aA
Automobilių vairuotojus vis dažniau ima stebinti nedrausmingi ir pagal savo sukurtas taisykles važiuojantys viešojo transporto vairuotojai. Patys vežėjai ginasi, kad jie mėgina spėti pagal numatytą važiavimo tvarkaraštį. Kas geriau – vežti keleivius saugiai, bet vėluoti, ar atvykti laiku ir pažeisti Kelių eismo taisykles (KET)?
© DELFI / Andrius Ufartas

Kelių eismo dalyviai pastebi, kad viešojo transporto vairuotojai kartais važiuoja pagal savo sukurtas taisykles. O ir patys troleibusų bei autobusų vairuotojai pripažįsta, kad jie su kolegomis priversti įžūliai ar net pavojingai manevruoti, kad spėtų maršrutą nuvažiuoti per itin griežtai nustatytą laiką.

Laikinai bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinio direktoriaus pareigas einantis Rimantas Markauskas sako, kad maršrutinėms keleivinėms transporto priemonėms galioja tos pačios KET, tad jei jų stipriai nepažeidžia, vairuotojai turi teisę manevruoti.

„Troleibusas ir autobusas, kaip ir bet kuri transporto priemonė, manevruoti gali iš juostos į juostą, jei dangos žymėjimas ir kelio ženklai tai leidžia. Aišku, mes netoleruojame tokių atvejų, kai yra pažeidžiamos KET.

Vairuotojai gauna priemoką už keleivių aptarnavimo kultūrą ir saugų eismą, kuri yra apie 200 eurų mėnesiui. Ta priemoka, jei atvejis rimtesnis, gali būti mažinama arba vairuotojas įspėjamas“, – sako R. Markauskas.

Savo ruožtu Kelių policijos valdybos Nusikalstamų veikų eismo saugumui tyrimo skyriaus viršininkas Alvaras Bacevičius sako, kad reikia analizuoti konkrečią situaciją.

„Reikia žiūrėti, ar trukdo eismo dalyviams, ar sukelia pavojų keleiviams. Reikia vertinti individualiai, bet vairuotojas turi suprasti, kad jis ne vienas kelyje, kad visi stovi spūstyje ir, jei nėra papildomos juostos autobusui ar troleibusui, atitinkamai visi kiti reikalavimai yra bendri“, – paaiškino A. Bacevičius. Visgi pareigūnai vairuotojus ragina būti supratingesnius viešajam transportui.

Kad viešojo transporto vairuotojų sąlygos pagerėtų ir vėluoti ar manevruoti spūstyse tektų rečiau, reikalingi ir infrastruktūros pokyčiai. Sostinės savivaldybės atstovai sako, kad daugiausia diskusijų kelia miesto žiedinės sankryžos, bet jau esą numatyta pakeitimų.

„Jei viešojo transporto įvažose yra sustojusių automobilių ir jie kliudo viešojo transporto eismui, pagal KET policijos pareigūnai turėtų drausminti tokius vairuotojus taikydami jiems nuobaudas. Mes visų pirma kalbėsime su policijos atstovais, kad pareigūnai užsiimtų eismo dalyvių drausminimu“, – kalbėjo Tomas Kamaitis, Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Rekonstrukcija užtruko – tilto į Aleksotą atidarymo kauniečiams dar teks palaukti (7)

Nekantriems Kauno vairuotojams teks dar palaukti, kol Vytauto Didžiojo tiltas po remonto bus...

Paragino savivaldybes susitvarkyti: liepė aiškiai pažymėti dviratininkams skirtas pervažas (1)

Susisiekimo ministerija , atsiliepdama į pastaruoju metu viešojoje erdvėje vykstančias diskusijas...

Išsiaiškino, ko kelyje naktimis vairuotojai bijo labiausiai (2)

Lietuvoje augant dviratininkų skaičiui vis aktualesni tampa ir jų saugumo kelyje klausimai. Viena...

Susirūpino užmiestyje važiuojančiais dviratininkais: automobilių vairuotojai keliu dalinasi nenoriai (36)

Dviratis ne vienam tapo ne tik laisvalaikio praleidimo būdu, bet ir transporto priemone. Vis tik...

Nuo avarijos per plauką: šioje Vilniaus vietoje klysta visi vairuotojai, kurie žiūri į kelio ženklus (132)

Eismas turėtų vykti taip, kad vairuotojams nereikėtų spręsti galvosūkiu – taip sako ne vienas...

Top naujienos

Kuriozas: kvietimas į Nausėdos šventę pasiekė tik po dviejų savaičių (13)

Nors nuo Gitano Nausėdos inauguracijos iškilmių jau praėjo daugiau nei savaitė, šios temos...

Pusiausvyra ES keičiasi: Rytų Europa tars lemiamą žodį (11)

Europos Sąjungos senbuvės, ypač didžiosios valstybės Vokietija ir Prancūzija , ilgą laiką...

Diskvalifikuotas Rapšys: veiksmas man nesuteikė pranašumo prieš kitus, o žmonės sakė – „tu tikrasis čempionas“ protestas atmestas (11)

Paaiškėjus, kad tarptautinė plaukimo federacija nepatekino (FINA) Dano Rapšio protesto ir lietuvis...

Išvardinti pretendentai į Skvernelio įvardytus ministrų postus (169)

Pasitikėjimą Seime pasitikrinęs ir palaikymo sulaukęs Saulius Skvernelis tvirtino, kad keisis...

Paaiškėjo, nuo ko mirė aktorius Almantas Vaišnys (39)

Pirmadienio vakarą Lietuvą apskriejo liūdna žinia – mirė žinomas teatro ir televizijos...

Nausėda apie tris atskleistus potencialius ministrus: tai realūs kandidatai

Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad premjero Sauliaus Skvernelio patarėjo Skirmanto Malinausko...

Užfiksuota: judesio akimirka, dėl kurios Danas Rapšys netapo pasaulio čempionu lietuviai pateikė protestą (57)

Pietų Korėjoje vykstančio pasaulio plaukimo čempionato vyrų 200 metrų plaukimo laisvu stiliumi...

Skvernelis: NT ir automobilių mokesčiai bus įvesti nuo sausio 1 d. papildyta (584)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis tikrinasi pasitikėjimą Seime. Paklaustas, kokių...

Rekonstrukcija užtruko – tilto į Aleksotą atidarymo kauniečiams dar teks palaukti (7)

Nekantriems Kauno vairuotojams teks dar palaukti, kol Vytauto Didžiojo tiltas po remonto bus...