aA
Žiemą vairuotojų budrumą tikrina ne tik oro sąlygos, bet ir laukiniai žvėrys: šaltuoju sezonu jie intensyviai ieško maisto, todėl migruoja tarp miškų, taip atsidurdami miestuose bei kituose atviruose plotuose šalia važiuojamosios dalies. Draudikai pastebi, kad gyvūnų ir žmonių susidūrimų skaičius kasmet auga, todėl dalijasi patarimais, kaip tokių nelaimių išvengti, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Laukiniai gyvūnai kelyje
Laukiniai gyvūnai kelyje
© Reuters / Scanpix

„Ergo“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, įmonė nuo 2014-ųjų iki 2019-ųjų iš viso užfiksavo 3056 vairuotojų ir laukinių gyvūnų susidūrimo atvejus. Per šį laiką išmokėtų arba rezervuotų draudimo išmokų suma siekia daugiau nei 4,4 milijonus eurų. 2019-iasiais užfiksuoti 673 tokie eismo įvykiai, o tai 2014-ųjų statistiką viršija daugiau kaip trečdaliu.

Nei išvažiuoti, nei palikti

R. Bieliauskas pastebi – susikirtę žvėrių ir žmonių keliai lemia skaudžias pasekmes: transporto priemonių sugadinimą, kuris neretai būna nebepataisomas, sunkius sužalojimus, žūtis. Anot draudimo eksperto, tokių eismo įvykių padariniai itin kompleksiški: nutrenkęs gyvūną, vairuotojas privalo elgtis atsakingai, antraip gali neišvengti ir baudų, ir teisės vairuoti praradimo.

Kelių eismo taisyklės numato – jei susidūrus su žvėrimi buvo apgadinta transporto priemonė ar kitas turtas, o žvėris buvo sužeistas ar nugaišo, privaloma apie tai pranešti bendruoju pagalbos telefonu 112 ir vykdyti pareigūnų nurodymus. Pasišalinimas iš avarijos gali būti traktuojamas kaip pabėgimas iš eismo įvykio vietos, o už tai numatoma ir bauda, ir teisės vairuoti atėmimas. Be to, negalima išsivežti nugaišusio gyvūno – už šį veiksmą irgi numatyta administracinė atsakomybė“, – komentuoja R. Bieliauskas.

Draudikų atstovas pabrėžia, kad tokių įvykių neretai galima išvengti. Tačiau norint tą padaryti privaloma išlikti budriems, kreipti dėmesį į perspėjamuosius ženklus, paisyti saugaus vairavimo patarimų ir kelių eismo taisyklių.

„Miškingose vietovėse ar atviruose plotuose, kuriuose gyvūnų migracija ir automobilių eismas – intensyvūs, statomos apsauginės tvoros, tačiau yra daug kelių, kur jos ir neįrengtos. Žvėrys neretai apeina ir užkardas, todėl susidūrimo rizika išlieka didelė, tai rodo ir statistika. Be to, gyvūnai migruoja ir miestuose, ypač Vilniuje, Klaipėdoje – išlaikyti budrumą derėtų ne tik iš jų išvykus“, – apie pavojus kalba R. Bieliauskas.

Laukiniai gyvūnai kelyje
Laukiniai gyvūnai kelyje
© Reuters / Scanpix

Nesignalizuoti ir nemirksėti šviesomis

Susidūrimai su gyvūnais dažniausiai įvyksta todėl, kad jie nesupranta, kas yra automobilis – artėjantį objektą priima kaip priešą. Žvėrys neįvertina atstumo, transporto priemonių judėjimo greičio, o matydami grėsmę arba lekia tolyn, arba tiesiai į ją.

„Automobilio šviesos, keliamas triukšmas gali gyvūną pabaidyti, iššaukti neprognozuojamą elgesį. Tačiau, ką daryti, nežino ir vairuotojai: spaudžia garsinį signalą, ima švilpti, traukia mobiliuosius telefonus – filmuoja, fotografuoja. Tada gyvūnas pasimeta, tampa agresyvus. Mūsų veiksmus žvėrys supranta kitaip, net signalizavimą jie girdi kitokį“, – sako R. Bieliauskas.

Draudimo ekspertas pataria – net jei gyvūnas matomas tolumoje, reikėtų sumažinti automobilio greitį, važiuoti atsargiai, nenaudoti ne tik garsinio signalo, bet ir vengti mirksėti šviesomis.

Geriau stabdyti arba sukti į kelkraštį

R. Bieliauskas sako – tragiškas susidūrimo pasekmes gali sumažinti ir tinkama vairuotojų reakcija. Jei žvėris atsidūrė priešais automobilį, susidūrimo išvengti dažniausiai sunku, tačiau išvydus gyvūną anksčiau, rekomenduojama kuo stipriau spausti stabdžių pedalą.

„Staigus sustabdymas arba bandymas kliūtį apvažiuoti – būdas išvengti nelaimės. Nemažoje dalyje automobilių įrengtos stabdžių antiblokavimo, elektroninės stabilumo sistemos, kurios užtikrina didesnę tikimybę, kad prieš transporto priemonę staiga pasirodęs gyvūnas netaps eismo įvykio priežastimi“, – teigia pašnekovas.

Draudikų atstovas dar prideda, kad vairuotojų pasirinkimas sukti į šalikelę, o ne važiavimas tiesiai į žvėrį, taip pat gali sumažinti pavojų.

„Jei važiuojate ne mišku, o šalia atviro ploto – patarčiau stabdant automobilį jį kreipti į kelkraštį. Susidūrimas su kelis šimtus kilogramų sveriančiu briedžiu dažniausiai baigiasi tuo, kad automobilis kerta gyvūnui per kojas, o visas kūnas, kurio masė išauga, krenta ant stogo ir priekinio stiklo. Mažesnė žala bus atsidurti šalikelėje: transporto priemonės apgadinimo išvengti nepavyks, tačiau greitis sumažės palengva, o sužalojimų rizika bus ne tokia didžiulė“, – tvirtina R. Bieliauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(20 žmonių įvertino)
3.9500

Ką daryti, kai stabdant ima „mušti vairą“ ar vibruoti stabdžiai? (53)

Pavasariop, ilgėjant dienoms, vis dažniau vairuotojai išsiruošia į tolimesnes keliones. Kaip tik...

Savo teisėmis įsitikinę pėstieji perėjose „krenta“ automobiliams po ratais (219)

Pėstieji žino, jog juos, einančius pėsčiųjų perėja, vairuotojai privalo praleisti. Tačiau ne...

Kaip alkoholis veikia vairuotojus – kas nutinka po vienos taurės gėrimo (53)

Nemažai Europos šalių leidžia vairuoti po nedidelio suvartoto alkoholio kiekio, bet tokiose...

Vairuotojų klaidos: siekdami sutaupyti gaišta laiką prie neužsivedančių automobilių (24)

Nors šiemet žiema kaip niekada šilta, sąlyginai nedidelis šaltukas naktį, kai kuriems...

Per pusantro mėnesio – 30 proc. daugiau sužeistųjų keliuose (6)

Nors visą žiemą vairuotojai ir kiti eismo dalyviai galėjo džiaugtis gana pavasariškais orais,...

Top naujienos

Žiauriausias skerdynes pokario Europoje matęs taikdarys: jie žiūrėjo į mus su viltimi ir baime, o mes negalėjome nieko padaryti

Liepos 12-osios vakare pirmieji autobusai kirto fronto liniją ir pasiekė Kladanji pabėgėlių...

Lietuvos įmonės įvertino britų planus dėl atvykstančių darbuotojų: sužlugdytų patys save (44)

„Legalus darbas Anglijoje (amžius iki 60 metų)! Dirbk sandėliuose bei fabrikuose! Užsidirbk...

Orai: nemalonus reiškinys tęsis visą savaitgalį (6)

Po labai vėjuotos nakties, sekmadienio dieną vėjas aprims nežymiai. Vis dar daugelyje rajonų...

Gydymo įstaigoje – darbas baudžiavos sąlygomis: per mėnesį uždirba vos 195 eurus (157)

Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centre (PSPC) – neeilinė situacija, primenanti...

„Bloomberg“: Putino planas žlugo, susitikimas su Lukašenka neišgelbėjo (356)

Vladimiro Putino netikėtas Rusijos vyriausybės atsistatydinimo inicijavimas ir konstitucinių...

Po ilgos tylos Grybauskaitė prakalbo apie santykius su komanda bei ką būtų dariusi su Narkevičiumi (601)

10 metų Lietuvai vadovavusi kadenciją baigusi prezidentė Dalia Grybauskaitė susitikime su Knygų...

Turistų traukos taikinys Lietuvoje: žmonės čia netingi atvykti net iš tolimiausių šalies miestų (9)

Savaitgaliais į Pakruojį, esantį Šiaurės Lietuvoje , suvažiuoja nemažai automobilių, pilnų...

Internautus papiktino „TV pagalbos“ vedėjų elgesys ir žodžiai: gynė smurtavusį vyrą? (182)

Socialines problemas apžvelgiančioje laidoje „TV pagalba“ neseniai buvo rengiama laida apie nuo...

Liga, dėl kurios draugai ir kolegos gali virsti priešais: tokį sergančiojo elgesį sunku pakęsti net ir artimiesiems (3)

Vagystė dažnam asocijuojasi su neigiamais jausmais ne tik dėl to, kad tai – nusikaltimas....

Kodėl moterys patiria orgazmą: tai susiję ne tik su giminės pratęsimu (23)

Priežastys, kodėl moterys patiria orgazmą, mokslininkus domina jau gana seniai. Vyrams orgazmas...

|Maža didelių žinių kaina