Kelias, vedantis iš Vilniaus į Uteną labai dažnai apibūdinamas kaip blogiausias kelias Lietuvoje. Pastaruosius penkerius metus valdžios atstovai vis pajudina šio kelio remonto klausimą, tačiau, atsargiai pačiupinėję, atideda dar kuriam laikui. Paskutinė žinia apie dar nukeltą remontą pasigirdo liepą, o vietiniai, šiuo keliu važiuojantys kasdien, tikina, neslepia, kad pažadais tikėti jau tampa sunku.

DELFI į prieš daugiau nei 30 metų nutiestą betono plokščių kelią išvažiavo drauge su Dakaro ralio rekordininku Antanu Juknevičium. Lenktynininkas juokavo, kad galbūt važiavimas per išsiklaipiusias, išsikilnojusias betono ploštes galės tapti lengva treniruote prieš artėjantį Dakaro ralį, tačiau neslėpė, kad vargu ar kelio prastumą bus įmanoma pajusti su jo nemenko dydžio „Toyota Land Cruiser“ visureigiu.

Visgi po pirmų kelių šimtų metrų važiuojant per betono plokščių sujungimus, A. Juknevičius tarstelėjo, kad kaži kaip važiavimas atrodytų menkesnio dydžio, kasdieniškesniu, automobiliu.

Jei norite pranešti apie eismo naujoves, problemas, turite su situacija gatvėse ir keliuose susijusių pastebėjų, kviečiame rašyti e. paštu auto@delfi.lt. Sekti daugybę automobilinių ir ne tik naujienų galite DELFI Auto feisbuko puslapyje.

Žadėjo rudenį, bet neremontuos

Garsiai apie būtinybę remontuoti kelią Vilnius–Utena prabilta 2013 m. Tąkart norėta kelią rekonstruoti pasitelkus viešąjį ir privatų kapitalą bei manyta, kad 13 metų truksiantis remontas kainuos apie 170 mln. eurų.

Visgi 2016 m. nauja Vyriausybė projektą įvertino iš naujo ir nuspręsta, kad remontui reikia naudoti Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšas. Pirmojo etapo metu norėta rekonstruoti 5,5 kilometro ilgio ruožą už Vilniaus – nuo 16-to kilometro, kur baigiasi keturių juostų kelias, iki 21-ame kilometre esančios sankryžos į Nemenčinę. Remonto darbai turėjo prasidėti jau rugsėjo 1-ąją, skaičiuota, kad šiam etapui turėtų pakakti 25 mln. eurų.

Deformuotas kelias Vilnius-Utena
Deformuotas kelias Vilnius-Utena
© DELFI skaitytojo nuotr.

Visgi šiemet liepą atplėšus pasiūlymų, skirtų pirmajam remonto etapui, vokus, konkursą nuspręsta nutraukti ir išskaidyti į smulkesnes dalis, atskirti projektavimo ir rangos darbus. Taip pasielgti nuspręsta esą dėl to, kad rangovai pasiūlė pernelyg dideles darbų kainas.

Dabar Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) žada, kad jeigu viskas klosis taip, kaip turėtų būti, darbai galėtų prasidėti 2019 m. pabaigoje.

Vietos gyventojai skeptiški

„Pasaulyje yra labai daug betoninių kelių, mat, nors tokio kelio statybos sąnaudos pradžioje yra didesnės, jis atlaiko apie 50 metų. Ir jeigu šis kelias būtų tiestas Vokietijoje, jis dar tikrai būtų tinkamas naudoti maždaug 20 metų, tačiau mūsiškis – tikrai labai prastos kokybės“, – važiuodamas Vilnius–Utena atkarpa konstatavo A. Juknevičius.

Anot lenktyninko, kasdienės kelionės šiuo keliu išties turi pasekmių automobilių techninei būklei. A. Juknevičiaus nuomone, kenčia važiuoklės detalės, padangos, amortizatoriai.

Tokį sportininko spėjimą patvirtino ir greta kelio esančioje degalinėje sutikti vietos gyventojai. Dalis jų nė nežinojo, kad rudenį remonto darbai Vilnius-Utena kelyje dar neprasidės.

„Baisus kelias, siaubas. Kiekvieną dieną tenka važiuoti į darbą ir iš darbo. Ir automobilį tenka dažnai taisyti. O tie kalneliai susidarantys – vos iš kelio neišlėkiau. Labai laukiame remonto, bet, jeigu dar kelio remontas atidedamas, gal tik pensijoje sulauksime geresnio kelio“, – sakė dujomis automobilio baką pildžiusi pašnekovė.

Kelio Vilnius-Utena remontas (LAKD.lt nuotr.)
Kelio Vilnius-Utena remontas (LAKD.lt nuotr.)

Jos žodžiams pritarė ir kitas degalinėje sutiktas vairuotojas. Pasak jo, kelią tvarkyti tikrai seniai reikia. Dar vienas pašnekovas buvo nusiteikęs skeptiškai. Anot jo, kelio remonto tikėtis beprasmiška.

„Kas gi jį remontuos? Galbūt po kokio dešimtmečio“, – svarstė vyras.

Priežiūra brangsta

1985 metais pastatyto kelio, kurio danga pagaminta iš cementbetonio, priežiūra nuolat brangsta, mat danga yra sutrūkinėjusi, atsinaujina plyšiai, deformuojasi siūlės.

Anot A. Juknevičiaus, vargu ar galima tikėtis, kad šio kelio remontas galėtų valstybei kainuoti mažiau, mat dangą jame reikia keisti iš esmės. Antra vertus, kelerius metus atidėliojamų darbų būtina imtis kuo greičiau: ne tik dėl to, kad kelias tarptautinis, bet ir dėl vietos vairuotojų saugumo.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Papasakojo, kokios kritinės klaidos vairavimo egzamine pakiša koją – jas daro ir patyrę vairuotojai (140)

Dažnas būsimas vairuotojas, keliaudamas laikyti praktinio egzamino į „Regitrą“, viliasi, kad...

Pasikeitus vairuotojų dokumentų tvarkai, pastebimos ir pirmosios neigiamos pasekmės (170)

Sustabdžius pareigūnams šiek tiek ilgiau trunkanti patikra – pagrindinė neigiama naujos...

Paaiškino, kokių klaidų norintiems vairuoti motociklą geriau nedaryti (25)

Šalies transporto priemonių registrą valdanti VĮ „Regitra“ suskaičiavo, kad šiemet...

Vasaros iššūkiai vairuotojams: nuo slidaus asfalto iki paukščių išmatų paliktų dėmių

Neįprastai karšta vasara atnešė pačių įvairiausių iššūkių vairuotojams. Pasirodo, sunkumų...

Po Kaune praūžusios liūties – šūsnys valstybinių numerių (1)

Vakar, rugpjūčio 14 d., Kauną merkė nepaprastai smarkus lietus . Jo padariniai – ne tik...

Top naujienos

Feisbuke uraganą sukėlusios karalienių įkvėpėjos ir jos vyro interviu apie turtus kraunančią veiklą ir tikrąjį gyvenimą (160)

Neseniai feisbuke it virusas paplito įrašas, kuriame Rasa Kaktytė kvietė moteris šypsotis,...

Mažoji Lietuva Anglijoje: pūsles ir varginantį darbą kenčia dėl 220 svarų per 3 dienas (294)

Mažoji Lietuva – taip šmaikščiai vadinamas vaisių ir daržovių pakavimo fabrikas Visbiče,...

Edita Mildažytė: esu pakankamai įtakinga, kad galėčiau priimti sprendimus ir vykdyti savo gyvenimo planą taip, kaip noriu (199)

DELFI tęsia įtakingiausiųjų rinkimus, kuriuose – ir didžiausią įtaką turinčios...

Karališkos vestuvių naktys, kurių nesinori prisiminti (15)

Jie ištarė santuokos priesaiką stebint 29 milijonams žmonių, tačiau princo Harry ir Meghan...

Apie Vėlyvio akibrokštą bažnyčioje pasisakė ir Liudvikas Andriulis: „trolinti“ reikia ir galima stipresnius už save, ne silpnesnius

Režisierius Emilis Vėlyvis kartu su projekto „Zero Live Show“ aktorių komanda per Žolinę...

Savaitgaliui į namus vykę kariai pateko į avariją: vienas žuvo, keturi sužaloti papildyta (187)

Penktadienį, rugpjūčio 17 d., pavakare, kelio Molėtai–Pabradė 9-ajame kilometre, susidūrus...

Savaitgalio orai: viena diena bus ypač karšta (22)

Sunku patikėti, kad jau greitai imsime skaičiuoti paskutines vasaros dienas ir netrukus pasitiksime...

Skaitytojai dalijasi istorijomis: ką daryti, jei persekioja kelyje? (86)

DELFI skaitytojos istorija apie tai, kaip naktį ją automobiliu persekiojo nežinomas vyras...

Neįprastos vyrų ir moterų charakterio savybės, kurios atrodo seksualios priešingai lyčiai (18)

Seksualumas yra labai susijęs su kūnu. Žmonėms patinka matyti ir liesti kitų žmonių kūnus –...

Į festivalį „Karklė Live Music Beach 2018“ – net ir pėsčiomis (13)

Šiandien, penktadienį, Karklės miestelyje prasidėjo muzikos ir menų festivalis „ Karklė Live...