aA
Žiemą vairuotojų budrumą tikrina ne tik oro sąlygos, bet ir laukiniai žvėrys: šaltuoju sezonu jie intensyviai ieško maisto, todėl migruoja tarp miškų, taip atsidurdami miestuose bei kituose atviruose plotuose šalia važiuojamosios dalies. Draudikai pastebi, kad gyvūnų ir žmonių susidūrimų skaičius kasmet auga, todėl dalijasi patarimais, kaip tokių nelaimių išvengti, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Laukiniai gyvūnai kelyje
Laukiniai gyvūnai kelyje
© Reuters / Scanpix

„Ergo“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, įmonė nuo 2014-ųjų iki 2019-ųjų iš viso užfiksavo 3056 vairuotojų ir laukinių gyvūnų susidūrimo atvejus. Per šį laiką išmokėtų arba rezervuotų draudimo išmokų suma siekia daugiau nei 4,4 milijonus eurų. 2019-iasiais užfiksuoti 673 tokie eismo įvykiai, o tai 2014-ųjų statistiką viršija daugiau kaip trečdaliu.

Nei išvažiuoti, nei palikti

R. Bieliauskas pastebi – susikirtę žvėrių ir žmonių keliai lemia skaudžias pasekmes: transporto priemonių sugadinimą, kuris neretai būna nebepataisomas, sunkius sužalojimus, žūtis. Anot draudimo eksperto, tokių eismo įvykių padariniai itin kompleksiški: nutrenkęs gyvūną, vairuotojas privalo elgtis atsakingai, antraip gali neišvengti ir baudų, ir teisės vairuoti praradimo.

Kelių eismo taisyklės numato – jei susidūrus su žvėrimi buvo apgadinta transporto priemonė ar kitas turtas, o žvėris buvo sužeistas ar nugaišo, privaloma apie tai pranešti bendruoju pagalbos telefonu 112 ir vykdyti pareigūnų nurodymus. Pasišalinimas iš avarijos gali būti traktuojamas kaip pabėgimas iš eismo įvykio vietos, o už tai numatoma ir bauda, ir teisės vairuoti atėmimas. Be to, negalima išsivežti nugaišusio gyvūno – už šį veiksmą irgi numatyta administracinė atsakomybė“, – komentuoja R. Bieliauskas.

Draudikų atstovas pabrėžia, kad tokių įvykių neretai galima išvengti. Tačiau norint tą padaryti privaloma išlikti budriems, kreipti dėmesį į perspėjamuosius ženklus, paisyti saugaus vairavimo patarimų ir kelių eismo taisyklių.

„Miškingose vietovėse ar atviruose plotuose, kuriuose gyvūnų migracija ir automobilių eismas – intensyvūs, statomos apsauginės tvoros, tačiau yra daug kelių, kur jos ir neįrengtos. Žvėrys neretai apeina ir užkardas, todėl susidūrimo rizika išlieka didelė, tai rodo ir statistika. Be to, gyvūnai migruoja ir miestuose, ypač Vilniuje, Klaipėdoje – išlaikyti budrumą derėtų ne tik iš jų išvykus“, – apie pavojus kalba R. Bieliauskas.

Laukiniai gyvūnai kelyje
Laukiniai gyvūnai kelyje
© Reuters / Scanpix

Nesignalizuoti ir nemirksėti šviesomis

Susidūrimai su gyvūnais dažniausiai įvyksta todėl, kad jie nesupranta, kas yra automobilis – artėjantį objektą priima kaip priešą. Žvėrys neįvertina atstumo, transporto priemonių judėjimo greičio, o matydami grėsmę arba lekia tolyn, arba tiesiai į ją.

„Automobilio šviesos, keliamas triukšmas gali gyvūną pabaidyti, iššaukti neprognozuojamą elgesį. Tačiau, ką daryti, nežino ir vairuotojai: spaudžia garsinį signalą, ima švilpti, traukia mobiliuosius telefonus – filmuoja, fotografuoja. Tada gyvūnas pasimeta, tampa agresyvus. Mūsų veiksmus žvėrys supranta kitaip, net signalizavimą jie girdi kitokį“, – sako R. Bieliauskas.

Draudimo ekspertas pataria – net jei gyvūnas matomas tolumoje, reikėtų sumažinti automobilio greitį, važiuoti atsargiai, nenaudoti ne tik garsinio signalo, bet ir vengti mirksėti šviesomis.

Geriau stabdyti arba sukti į kelkraštį

R. Bieliauskas sako – tragiškas susidūrimo pasekmes gali sumažinti ir tinkama vairuotojų reakcija. Jei žvėris atsidūrė priešais automobilį, susidūrimo išvengti dažniausiai sunku, tačiau išvydus gyvūną anksčiau, rekomenduojama kuo stipriau spausti stabdžių pedalą.

„Staigus sustabdymas arba bandymas kliūtį apvažiuoti – būdas išvengti nelaimės. Nemažoje dalyje automobilių įrengtos stabdžių antiblokavimo, elektroninės stabilumo sistemos, kurios užtikrina didesnę tikimybę, kad prieš transporto priemonę staiga pasirodęs gyvūnas netaps eismo įvykio priežastimi“, – teigia pašnekovas.

Draudikų atstovas dar prideda, kad vairuotojų pasirinkimas sukti į šalikelę, o ne važiavimas tiesiai į žvėrį, taip pat gali sumažinti pavojų.

„Jei važiuojate ne mišku, o šalia atviro ploto – patarčiau stabdant automobilį jį kreipti į kelkraštį. Susidūrimas su kelis šimtus kilogramų sveriančiu briedžiu dažniausiai baigiasi tuo, kad automobilis kerta gyvūnui per kojas, o visas kūnas, kurio masė išauga, krenta ant stogo ir priekinio stiklo. Mažesnė žala bus atsidurti šalikelėje: transporto priemonės apgadinimo išvengti nepavyks, tačiau greitis sumažės palengva, o sužalojimų rizika bus ne tokia didžiulė“, – tvirtina R. Bieliauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(20 žmonių įvertino)
3.9500

Gerinti eismo saugumą kviečia kartu

Lietuvos saugaus eismo strategija – didinti saugumą šalies keliuose. Šios strategijos prioritetai...

Lietuvos miestų gatvėse gali atsirasti naujų šviesoforų: bus skirti tik vienai kategorijai

Nuo birželio 1 d. įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, miestuose gali atsirasti...

Kelininkai: eismo sąlygas sunkins lietus

Šeštadienio rytą Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia yra sausos, vietomis...

Verslas PliusKarolis Birgilas

Eksperimentas nustebino: važiuojant lėčiau pavyko sutaupyti, tačiau tokia strategija suveiks ne su visais automobiliais (4)

Prasidėjus degalų kainų raliui vairuotojai dažniau atkreipia dėmesį į patarimus, kaip važiuoti...

Draudikai perspėja apie liūdnus vasaros rekordus (2)

Nuolat girdime apie klimato kaitą ir tai jau įrodo konkretūs skaičiai Lietuvoje. „Lietuvos...

Top naujienos

Delfi Plius Lauryna Vireliūnaitė

Grozevas įvardijo, koks žmogus galėtų ateiti po Putino: tai būtų pats baisiausias variantas

Tarptautinės grupės „ Bellingcat “ vyriausiasis tyrėjas Christo Grozevas teigia, kad...

Dešimtys tūkstančių gyventojų bus priskirti nepasirengusiems dirbti: kyla klausimų dėl naujos tvarkos

Seimui pritarus Užimtumo sistemos pakeitimams, tarnyba jau ruošiasi skirstyti bedarbius į...

Karas Ukrainoje. Žiniasklaida: Rusija svarsto antrąjį Kijevo puolimą Baltarusijoje – nerimą keliantys ženklai

Ukrainos ginkluotosios pajėgos pripažino, kad Rusijos pajėgos padarė pažangą Donecko srityje...

Istorija, kuria Lietuvoje niekas nenorėjo patikėti: lovoje su kitu vyru užtiktas užsienietis išgyveno tikrą pragarą (1)

Tūkstančiams užsieniečių prieglobsčio nesuteikęs Migracijos departamentas (MD), tikėtina,...

Paskutinį pavasario savaitgalį – itin nemalonių orų porcija

Šeštadienio dieną, Lietuvos orus lems ciklono pietinė dalis. Vyraus debesuoti su pragiedruliais...

Jasikevičiaus auklėtiniams teko rimtai paprakaituoti ketvirtfinalyje graikas vos nefiksavo trigubo dublio, turkas atsidūrė ligoninėje

Ispanijos ACB lygos ketvirtfinalio seriją iki dviejų pergalių reguliaraus sezono nugalėtoja „...

Šokas Stambule: Eurolygos čempionai – sumalti į miltus savo pačių gerbėjų akivaizdoje

Jei Eurolygos čempionų trofėjų išlaikiusi Stambulo „Anadolu Efes“ ekipa tikėjosi viena koja...

Delfi PliusJurga Grigienė

Londone dirbanti lietuvė sklaido mitus apie gandais apipintą gydymo būdą: išbandę nustemba, koks jis paprastas ir veiksmingas

Tikriausiai ne vienas esate girdėję pasakojimų apie stebuklingą išgijimą panaudojus hipnozinę...

Delfi PliusDaiva Žeimytė-Bilienė, laida „Iš esmės“

Tikina, kad tai – beprecedentė situacija Lietuvoje: perspėja dėl naujų grėsmių, kurių anksčiau neturėjome

Praėjusiais metais per Baltarusiją į Lietuvą patekę migrantai, kurių dauguma negavo...