aA
Žiemą vairuotojų budrumą tikrina ne tik oro sąlygos, bet ir laukiniai žvėrys: šaltuoju sezonu jie intensyviai ieško maisto, todėl migruoja tarp miškų, taip atsidurdami miestuose bei kituose atviruose plotuose šalia važiuojamosios dalies. Draudikai pastebi, kad gyvūnų ir žmonių susidūrimų skaičius kasmet auga, todėl dalijasi patarimais, kaip tokių nelaimių išvengti, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Laukiniai gyvūnai kelyje
Laukiniai gyvūnai kelyje
© Reuters / Scanpix

„Ergo“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, įmonė nuo 2014-ųjų iki 2019-ųjų iš viso užfiksavo 3056 vairuotojų ir laukinių gyvūnų susidūrimo atvejus. Per šį laiką išmokėtų arba rezervuotų draudimo išmokų suma siekia daugiau nei 4,4 milijonus eurų. 2019-iasiais užfiksuoti 673 tokie eismo įvykiai, o tai 2014-ųjų statistiką viršija daugiau kaip trečdaliu.

Nei išvažiuoti, nei palikti

R. Bieliauskas pastebi – susikirtę žvėrių ir žmonių keliai lemia skaudžias pasekmes: transporto priemonių sugadinimą, kuris neretai būna nebepataisomas, sunkius sužalojimus, žūtis. Anot draudimo eksperto, tokių eismo įvykių padariniai itin kompleksiški: nutrenkęs gyvūną, vairuotojas privalo elgtis atsakingai, antraip gali neišvengti ir baudų, ir teisės vairuoti praradimo.

Kelių eismo taisyklės numato – jei susidūrus su žvėrimi buvo apgadinta transporto priemonė ar kitas turtas, o žvėris buvo sužeistas ar nugaišo, privaloma apie tai pranešti bendruoju pagalbos telefonu 112 ir vykdyti pareigūnų nurodymus. Pasišalinimas iš avarijos gali būti traktuojamas kaip pabėgimas iš eismo įvykio vietos, o už tai numatoma ir bauda, ir teisės vairuoti atėmimas. Be to, negalima išsivežti nugaišusio gyvūno – už šį veiksmą irgi numatyta administracinė atsakomybė“, – komentuoja R. Bieliauskas.

Draudikų atstovas pabrėžia, kad tokių įvykių neretai galima išvengti. Tačiau norint tą padaryti privaloma išlikti budriems, kreipti dėmesį į perspėjamuosius ženklus, paisyti saugaus vairavimo patarimų ir kelių eismo taisyklių.

„Miškingose vietovėse ar atviruose plotuose, kuriuose gyvūnų migracija ir automobilių eismas – intensyvūs, statomos apsauginės tvoros, tačiau yra daug kelių, kur jos ir neįrengtos. Žvėrys neretai apeina ir užkardas, todėl susidūrimo rizika išlieka didelė, tai rodo ir statistika. Be to, gyvūnai migruoja ir miestuose, ypač Vilniuje, Klaipėdoje – išlaikyti budrumą derėtų ne tik iš jų išvykus“, – apie pavojus kalba R. Bieliauskas.

Laukiniai gyvūnai kelyje
Laukiniai gyvūnai kelyje
© Reuters / Scanpix

Nesignalizuoti ir nemirksėti šviesomis

Susidūrimai su gyvūnais dažniausiai įvyksta todėl, kad jie nesupranta, kas yra automobilis – artėjantį objektą priima kaip priešą. Žvėrys neįvertina atstumo, transporto priemonių judėjimo greičio, o matydami grėsmę arba lekia tolyn, arba tiesiai į ją.

„Automobilio šviesos, keliamas triukšmas gali gyvūną pabaidyti, iššaukti neprognozuojamą elgesį. Tačiau, ką daryti, nežino ir vairuotojai: spaudžia garsinį signalą, ima švilpti, traukia mobiliuosius telefonus – filmuoja, fotografuoja. Tada gyvūnas pasimeta, tampa agresyvus. Mūsų veiksmus žvėrys supranta kitaip, net signalizavimą jie girdi kitokį“, – sako R. Bieliauskas.

Draudimo ekspertas pataria – net jei gyvūnas matomas tolumoje, reikėtų sumažinti automobilio greitį, važiuoti atsargiai, nenaudoti ne tik garsinio signalo, bet ir vengti mirksėti šviesomis.

Geriau stabdyti arba sukti į kelkraštį

R. Bieliauskas sako – tragiškas susidūrimo pasekmes gali sumažinti ir tinkama vairuotojų reakcija. Jei žvėris atsidūrė priešais automobilį, susidūrimo išvengti dažniausiai sunku, tačiau išvydus gyvūną anksčiau, rekomenduojama kuo stipriau spausti stabdžių pedalą.

„Staigus sustabdymas arba bandymas kliūtį apvažiuoti – būdas išvengti nelaimės. Nemažoje dalyje automobilių įrengtos stabdžių antiblokavimo, elektroninės stabilumo sistemos, kurios užtikrina didesnę tikimybę, kad prieš transporto priemonę staiga pasirodęs gyvūnas netaps eismo įvykio priežastimi“, – teigia pašnekovas.

Draudikų atstovas dar prideda, kad vairuotojų pasirinkimas sukti į šalikelę, o ne važiavimas tiesiai į žvėrį, taip pat gali sumažinti pavojų.

„Jei važiuojate ne mišku, o šalia atviro ploto – patarčiau stabdant automobilį jį kreipti į kelkraštį. Susidūrimas su kelis šimtus kilogramų sveriančiu briedžiu dažniausiai baigiasi tuo, kad automobilis kerta gyvūnui per kojas, o visas kūnas, kurio masė išauga, krenta ant stogo ir priekinio stiklo. Mažesnė žala bus atsidurti šalikelėje: transporto priemonės apgadinimo išvengti nepavyks, tačiau greitis sumažės palengva, o sužalojimų rizika bus ne tokia didžiulė“, – tvirtina R. Bieliauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(20 žmonių įvertino)
3.9500

Benediktas Vanagas pasibaisėjo gatvėje pamatytu vaizdu: užkliuvo paspirtukininko elgesys (75)

Neseniai socialiniame tinkle „Facebook“ pasirodęs Benedikto Vanago įrašas apie netinkamą...

Perspėjo paspirtukininkus: pernai dėl eismo įvykių teko išmokėti 61 tūkst. eurų, šiemet prognozuoja dar daugiau (46)

Kasmet pavasarį gatvėse pastebima vis daugiau elektrinių paspirtukų vairuotojų. Draudikai...

Didesnio pravažumo furgonų privalumai atsiskleidžia kebliose situacijose

Idealiomis sąlygomis norėtųsi važinėti tik asfalto danga, niekuomet nenusukti nuo kelio, tačiau...

To nežino daugelis vairuotojų: jei po avarijos draudikams užklius padangos, kišenė gali gerokai patuštėti (18)

Dygliuotas žiemines padangas pasikeisti į vasarines šiemet galima iki gegužės 10 dienos, tuo...

Papasakojo apie mažalitražius: kodėl dažnas nenori sėsti į automobilį su „pieno pakelio“ dydžio varikliu (129)

Didesnis išmetamųjų dujų kiekio mažinimas, ekologiškumas ir kylančios degalų kainos prisideda...

Top naujienos

Ekspertas kritikuoja valdžios planą: tas yra tiek pat saugu, kiek leisti pabučiuoti kryželį prie įėjimo (2)

Buvęs Ekspertų tarybos narys, matematikos mokslų daktaras Vaidotas Zemlys-Balevičius sukritikavo...

Koronaviruso duomenys Lietuvoje: užfiksuoti 1278 nauji atvejai, mirė 14 žmonių paskiepyta beveik 25 tūkst. žmonių (172)

Ketvirtadienį Lietuvoje buvo nustatyti 1278 nauji koronaviruso atvejai, dar 14 žmonių mirė,...

„Popierinis“ kelias ir tiltas grasina namų griovimais Balsiuose: gyventojai nė nebegali užsiimti remontu (278)

Balsių bendruomenės sukilusios dėl planuojamo naujo kelio ir tilto, kuris turėtų sujungti...

Maskva pagrasino Čekijai atsaku, „kokio nesapnavo net baisiausiame sapne“ (367)

Oficiali Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovė spaudai Marija Zacharova sureagavo į...

Mirusiu laikytas ir po 25 metų atsiradęs Lietuvos sporto komentatorius teismo pripažintas gyvu (36)

Vilniaus miesto apylinkės teismas ketvirtadienį gyvu pripažino buvusį sporto komentatorių...

Lietuvė išpasakojo, kaip Danijoje veikia „koronapaso“ sistema: prireikia ir grožio salone, ir bare (494)

Lietuva dar tik svarsto įsivesti galimybių pasą, kuris leistų plačiau atsiverti kai kuriems...

Artimiesiems išsipasakojusi moteris sulaukė ne palaikymo, o „pamokymo“: aš taip gyvenau, močiutė taip gyveno, tai ko tu čia užsimanei?

Sakoma, kad pasidalinus laime ji dvigubai padidėja, o pasidalinus skausmu, šis dvigubai sumažėja....

Seime – naujas siūlymas dėl 0 promilių vairuotojams pavežėjams (1)

Lengvaisiais automobiliais keleivius už atlygį pagal užsakymą vežantiems vairuotojams siūloma...

Vaida Kurpienė | D+

Ką valgyti? Su Vaida Kurpiene: patarimai, kaip pavasarį gauti tikrą vitaminų bombą ir dar sutaupyti pinigų

Pavasarį norisi pradėti sveikai, tad gali tekti pakoreguoti ir mitybą. „Delfi Plius“ laidos...

Pasitikrinkite, ar nevartojate per daug cukraus: gydytoja išvardijo pagrindinius požymius (43)

Cukrus neretai įvardijamas priešu, nuodais ar net „baltąja mirtimi“. Kiek šis saldus...