aA
Kiekvienais metais Lietuvos keliuose skaudžių nelaimių vis mažėja, tačiau jų išvengti nepavyksta. Tokios vietos, kuriose dažnai įvyksta avarijos, specialistų vadinamos juodosiomis dėmėmis. DELFI aiškinasi, kur vairuotojams reikia būti atidžiausiems.
Avarija (asociatyvi nuotr.)
© DELFI

Juodoji dėmė

Šiemet iki gegužės 10-osios Lietuvos keliuose jau įvyko 1011 avarijų. Tai yra 17,4 proc. daugiau, nei pernai. Jų metu sužeista 1226 žmonių – tai taip pat 17 proc. daugiau, nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį.

Laimei, keliuose mažėja žuvusiųjų skaičius – šiemet žuvo 55 eismo dalyviai. Tai yra 20-čia mažiau (-26,7 proc.), nei pernai per tą patį laiką.

Nemaža dalis avarijų įvyksta juodomis dėmėmis pažymėtose vietose.

„Juodoji dėmė – tai iki 500 m ilgio kelio ruožas, kuriame per 4 metus įvyko 4 ir daugiau įskaitinių eismo įvykių. Paprasčiau – tai itin dideliu avaringumu pasižymintys trumpi kelio ruožai, sankryžos. Gali būti netgi pėsčiųjų perėja“, – DELFI teigė Evaldas Tamariūnas, Lietuvos automobilių kelių direkcijos konsultantas.

Pavojingiausia – aplink Kauną

Nereikia didelės analizės jog pastebėtum, kad daugiausiai juodųjų dėmių yra aplink Kauną. Specialistai greitai randa atsakymą – ties Kaunu, Lietuvos viduryje, susikerta pagrindiniai magistraliniai keliai, kurie labai apkrauti, transporto srautas – milžiniškas.

Kiek netikėtai avaringiausių kelių sąraše – „surinkęs“ net 5 juodąsias dėmes – pirmauja kelias Kaunas-Jonava. Palyginimui, magistraliniame kelyje Vilnius-Kaunas-Klaipėda praėjusių metų duomenimis buvo vos trys juodosios dėmės, nors šis kelias 10 kartų ilgesnis. Iš viso Kauno apskrityje galima rasti daugiau nei 10 juodųjų dėmių.

Beje, kelias Kaunas-Jonava nėra prastas. Jis dviejų eismo juostų kiekviena kryptimi, greitis ribojamas iki 70 km/val. Tiesa, prieš pat Jonavą kelias susiaurėja.

„Kelias sutvarkytas, jei visi laikytųsi Kelių eismo taisyklių (KET), eismo įvykių nebūtų. Tačiau juodųjų dėmių statistika nėra visiškai tiksli – tai paskutinių penkerių metų statistika, o eilė problemų jau gali būti išspręsta. Šiame kelyje įrengti šviesoforai, kurie stabdo automobilių greitį. Yra pėsčiųjų perėjos, nuolat budi pareigūnai. Išskyrus vieną skaudų eismo įvykį, pastaruoju metu šiame kelyje nelaimių nebuvo“, – sako Danas Česnauskas, Kauno apskrities VPK Kelių policijos vadas.

2016 m. juodųjų dėmių žemėlapis
2016 m. juodųjų dėmių žemėlapis
© Kelių direkcijos nuotr.

Tiesa, paskutinė skaudi nelaimė kelyje Kaunas-Jonava įvyko nesenai, balandžio 27-osios vakarą – nuo Kauno Karmėlavos link važiavęs automobilis „Audi 80“, vairuojamas 22 metų merginos, sankryžoje sukdamas į kairę susidūrė su priešinga kryptimi tiesiai važiavusiu automobiliu „BMW 730D“, kurį vairavo 36 metų Afganistano Respublikos pilietis.

Įvykio metu sužeisti abu vairuotojai ir automobilio BMW 31 metų keleivis, kurie dėl patirtų traumų buvo nuvežti į Kauno klinikas. „Audi“ vairuotoja po dviejų valandų ligoninėje mirė.

Taip pat avaringos Šiaulių apylinkės – čia galima aptikti 6 juodąsias dėmes. Daugiau niekur Lietuvoje tokios didelės juodųjų dėmių koncentracijos nėra.

Mažeikiai dėmių atsikratė

Pagal juodųjų dėmių skaičių prieš kelerius metus išsiskyrė ir Mažeikiai – šio miesto apylinkėse buvo galima rasti tris itin avaringas vietas. Tačiau pastaraisiais metais situacija pasitaisė – šių metų žemėlapyje iš trijų dėmių beliko viena.

„Juodosios dėmės sudaromos pagal žuvusius, sužeistus žmones. Kai kuriais atvejais galima sakyti, kad nebuvo papildomų reguliavimo priemonių, nebuvo mažinamas greitis ir panašiai. Gal trūko policijos pareigūnų, bet dažniausiai tie atvejai nebūna lemiami – negalima sakyti, kad pareigūnas galėtų lemti eismo įvykio buvimą ar nebuvimą.

Būna atvejų, kad važiuoja neblaivus vairuotojas, buvo atvejų, kai žmogus tiesiog užmiega. Kartais būna nepalankios oro sąlygos – atrodo kelias buvo normalus, o staiga pasidaro plikledis“, – DELFI teigė Telšių apskrities, kuriai priklauso Mažeikiai, VPK vadovas Remigijus Rudminas.

Pareigūnas teigė, kad neretai nelaimes lemia žmogiškasis faktorius.

„Mūsų pareigūnai nuolat vykdo kelių priežiūrą ir apžiūrą. Vykdomos eismo reguliavimo priemonės dėl greičio. Kartais tos juodosios dėmės pasislenka ten, kur net negalėtum įtarti, kad ten gali būti nelaimė.

Nepaskutinėje vietoje ir žmogiškasis faktorius – patirtis, sveikatos būklė, nuovargis, alkoholio vartojimas. Aišku, tai mūsų uždavinys, kad keliuose nebūtų neblaivių vairuotojų“, – DELFI sakė R. Rudminas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Nesutaria dėl pradedančiųjų vairuotojų: vieni siūlo greitį riboti, kiti – ribojimus panaikinti (54)

Pokyčiai pradedantiesiems vairuotojams: Vyriausybė nuo lapkričio 1 dienos didina leistiną greitį...

Keturios vairuotojų pamirštamos smulkmenos, galinčios pailginti automobilio „gyvenimą“ (85)

Kiekvienas vairuotojas puikiai žino, kaip svarbu keisti tepalus ir nepamiršti įprastos techninės...

Nebus laiko galvoti: svarbiausi žingsniai, kai dega automobilis kaip taisyklingai naudotis gesintuvu (52)

Visi vairuotojai žino, kad automobilyje turėti gesintuvą – privaloma. Tačiau ne visi...

Įspėja dėl vagysčių: automobilius nesaugu palikti net ir požeminiuose garažuose (46)

Pastaruoju metu vienas iš labiausiai automobilių savininkus neraminančių dalykų yra ne tai, ar...

Ką reiškia skaičius 68, atsiradęs vairuotojo pažymėjime (38)

Policijos pareigūnai neseniai pasidalijo šiurpia statistika: per 8 mėnesius nustatė 5 tūkst....

Top naujienos

Skvernelis: galiu viešai pakartoti kiekvieną žodį, kurį sakiau Vyriausybės pasitarime papildyta (263)

Premjeras Saulius Skvernelis nusprendė paaiškinti skandalingą situaciją, kilusią po jo pasisakymo...

Teismas išteisino krepšinio skandalo veikėjus (17)

Šešerius metus trukusi Panevėžio krepšinio byla baigėsi žymiai ramiau nei prasidėjo. Vilniaus...

Briuselis ruošiasi deryboms su Rusija: nemalonių siurprizų nenori niekas (48)

Europos Komisija ruošiasi dar šiemet pradėti konsultacijas su Rusija dėl Baltijos šalių...

Grybauskaitė pakvietė būti neabejingiems vargstantiesiems: vien valstybės pastangų čia neužtenka (72)

Prezidentė Dalia Grybauskaitė pirmadienį davė startą 26-ajai „Maisto banko“ akcijai...

Semeška pasirinko: nusprendė nekelti nereikalingų aistrų

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų į šias pareigas deleguotas Vilius Semeška...

Šimašius nori vėl tapti meru: pristatė 12 ambicijų Vilniui atnaujinta 13.07 (169)

Pirmadienį Vilniaus meras Remigijus Šimašius pristatė idėjas miestui, kurias politikas siektų...

Bardakas: kas iš tiesų vyksta su Rusijos GRU? (167)

Jei kiekvieną mielą dieną pasaulio žiniasklaidos antraštėse linksniuojama slaptoji agentūra,...

Tokį antausį namie „Žalgiris“ paskutinį kartą buvo gavęs prieš 12 metų: baudė Delininkaitis ir Javtokas (28)

„Betsafe-LKL“ čempionų titulą ginantys žalgiriečiai po pralaimėjimo Eurolygos starte pirmą...

Ar supjaustytas menininko Banksy darbas tebuvo performanso dalis? Įtikinamoje teorijoje pateikiamos naujos detalės

Maištingasis Banksy darbais, kuriuose kritikuoja valdžią ir visuomenę, žinomas visame...

„Investuok Lietuvoje“ pristato naują Lietuvos reklaminį klipą (3)

Šį pirmadienį agentūra „Investuok Lietuvoje“ pristatė pasauliui naują vaizdo klipą,...