aA
Tikriausiai mažai kas pagalvotų, kad viena nedidelė detalė privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo sutartyje, iš tiesų, yra viena iš esminių aplinkybių nustatant riziką bei draudimo sutarties kainą. Dažniausiai esame linkę galvoti apie automobilio vairuotojo stažą, amžių ar prieš tai patirtus eismo įvykius. Tačiau vienas svarbiausių draudimo sutarties punktų, į kurį derėtų atkreipti dėmesį, – informacija apie kitus automobilio vairuotojus, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Ką reikia žinoti draudžiant automobilį, jeigu transporto priemonę vairuos keli vairuotojai
© Įmonės archyvas

Kodėl svarbu paminėti, jeigu automobilį vairuos keli asmenys?

Pradedantieji sukelia daugiau eismo įvykių

Jeigu transporto priemonę ketina vairuoti keli asmenys, kitas vairuotojas tampa labai svarbiu sutarties akcentu. Draudimo bendrovės, nustatydamos riziką, papildomą vairuotoją laikys vienu pagrindinių jos veiksnių.

Įprastai prašoma nurodyti jauniausio galimai transporto priemonę vairuosiančio asmens amžių bei mažiausiai patyrusio vairuotojo stažą. Šie duomenys yra svarbūs ne veltui. Ne gyvybės draudimo bendrovės duomenimis, pradedantieji vairuotojai sukelia apie 3-4 kartus daugiau eismo įvykių, lyginant su didelį stažą turinčiais transporto priemonių valdytojais.

„Suėjus dvejų metų vairavimo stažo sukakčiai tampa neprivalu transporto priemonę ženklinti klevo lapo lipduku, tačiau automobilio valdymo įgūdžiai nepasikeičia per naktį. Tvirtiems vairavimo gebėjimams susiformuoti dažniausiai prireikia ir daugiau laiko. Galima palyginti: vairuotojai, kurių stažas siekia iki dvejų metų, avarijas patiria daugiau nei tris kartus dažniau už tuos, kurių patirtis viršija 10 metų“, – sako Linas Laugalis, „Compensa Vienna Insurance Group“ Produktų ir rizikos vertinimo departamento vadovas.

Skaičiuojama, kad eismo įvykių kaltininkais tampa 18 proc. vairuotojų, kurie turi 2 metų patirtį, 11 proc., turinčių 2-5 metų patirtį, 7 proc. – 5-10 metų patirtį ir 5 proc., kurių stažas viršija 10 metų. Tačiau, avaringumą lemia ne tik turima vairavimo patirtis, bet ir vairuotojo amžius. Dažniausiai eismo įvykius sukelia jauni vairuotojai, kuriems yra iki 25 metų, o saugiausiai vairuoja asmenys nuo 55 iki 65 metų.

„Pastebime tendenciją, kad jauni vairuotojai dažniau patenka į didesnius eismo įvykius. Šios amžiaus grupės vairuotojų sukeltos eismo įvykių vidutinės išmokos yra 30 proc. didesnės už asmenų, priklausančių amžiaus grupei nuo 55 iki 65 metų“, – įžvalgomis dalijasi L. Laugalis.

Kaip išsirinkti tinkamiausią draudimo variantą?

Netinkamai draudimo sutartyje užpildyti duomenys apie kitus galimus vairuotojus gali būti brangi pamoka. Jeigu įvykio metu automobilį vairuotų jaunesnis ar mažesnį stažą turintis asmuo nei nurodyta draudimo sutartyje, tokiu atveju, finansinė atsakomybė kristų ne tik ant draudimo bendrovės pečių. Žalą nukentėjusiam asmeniui padengusi draudimo įmonė, jos dalį išieškotų iš įvykio kaltininko – transporto priemonę vairavusio asmens arba jos savininko.

„Dėl to, sudarant draudimo sutartį, svarbu nurodyti visas galimas papildomas rizikas bei su tuo susijusias detales. Pavyzdžiui, ne tik paminėti kitus galimus vairuotojus, tačiau nepamiršti ir tiksliai nurodyti mažiausią tikėtiną stažą bei amžių. Kuo tikslesni duomenys bus pateikti draudimo bendrovei, tuo didesnė tikimybė, kad klientas ir jo automobilis bus apsaugoti nuo visų galimų rizikų ir įvykių. Žinoma, kokybiška konsultacija su draudimo specialistu ir konkretaus atvejo aptarimas visada padeda išsirinkti tą produktą, kurio reikia“, – teigia L. Laugalis.

Svarbu paminėti, kad privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo sutartis gali būti ir neapribota kitų vairuotų amžiumi ir stažu. Taigi, derėtų įvertinti savo poreikius ir pasistengti, kad jie kuo geriau atsispindėtų automobilio draudimo sutartyje. O pasirašius sutartį – nepamiršti, kad pasikeitus sąlygoms, apie jas reikėtų informuoti draudimo kompaniją bei papildyti dokumentą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(13 žmonių įvertino)
2.6154

Perspėjo baisiausiu Lietuvos keliu važiuojančius vairuotojus: dėl kaitros jis deformavosi (169)

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad dėl itin aukštos orų temperatūros...

Priminė, ką elektrinių paspirtukų vairuotojams daryti griežtai draudžiama (13)

Šiltajam metų laikui įsibėgėjant, į gatves išrieda vis daugiau elektrinių paspirtukų. Tačiau...

Akcija „NežVairuok“ moko saugiai vairuoti: skaitydami žinutę avarijos tikimybę padidinate net 23 kartais (1)

Antrąkart organizuojama „Delfi“ socialinė iniciatyva „ NežVairuok “ siekia atkreipti...

Atmintinė vairuotojams: kas ir kada atlygins automobiliui padarytą žalą (2)

Išvažiavus į kelią, gali laukti ne tik smagi kelionė, bet ir įvairūs nemalonūs netikėtumai:...

Kaip įsigyti naudotą automobilį ir neapsigauti: pardavėjų reikia reikalauti vieno kodo (69)

Nuo šių metų gegužės 1 d. įsigalėjusi transporto priemonių savininkų apskaitos sistema,...

Top naujienos

STT paviešinus faktus Puidokas pateikė savo versiją dėl užsidarymo tualete ir prabilo apie pavojų gyvybei (206)

Penktadienį pranešta, jog Specialiųjų tyrimų tarnybos ( STT ) pareigūnų veiksmai prieš Seimo...

Seimas priėmė sprendimą dėl nukentėjusių verslų: liepą įsigalios laikina PVM lengvata

Pusantrų metų nuo liepos 1 dienos lengvatinis 9 proc. pridėtinės vertės mokestis (PVM) bus...

Po stichinės kaitros galime sulaukti net škvalinių vėjų: jau netrukus – audringi reiškiniai ir nauji rekordai jutiminė temperatūra gali kilti net iki 40 laipsnių

Lietuvoje ir toliau vyrauja karšti, tropikus primenantys orai . Savaitgalį net užfiksuotas visų...

Nutylėtas skandalas: po grasinimų nužudyti buvo sustiprinta tuomečio premjero Skvernelio apsauga (283)

Vadovybės apsaugos departamento (VAD) pareigūnai, gavę žinių apie grasinimus nužudyti bei...

Mokesčių reforma: vienu klausimu takoskyra koalicijoje ypač ryški (122)

Pelno mokesčio lengvatų klausimas Vyriausybės rengiamoje mokesčių reformoje gali kaip reikiant...

Koronavirusas Lietuvoje: užfiksuoti vos 58 nauji atvejai, mirė 4 žmonės (111)

Praėjusią parą Lietuvoje užfiksuoti vos 58 nauji koronaviruso atvejai, nuo šios infekcijos mirė...

Dėl karščių parengtyje ir liftininkai: galimi liftų išsijungimai

Dėl karščių padažnėjus sutrikimams elektros tiekimo grandinėse, kai kuriose Lietuvos dalyse...

Tiesioginė transliacija / Delfi tema. Mindaugas Pakalnis – apie naująjį Vilniaus bendrąjį planą

Kas svarbaus ir įdomaus keičiasi naujajame Vilniaus miesto bendrajame plane? Kur ir kokie pastatai...

Įspūdinga lietuvės karjera Norvegijoje: nesvarbu lytis, svarbu protas ir energija

Prieš kiek daugiau nei dešimtmetį atvykusi į Norvegiją, lietuvė Ieva Martinkėnaitė...

Viktor Voroncov | D+

Tai, ką supranta kiekvienas rusas ir nesupranta Vakarai: kodėl Navalnas niekada netaps Rusijos prezidentu

Turiu draugą, žinomą Lietuvos politiką, gerai pažįstantį Rusiją ir jos realijas. Buvo metas,...