aA
Atvėsus orams vairuotojai turėtų imtis automobilio paruošimo šaltajam metų laikui darbų. Prieš pirmuosius šalčius savo automobilio neparuošę vairuotojai gali ne tik susidurti su techninėmis problemomis, bet ir sukelti eismo įvykį.
Langų apiplovimo skystis
Langų apiplovimo skystis
© Shutterstock

Bene dažniausia problema, su kuria susiduria vairuotojai, kai paspaudžia šaltukas – užšalę skysčiai. Anot automobilių techninio eksperto Viktor Romančik, vairuotojai neretai pamiršta vasarinį langų skystį pakeisti žieminiu, tad nukritus temperatūrai šis užšąla.

Dėl užšalusio langų skysčio automobilis tikrai nenustos važiuoti, tačiau saugaus eismo ekspertai pastebi, kad darganotomis rudens dienomis ir ypač naktimis labai svarbu, kad langų apiplovimo sistema veiktų sklandžiai. Esant prastoms oro sąlygoms vairuotojui ir taip tenka įtempti akis. O jei ant priekinio stiklo užtiškusio purvo nebus įmanoma nuplauti, važiuoti toliau bus pavojinga.

Ar pylėte vandenį?

V. Romančik pastebėjo, kad nemažai techninių problemų vairuotojai patiria tada, kai pamiršta, jog vasarą į aušinimo sistemą įpylė vandens. Kai aušinimo sistemoje esantis vanduo užšąla, tenka vykdyti tikras automobilių gelbėjimo operacijas.

To būtų galima išvengti, jei vairuotojai tinkamu automobilio aušinimo sistemos darbu susirūpintų laiku. Vairuotojai turėtų įprasti patikrinti, ir, jei reikia, pakeisti aušinimo skystį nauju. Toks įprotis padėtų be nerimo laukti šalčių ir išvengti problemų jiems atėjus.

Smulkus ir vidutinis verslas
Smulkus ir vidutinis verslas
© Shutterstock

Apie šį skystį pamiršta

Nors nemaža vairuotojų dalis apskritai pamiršta dažniau patikrinti stabdžių skysčio kiekį, specialistas patarė, kad šį skystį reikėtų ne tik patikrinti, bet ir nepamiršti jo pakeisti. Bėgant laikui stabdžių skysčio savybės kinta, todėl ilgainiui jis gali nebeužtikrinti tinkamo stabdžių sistemos darbo. Dėl seno, savybes praradusio stabdžių skysčio gali pailgėti stabdymo kelias, stabdžiai gali pradėti prasčiau veikti, o tai gali tapti ir eismo įvykio priežastimi.

Kiekvienas automobilių gamintojas yra nurodęs, kada reikėtų keisti stabdžių skystį. Visgi norėdami užtikrinti savo saugumą, vairuotojai stabdžių sistemoje esantį skystį turėtų atnaujinti kas dvejus metus.

Ypač prieš šaltąjį metų laiką, kai stabdymo kelias prailgėja dėl prastesnio padangų sukibimo su keliu, vairuotojai turėtų užtikrinti sklandų stabdžių sistemos darbą, taip pat, jei reikia, pasirūpinti naujais stabdžių diskais, būgnais ir kaladėlėmis. Jei reikia, taip pat patikrintų ABS ir kitų sistemų veikimą. Prastai veikianti stabdžių sistema gali lemti ne tik smulkų eismo įvykį, bet ir sunkius žmonių sužalojimus jei pastebėjus laukinį gyvūną ar prieš pėsčiųjų perėją automobilio nepavyks sustabdyti laiku.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(20 žmonių įvertino)
4.6000

Kelininkai: naktį šalies vakaruose gali pašalti iki 5 laipsnių šalčio (1)

Šeštadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis...

Įvertino automobilių pirkėjus: reikalavimai lyg iš anekdotų, o mašinos istorijos vis dar netikrina (119)

Naudotų automobilių rinką supa įvairios paslaptys bei keistenybės. Nebestebina atvejai, kada iš...

Parodė, kas nutika, kai akis „trumpam“ nuleidžiame į telefoną – rezultatas nemalonus (3)

„Sekundė“, „Tikrai ne daugiau nei dviems sekundėms“, „Pora sekundžių“ – taip...

Pasakė, kaip prižiūrėti vaikiškas automobilines kėdutes: yra kelios svarbios taisyklės

Vaikus turintys vairuotojai puikiai žino – auginant mažylius automobilio salonas reikalauja...

Sunerimo: ar tikrai liečiami ekranai automobiliuose geriau nei mygtukai (4)

Įprastus telefonus su mygtukais jau seniai pakeitė jutikliniai, didelių ekranų išmanieji, o dabar...

Top naujienos

Pakliuvo į sudėtingą sukčiavimo schemą ir to nesuprato: kaip už svetimus pinigus aferistai gauna prekes (42)

Per pandemiją sukčiai dar labiau įsigudrino ir kuria naujas sudėtingas sukčiavimo schemas....

Dailius Dargis | D+

Byla, dėl kurios tyrėjas nusprendė mesti darbą: visą Lietuvą kraupinusį serijinį žudiką išdavė kvepalų buteliukas

2000 metais iki gegužės 9-osios be žinios dingo trys 20 – 25 metų merginos. Tomis dienomis...

Kaip vieno ekonomisto protestas ant plauko pakabino 740 mlrd. Europos atsigavimo fondą (69)

Berndas Lucke privertė Vokietijoje stabdyti 750 mlrd. eurų vertės koronaviruso pandemijos...

„Depo“ pirkėjui – įspūdinga bauda: klouno kaukė neapsaugo nuo koronaviruso (548)

Klouno kaukė neišgelbėjo nuo atsakomybės – į Vilniaus Ukmergės gatvėje esantį prekybos...

Šiluma pasidžiaugėme, o dabar laukia snaigės, o kai kur – net ir plikledis (1)

Pirmadienio dieną šalies vakaruose bus debesuota su pragiedruliais. Šiame regione daug kur palis,...

Prabangieji turizmo perlai: 10 įspūdingiausių viešbučių grandinių pasaulyje (2)

Jau daug metų pasaulio viešbučiai veikia grandinėmis, ir dėl to keliautojai skirtingose šalyse...

Tarp Europos galingųjų bręsta naujas konfliktas: netikėtos galimybės gali atsiverti ir Lietuvai (413)

Prancūzija ir Vokietija. Jei reikėtų įvardyti dvi šalis, aplink kurias sukosi didieji XIX ir XX...

Vaistininkų pagyros grilio mėgėjams – vis dažniau kepamos daržovės, vis rečiau maistas virsta angliuku (1)

Vienas ryškiausių pavasario rodiklių – galimybė maistą gaminti lauke. Artėjant savaitgaliui...

Gabrielė Grinkaitė | D+

Gydytoja papasakojo, kaip atrodo priklausomybės pradžia: po 20 metų tokie pacientai atvyksta į jos kabinetą (4)

„Klasikinis pacientas yra tas, kuris ateina ir pasako, kad problemų su alkoholiu pradėjo turėti...

Tyrimas rodo, kad „afrikinė“ COVID-19 atmaina geba lengviau įveikti „Pfizer“ vakcinos sukurtą „gynybą“ (76)

Pietų Afrikos Respublikoje ( PAR ) aptiktoji koronaviruso atmaina geba lengviau „pralaužti“ „...