aA
Kelias, vedantis iš Vilniaus į Uteną labai dažnai apibūdinamas kaip blogiausias kelias Lietuvoje. Pastaruosius penkerius metus valdžios atstovai vis pajudina šio kelio remonto klausimą, tačiau, atsargiai pačiupinėję, atideda dar kuriam laikui. Paskutinė žinia apie dar nukeltą remontą pasigirdo liepą, o vietiniai, šiuo keliu važiuojantys kasdien, tikina, neslepia, kad pažadais tikėti jau tampa sunku.

DELFI į prieš daugiau nei 30 metų nutiestą betono plokščių kelią išvažiavo drauge su Dakaro ralio rekordininku Antanu Juknevičium. Lenktynininkas juokavo, kad galbūt važiavimas per išsiklaipiusias, išsikilnojusias betono ploštes galės tapti lengva treniruote prieš artėjantį Dakaro ralį, tačiau neslėpė, kad vargu ar kelio prastumą bus įmanoma pajusti su jo nemenko dydžio „Toyota Land Cruiser“ visureigiu.

Visgi po pirmų kelių šimtų metrų važiuojant per betono plokščių sujungimus, A. Juknevičius tarstelėjo, kad kaži kaip važiavimas atrodytų menkesnio dydžio, kasdieniškesniu, automobiliu.

Jei norite pranešti apie eismo naujoves, problemas, turite su situacija gatvėse ir keliuose susijusių pastebėjų, kviečiame rašyti e. paštu auto@delfi.lt. Sekti daugybę automobilinių ir ne tik naujienų galite DELFI Auto feisbuko puslapyje.

Žadėjo rudenį, bet neremontuos

Garsiai apie būtinybę remontuoti kelią Vilnius–Utena prabilta 2013 m. Tąkart norėta kelią rekonstruoti pasitelkus viešąjį ir privatų kapitalą bei manyta, kad 13 metų truksiantis remontas kainuos apie 170 mln. eurų.

Visgi 2016 m. nauja Vyriausybė projektą įvertino iš naujo ir nuspręsta, kad remontui reikia naudoti Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšas. Pirmojo etapo metu norėta rekonstruoti 5,5 kilometro ilgio ruožą už Vilniaus – nuo 16-to kilometro, kur baigiasi keturių juostų kelias, iki 21-ame kilometre esančios sankryžos į Nemenčinę. Remonto darbai turėjo prasidėti jau rugsėjo 1-ąją, skaičiuota, kad šiam etapui turėtų pakakti 25 mln. eurų.

Deformuotas kelias Vilnius-Utena
Deformuotas kelias Vilnius-Utena
© DELFI skaitytojo nuotr.

Visgi šiemet liepą atplėšus pasiūlymų, skirtų pirmajam remonto etapui, vokus, konkursą nuspręsta nutraukti ir išskaidyti į smulkesnes dalis, atskirti projektavimo ir rangos darbus. Taip pasielgti nuspręsta esą dėl to, kad rangovai pasiūlė pernelyg dideles darbų kainas.

Dabar Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) žada, kad jeigu viskas klosis taip, kaip turėtų būti, darbai galėtų prasidėti 2019 m. pabaigoje.

Vietos gyventojai skeptiški

„Pasaulyje yra labai daug betoninių kelių, mat, nors tokio kelio statybos sąnaudos pradžioje yra didesnės, jis atlaiko apie 50 metų. Ir jeigu šis kelias būtų tiestas Vokietijoje, jis dar tikrai būtų tinkamas naudoti maždaug 20 metų, tačiau mūsiškis – tikrai labai prastos kokybės“, – važiuodamas Vilnius–Utena atkarpa konstatavo A. Juknevičius.

Anot lenktyninko, kasdienės kelionės šiuo keliu išties turi pasekmių automobilių techninei būklei. A. Juknevičiaus nuomone, kenčia važiuoklės detalės, padangos, amortizatoriai.

Tokį sportininko spėjimą patvirtino ir greta kelio esančioje degalinėje sutikti vietos gyventojai. Dalis jų nė nežinojo, kad rudenį remonto darbai Vilnius-Utena kelyje dar neprasidės.

„Baisus kelias, siaubas. Kiekvieną dieną tenka važiuoti į darbą ir iš darbo. Ir automobilį tenka dažnai taisyti. O tie kalneliai susidarantys – vos iš kelio neišlėkiau. Labai laukiame remonto, bet, jeigu dar kelio remontas atidedamas, gal tik pensijoje sulauksime geresnio kelio“, – sakė dujomis automobilio baką pildžiusi pašnekovė.

Kelio Vilnius-Utena remontas (LAKD.lt nuotr.)
Kelio Vilnius-Utena remontas (LAKD.lt nuotr.)

Jos žodžiams pritarė ir kitas degalinėje sutiktas vairuotojas. Pasak jo, kelią tvarkyti tikrai seniai reikia. Dar vienas pašnekovas buvo nusiteikęs skeptiškai. Anot jo, kelio remonto tikėtis beprasmiška.

„Kas gi jį remontuos? Galbūt po kokio dešimtmečio“, – svarstė vyras.

Priežiūra brangsta

1985 metais pastatyto kelio, kurio danga pagaminta iš cementbetonio, priežiūra nuolat brangsta, mat danga yra sutrūkinėjusi, atsinaujina plyšiai, deformuojasi siūlės.

Anot A. Juknevičiaus, vargu ar galima tikėtis, kad šio kelio remontas galėtų valstybei kainuoti mažiau, mat dangą jame reikia keisti iš esmės. Antra vertus, kelerius metus atidėliojamų darbų būtina imtis kuo greičiau: ne tik dėl to, kad kelias tarptautinis, bet ir dėl vietos vairuotojų saugumo.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Regitra“ perspėja apie sukčių siautėjimą: susirenka ir asmens dokumentus (4)

„ Regitra “ praneša, jog pastaruoju metu padaugėjo sukčių, siūlančių įgyti teisę vairuoti...

Tiesia pagalbos ranką vairuotojams – automobilius prieš šalčius patikrins nemokamai (3)

Spalio 17–28 dienomis keturiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose vyks saugaus eismo kampanija...

Įvardijo, kurie sostinės žiedai vairuotojams pavojingiausi: avarijos kas antrą dieną (40)

Vilniaus žiedinės sankryžos reikalauja didesnio vairuotojų atidumo, nes šiose vietose eismo...

Kaunui siūlo atsisakyti „rombų“ gatvėse, kuriems jau išleista 10 tūkst. eurų (82)

Kauno miesto savivaldybei nusprendus apie artėjančią perėją vairuotojus įspėti „rombo“ ar...

Nesutaria dėl pradedančiųjų vairuotojų: vieni siūlo greitį riboti, kiti – ribojimus panaikinti (61)

Pokyčiai pradedantiesiems vairuotojams: Vyriausybė nuo lapkričio 1 dienos didina leistiną greitį...

Top naujienos

Svarbiausios NATO pratybos nuo Šaltojo karo laikų: scenarijus – lyg iš įtempto siužeto trilerio (64)

Desantinės operacijos metu užpuolama NATO valstybė, o 5-ąjį Šiaurės Atlanto sutarties...

Siurprizas dirbantiesiems savarankiškai: mokesčiai didės (44)

Vyriausybės pateiktame „ Sodros “ biudžeto projekte – paslėptas siurprizas. Kartu su juo...

Infliacija rusus stumia į neviltį (44)

Rusijos vartotojus slegia niūrios nuotaikos, nes infliacija vis labiau pakerta jų perkamąją galią.

Kol Nigelas Westas kovoja teismuose, aiškėja Sandros Grafininos dukros likimas: mažylė jau nebe globos namuose (1)

Šiuo metu nežinomybėje po buvusios mylimosios dingimo gyvenantis britas Nigelas Jeremy Macaulay...

Patenkintas Jasikevičius „gražuolių“ matyti „Žalgiryje“ nenori: turime iš naujo tapti žvėrimis specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo (13)

Kauno „Žalgiris“ pademonstravo įspūdingą žaidimą puolime bei atidarė pergalių sąskaitą...

Sostinės pakraštyje – garsių prekių ženklų išparduotuvė, apie kurią nenorėtumėte niekam prasitarti (164)

Pasakoti ar nepasakoti – štai kur klausimas, kai kalba nukrypsta apie neseniai duris pravėrusias...

Orai: anticiklono įtaka Lietuvoje menks (1)

Ruduo mūsų norų nepaiso, teks susitaikyti, jog ketvirtadienis – paskutinė spalio diena, kai...

Mistinė vieta, apie kurią žino retas vilnietis: užsieniečiai čia plūsta tūkstančiais (82)

Retas vilnietis žino apie namą, stovintį Antakalnio V. Grybo gatvės Vaikų namų teritorijoje,...

Pribloškiantis Sabonio sezono startas: istorinis dvigubas dublis, žvėriškas dėjimas ir puiki pergalė (4)

Fantastišku pasirodymu reguliarųjį NBA sezoną pradėjo Domantas Sabonis ir Indianos...

Šaro rimbas padėjo: „Žalgiris“ Stambule parodė tikrąjį savo veidą (243)

Kauno „Žalgiris“ trečiadienio vakarą Stambulo „Sinan Erdem Dome“ arenoje ieškojo pirmos...