Dyzelinių automobilių „Volkswagen“ savininkai, turintys taršos rodiklius klastojančius automobilius, kompensacijų turės ieškoti užsienio teismuose. Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso tarybos narys Kęstutis Kupšys sako, jog Lietuvos vairuotojai tam turi nedaug laiko.
© AP / Scanpix

„Lietuvos vartojams reikia susigriebti. Jie turi laiko, bet jau nebedaug. Europinėje erdvėje atsirado viena teisinga strategija. Mes bendradarbiaujame su platforma „MyRight“, kuri leidžia efektyviai ir nebrangiai administruoti didžiulį besikreipiančių vartotojų skaičių“, – spaudos konferencijoje antradienį kalbėjo K. Kupšys.

Anot jo, per specializuotą Vokietijos ieškinių kaupimo platformą „MyRight“ vartotojų skundai dar šiais metais gali būti pateikti kaip kolektyviniai ieškiniai. Jie bus teikiami pagal „Volkswagen“ grupės būstines, pavyzdžiui, „Volkswagen“ ir „Audi“ – Vokietijoje, „Škoda“ – Čekijoje, o „Seat“ – Ispanijoje.

K. Kupšio teigimu, skundas per „MyRight“ vartotojui nekainuos, tačiau jei pavyktų gauti kompensaciją iš „Volkswagen“, 29 proc. jos pasiimtų „MyRight“. Be to, kiekvienas savininkas gali asmeniškai kreiptis į užsienio teismą, tačiau, K. Kupšio nuomone, tai yra sudėtinga.

Aljanso duomenimis, Lietuvoje yra maždaug 8 tūkst. taršos rodiklius klastojančių „Volkswagen“ pagamintų automobilių.

„Dabar mums jau liko vieneri metai, kai pasibaigs senaties terminas, nes jam yra skirti treji metai nuo skandalo sužinojimo, o viskas kilo 2015 metų rugsėjį“, – tvirtino K. Kupšys.

2015 metų rugsėjį Vokietijos kompanija pripažino, kad vienuolikoje milijonų parduotų automobilių buvo įdiegta speciali programinė įranga, leidusi klastoti taršos duomenis. Šis įvykis buvo pramintas „dyzelgeitu“.

„Volkswagen“ sutiko sumokėti kompensacijas JAV automobilių savininkams, tačiau Europoje ji tai padaryti atsisakė ir pasiūlė tik pašalinti pažeidimus.

Praėjusių metų pabaigoje Europos Komisija (EK) ėmėsi veiksmų prieš Lietuvą ir dar šešias valstybes nares, nesiėmusias priemonių prieš „Volkswagen“ automobilių taršos duomenų klastojimą. Briuselis, kuris nesiėmė veiksmų prieš „Volkswagen“, dėl to sulaukė aršios kritikos.

EK trūksta įgaliojimų kovoti su „Volkswagen“. Už kasdienį automobilių sektoriaus reguliavimą, įskaitant jų tipo patvirtinimą, tebėra atsakingos valstybių narių vyriausybės.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Regitra“ įspėja: sukčiai nerimsta (6)

Pastaruoju metu socialiniame tinkle „Facebook“ vis dažniau pastebima tokių asmenų, kurie siūlo...

Mitai apie automobilių plovimą žiemą (4)

Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus...

Pagrindiniame šalies kelyje nyksta greičio matuokliai (74)

Akylesni vairuotojai pastebėjo, kad pagrindiniame šalies kelyje A1 sumažėjo greičio matuoklių...

Ieško būdų, kaip apsaugoti vairuotojus nuo pavojų ant viadukų

Praėjusiais metais ant Klaipėdoje esančių viadukų įvykusios kelios skaudžios avarijos verčia...

Smogs arktinis speigas: svarbiausi patarimai, kaip ryte nelikti be automobilio (216)

Ketvirtadienio naktį atšals iki 10–15, šiauriniuose rajonuose – iki 18 laipsnių, dieną...

Top naujienos

Dabartiniai šalčiai – tik preliudija: pavasario teks laukti tikrai ilgai (41)

Ketvirtadienį šaltų orų periodas tik prasidėjo – laukia dar žemesnė temperatūra, LRT RADIJUI...

Žinia apie suimtą Venckienę suteikė viltį: sieks, kad būtų teisiama ir dėl nužudymo (556)

Čikagos (JAV) teismui nusprendus suimti nuo Lietuvos teisėsaugos beveik penkerius metus...

Du žaidėjus atmetęs Adomaitis paskelbė dvyliktuką rungtynėms su Vengrija (15)

Trečiųjų FIBA pasaulio čempionato atrankos rungtynių išvakarėse Lietuvos krepšinio...

Sveikatos apsaugos krizė: negali būti sotus, kol tavyje – kaspinuotis (6)

Daugelį metų visi taikėsi prie „nemokamos“ medicinos sistemos . Didelė dalis gydytojų nuo...

Nemalonus perspėjimas: po „Brexit“ ES gali nebegalioti britiški vairuotojo pažymėjimai (50)

Gali taip įvykti, kad po „Brexit“ britų vairuotojai negalės važiuoti į Europą, nes jų...

Mokslininkai Antarktidoje pradeda paslaptingos ekosistemos tyrimą (2)

Tarptautinė mokslininkų grupė, vadovaujama organizacijos „British Antarctic Survey“ (BAS),...

Vilniuje iš degalinės sprukdamas „Audi“ vairuotojas apdaužė keturis automobilius, paskui nulėkė pėsčias (79)

Ketvirtadienio popietę, 15.07 val., Vilniaus policija gavo pranešimą iš degalinės „Viada“,...

Unikali sala Baltijos jūroje stebina neįprasta namų architektūra (15)

Danijai priklausančioje Lesės saloje Baltijos jūroje galima pamatyti namų, kurių stogai...

Medikai perspėja: gripo komplikacijų grėsmė išlieka net susilpnėjus ligos simptomams

Šių metų septintąją savaitę visoje Lietuvoje dėl gripo į ligoninę buvo paguldyta 219...

„Naisių vasaros“ istorija – visai ne tokia paprasta, kaip galima būtų pagalvoti (210)

Kuo „Naisių vasara“ skiriasi nuo „Simpsonų“, ir ar galima teisiškai įrodyti, kad šis...