aA
Netinkamas automobilio stabdymas kartais baigiasi ne tik techniniu eismo įvykiu, bet ir skaudžia nelaime. Susidūrus su kebliomis eismo sąlygomis, net menkiausia manevravimo ar stabdymo klaida gali būti lemtinga, tačiau saugaus eismo žinovai pastebi, kad užuot ėmęsi ryžtingų veiksmų, vairuotojai sutrinka ir nežino, kaip elgtis.

Vairavimo ekspertas Darius Grinbergas teigė, kad dažniausia vairuotojų problema, dėl kurios eismo įvykių išvengti nepavyksta – dvejonės.

Pagrindinė priežastis, kodėl kartais nepavyksta sustoti laiku – baimė stabdžio pedalą nuspausti iki galo. Žinovas pasakojo, jog nereikėtų išsigąsti, kai pradeda veikti ABS sistema – tą vairuotojas gali pajusti iš savotiškai vibruoti pradėjusio stabdžio pedalo. Būtent ši pagalbos sistema neleidžia užblokuoti ratų, palieka juos riedančius, o dėl to transporto priemonę valdantis žmogus išlaiko galimybę manevruoti.

„ABS sistema vairuotojui suteikia galimybę valdyti automobilį, apvažiuoti kliūtį ar nusukti ten, kur yra saugiau bei galiausiai sustoti išvengus susidūrimo“, – aiškino D. Grinbergas.

Kelyje esate ne vienas

Specialistas atkreipė dėmesį, jog nuo to, kaip stipriai bus nuspaustas stabdžio pedalas, priklauso ir tai, kaip veiks ABS, tad išties ekstremalioje situacijoje reikėtų „kirsti“ per stabdžius nedvejojant. Visgi jei situacija nėra pavojinga ar ekstremali, pirmiausia reikėtų automobilį stabdyti ir manevruoti atsargiai ir iš lėto.

„Jei važiuodami eismo sraute staigiai „kirsite“ per stabdžius, atsiranda tikimybė, kad kažkas gali į jus atsitrenkti iš galo“, – pastebėjo pašnekovas.

Jei vairuojate automobilį, kuriame ABS sistemos nėra, reikėtų imituoti jos veikimą – stabdį spausti pulsuojančiais paspaudimais, taip paliekant galimybę ratams riedėti, o vairuotojui – valdyti automobilio važiavimo kryptį.

Ką reikėtų daryti, jeigu automobilis pradėjo slysti
© DELFI / Erika Venckutė

Nepamirškite manevruoti

Jeigu slydimo nepavyko išvengti ir automobilio galinė dalis prarado sukibimą su kelio danga, D. Grinbergas patarė reaguoti greitai. Tokiu atveju automobilio vairą reikėtų sukti slydimui priešinga kryptimi. Ir susukti tiek, kad būtų kompensuotas slydimo kampas.

Vairavimo ekspertas aiškino, kad nemažai panikos vairuotojams sukelia atvejai, kai sukant į posūkį pradeda slysti priekiniai automobilio ratai ir transporto priemonė, užuot pasukusi, važiuoja tiesiai. Anot jo, viena pagrindinių priežasčių, kodėl tokiose situacijoje vairuotojams nepavyksta suvaldyti transporto priemonių – netinkamas manevravimas.

„Jei sukant į posūkį automobilis pradėjo slysti tiesiai, reikia ne dar labiau susukti vairą ten, kur norite pasukti, o kaip tik bandyti tiesinti ratus ir surasti pasukimo kampą, kai automobilio ratai sukimba su kelio danga bei leidžia jums pasukti“, – patarė D. Grinbergas.

Specialistas atkreipė dėmesį, jog greičio mažinimas yra pagrindinis „vaistas“ nuo visų pavojingų situacijų.

„Jei matote, kad kažkas yra ne taip – mažinkite greitį“, – svarbią taisyklę įvardijo specialistas.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(31 žmogus įvertino)
3.7742

Kaip įsigyti naudotą automobilį ir neapsigauti: pardavėjų reikia reikalauti vieno kodo (69)

Nuo šių metų gegužės 1 d. įsigalėjusi transporto priemonių savininkų apskaitos sistema,...

Ką reikia žinoti draudžiant automobilį, jeigu transporto priemonę vairuos keli vairuotojai (7)

Tikriausiai mažai kas pagalvotų, kad viena nedidelė detalė privalomojo vairuotojų civilinės...

Penki mašinų perpardavėjų „kabliukai“, ant kurių galite užkibti ir nukentėti (107)

Automobilių pasiūla naudotų transporto priemonių rinkoje – beribė, tačiau pradėjus ieškoti...

Pasitikrinkite, ar įjungę kondicionierių automobilyje nejaučiate smarvės: galite susirgti sunkia plaučių liga (10)

Kondicionieriaus sistema automobilyje važiuojant vasarą leidžia apsisaugoti nuo karščio. Ar ji...

Ką darote blogai plovykloje, arba kodėl neturėtumėte plauti mašinos su indų plovikliu (11)

Nors kompleksinė automobilio priežiūra vairuotojams palaipsniui tampa reguliaria rutina, vis dar...

Top naujienos

Tomas Janonis | D+

Savivaldybėje – tarsi privačioje įmonėje: valdininkas vadovauja net penkioms įmonėms, partnerio darbovietei – pastovūs pirkimai

Vilniaus rajono savivaldybės Architektūros ir Statybos skyriuose dirbantys architektai ir kiti...

Užsisakyti statybininką ar meistrą gali būti kaip niekad sunku: tenka palaukti ir pusę metų ar ilgiau, sumokėti daugiau (23)

Toliau augant nekilnojamojo turto (NT) sandorių skaičiui, visas statybų sektorius susiduria su...

Bilietas į Europos keliones – ne lėktuvai ar automobiliai, o traukiniai (2)

Gegužės 20 d. lygiai 20.52 val. iš Austerlico stoties Paryžiuje pajudėjo miegamasis traukinys....

Nuo pirmadienio įsigalioja svarbūs pokyčiai: šalys, iš kurių atvykus nebereiks izoliuotis  atnaujintos taisyklės dėl vaikų izoliacijos (1)

Epidemiologinei situacijai gerėjant ir mažėjant atvejų skaičiui, jau pirmadienį įsigalioja kai...

Jeigu vaikystėje gavote šią vakciną, džiaukitės: ji apsaugo net nuo dviejų ligų (7)

Visi natūralios atrankos mėgėjai jau gali perjungti kanalą arba uždaryti interneto naršyklės...

Garsioji Vilniaus perėja vėl pasikeitė – atsirado naujas užrašas (100)

Panašu, kad Vilniuje, Saltoniškių gatvėje, esanti požeminė perėja keisis dar daugybę kartų.

Penki įvarčiai per kėlinį: Nyderlandai efektingame futbolo spektaklyje palaužė Ukrainą (295)

Europos futbolo čempionatą pergalingai pradėjo C grupės favoritė Nyderlandų rinktinė, namų...

Arūnas Spraunius | D+

Nieko asmeniško, tai tik verslas: kodėl apsimoka suprasti Rusiją ir kaip vakcinos „pagimdė“ naujų milijonierių

Dozėmis vis esame informuojami apie tai, kas svarbiausia. Žurnalas „Forbes“ balandžio...

ES bando pažaboti kylančią migracijos bangą: milijardai prevencijai ir nesutarimai dėl atvykėlių pasiskirstymo

Vis didėjant migrantų ir prieglobsčio prašytojų srautui, ES narės bando pralaužti ledus...