aA
Universalaus recepto, kaip reikėtų vairuoti, kad nepatektumėte į eismo įvykį – nėra, mat kad kiekvienas eismo dalyvis sąvoką „sunkios eismo sąlygos“ supranta skirtingai: vienus pristabdyti priverčia tik plikledis ir pūga, kitus – lengva dulksna ar rūkas. Tačiau tiesa ta, kad visiems būtų paprasčiau, jei vairuotojai laikytųsi Kelių eismo taisyklių (KET), teigia saugaus eismo žinovai.
Ką daryti, kad važiuodami apledėjusiu keliu, kelionės tikslą pasiektumėte saugiai
© DELFI / Andrius Ufartas

Kodėl kiekvienas tai, kas yra sudėtingos eismo sąlygos, supranta skirtingai? Atsakymas paprastas – vairuotojų gebėjimai skiriasi, todėl vieni kliūtis pastebėti ir į jas sureaguoti gali greičiau, kitiems tai užtrunka kiek ilgiau. Gebėjimas suvaldyti automobilį taip pat yra labai individualus, o neretai vairuotojo įsitikinimas, jog jis labai gerai vairuoja, dažniausiai pasibaigia eismo įvykiu.

Ne per greitai ir ne per lėtai

Susidarius rūkui vairuotojai turėtų prisiminti, kad kelio danga tampa drėgna, o tai reiškia, kad automobilis gali pradėti slysti. Itin slidu gali būti ir lyjant ar sningant, o ypač prasidėjus lijundrai. Visais atvejais vairuotojai, pirmiausia, turėtų sumažinti greitį ir judėti saugiu, srautui artimu greičiu. Kontrastingai, tai yra, pernelyg greitai ar ypač lėtai, važiuojantys vairuotojai kelia sumaištį eisme, o tai gali išprovokuoti kitų eismo dalyvių staigų stabdymą ir avarijas.

Saugaus eismo ekspertai akcentuoja, kad tais atvejais, kai eismo sąlygos yra sunkios, o vairuotojas baiminasi važiuoti, jis turėtų savo automobilį palikti namuose. Tokiu atveju kur kas saugiau bus ne prisiversti važiuoti savarankiškai, o pasinaudoti viešuoju transportu.

Tolygus judėjimas

Slidžiame kelyje vairuotojai turėtų vengti bet kokių staigių judesių. Norėdami aplenkti ar apvažiuoti kliūtį, vairuotojai turėtų manevrui pasilikti daugiau laiko ir kelio. Lenkimo manevrą reikėtų suplanuoti iš anksto bei jį atlikti ramiai, pernelyg staigiai nekeičiant nei važiavimo greičio, nei juostos, mat taip automobilis gali prarasti sukibimą su keliu.

Esant sudėtingoms eismo sąlygoms vairuotojai turėtų vengti ir staigaus stabdymo. Tikštame rūke ar stipriai lyjant kiti vairuotojai gali nespėti laiku sureaguoti į pasikeitusį važiavimo greitį, ar net nepastebėti stabdančio automobilio. Tais atvejais, kai kelią padengia ledas, staigiai stabdyti tampa dar pavojingiau.

Eismo sąlygos Vilniuje
Eismo sąlygos Vilniuje
© DELFI / Andrius Ufartas

Saugus atstumas

Eismo įvykių ir staigaus stabdymo pavyktų išvengti, jei vairuotojai tarp transporto priemonių palaikytų KET rekomenduojamą 2-3 sekundžių saugų atstumą. Būtent dėl per mažų tarpų vairuotojai nespėja laiku sureaguoti į priekyje važiuojančios transporto priemonės vairuotojo veiksmus bei negeba automobilio sustabdyti laiku.

Nepatariama ir sustoti per arti kito automobilio, mat tai dažniausiai lemia grandininę reakciją, kai eismo įvykio metu atsitrenkiama į vieno automobilio galą, tačiau apgadinamos, trys, keturios ar dar daugiau arti viena kitos stovėjusių transporto priemonių.

Saugų atstumą bei greitį reikėtų palaikyti ir sukant į posūkius, mat tada taip pat yra tikimybė, kad automobilis gali prarasti sukibimą su kelio danga. Dar prieš pradėdami manevrą vairuotojai turėtų iš anksto, tolygiai spausdami stabdį, sumažinti greitį ir manevrą atlikti nestabdydami.

Žiema
Žiema
© DELFI / Tomas Vinickas

Pirmiausia – saugumas

Tais atvejais, kai eismo įvykio išvengti nepavyksta, vairuotojai turėtų imtis visų saugumo priemonių, kad išvengtų dar prastesnių pasekmių. Jei įvyko smulki avarija, kurios metu žmonės nenukentėjo, o automobiliai apgadinti nežymiai, vairuotojai turėtų kuo greičiau apie tai įspėti kitus eismo dalyvius.

Dar prieš išlipdami iš automobilio vairuotojai turėtų įjungti avarinę šviesos signalizaciją, apsirengti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, o po to pasirūpinti, kad avarinio sustojimo ženklas būtų pastatytas ne arčiau, kaip už 25 metrų mieste bei 50 metrų užmiestyje. Tik pasirūpinę savo ir kitų saugumu vairuotojai gali pradėti aiškintis eismo įvykio aplinkybes.

Taip pat, jei avarija nesudėtinga, o jos dalyviai sutaria dėl kaltės, reikėtų pasistengti kuo greičiau patraukti nukentėjusias transporto priemones nuo važiuojamosios kelio dalies ir atlaisvinti ją, kad nesusidarytų spūstys.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
3.7143

Svarsto apie artėjantį padangų keitimo sezoną: ar saugu bus važinėti su žieminėmis orams atšilus? (63)

Artėjant padangų keitimo sezonui, dauguma vairuotojų ima sukti galvas dėl padangų keitimo. Vieni...

Štai į ką turite atkreipti dėmesį, jei perkate naudotą automobilį (94)

Prieš perkant bet kurį dėvėtą automobilį , derėtų jį duoti apžiūrėti profesionaliam...

Vairuotojams prireiks daugiau dėmesio: perspėja, kad keliuose išbarstyta druska vilioja gyvūnus (8)

Priemonės, kuriomis barstomi keliai, vilioja stirnas ir briedžius, ir tai savo ruožtu gali tapti...

10 klausimų, kuriuos turite užduoti, kai perkate naudotą automobilį (69)

Iš pardavėjo gaunama (o kai kuriais atvejais – ir nutylima) informacija apie dėvėtą...

Ką daryti, jeigu automobilyje smirda: kaip atsikratyti rūkalų kvapo salone (66)

Rūkant automobilyje, salone gali ilgam likti nepageidaujamas tabako kvapas . Be to, jį sunku...

Top naujienos

Keliauti norintys lietuviai tapo COVID-19 testų įkaitais: kainas privačiose laboratorijose vadina lupikavimu, o nemokami testai nepriklauso (568)

Pasaulyje vis garsiau kalbant apie skiepų paso ar imuniteto dokumentų pasiskiepijusiems idėją, jos...

Vytautė Merkytė | D+

Ilgai neviešinta JAV paslaptis: amerikiečių karys spjovė į viską ir dezertyravo į Šiaurės Korėją (2)

Tai – Jungtinių Amerikos Valstijų gėda. Nors ji prasidėjo 1962 metų rugpjūčio 15 dieną, apie...

Atkeliauja šaltesnių orų laikotarpis: temperatūra kris, snigs ir siautės stiprus vėjas (1)

Penktadienio dieną dangumi plauks tai tankesni, tai retesni debesys, bet ir saulė dažnai pasirodys.

Eurolygoje – visiškas CSKA gvardijos krachas: Stambule pralaimėjo 30 taškų skirtumu „Real“ atsilaikė Sankt Peterburge (48)

Eurolygos 28-asis turas prasidėjo dviejų Rusijos komandų – Maskvos CSKA (18/9) ir Sankt...

Po draudimo rūkyti balkonuose daugiabučiuose kaimynai atviri: jau geriau rūkytų ten (490)

Įstatyme atsivėrė labai nelogiškų spragų: rūkyti savo buto balkone – draudžiama, o štai...

Įspėja dėl grandiozinio italų mafijos plano: bandys susigriebti viską (19)

Nusikalstamos iniciatyvos – lygiai kaip ir teisėtos – nukentėjo nuo ekonominės krizės, kurią...

Austrijoje nėra lietuvio, kuris nepažinotų klaipėdietės Angelikos: neįprasta veikla pavertė pavyzdžiu kiekvienam emigrantui (29)

Austrijos sostinėje Vienoje, o ir visoje šalyje sudėtinga rasti lietuvį, negirdėjusį šios...

Nereguliarios mėnesinės gali byloti ir apie pavojingas ligas: išvardijo dažniausias priežastis ir būdus, kaip sureguliuoti (12)

Netikėtai prasidėjusios mėnesinės gali tapti keblumu arba pokštu, o vėluojančios – sukelti...

Pas užsienietį mylimąjį lietuvė išskrido be abejonių – tik po 3 metų pastebėjo tai, dėl ko kartu būti neįmanoma (62)

Visada buvau įsitikinusi, kad mano vyras bus lietuvis. Tiesiog neturėjau kitos minties, be to, buvau...

Šimonytės patarėja: tikėkimės, kad vasarą bus galima grįžti į normalų gyvenimą (286)

Karantinas Lietuvoje sugriežtintas dar gruodžio mėnesio viduryje, dabar situacija leidžia...