aA
Automobilių avarijos dėl „juodojo ledo“ įvyksta keturis kartus dažniau nei dėl šlapios kelio dangos ir dukart dažniau nei dėl sniego (remiantis Švedijos Nacionalinio Kelių ir Transporto tyrimų Instituto duomenimis). Plonas, nematomas „juodojo ledo“ sluoksnis eismo dalyviams gali būti mirtinai pavojingas.
„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė kelyje
© Scanpix

„Juodasis ledas“ susiformuoja ant kelios dangos, kurios temperatūra yra žemiau nulio. Tokiomis sąlygomis vanduo puikiai limpa prie paviršiaus virsdamas plonu ledo sluoksniu, kuris nepastebimas dėl juodos kelio paviršiaus spalvos. Šis ledas ir vadinamas „juoduoju ledu“. Važiuodami sniegu padengtu keliu vairuotojai automatiškai praranda budrumą ir padidina greitį, pamatę sniegu nepadengtą juodą kelio dangą. Tačiau tai gali turėti tragiškų pasekmių, nes žiemos metu švari juoda kelio danga gali būti labai apgaulinga, rašoma pranešime spaudai.

„Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi, vadinamu „juoduoju ledu“, – sakė „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. – „Juodasis ledas“ sąlygoja itin pavojingų vairavimo sąlygų susidarymą. Tai – mirtį nešanti grėsmė vairuotojams bei kitiems eismo dalyviams”.

Jei jūsų vairuojamas automobilis užvažiavo ant juodojo ledo, svarbiausia mažinti greitį naudojant pulsuojantį stabdymą ir nenaudoti jokių staigių manevrų. Nors žieminės padangos padidina jūsų saugumą, tačiau netgi jos tokioje situacijoje neapsaugos. „Juoduoju ledu“ slystantis automobilis tampa tiesiog sunkiu objektu, kuris juda neprognozuojama kryptimi, jo judėjimo pagreitis didėja, o sustojimo vietos suplanuoti neįmanoma.

„Tai grėsminga situacija ir pėstiesiems, žmonėms, stovintiems viešojo transporto stotelėse, todėl pamatę „juoduoju ledu“ padengtą kelio dangą budrūs turi būti visi”, – įspėja „Renault vairavimo mokyklos” instruktoriai.

Ką daryti, kai ant „juodojo ledo“ užvažiavęs automobilis ima slysti? Jei sukibimą su kelio danga praranda užpakaliniai automobilio ratai, reikia stengtis suvaldyti automobilį ir atstatyti jį į reikiamą trajektoriją. Jokiu būdu negalima staigiai ir aštriai spausti stabdžio pedalo, nes tai tik padidina automobilio slydimą į šoną. Kai sukibimą su kelio danga praranda priekiniai ratai praranda (dažniausiai taip nutinka darant staigų posūkį), reikia tuojau pat nuimti koją nuo greičio pedalo, sumažinti vairo sukimą, o po to vėl atsargiai daryti posūkį iš naujo. Toks manevras leidžia atstatyti reikiamą automobilio trajektoriją.

Vairuojant automobilį su ABS sistema svarbu išvengti ratų užblokavimo stabdymo metu. Nors ABS turinčių automobilių sustojimo distancija yra trumpesnė, važiuojant per dideliu greičiu neapsaugo net geriausia stabdymo sistema. Visais atvejais svarbiausia pasirinkti realioms kelio sąlygoms tinkamą greitį ir jo neviršyti. Vairuojant žiemos metu visada patartina vairuoti švelniai ir vengti aštrių judesių ir manevrų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Priminė, kokios kelių eismo taisyklės galioja paspirtukininkams (66)

Dauguma važinėjančių elektriniu paspirtuku vairuotojų žino, kad jiems galioja Kelių eismo...

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (65)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršta net ir patyrę vairuotojai (64)

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį, lietuviai dažniau išsiruošia į...

Automobilio garantijos subtilybės – po didinamuoju stiklu (3)

Komercinis automobilis verslui yra darbo įrankis, kuris negali stovėti garaže ar servise. Todėl...

Top naujienos

Šiauliuose iš gyvenimo pasitraukė jauna gydytoja: artimieji žada kreiptis į prokuratūrą papildyta ligoninės komentaru (64)

Sekmadienį socialiniuose tinkluose pasklido žinutės apie iš gyvenimo pasitraukusią jauną...

Nepageidaujamos reakcijos į skiepus nuo koronaviruso Lietuvoje: dėl vienos vakcinos nebuvo jokių nusiskundimų (145)

Nuo koronaviruso Lietuvos gyventojai skiepijami jau ketvirtą mėnesį. Augant skiepijimo apimtims...

Kauno rajonas nuo COVID-19 skiepys visus norinčius (10)

Kauno rajono savivaldybė gegužės 14-15 dienomis, penktadienį ir šeštadienį, kviečia visus...

Laisvės partijos iniciatyva nustebino konservatorius: teks taisyti, niekas autorės nuomonės jau neklaus (595)

Seime skinasi kelią Laisvės partijos narkotikų įstatymas, kuriuo siekiama už nedidelį kiekį...

Blinkevičiūtė: man konservatorių laikysena atrodo neskaniai (33)

Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) pirmininke išrinkta europarlamentarė Vilija...

Savininko deklaravimo kodai perpildė kantrybės taurę: sukūrė peticiją ir reikalauja tvarką atšaukti (22)

Neapsikentę gegužės pradžioje atsiradusio savininko deklaravimo kodo (SDK), be kurio neįmanoma...

Lietuvoje – 786 nauji koronaviruso atvejai, mirė dar 10 žmonių papildyta 9.55 (142)

Praėjusią parą šalyje nustatyti 786 nauji COVID-19 atvejai, nuo šios infekcinės ligos mirė 10...

Skaudus įvykis Vilniuje: automobilis partrenkė ir mirtinai sužalojo moterį

Pirmadienį Vilniuje įvyko eismo įvykis, kurio metu žuvo moteris.

„Bild“: Vokietijos susitarimas dėl rusiškos „Sputnik V“ vakcinos žlugo papildyta (156)

Rusija 2021-ųjų birželio ir liepos mėnesiais negalės Vokietijai tiekti savo vakcinos „...

Lietuvos bankas: kainų augimas Lietuvoje paspartėjo (4)

Naujausi paskelbti infliacijos duomenys rodo, kad kainų augimas Lietuvoje paspartėjo – balandžio...