Automobilių priežiūros specialistai pataria, kaip tinkamai paruošti, sutvarkyti parduodamą transporto priemonę. Stengtis verta – dėvėtų automobilių rinkoje tinkamai paruoštos transporto priemonės parduodamos ne tik greičiau, bet ir 10–15 proc. brangiau.

Pirmo gero įspūdžio iš antro karto nepadarysi

Pirmas dalykas, į kurį reikėtų atkreipti dėmesį, yra bendras parduodamo automobilio vaizdas.

„Jei automobilis švarus, tvarkingas, ant kėbulo nematyti didesnių pažeidimų ir jo spalva vienoda, dažai padengti tolygiai, vadinasi, transporto priemonė yra verta ja domėtis toliau, – sakė Algirdas Plečkaitis, „Švaros brolių“ automobilių švaros centrų tinklo vadovas. – Asmeniškai aš pats, jei matau nešvarų, iš išorės neprižiūrėtą automobilį, imu abejoti ir techniniu jo patikimu. Mat jei nesirūpinama tuo, kas išorėje ir ką lengva pastebėti, tai ką tuomet galima rasti viduje, kai vidaus detales, jų kokybę, susidėvėjimą patikrinti apskritai yra sunkiau?“

Kiek „grožio“ procedūrų reikės parduodamai transporto priemonei, priklausys nuo jos būklės, t. y. kaip automobilis buvo eksploatuojamas, prižiūrimas. Kuo labiau automobiliu buvo rūpintasi, tuo lengviau jį paruošti naujam šeimininkui. O daugelį tiek kėbulo, tiek ir salono defektų, tokių kaip nedideli subraižymai ar dėmės, galima pašalinti.

„Jei automobilis apynaujis, taip vadinamasis polizinginis, į jo sutvarkymą reikėtų žiūrėti itin atsakingai. Mat tvarkingas automobilis su minimaliais defektais ar be jų rinkoje turi žymiai didesnę vertę“, – sakė specialistas.

Ką slepia blizgantys paviršiai?

Kalbant apie išorinį, estetinį automobilio parengimą pardavimui, pagrindinis dėmesys skiriamas kėbului ir salonui. Pavyzdžiui, kėbulo išorėje, tokiose dažniau naudojamose vietose kaip durų rankenėlės ar bagažinė, įbrėžimų ir kitokių mechaninių pažeidimų būna daugiau, jie blogina estetinį vaizdą ir mažina automobilio vertę.

„Sutvarkius šias, atrodytų, smulkmenas, automobilio pirkėjas jausis laimingesnis nei tuo atveju, jei sutartumėte defektus pašalinti jau po pirminio aprodymo“, – patarė A. Plečkaitis.

Jis atkreipė dėmesį, jog salonuose, valyklose ar servisuose automobilio pažeidimai turi būti ne slepiami ir maskuojami, o šalinami – tiek, kiek tai yra įmanoma. Pasirodo, vienas iš požymių, iš kurių galima įtarti, jog automobilis tvarkytas su tikslu paslėpti defektus, yra stiprus nenatūralus salono blizgesys.

„Dažniausiai automobilio salonas savo pirminiu pavidalu yra matinis. Tad jei jis smarkai blizga, didelė tikimybė, jog taip bandoma užmaskuoti įbrėžimus ar kitus mechaninius defektus, kurie išlįs vos blizgikliai nusitrins“, – atkreipė dėmesį specialistas.

Kuriuos įbrėžimus pašalinti sunkiausia

Didėjantis automobilių gamintojų dėmesys lietimo malonumui iš dalies kaltas dėl sunkiau pašalinamų salono defektų. Mat kuo kietesnė danga, tuo lengviau sutvarkyti įbrėžimus, tuo tarpu atkurti minkštą ar guma dengtą paviršių yra gana sudėtinga ar net neįmanoma.

O štai su kėbulu viskas kiek paprasčiau. Paviršiaus subraižymus galima nupoliruoti. Pavyzdžiui, jei užkabintas tik lako sluoksnis, galima sutvarkyti taip, jog ir žymės neliks. O jei įbrėžimas siekia dažus, gruntą, metalą, tuomet nėra kito būdo kaip tik perdažyti.

„Rinkoje yra siūlančių sprendimus, kaip tuos gilesnius įbrėžimus užtepti, nupoliruoti iš dalies. Tačiau pažeidimas greičiausiai vis tiek liks matomas įgudusiai akiai, be to, tai neatitinka automobilių gamintojų rekomenduojamų technologinių procesų, kurie labai aiškūs: jei pakanka, automobilio paviršius gali būti poliruojamas, o kitas kelias – visos detalės perdažymas“, – sakė A. Plečkaitis.

Jau nupoliruotas ar perdažytas automobilis gali būti dengiamas įvairiomis apsauginėmis dangomis – silicio, keramikos, kvarco. Jos naudojamos ne tik kėbului, bet ir ratams, stiklams, žibintams.

„Šios dangos – taip pat viena iš labai teisingų automobilių pardavėjų taikomų gudrybių. Mat automobilis ne tik geriau atrodo (pagilinama jo spalva, suteikiama solidaus blizgesio), bet ir sukuriamas hidrofobinis, t. y. drėgmę atstumiantis, efektas, dėl kurio transporto priemonė tampa atsparesnė išorės poveikiui – mažiau kimba purvas, vanduo ir kitos apnašos.

„Lauko aikštelėje vienas šalia kitos stovintys du vienodi automobiliai, iš kurių vienas buvo dengtas specialia danga, o kitas – ne, po kurio laiko savo išvaizda ims skirtis labai smarkiai. Naujam automobilio savininkui tai bus papildoma vertė – nereikės tuo rūpintis pačiam“, – teigė A. Plečkaitis.

Valyti saloną pačiam ar mokėti specialistams?

Žinoma, viskas priklauso nuo kainos, už kurią norima automobilį parduoti. Jei investuoti verta, automobilį rekomenduojama vežti į valyklą.

„Paprastai žmonės neturi, jiems tiesiog neapsimoka įsigyti tiek valymo priemonių ir įrangos, kiek jų turi automobilių švaros centrai. Kita problema, su kuria susiduria saloną valantys namų sąlygomis, yra drėgmės pašalinimas. Mat jei ji lieka giliuosiuose, minkštuosiuose automobilio sluoksniuose ir nėra pakankamai išdžiovinama, labai greitai atsiranda drėgmės, pelėsio kvapas. Norint to išvengti, automobilių švaros centruose naudojama speciali salonų džiovinimo įranga, kuri cirkuliuoja didelį šilto oro kiekį per automobilio saloną, taip išdžiovindama net ir neprieinamus, giliausius medžiagos sluoksnius. Patikėkite, automobilį su blogu kvapu pardavinėsite labai ilgai“, – sakė žinovas.

Jei visgi salonas valomas savame kieme, A. Plečkaitis rekomenduoja stengtis valyti kuo sausiau ir kuo kruopščiau, atstumiant sėdynes, ypatingą dėmesį skiriant visoms sunkiai prieinamoms vietoms: „Juk bendras vaizdas sukuriamas iš smulkiausių detalių, niuansų.“

Išvalyti automobiliai brangesni

A. Plečkaitis pastebi, jog dabar ir laikas yra vertinamas tiek pat kiek ir pinigai: „Visi mes norime gauti švarų, tvarkingą, naudoti paruoštą daiktą, o ne skirti tam daug laiko ar pinigų. Pavyzdžiui, vien stipriai apleisto automobilio kėbulo su daug įbrėžimų atstatymas į pirminę būklę gali kainuoti nuo 100 iki 1000 eurų, o procesas truks ir automobiliu nebus galima naudotis 2 dienas“.

Pasak specialisto, lyginant rinkoje esančius tuos pačius automobilius, iš kurių vienas yra paruoštas pardavimui, o kitas – apleistas, galutinė kaina gali skirtis 10–15 proc.: „Konkurencija dėvėtų automobilių rinkoje – didelė, tad sėkmė lydės tuos, kurie į procesą įdės daugiau pastangų.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (52)