aA
Kelias, vedantis iš Vilniaus į Uteną labai dažnai apibūdinamas kaip blogiausias kelias Lietuvoje. Pastaruosius penkerius metus valdžios atstovai vis pajudina šio kelio remonto klausimą, tačiau, atsargiai pačiupinėję, atideda dar kuriam laikui. Paskutinė žinia apie dar nukeltą remontą pasigirdo liepą, o vietiniai, šiuo keliu važiuojantys kasdien, tikina, neslepia, kad pažadais tikėti jau tampa sunku.

DELFI į prieš daugiau nei 30 metų nutiestą betono plokščių kelią išvažiavo drauge su Dakaro ralio rekordininku Antanu Juknevičium. Lenktynininkas juokavo, kad galbūt važiavimas per išsiklaipiusias, išsikilnojusias betono ploštes galės tapti lengva treniruote prieš artėjantį Dakaro ralį, tačiau neslėpė, kad vargu ar kelio prastumą bus įmanoma pajusti su jo nemenko dydžio „Toyota Land Cruiser“ visureigiu.

Visgi po pirmų kelių šimtų metrų važiuojant per betono plokščių sujungimus, A. Juknevičius tarstelėjo, kad kaži kaip važiavimas atrodytų menkesnio dydžio, kasdieniškesniu, automobiliu.

Jei norite pranešti apie eismo naujoves, problemas, turite su situacija gatvėse ir keliuose susijusių pastebėjų, kviečiame rašyti e. paštu auto@delfi.lt. Sekti daugybę automobilinių ir ne tik naujienų galite DELFI Auto feisbuko puslapyje.

Žadėjo rudenį, bet neremontuos

Garsiai apie būtinybę remontuoti kelią Vilnius–Utena prabilta 2013 m. Tąkart norėta kelią rekonstruoti pasitelkus viešąjį ir privatų kapitalą bei manyta, kad 13 metų truksiantis remontas kainuos apie 170 mln. eurų.

Visgi 2016 m. nauja Vyriausybė projektą įvertino iš naujo ir nuspręsta, kad remontui reikia naudoti Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšas. Pirmojo etapo metu norėta rekonstruoti 5,5 kilometro ilgio ruožą už Vilniaus – nuo 16-to kilometro, kur baigiasi keturių juostų kelias, iki 21-ame kilometre esančios sankryžos į Nemenčinę. Remonto darbai turėjo prasidėti jau rugsėjo 1-ąją, skaičiuota, kad šiam etapui turėtų pakakti 25 mln. eurų.

Deformuotas kelias Vilnius-Utena
Deformuotas kelias Vilnius-Utena
© DELFI skaitytojo nuotr.

Visgi šiemet liepą atplėšus pasiūlymų, skirtų pirmajam remonto etapui, vokus, konkursą nuspręsta nutraukti ir išskaidyti į smulkesnes dalis, atskirti projektavimo ir rangos darbus. Taip pasielgti nuspręsta esą dėl to, kad rangovai pasiūlė pernelyg dideles darbų kainas.

Dabar Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) žada, kad jeigu viskas klosis taip, kaip turėtų būti, darbai galėtų prasidėti 2019 m. pabaigoje.

Vietos gyventojai skeptiški

„Pasaulyje yra labai daug betoninių kelių, mat, nors tokio kelio statybos sąnaudos pradžioje yra didesnės, jis atlaiko apie 50 metų. Ir jeigu šis kelias būtų tiestas Vokietijoje, jis dar tikrai būtų tinkamas naudoti maždaug 20 metų, tačiau mūsiškis – tikrai labai prastos kokybės“, – važiuodamas Vilnius–Utena atkarpa konstatavo A. Juknevičius.

Anot lenktyninko, kasdienės kelionės šiuo keliu išties turi pasekmių automobilių techninei būklei. A. Juknevičiaus nuomone, kenčia važiuoklės detalės, padangos, amortizatoriai.

Tokį sportininko spėjimą patvirtino ir greta kelio esančioje degalinėje sutikti vietos gyventojai. Dalis jų nė nežinojo, kad rudenį remonto darbai Vilnius-Utena kelyje dar neprasidės.

„Baisus kelias, siaubas. Kiekvieną dieną tenka važiuoti į darbą ir iš darbo. Ir automobilį tenka dažnai taisyti. O tie kalneliai susidarantys – vos iš kelio neišlėkiau. Labai laukiame remonto, bet, jeigu dar kelio remontas atidedamas, gal tik pensijoje sulauksime geresnio kelio“, – sakė dujomis automobilio baką pildžiusi pašnekovė.

Kelio Vilnius-Utena remontas (LAKD.lt nuotr.)
Kelio Vilnius-Utena remontas (LAKD.lt nuotr.)

Jos žodžiams pritarė ir kitas degalinėje sutiktas vairuotojas. Pasak jo, kelią tvarkyti tikrai seniai reikia. Dar vienas pašnekovas buvo nusiteikęs skeptiškai. Anot jo, kelio remonto tikėtis beprasmiška.

„Kas gi jį remontuos? Galbūt po kokio dešimtmečio“, – svarstė vyras.

Priežiūra brangsta

1985 metais pastatyto kelio, kurio danga pagaminta iš cementbetonio, priežiūra nuolat brangsta, mat danga yra sutrūkinėjusi, atsinaujina plyšiai, deformuojasi siūlės.

Anot A. Juknevičiaus, vargu ar galima tikėtis, kad šio kelio remontas galėtų valstybei kainuoti mažiau, mat dangą jame reikia keisti iš esmės. Antra vertus, kelerius metus atidėliojamų darbų būtina imtis kuo greičiau: ne tik dėl to, kad kelias tarptautinis, bet ir dėl vietos vairuotojų saugumo.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Rudenį eismo įvykių sumažėja atėjus žieminių padangų sezonui – siūlo jas keisti anksčiau (57)

Nors žiemines padangas vairuotojai turėtų susimontuoti iki lapkričio 9-osios, tačiau dargana bei...

Svarbus pokytis vairuotojams: nuo lapkričio 1-osios sankryžose į dešinę suksime kitaip (246)

Iki šiol papildomų lentelių su žalia rodykle privilegija besidžiaugę vairuotojai turės pakeisti...

Atšvaitų dieną – svarbi žinutė pėstiesiems: atšvaitus dalys nemokamai (1)

Skatinant senjorus ir kitus eismo dalyvius kelyje segėti atšvaitus, ketvirtadienį prasideda visą...

Šiemet incidentų su paspirtukais dvigubai daugiau – galimas jų eismo apribojimas šaligatviais (50)

Lietuvoje vis gausėja alternatyvių transporto priemonių, sparčiai populiarėja ir elektriniai...

Atšilus orams vairuotojai atsipalaidavo, tačiau nevalia pamiršti svarbios datos (2)

Po vėsių rudeniškų orų į Lietuvą porai savaičių atėjo bobų vasara, o su ja – šilti,...

Top naujienos

Naujų technologijų era: piršto antspaudu ar veidu atrakinami išmanieji telefonai – kiek tai saugu (21)

Šiandien jau nieko nestebina, kad pirštų antspaudu ar savo veidu galite atrakinti išmanųjį...

Sutampa net aplinkybės: Karbauskiui teko savo kailiu pabūti Pranckiečio vietoje (67)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) pirmininkas Ramūnas Karbauskis patekęs į...

Zelenskis negrąžins didžiausio šalies banko savininkui: gresia rimtas konfliktas su buvusiu partneriu (24)

Ukrainos prezidentas pareiškė, kad jo vyriausybė negrąžins didžiausio šalies banko...

Gaisras Alytuje: dūmai nusisuko nuo miesto Prognozuoja, kada gaisras bus užgesintas. Papildyta 21:03 (496)

DELFI žurnalistai apsilankė Alytaus apylinkėse, kur šiuo metu vargsta nuo degančių padangų...

Užkalnis: kuo kvepia laukinė laisvė ir runkeliai iš kioskų? (22)

Bjaurieji amžiai, dar žinomi, kaip pirmasis nepriklausomybės dešimtmetis, viskas, kas prasideda...

Apie troleibusą svajojo nuo vaikystės: kai atlyginimas – 500 eurų, jauni darbuotojai čia neužsibūna (29)

Vilniaus miesto gatvės neįsivaizduojamos be troleibusų. Vieni jų nemėgsta dėl prasto...

Mitybos specialistė Tulčina perspėjo kavos mėgėjus ir įvardijo, ko pati niekada nevalgo (120)

Jei norite būti sveiki, kiekvieną rytą valykite dantis su soda, išgerkite stiklinę šilto vandens...

Ekspertas: Šiaurės Korėja situacijos nebekontroliuoja, gresia badas (110)

Oficialiais duomenimis, Rytų Azijoje siaučiantis kiaulių užkratas praktiškai aplenkė Šiaurės...

Balsavimas: kuri pora pirmoji turėtų palikti projektą „Šok su žvaigžde“? (16)

Šis šeštadienio vakaras LRT projekto „Šok su žvaigžde“ dalyviams taps rimtu išbandymu. Jei...

Istorijos mokytojas nusprendė dirbti kitaip: savęs be socialinių tinklų neįsivaizduoju (3)

Nuolat ieškantis originalių būdų sudominti mokinius, nepasitenkinantis vien sausa teorija,...