aA
Artėjant žiemai vairuotojai vis dažniau pagalvoja apie keliuose barstomą druską ir mintyse kelia klausimą, kiek ji per žiemą automobiliui padarys žalos. Ir tuo pačiu vis dažniau pasirodo antikorozinio padengimo, turinčio apsaugoti automobilį nuo rūdžių, reklamos. DELFI domisi, ar šis būdas gali padėti išvengti rūdžių.
Surūdijęs automobilis Vilniuje
© DELFI skaitytojo nuotr.

Svarbu nuplauti ne tik gerai matomą kėbulo dalį

Automobilių specialistai teigė, kad šimtaprocentinės apsaugos nuo rūdžių nėra. Tačiau tai nereiškia, kad nereikia dėti jokių pastangų.

Pašnekovų teigimu, automobiliui galima padėti žiemą dažnai jį plaunant, naudojant purvasargius ir apatinę kėbulo dalį padengiant antikorozine apsauga.

„Maždaug 70 proc. automobilio kėbulą sudaro metalinės detalės. Ir kol metalas automobilyje vyraus, tol korozijos tikrai nebus išvengta. Visai nesvarbu, kaip jis bus saugomas, kiek sluoksnių dažų tepama. Amžinų medžiagų nėra. Kur yra metalas, ten yra korozija“, - sakė mechanikas Kęstutis.

Jo teigimu, mūsų šalies klimatas automobilių rūdijimui yra labai palankus, kadangi žiemos būna atšiaurios ir kelininkai priversti išbarstyti tonas druskos.

Ką daryti, kad druska kenktų mažiau? Mechanikas sako, kad pagrindinė apsaugos priemonė – švara. Reikia nuolat nuo automobilio pašalinti druską. O taip pat pastoviai rekomenduojama gerai apžiūrėti automobilį ir laiku pašalinti net menkiausius rūdžių židinius.

Jo teigimu, vairuotojai dažnai numazgoja tik viršutinę gerai matomą kėbulo dalį, o apatinę pamiršta. Tačiau reikia žinoti, kad žiemą žymiai svarbiau palaikyti apatinės kėbulo dalies švarą. Taip pat rekomenduojama naudoti specialius žieminius šampūnus, atstumiančius drėgmę.

Vis dėlto jis pamini dar vieną klaidą, kurią dažnai daro vairuotojai. Spaudžiant šalčiui automobilio plovimui negalima naudoti karšto vandens. Priešingu atveju gali įvykti termošokas, neigiamai paveiksiantis kėbulą dengiančias medžiagas, be to, gali įtrūkti ir automobilio stiklai.

Už visą dieną trunkančią procedūrą paklojama mažiausiai 100 eurų

Kokie automobiliai nuo rūdžių kenčia dažniausiai? Kaip teigė mechanikas Kęstutis, korozija ne visus automobilius veikia vienodai. Jis tikina, kad jai labiausiai atsparūs „Audi“, „Volkswagen“, „Mercedes“ markės automobiliai. Vidutiniokų poziciją užima „Peugot“, „Citroën“ ir „Opel“. O mažiausiai atsparūs – „Ford“, „Mazda“, „Hyundai“, „Chevrolet“ ir „Kia“.

Kita vertus, nevienodai rūdija ir skirtingų spalvų automobiliai. Lyginant su žalios ar mėlynos spalvos transporto priemonėmis, pasak Kęstučio, raudoni automobiliai rūdija žymiai dažniau.

O vieno Panevėžio autoserviso vadovas Vladimiras išvardijo labiausiai rūdijančias kėbulo dalis. Pašnekovas pasakojo, kad labiausiai dėmesį reikėtų atkreipti į ratų arkas (ypač korozijai jautrūs užpakalinių vidinių arkų paviršiai), durų slenksčius, variklio ir bagažinės kapoto kampus.

Jo žodžiais tariant, patikimiausiai automobilį nuo rūdžių gali apsaugoti antikorozinėmis medžiagomis padengta apatinė jo kėbulo dalis. Kone visą darbo dieną trunkančios procedūros kaina, pašnekovo teigimu, priklauso nuo automobilio dydžio ir amžiaus. Autoserviso vadovo teigimu, dažniausiai antikorozinio padengimo kaina prasideda nuo 100 eurų.

„Pirmiausia automobilį reikia nuplauti ir nudžiovinti. Ir tik tada galima daryti padengimą. Kažkiek automobilį tenka išardyti. Nuimami posparniai, apsauginiai skydai. Kiekvienam modeliui yra taikoma individuali techninė schema. Daugumai automobilių tenka išgręžti technologines kiaurymes, nes visų ertmių kitaip nepasieksi. Atlikus darbus kiaurymės uždaromis. Antikorozinis padengimas automobilio eksploataciją pailgina nuo 3 iki 5 metų“, - teigė Vladimiras.

Antikorozinis padengimas atliekamas keliais būdais

Kad antikorozinis padengimas gali apsaugoti nuo rūdžių, sutiko ir mechanikas Kęstutis. Jo teigimu, kol kas efektyvesnių priemonių nėra.

Pašnekovo įsitikinimu, antikorozinis padengimas nėra trumpai trunkanti procedūra: „Iš pradžių mašina nuplaunama aukštu spaudimu, tada ji džiovinama ir valoma panaikinant senąjį kėbulo padengimą ir matomas rūdis. Galiausiai naudojant aukšto spaudimo režimą antikorozine medžiaga padengiama iš pradžių vidinės, vėliau ir išorinės kėbulo dalys. Kėbulo cinkavimas įprastai brangesnis negu antikorozinis padengimas ir to negalima atlikti namų garažo sąlygomis. O padengti automobilį specialiomis medžiagos galima ir garaže. Tačiau reikia žinoti, kad tokios procedūros sėkmė labai daug priklauso nuo jūsų ar samdyto meistro sugebėjimų.“

Antikoroziniai mišiniai, anot jo, būna kelių rūšių: pagaminti tirštų tepalų pagrindu, taip pat iš naftos mišinių bei gerai išvalytų tepalų pagrindu. Paskutinis tipas turi vandens ir jis priskiriamas prie šiuolaikinių apsaugos priemonių, nedarančių žalos aplinkai.

Autoserviso, esančio Vilniuje, vadovas Karolis teigė, kad antikorozinis padengimas, kuriame yra vandens, Lietuvoje naudojamas rečiau. „Mūsų šalyje antikoroziniai padengimai dažniausiai daromi su vaškinėmis ir bituminėmis dangomis. Tokiam padengimui reikia sauso automobilio paviršiaus. Vaškas saugo vidines ir išorines ertmes nuo rūdžių, o bitumas yra juodas naftos produktas, kuris saugo vašką nuo išorinių veiksnių. Rečiau pasirenkamas kitas būdas, kai sukuriamas apsauginis riebalinis sluoksnis, kuris atstumia drėgmę nuo metalo. Tai yra drėgno paviršiaus padengimas“, - lygino pašnekovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Valatka: Skvernelis atstovauja išmirštančiai Lietuvai, o Puidokas dabar yra šalies gelbėtojas (684)

Didžiausioje istorijoje korupcijos byloje teismas leidžia suimti teisėjus, o Druskininkų merui...

Ekspertai to nematė daugiau nei 10 metų: ką daryti, jeigu nusprendėte imti būsto paskolą (174)

Ar pigios paskolos ir brangstantis nekilnojamasis turtas atneša dar vieną krizę? Kiek dar šiemet...

Lietuvė siekė tapti balerina, bet konstruoja kosmoso palydovus: darome tai, ko niekas pasaulyje dar nėra daręs (70)

Jei kas Simonai Liukaitytei (28) paauglystėje būtų pasakęs, kad ateityje ji bus ne balerina, o...

Orai: būkite atsargūs – kelius nuklos plikledis (1)

Penktadienį orus lemiant aukštesnio slėgio laukui, dangus išgiedrės.

Valančiūnas praleis NBA rungtynes – skubiai grįžo į Lietuvą šaltiniai nurodė priežastį (13)

Penktadienio rungtynes su Los Andželo „Clippers“ praleis Memfio „Grizzlies“ vidurio...

Kraupus įvykis Šilalės rajone: ugniagesiai rado sudegusį automobilį ir šalia negyvą vyrą (3)

Bendrasis pagalbos centras informavo, jog ketvirtadienį 22.14 val. buvo gautas pranešimas apie tai,...

Vienas gėrimas populiariame Graikijos kurorte tapo lemtingu: mergina apako, teko persodinti inkstą (36)

2016 m. rugpjūtį po žygio per barus Zantėje, Graikijoje su dviem draugais Hannah Powell iš...

Nausėda pristatė programą: gerintų santykius su kaimynais, įgėlė ir Grybauskaitei (464)

Kandidatas prezidento rinkimuose, buvęs SEB banko ekonomistas Gitanas Nausėda Vilniaus universiteto...

Minios gerbėjų plūdo į Jazzu koncertą Vilniuje: grandioziniame pasirodyme – įspūdinga scena ir kerintis atlikėjos balsas (129)

Ketvirtadienį Vilniuje atlikėja Justė Arlauskaitė-Jazzu surengė išskirtinį koncertą. Šiam...

Strasbūro teisme – Brazauskienės ieškinys prieš Lietuvą (560)

Vasario 12 dieną Europos Žmogaus Teisių Teismas (EŽTT) perdavė Lietuvos Respublikos Vyriausybei...