anot jo, nepaisant taisyklių ir atsargumo priemonių, kelyje vis dėlto pasitaiko eismo įvykių, kuriuos sukelia, arba į kuriuos patenka specialiųjų tarnybų automobiliai.

„Ši problema ypač aktuali didžiuosiuose miestuose, kur eismas intensyviausias. Žinodami, kad privalo duoti kelią artėjančioms specialiosioms transporto priemonėms, pasitraukdami į dešinįjį kelkraštį arba dešinįjį važiuojamosios dalies kraštą vairuotojai kartais reaguoja impulsyviai, „šoka“ į kelkraštį. Būtina prisiminti, kad manevruoti būtina atsargiai, laikantis saugaus eismo principų, nes stengiantis išvengti vieno eismo įvykio gali įvykti kitas. Jei vis dėlto taip nutinka, išsiaiškinti teks patiems vairuotojams ir specialiųjų tarnybų automobilio vairuotojai vargu, ar bus kalti“, – primena A. Žiukelis.

BTA turimi duomenys rodo, kad dažniausiai į eismo įvykius patenka greitosios medicinos pagalbos ir policijos automobiliai, o skaudžiausi susidūrimai įvyksta sankryžose.

„Greitosios medicinos pagalbos ir policijos automobiliai dažniau vyksta į iškvietimus, be to, yra santykinai sunkiau pastebimi nei priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos automobiliai. Ženklais arba šviesoforų signalais reguliuojamoje sankryžoje net ir pirmenybę turintis paprastas automobilis, turėtų laikytis saugaus atstumo, praleisti prie sankryžos artėjantį specialiosios tarnybos automobilį su įjungtais švyturėliais. Tačiau būtent čia dėl didesnio greičio dažniausiai ir įvyksta eismo įvykiai“, – pasakoja A. Žiukelis.

Į eismo įvykius patekusių specialiųjų tarnybų žalas registruojančios draudimo bendrovės ekspertas sako, kad paprastai žalos būna didelės.

„Dažniausiai greitis būna didelis, o specialiųjų tarnybų automobiliai nėra seni ir pigūs. Kai kurių remontas specifinis, nemažai kainuojantis, todėl tokiais atvejais žalos skaičiuojamos nebe šimtais, o tūkstančiais ar dešimtimis tūkstančių eurų“, – komentuoja Ekspertizių skyriaus vadovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Gelbsti vairuotojus, atvykstančius pamatyti popiežiaus: netoli Vilniaus centro – 3 tūkst. stovėjimo vietų (16)

Šią savaitę pamatyti popiežių Pranciškų Vilniuje ketina dešimtys tūkstančių vilniečių...

Vilniaus centras vairuotojams nepasiekiamas: uždaro pagrindines gatves, nepaisantiems draudimo – baudos žada nuvilkti paliktus automobilius (81)

Popiežius Pranciškus Lietuvoje lankysis savaitgalį , tačiau jau penktadienį Vilniaus...

Prieš popiežiaus vizitą priminė, ką daryti kelyje išvydus automobilį su švyturėliais (67)

Dėl savaitgalį šalyje laukiamo popiežiaus Pranciškaus vizito Vilniaus ir Kauno gatvėse ne tik...

Kilus įtarimams patikrins, ar sektoriniai greičio matuokliai veikia teisingai (115)

Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą...

Perspėja automobilių savininkus: kišenę patuštinti gali net kieme išpurtytas kilimėlis (153)

Realybė rodo, kad dėl atsainaus požiūrio į aplinkosaugą ar taisyklių nežinojimo kai kurie...

Top naujienos

Žmonės suplūdo į gatves: popiežius jau atvyko prie Aušros vartų nuolat pildoma (656)

Popiežiaus Pranciškaus lankomoje Lietuvos sostinėje gyventojai užplūdo gatves - vieni rikiuojasi,...

Žmonių gelbėjimo drama Baltijos jūroje: sudužo jachta, kapitonas nuskendo ieškoma dar vieno vyro (56)

Šeštadienį Klaipėdoje gelbėtojai išskubėjo į pagalbą skęstantiems žmonėms. Pranešama apie...

Dalia Popiežių pirmą kartą išvydo prie oro uosto: prisiminimas išliks visam gyvenimui nuolat pildoma (178)

Nuo 15 val. įėjimas į Aušros vartų gatvę uždarytas. Susirinkusieji kartu su Popiežiumi...

11 metų Velse dirbantis gydytojas: mums įprasta pacientui prisistatyti ir paklausti, ar galima jį paliesti (59)

Intervencinis kardiologas Eduardas Šubkovas (48 m.) jau 11 metų dirba Šiaurės Velso Glan Clwyd...

Arūno Valinsko sūnus – apie vaikystę garsioje šeimoje ir kodėl dar neskuba vesti savo vaikelio mamos (99)

Šou verslo ryklių Ingos ir Arūno Valinskų sūnus Arūnas Valinskas jaunesnysis (28) rugsėjo...

Į mokyklą tėvai vaikus išlydi su baime: iki mirtinos tragedijos – vos žingsnis (18)

Prasidėję naujieji mokslo metai ir besitęsiantis Panevėžio gatvių remontas atnešė iššūkių...

Išskirtinę dieną – retai kartu matomos Adamkų šeimos pasirodymas (37)

Popiežiaus Pranciškaus vizito Lietuvoje nepraleido ir pastaruosius mėnesius viešumoje retai...

Gerais norais ir pragaras grįstas: „sveikas“ maistas mokyklose virto „jokio“ maisto? (27)

Jau praėjo trys mokslo metų savaitės. Trys savaitės, kai mokiniai mokyklose turi būti maitinami...

Po ištisus dešimtmečius tvyrojusios įtampos Vatikanas skelbia apie svarbų susitarimą papildyta (7)

Vatikanas šeštadienį paskelbė su Kinija sudaręs „preliminarų susitarimą“ dėl vyskupų...

Batai, kuriuos įsigiję akimirksniu suteiksite įvaizdžiui prabangos (3)

Vasarą, kai vyravo pigaus (tik ne blogąja prasme) stiliaus tendencijos, turėjome progą puoštis...