Kai kurie vairuotojai, pamatę artėjančių dienų temperatūros prognozę, pradeda ruoštis tam, kad ryte automobilį užvesti gali būti sunkiau arba to padaryti nepavyks apskritai. Automobilių žinovas ir automobilių techninės apžiūros centrų asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas paaiškina, kokios pagrindinė priežastys lemia, ar variklis po šaltos nakties atgis, ar ne.

„Žiema yra toks metas, kai automobiliai apskritai dirba sunkiau. Metalas gauna daug didesnius krūvius, jis būna sustingęs, todėl variklio išjudinimui reikia daugiau energijos. Todėl jei akumuliatorius neturi tos energijos, natūralu, kad kils ir problemų.

Kiek yra tekę kalbėti su servisų atstovais, tik 10 proc. problemų būna susiję su akumuliatoriaus amžiumi ir užvedimų ciklu, kurį jis turėtų atlaikyti. Tuo metu 90 proc. problemų kyla dėl to, kad tam tikrą laiką automobilis buvo neteisingai eksploatuojamas.

Vieno užvedimo metu sunaudojama energija atstatoma per maždaug 20 minučių kelionės laiką. Jei važinėjama mieste trumpais atstumais, natūralu, kad akumuliatorius nepasikrauna ir po truputį silpsta“, – pasakoja R. Gabartas.

Pašnekovas pataria, kad susidūrus su išsikrovusio akumuliatoriaus problema, nebūtina bėgti pirkti naujo. Galima nuvažiuoti į servisą, kur jis bus įkrautas ir po to reikėtų atsižvelgti į anksčiau paminėtas galimas išsikrovimo priežastis, ir pakeisti automobilio eksploatavimo žiemos metu įpročius.

Ekspertas pastebi, kad jei jūs visgi laikotės tokio ritmo, kuris turėtų padėti išlaikyti pakankamą akumuliatoriaus įkrovą, tačiau energijos vis tiek nepakanka, tai gali būti susiję su automobilio elektros instaliacijos gedimu, kuris nutekina energiją.

„Nuvykus į servisą su specialiais prietaisais galima patikrinti, ar akumuliatorius pakankamai įkrautas. Ir užbėgant įvykiams už akių, tai yra, prieš prasidedant žiemos sezonui toks patikrinimas tikrai būtų pravartus“, – pataria R. Gabartas.