aA
Dyzelinių automobilių „Volkswagen“ savininkai, turintys taršos rodiklius klastojančius automobilius, kompensacijų turės ieškoti užsienio teismuose. Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso tarybos narys Kęstutis Kupšys sako, jog Lietuvos vairuotojai tam turi nedaug laiko.
© AP / Scanpix

„Lietuvos vartojams reikia susigriebti. Jie turi laiko, bet jau nebedaug. Europinėje erdvėje atsirado viena teisinga strategija. Mes bendradarbiaujame su platforma „MyRight“, kuri leidžia efektyviai ir nebrangiai administruoti didžiulį besikreipiančių vartotojų skaičių“, – spaudos konferencijoje antradienį kalbėjo K. Kupšys.

Anot jo, per specializuotą Vokietijos ieškinių kaupimo platformą „MyRight“ vartotojų skundai dar šiais metais gali būti pateikti kaip kolektyviniai ieškiniai. Jie bus teikiami pagal „Volkswagen“ grupės būstines, pavyzdžiui, „Volkswagen“ ir „Audi“ – Vokietijoje, „Škoda“ – Čekijoje, o „Seat“ – Ispanijoje.

K. Kupšio teigimu, skundas per „MyRight“ vartotojui nekainuos, tačiau jei pavyktų gauti kompensaciją iš „Volkswagen“, 29 proc. jos pasiimtų „MyRight“. Be to, kiekvienas savininkas gali asmeniškai kreiptis į užsienio teismą, tačiau, K. Kupšio nuomone, tai yra sudėtinga.

Aljanso duomenimis, Lietuvoje yra maždaug 8 tūkst. taršos rodiklius klastojančių „Volkswagen“ pagamintų automobilių.

„Dabar mums jau liko vieneri metai, kai pasibaigs senaties terminas, nes jam yra skirti treji metai nuo skandalo sužinojimo, o viskas kilo 2015 metų rugsėjį“, – tvirtino K. Kupšys.

2015 metų rugsėjį Vokietijos kompanija pripažino, kad vienuolikoje milijonų parduotų automobilių buvo įdiegta speciali programinė įranga, leidusi klastoti taršos duomenis. Šis įvykis buvo pramintas „dyzelgeitu“.

„Volkswagen“ sutiko sumokėti kompensacijas JAV automobilių savininkams, tačiau Europoje ji tai padaryti atsisakė ir pasiūlė tik pašalinti pažeidimus.

Praėjusių metų pabaigoje Europos Komisija (EK) ėmėsi veiksmų prieš Lietuvą ir dar šešias valstybes nares, nesiėmusias priemonių prieš „Volkswagen“ automobilių taršos duomenų klastojimą. Briuselis, kuris nesiėmė veiksmų prieš „Volkswagen“, dėl to sulaukė aršios kritikos.

EK trūksta įgaliojimų kovoti su „Volkswagen“. Už kasdienį automobilių sektoriaus reguliavimą, įskaitant jų tipo patvirtinimą, tebėra atsakingos valstybių narių vyriausybės.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įspėjo tuos, kurie atiduoda automobilį „į metalo laužą“: užmaršumas gali virsti rūpesčiais (17)

Nenaudojamą automobilį norima parduoti į metalo laužą, tačiau kaip elgtis su ant jo esančiais...

Priminė taisyklę, kurią pamiršta vairuotojai: kas rodo, kad jau reikia keisti padangas (24)

Užsitęsusi bobų vasara ir iki trumpų rankovių spalį vis dar leidžiančios išsirengti dienos ne...

Ant Seimo stalo – įstatymo pataisos, įnešiančios lemtingų pokyčių „klevams“ (65)

Siūlymas laikinąjį vairuotojo pažymėjimą paversti galiojančiu ne dvejus, o trejus metus,...

„Regitra“ perspėja apie sukčių siautėjimą: susirenka ir asmens dokumentus (4)

„ Regitra “ praneša, jog pastaruoju metu padaugėjo sukčių, siūlančių įgyti teisę vairuoti...

Tiesia pagalbos ranką vairuotojams – automobilius prieš šalčius patikrins nemokamai (5)

Spalio 17–28 dienomis keturiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose vyks saugaus eismo kampanija...

Top naujienos

Prakalbino žmones apie seksą sovietmečiu: tai buvo labiau panašu į pilietinį karą nei į revoliuciją (141)

Seksas, malonumas, meilė ir šeima – požiūrio į šiuos dalykus raidą sovietmečiu ėmėsi tirti...

Skraidančių automobilių eros besitikintys kūrėjai žvalgosi į Lietuvą (25)

Skraidančių automobilių era turėtų prasidėti per artimiausius penkerius metus – to tikisi bent...

Medeina Čijauskaitė. Esame auklėjamos būti neįgaliomis princesėmis (211)

Man be proto gaila neišnaudoto moterų potencialo. Man gaila kiekvienos, kuri žiojėjančią...

Lietuvio gyvenimas primena pasakojimą apie Odisėją: į jūrą išplaukė trims mėnesiams, o grįžo po metų – neatpažino net sūnus (71)

Kone dešimtmetis praleistas jūroje gaudant vėją, trijų mėnesių plaukimas virtęs metus trukusia...

Populiariausia pasaulyje operacinė sistema tuoj neatpažįstamai pasikeis (17)

Populiariausia pasaulyje mobiliųjų įrenginių operacinė sistema „Android“ jau greitai taps...

Kaip suprasti šiuolaikinį meną? Iš MO muziejaus atidarymo (12)

Suprasti šiuolaikinį meną – nelengva užduotis net profesionalams, net nekalbant apie tuos, kurie...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Krizė atrieda atidunda (4)

Negalima taip rašyti, todėl parašysiu. Nes politikai mus ir vėl, kaip 2008-aisiais, bandys palikti...

Naujas Kremliaus statytinis Europos pašonėje kėsinasi įsiūbuoti konfliktą Balkanuose kyla grėsmė visam regionui (388)

Bosnijos prezidiumo narys pasisakė už nepriklausomą Serbų respubliką. Ar V. Putinas išpildys...

Prezidentiniuose reitinguose – neįtikėtini pokyčiai: atsiskleidė Šimonytės fenomenas (2572)

Gyventojams vardinant pretendentus į prezidentus, populiariausiųjų trejetukas keičiasi – į...

Andriaus Šedžiaus teisininkė atvertė visas kortas: kas iš tiesų stabdo skandalingas garsiosios poros skyrybas? (128)

Šiuo metu besiskiriantis verslininkas ir politikas Andrius Šedžius parengiamuosiuose...