aA
Kone kasdien šalies keliuose fiksuojama eismo įvykių, kai vienas konkretus jo kaltininkas nėra aiškus. Kaip teigė draudimo bendrovės „Ergo“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, iš tiesų kai kuriais atvejais gali būti traktuojama, kad dėl avarijos kalti abu vairuotojai. Tokių incidentų ypač dažnai pasitaiko automobilių stovėjimo aikštelėse, daugiabučių kiemuose, degalinėse ar siauruose vietinės reikšmės keliukuose. Anot eksperto, dėl abipusės kaltės įvykusios avarijos įprastai nepasižymi didelėmis žalomis, tačiau abiem vairuotojams sukelia rūpesčių, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Diplomų įteikimo šventinę nuotaiką aptemdė eismo įvykis
Diplomų įteikimo šventinę nuotaiką aptemdė eismo įvykis
© DELFI / Kęstutis Kasciukevičius

R. Bieliausko teigimu, tipiškas scenarijus su dviem avarijos kaltininkais – kai du automobiliai prekybos centro aikštelėje susiduria važiuodami atbulomis. Draudiko atstovo teigimu, panašių incidentų visoje šalyje užfiksuojama išties neretai, o tokie diskutuotini eismo įvykiai reikalauja nuodugnesnio aplinkybių tyrimo.

„Niekas nėra sudaręs konkretaus sąrašo, kokiomis aplinkybėmis abu vairuotojai gali būti traktuojami kaip kaltininkai. Daugeliu atvejų iškart įvardyti vieną kaltininką gali būti pernelyg sudėtinga“, – aiškino draudiko atstovas.

R. Bieliauskas pabrėžė, kad įvykus avarijai, kai abu vairuotojai nesutaria dėl incidento aplinkybių, būtina kviesti policijos pareigūnus. Šie, atvykę į eismo įvykio vietą, padės išsiaiškinti, ar dėl avarijos kaltas kuris vienas, ar abu eismo dalyviai.

„Kiekvienas įvykis yra unikalus. Kartais kaltininkas yra aiškus, o kitąkart surinkti papildomi duomenys ir parodymai atskleidžia, kad avariją nulėmė abiejų vairuotojų elgesys prie vairo. Tą gali įrodyti tik detalus tyrimas. Štai kodėl būtina nepasiduoti emocijoms ir, nesutariant dėl aplinkybių, į įvykio vietą kviesti policiją“, – patarė R. Bieliauskas.

Patarė, kaip išvengti tokių avarijų

Kaip teigė draudimo ekspertas, avarijos, kai kalti abu vairuotojai, dažnai įvyksta ne tik važiuojant atbulomis automobilių stovėjimo aikštelėse, bet ir siauruose miško ar užmiesčio keliukuose, degalinėse ar kitose teritorijose, kur eismo nereguliuoja kelio ženklai.

„Pastebime, kad tokie techniniai eismo įvykiai labai dažnai baigiasi nedideliais nuostoliais, pavyzdžiui, nubrauktais dažais, įlenktais buferiais ar nulaužtais veidrodėliais. Tiesa, net ir tai kartais sukelia vairuotojų pyktį, avarijos dalyviai emocingai puola aiškintis aplinkybes ir vienas kitą kaltinti“, – aiškino R. Bieliauskas.

Jei eismo įvykyje kalti abu vairuotojai, draudimo išmoka – tik su viena sąlyga
© Kompanijos archyvas

Kad to išvengtų, draudimo eksperto teigimu, pirmiausia vairuotojai turėtų visada išlaikyti maksimalią koncentraciją prie vairo, taip pat nepažeisti Kelių eismo taisyklių ir įdėmiai stebėti aplinką.

„Skubėjimas prie vairo visuomet didina klaidų tikimybę, kurios ir tampa avarijų priežastimi. Sumažinkite važiavimo greitį, neskubėkite ir nedarykite impulsyvių veiksmų. Kiekvienas manevras turi būti puikiai apgalvotas ir daromas tik įsitikinus, kad tai daryti saugu. Juk apie tai rašoma ir eismo taisyklėse, kurias privalu žinoti visiems be išimties“, – pabrėžė R. Bieliauskas.

Draudimo niuansai

Kaip aiškina draudimo bendrovės atstovas, įvykus avarijai, kai dėl jos fakto kaltais pripažįstami abu vairuotojai, yra tam tikrų draudimo niuansų. Turint kasko situacija kiek paprastesnė ir naudingesnė apdraustos transporto priemonės savininkui, nes visa žala bus atlyginama pagal pasirašytos draudimo sutarties sąlygas.

Štai civilinės atsakomybės draudimas abipusės kaltės atveju visos žalos nedengs. „Pagal privalomąjį draudimą, kiekvienos pusės draudimas atlygina kitos pusės žalos dalį pagal kaltės laipsnį. Tai reiškia, kad jei abu vairuotojai yra vienodai kalti, kiekvieno vairuotojo draudikas kitam asmeniui atlygina lygiai pusę patirtos žalos“, – aiškino R. Bieliauskas.

Tiesa, draudimo bendrovės „Ergo“ atstovas pridūrė, kad ne visais atvejais kaltė būna abipusė, net jei taip atrodo patiems avarijos dalyviams.

„Į įvykio vietą atvykę policijos pareigūnai gali surinkti papildomų duomenų, įrodančių didesnę vieno iš vairuotojų kaltę. Tad įvertinus aplinkybes vėliau dar gali paaiškėti, kad kaltininkas yra tik vienas ir jis, jei neturi kasko, išmokos nesulauks“, – sakė R. Bieliauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.5000

Lietuvos miestų gatvėse gali atsirasti naujų šviesoforų: bus skirti tik vienai kategorijai

Nuo birželio 1 d. įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, miestuose gali atsirasti...

Kelininkai: eismo sąlygas sunkins lietus

Šeštadienio rytą Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia yra sausos, vietomis...

Verslas PliusKarolis Birgilas

Eksperimentas nustebino: važiuojant lėčiau pavyko sutaupyti, tačiau tokia strategija suveiks ne su visais automobiliais (4)

Prasidėjus degalų kainų raliui vairuotojai dažniau atkreipia dėmesį į patarimus, kaip važiuoti...

Draudikai perspėja apie liūdnus vasaros rekordus (2)

Nuolat girdime apie klimato kaitą ir tai jau įrodo konkretūs skaičiai Lietuvoje. „Lietuvos...

Pasidalijo 3 paspirtukininko etiketo taisyklėmis

Šylant orams Lietuvos miestuose prasideda elektrinių paspirtukų sezono įkarštis. Kasmet šios...

Top naujienos

Karo ekspertai: rusai pajėgas meta į du sektorius, kitur puolimas išsikvepia (1)

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai teigia, kad nors...

Elektros tiekėjo pasirinkimui – mažiau nei mėnuo: ragina suskubti, norint gauti visus atsakymus paneigė kai kuriuos mitus

Likus mažiau nei mėnesiui pasirinkti elektros tiekėją šimtams tūkstančiams vartotojų,...

Odesos uostą toliau blokuoja Rusijos pajėgos: sulaukė britų atsako

Lietuvos užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis sako buriantis šalių koaliciją...

Šimonytė įvertino Karbauskio grasinimus: taip sieti klausimus yra apgailėtina

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) atstovams vis grasinant nepasirašyti partinių...

Karas Ukrainoje. Ukraina apie reikšmingus pokyčius: mūsų priešai dėl to labai liūdi ministro patarėjas: pagrindinis tikslas Mariupolyje – pasiektas

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis naktį į antradienį pareiškė, kad Rusija vykdo...

Kolegas pribloškė valstiečio replikos apie mergaitiškus pokalbius: siūlo kreiptis į etikos sargus (3)

Antradienį Seimui ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė pristatė Vadovybės apsaugos įstatymo...

Po pauzės – naujas Ingeborgos Dapkūnaitės interviu apie karą, kolegas Rusijoje ir ar ten grįš: man nesvarbu, kur mane palaidos

Dalyvaudama „ YouTube “ transliuojamoje internetinėje laidoje „Radio Dolin“, aktorė...

Parodė, kaip atrodo lietuviškas braškių ūkis: derlius čia auginamas kitaip nei įprastai

Jei turite sodą ar vasaromis keliaujate aplankyti senelių kaime, tikriausiai į valias...

Viešai Putino nekritikavęs Filipinų prezidentas pratrūko

Kadenciją baigiantis Filipinų prezidentas Rodrigas Duterte griežtai kritikavo Rusijos lyderį...

Delfi PliusOlga Stopinskaja, delfi.lv

Latvių dietologė atsakė į svarbiausius klausimus: tai ar galima vartoti pieną, kavą, mėsą arba eiti miegoti prisivalgius?

Ar kava kenkia sveikatai? Kuo naudinga ir kuo kenksminga mėsa ? Ar galima suaugusiam žmogui gerti...