aA
Automobilių vairuotojus vis dažniau ima stebinti nedrausmingi ir pagal savo sukurtas taisykles važiuojantys viešojo transporto vairuotojai. Patys vežėjai ginasi, kad jie mėgina spėti pagal numatytą važiavimo tvarkaraštį. Kas geriau – vežti keleivius saugiai, bet vėluoti, ar atvykti laiku ir pažeisti Kelių eismo taisykles (KET)?
© DELFI / Andrius Ufartas

Kelių eismo dalyviai pastebi, kad viešojo transporto vairuotojai kartais važiuoja pagal savo sukurtas taisykles. O ir patys troleibusų bei autobusų vairuotojai pripažįsta, kad jie su kolegomis priversti įžūliai ar net pavojingai manevruoti, kad spėtų maršrutą nuvažiuoti per itin griežtai nustatytą laiką.

Laikinai bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinio direktoriaus pareigas einantis Rimantas Markauskas sako, kad maršrutinėms keleivinėms transporto priemonėms galioja tos pačios KET, tad jei jų stipriai nepažeidžia, vairuotojai turi teisę manevruoti.

„Troleibusas ir autobusas, kaip ir bet kuri transporto priemonė, manevruoti gali iš juostos į juostą, jei dangos žymėjimas ir kelio ženklai tai leidžia. Aišku, mes netoleruojame tokių atvejų, kai yra pažeidžiamos KET.

Vairuotojai gauna priemoką už keleivių aptarnavimo kultūrą ir saugų eismą, kuri yra apie 200 eurų mėnesiui. Ta priemoka, jei atvejis rimtesnis, gali būti mažinama arba vairuotojas įspėjamas“, – sako R. Markauskas.

Savo ruožtu Kelių policijos valdybos Nusikalstamų veikų eismo saugumui tyrimo skyriaus viršininkas Alvaras Bacevičius sako, kad reikia analizuoti konkrečią situaciją.

„Reikia žiūrėti, ar trukdo eismo dalyviams, ar sukelia pavojų keleiviams. Reikia vertinti individualiai, bet vairuotojas turi suprasti, kad jis ne vienas kelyje, kad visi stovi spūstyje ir, jei nėra papildomos juostos autobusui ar troleibusui, atitinkamai visi kiti reikalavimai yra bendri“, – paaiškino A. Bacevičius. Visgi pareigūnai vairuotojus ragina būti supratingesnius viešajam transportui.

Kad viešojo transporto vairuotojų sąlygos pagerėtų ir vėluoti ar manevruoti spūstyse tektų rečiau, reikalingi ir infrastruktūros pokyčiai. Sostinės savivaldybės atstovai sako, kad daugiausia diskusijų kelia miesto žiedinės sankryžos, bet jau esą numatyta pakeitimų.

„Jei viešojo transporto įvažose yra sustojusių automobilių ir jie kliudo viešojo transporto eismui, pagal KET policijos pareigūnai turėtų drausminti tokius vairuotojus taikydami jiems nuobaudas. Mes visų pirma kalbėsime su policijos atstovais, kad pareigūnai užsiimtų eismo dalyvių drausminimu“, – kalbėjo Tomas Kamaitis, Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pėstieji atrado, kuo pakeisti atšvaitus, tačiau vien šis būdas neišgelbės (7)

Tamsiu paros metu atšvaitas gali išgelbėti pėsčiojo gyvybę, tačiau ir čia nebeapsieinama be...

Kelininkai perspėja: visoje Lietuvoje yra slidžių kelių ruožų (1)

Trečiadienio rytą Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos arba drėgnos,...

Autoserviso meistras papasakojo, kaip prižiūrėti automobilį, kad jį būtų galima brangiai parduoti (94)

Automobilio būklei didelę įtaką turi tiek automobilio eksploatacija, tiek priežiūra. Tačiau...

Įspėja vairuotojus: keliuose yra slidžių ruožų

Ankstų antradienio rytą pajūryje silpnas lietus, kitur be žymesnių kritulių. Oro temperatūra...

Neblaivūs vairuotojai šiemet kelyje nužudė 17, sužeidė – šimtus žmonių (50)

Gruodis tradiciškai mus įsuka į nesibaigiančių rūpesčių karuselę: sausakimšos parduotuvės,...

Top naujienos

Paluckas: išvados paprastos – lengva nebus (45)

Opozicinės Socialdemokratų partijos (LSDP) pirmininkas Gintautas Paluckas negaili kritikos ir...

Į „Barclays“ vietą žengę indai: čia atėjome ilgam (21)

„ HCL Technologies “ finansinių technologijų paslaugų centrų vadovas Sudipas Lahiri sako, kad...

Prekybos karui nepavyko: verslininkai rado būdų, kaip apeiti tarifus (19)

Pasak Europos kompanijų , vystančių veiklą antroje pagal dydį pasaulio ekonomikoje, užsitęsęs...

Arti trigubo dublio likęs Sabonis solidžiai prisidėjo prie pergalės prieš „Celtics“ (7)

Trečiadienį naktį Indianos „Pacers“ (16/9) namuose po atkaklios kovos 122:117 (30:32, 31:25,...

The Economist

Pasaulio prekybos organizacija jau nebėra, kokia buvo

„Artėja žiema“ , – lapkričio 22 d. perspėjo Norvegijos atstovas Pasaulio prekybos...

Finikse – kuklus Valančiūnas, fantastiškas naujoko dėjimas per Baynesą ir „Grizzlies“ pergalė

Memfio „Grizzlies“ (8/16) trečiadienį naktį svečiuose 115:108 (27:19, 24:32, 33:28, 31:29)...

9 banalios klaidos, kurios gali sugadinti sriubą (1)

Sriuba dažnoje šeimoje verdama praktiškai kasdien, vis tik daugelis daro klaidų, dėl kurių...

Kodėl lėktuve užsidegusios ličio baterijos įgula bijo taip, kad siunčia bene rimčiausio pavojaus signalą? (8)

Gruodžio 3-ą iš Londono pakilęs kanadiečių oro linijų „Air Canada“ lėktuvas buvo...

Svitojus apie užburtą ratą – didesnė ES parama kuria tik dar didesnes problemas (1)

Gruodžio 12 d. Lietuvos ir kitų Vidurio bei Rytų Europos šalių ūkininkai renkasi protestuoti...