aA
Kone kasdien šalies keliuose fiksuojama eismo įvykių, kai vienas konkretus jo kaltininkas nėra aiškus. Kaip teigė draudimo bendrovės „Ergo“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, iš tiesų kai kuriais atvejais gali būti traktuojama, kad dėl avarijos kalti abu vairuotojai. Tokių incidentų ypač dažnai pasitaiko automobilių stovėjimo aikštelėse, daugiabučių kiemuose, degalinėse ar siauruose vietinės reikšmės keliukuose. Anot eksperto, dėl abipusės kaltės įvykusios avarijos įprastai nepasižymi didelėmis žalomis, tačiau abiem vairuotojams sukelia rūpesčių, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Diplomų įteikimo šventinę nuotaiką aptemdė eismo įvykis
© DELFI / Kęstutis Kasciukevičius

R. Bieliausko teigimu, tipiškas scenarijus su dviem avarijos kaltininkais – kai du automobiliai prekybos centro aikštelėje susiduria važiuodami atbulomis. Draudiko atstovo teigimu, panašių incidentų visoje šalyje užfiksuojama išties neretai, o tokie diskutuotini eismo įvykiai reikalauja nuodugnesnio aplinkybių tyrimo.

„Niekas nėra sudaręs konkretaus sąrašo, kokiomis aplinkybėmis abu vairuotojai gali būti traktuojami kaip kaltininkai. Daugeliu atvejų iškart įvardyti vieną kaltininką gali būti pernelyg sudėtinga“, – aiškino draudiko atstovas.

R. Bieliauskas pabrėžė, kad įvykus avarijai, kai abu vairuotojai nesutaria dėl incidento aplinkybių, būtina kviesti policijos pareigūnus. Šie, atvykę į eismo įvykio vietą, padės išsiaiškinti, ar dėl avarijos kaltas kuris vienas, ar abu eismo dalyviai.

„Kiekvienas įvykis yra unikalus. Kartais kaltininkas yra aiškus, o kitąkart surinkti papildomi duomenys ir parodymai atskleidžia, kad avariją nulėmė abiejų vairuotojų elgesys prie vairo. Tą gali įrodyti tik detalus tyrimas. Štai kodėl būtina nepasiduoti emocijoms ir, nesutariant dėl aplinkybių, į įvykio vietą kviesti policiją“, – patarė R. Bieliauskas.

Patarė, kaip išvengti tokių avarijų

Kaip teigė draudimo ekspertas, avarijos, kai kalti abu vairuotojai, dažnai įvyksta ne tik važiuojant atbulomis automobilių stovėjimo aikštelėse, bet ir siauruose miško ar užmiesčio keliukuose, degalinėse ar kitose teritorijose, kur eismo nereguliuoja kelio ženklai.

„Pastebime, kad tokie techniniai eismo įvykiai labai dažnai baigiasi nedideliais nuostoliais, pavyzdžiui, nubrauktais dažais, įlenktais buferiais ar nulaužtais veidrodėliais. Tiesa, net ir tai kartais sukelia vairuotojų pyktį, avarijos dalyviai emocingai puola aiškintis aplinkybes ir vienas kitą kaltinti“, – aiškino R. Bieliauskas.

Jei eismo įvykyje kalti abu vairuotojai, draudimo išmoka – tik su viena sąlyga
© Kompanijos archyvas

Kad to išvengtų, draudimo eksperto teigimu, pirmiausia vairuotojai turėtų visada išlaikyti maksimalią koncentraciją prie vairo, taip pat nepažeisti Kelių eismo taisyklių ir įdėmiai stebėti aplinką.

„Skubėjimas prie vairo visuomet didina klaidų tikimybę, kurios ir tampa avarijų priežastimi. Sumažinkite važiavimo greitį, neskubėkite ir nedarykite impulsyvių veiksmų. Kiekvienas manevras turi būti puikiai apgalvotas ir daromas tik įsitikinus, kad tai daryti saugu. Juk apie tai rašoma ir eismo taisyklėse, kurias privalu žinoti visiems be išimties“, – pabrėžė R. Bieliauskas.

Draudimo niuansai

Kaip aiškina draudimo bendrovės atstovas, įvykus avarijai, kai dėl jos fakto kaltais pripažįstami abu vairuotojai, yra tam tikrų draudimo niuansų. Turint kasko situacija kiek paprastesnė ir naudingesnė apdraustos transporto priemonės savininkui, nes visa žala bus atlyginama pagal pasirašytos draudimo sutarties sąlygas.

Štai civilinės atsakomybės draudimas abipusės kaltės atveju visos žalos nedengs. „Pagal privalomąjį draudimą, kiekvienos pusės draudimas atlygina kitos pusės žalos dalį pagal kaltės laipsnį. Tai reiškia, kad jei abu vairuotojai yra vienodai kalti, kiekvieno vairuotojo draudikas kitam asmeniui atlygina lygiai pusę patirtos žalos“, – aiškino R. Bieliauskas.

Tiesa, draudimo bendrovės „Ergo“ atstovas pridūrė, kad ne visais atvejais kaltė būna abipusė, net jei taip atrodo patiems avarijos dalyviams.

„Į įvykio vietą atvykę policijos pareigūnai gali surinkti papildomų duomenų, įrodančių didesnę vieno iš vairuotojų kaltę. Tad įvertinus aplinkybes vėliau dar gali paaiškėti, kad kaltininkas yra tik vienas ir jis, jei neturi kasko, išmokos nesulauks“, – sakė R. Bieliauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.5000

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (317)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (80)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Tyrimas nustebino: KET reikalavimus atitinkantis padangų protektoriaus gylis gali būti mirtinai pavojingas (124)

Rudenį, kada dažnai lyja, važiavimo saugumui itin didelę įtaką turi padangos ir jų...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (115)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Ekspertas perspėja dėl naujos aneksijos pavojaus: Putinas čia be vargo susitvarkytų (34)

Buvęs Vladimiro Putino patarėjas Andrejus Illarionovas perspėja dėl naujos aneksijos, kurią...

Įvertino Nausėdos pasiūlymus ir drąsiai rėžė: skurdo su 10 eurų neišgelbėsime (15)

Lietuvos verslo konfederacijos mokesčių komisijos pirmininkas Marius Dubnikovas sako, kad...

Vakarų šalys negali atsistebėti lietuvių sėkme: kaip mums pavyko pranokti patiems save (2)

Vis daugiau valstybių spaudžiamos visuomenės įvesti pakuočių užstato sistemą . Apie tokią...

Saulius Siparis apie naują mylimąją: mes beveik vienmečiai, draugystėmis su mergaitėmis aš netikiu (1)

„Mes esame praktiškai bendraamžiai. Vyrų santykiai su jaunomis mergaitėmis man atrodo visiškas...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina (42)

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (93)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (15)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...