Žinomas lenktynininkas Ramūnas Čapkauskas, DELFI paklaustas, į ką reiktų atkreipti dėmesį rengiant automobilį šaltajam metų sezonui, išvardijo labai ilgą sąrašą. Anot jo, rudenį reikia labai daug ką patikrinti, kad pašalus ir pasnigus nekiltų rimtų problemų.

Ramūnas Čapkauskas
Visų pirma, pašnekovo žodžiais tariant, reikia įvertinti bendrą automobilio techninę būklę. O tada jis pataria gerai įsigilinti į atskiras šaltuoju metų laiku svarbias detales. „Visų pirma reikia pasikeisti padangas. Taip pat reikėtų įvertinti aušinimo skysčio užšalimo lygį, tepalų klampumą. Be to, būtų gerai patikrinti, ar veikia ABS sistema. Žinoma, valytuvai turėtų labai gerai valyti. Nereikia pamiršti ir apiplovimo sistemos. Visa tai labai susiję su saugumu“, - vardijo lenktynininkas.

Taip pat jis patarė ypatingą dėmesį atkreipti į akumuliatorių, dėl kurio problemų žiemą gali tekti ilgai stovėti prie neužsivedančio automobilio. R. Čapkauskas prieš žiemą visų pirma patarė jį gerai pakrauti.

„Jeigu automobiliu per dieną važiuojama labai mažai (į darbą ir atgal), reikėtų normaliai prieš žiemą jį pakrauti. Kad jis gerai savaime pasikrautų, reikia nuvažiuoti labai daug kilometrų“, - dėstė pašnekovas.

Pasidomėjus, kiek vidutiniškai tarnauja akumuliatorius, jis sakė, kad ilgiausiai jo užtenka septynerius metus, priklausomai nuo produkto kainos: „Tarnavimo terminas yra 2-7 metai. Dažniausiai dvejus metus tarnauja pigūs akumuliatoriai. Tačiau daugiausia žmonių juos renkasi žiūrėdami į pigumą. Yra akumuliatorių labai aukštos kokybės, bet jų kaina tris kartus didesnė.“

Pavojingiausia važiuoti ryte

Į ką dar ruošiantis žiemai reikėtų atkreipti dėmesį? Anot R. Čapkausko, nereikėtų pamiršti specialiomis priemonėmis sutepti automobilio spynelių ir durelių gumų, kad esant dideliam šalčiui jos neprišaltų.

Galiausiai pašalus ir pasirodžius pirmajam ledui vairuotojai gali patys pasitikrinti, ar atliko visus namų darbus. O nenorintiems sukelti eismo įvykio, lenktynininkas pataria sulaukus pirmojo šaltuko nelėkti kaip akis išdegus: „Pirmas šaltukas labai pavojingas, nes vis dar esame įpratę važiuoti geromis sąlygomis. Todėl įvyksta labai daug smulkių avarijų. Ypatingai budriems reikia būti nuo 6-os iki 10-os valandos, kai kelią dengia plonas ledukas. Tačiau tam pasiruošti turi pats vairuotojas.“

„Melgos“ serviso vadovas Dainius Perveneckas taip pat tikino, kad žiema problemų nekels, jei vairuotojai laiku susizgribs ir paruoš savo automobilius žiemai. Todėl, anot jo, ilgai delsti nereikėtų, nes pirmasis šaltis nepasiruošusiems vairuotojams visuomet sukelia rimtų problemų.

DELFI komandos filmuotame siužete serviso vadovas paaiškina, į ką būtina atkreipti dėmesį ruošiant mašiną žiemai:

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (44)