aA
Jeigu Kelių eismo taisyklės (KET) aiškiai apibrėžia, kaip vairuotojai turėtų manevruoti važiuodami greitėjimo ar lėtėjimo juostomis, tai, kaip reikėtų važiuoti ten, kur greitėjimo ir lėtėjimo juosta bendra, daugeliui nėra aišku. Susisiekimo ministerija (SM) akcentavo, kad siekdama spręsti šį klausimą surengs diskusiją ir pamėgins įvesti aiškesnį reglamentavimą, o policija pabrėžė, kad geriausia vadovautis viena taisykle.

Kai vairuotojas važiuoja greitėjimo juosta ir jam reikia įsilieti į eismą, manevravimą apibrėžia 112 KET punktas, nurodantis, kad įsiliedamas į eismo srautą vairuotojas privalo duoti kelią juo važiuojančioms transporto priemonėms.

Sunkumų nekyla ir tada, kai naudojamasi lėtėjimo juosta. 111 KET punktas nurodo, kad ketinantis sukti vairuotojas privalo iš anksto persirikiuoti į ją ir lėtinti greitį tik įvažiavęs į lėtėjimo juostą.

KET neapibrėžia

Visgi aiškaus reglamento, kas ką turi praleisti, kam pirmenybė, KET nėra. Paaiškėjo, kad vairavimo instruktoriai mokinius, norinčius įvažiuoti į lėtėjimo juostą, ragina vadovautis vadinamąja dešinės rankos taisykle ir praleisti tuos, kurie greitėja ir nori iš juostos išvažiuoti.

„Kyla klausimų, ar priklauso nuo tilto ilgio, ar nuo punktyro pločio, ir kaip atskirti, kada šalutinis kelias tapo pagrindiniu, o kada – dar ne. Ir tai nėra mano vieno klausimas, tą patį klausimą užduoda ir mano kolegos, vairavimo mokytojai“, – akcentavo Artūras Pakėnas.

Artūras Pakėnas
Artūras Pakėnas
© DELFI / Andrius Ufartas

Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis specialistas Dmitrij Bial nurodė, kad vadovautis reikėtų ne dešinės rankos taisykle, o 112 KET punktu. Kitaip tariant, važiuojantys greitėjimo juosta ir norintys įsilieti į eismo srautą, privalo duoti kelią.

„Tas punktas, mūsų nuomone, yra taikytinas visuomet. Ir apie jokias dešinės rankos taisykles negali būti net kalbos – tai mūsų pozicija“, – pabrėžė jis pridūręs, kad šis punktas taikomas tik tada, kai iš greitėjimo juostos vairuotojas nori įsilieti į eismo srautą. – Kai vairuotojas tęsia judėjimą greitėjimo juosta, tuomet pereina į lėtėjimo, nes jam reikia, pavyzdžiui, apsisukti, jis nemanevruoja ir kelio duoti neprivalo.“

Visgi ministerijos atstovas akcentavo, nors, jo nuomone, papildyti KET atskiru punktu, nurodančiu, kaip judama bendroje greitėjimo ir lėtėjimo juostoje, nereikia, kadangi kyla klausimų, prie diskusijų stalo turėtų susėsti visi ekspertai ir pasitarti, ką reikėtų daryti, kad eismo tvarka visiems būtų aiški.

Dmitrij Bial
Dmitrij Bial
© DELFI / Andrius Ufartas

Policijai situacija aiški

Su eismo įvykiais, nutikusiais bendrose greitėjimo ir lėtėjimo juostose, kasdien susiduriantys policijos pareigūnai šias situacijas vertina vadovaudamiesi dar kita KET taisykle. Anot Dainiaus Šalomsko, Vilniaus apskrities Kelių policijos valdybos viršininko, pabrėžė, kad 112 KET punktas, aiškinantis, kaip įsilieti į eismo srautą iš greitėjimo juostos, atsako ne į visus klausimus.

„Šis KET punktas nereglamentuoja trajektorijų kirtimosi. Tai yra 104 punktas, kuris kertantis trajektorijoms nurodo, kad pirmumo teisę turi dešinėje esantis vairuotojas. Tuo atveju, kai lygiagrečiai važiuojantys automobiliai pateks į eismo įvykį, daugumoje atvejų kaltas bus tas, kuris bus iš kairės“, – akcentavo žinovas.

Pasak jo, taip yra todėl, kad reikia vadovautis ne judėjimą greitėjimo ar lėtėjimo juostose apibrėžiančiomis taisyklėmis, o KET punktu, nurodančiu, kaip manevruojama tada, kai automobilių trajektorijos kertasi.

Dainius Šalomskas
Dainius Šalomskas
© DELFI / Andrius Ufartas

Visgi policijos pareigūnas pabrėžė ir tai, kad ne taip dažnai automobiliai kelyje atsiduria greta vienas kito. O jei taip ir nutiko, vertėtų žvalgytis, pamačius, kad kitas eismo dalyvis rodo posūkį, leisti jam persirikiuoti ar atitinkamai pakeisti važiavimo kryptį pačiam.

„Tai daugiau tarpusavio santykių kelyje reikalas, o ne pastangų viską kuo griežčiau reglamentuoti, kad vienoje ar kitoje situacijoje reikėtų elgtis tik taip, o ne kitaip“, – pastebėjo D. Šalomskas.

Jis akcentavo ir tai, kad tam vairuotojui, kuris važiuoja gerokai didesniu greičiu keliu ir nori persirikiuoti į bendrą greitėjimo ir lėtėjimo juostą, kur yra lėtesnių eismo dalyvių, norinčių keisti važiavimo kryptį, yra kur kas lengviau manevruoti ir pasirinkti tinkamus veiksmus nei tam, kuriam reikia persirikiuoti į kairiau esančią eismo juostą.

„Iš greitėjimo juostos automobilis įvažiuoja nedideliu greičiu. Bet važiuojantis sraute vairuotojas mato kitą eismo dalyvį iš toli ir turi galimybę pasirinkti sprendimą – ar stabdyti dabar, kokia trajektorija judama ir t.t. Važiuojančiam iš galo gerokai paprasčiau priimti sprendimą ir saugaus eismo požiūriu, kai kertantis trajektorijoms esantis kairėje praleidžia tą, kuris yra dešiniau, kur kas geresnis“, – kalbėjo žinovas.

Ieškos atsakymo

Po DELFI inicijuotos diskusijos Susisiekimo ministerijos atstovas D. Bialas pabrėžė, kad ministerija surengs specialistų susitikimą ir po kelių savaičių paaiškės, kokia eismo tvarka reikėtų vadovautis bendrose greitėjimo ir lėtėjimo juostose.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(42 žmonės įvertino)
3.4524

Priežastys, kodėl išgėrę sėda prie vairo: tariama drąsa bando pridengti aibę kompleksų (10)

Išlenkus taurelę sėsti prie vairo – blogas įprotis, kurio vis dar neatsisako nemažai šalies...

Paaiškino, kaip legaliai atsikratyti nebereikalingų automobilių dalių (6)

Laiku paruošti automobilį riedėti slidžiais keliais svarbu kiekvienam vairuotojui. Būtent todėl...

Susirūpino KET pakeitimais nuo lapkričio 1-osios: taisyklės posūkiams į dešinę keičia ir judėjimą į kairę (81)

Jau nuo lapkričio 1-osios papildomų lentelių su žaliomis rodyklėmis montavimas bus draudžiamas,...

Vilniuje įrengta 1200 naujų vietų automobiliams kiemuose (3)

Vilniaus daugiabučių namų kiemuose bus daugiau tvarkos ir patogumo: sostinės savivaldybė šiemet...

Eismas rekonstruota „Megos“ sankryža bus leidžiamas dar šiemet (2)

Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje...

Top naujienos

Iš Alytaus mero – nerimą keliančios žinios: mūsų vyrai po truputį krenta (233)

Alytaus meras Nerijus Cesiulis ir toliau aktyviai informuoja žmones apie situaciją gaisro...

Po slapto STT tyrimo – kaltinimai garsiam verslininkui: dovanų maišelyje – butelis alkoholinio gėrimo ir vokelis (65)

Lietuvos transporto ir logistikos paslaugų bendrovių grupės „ Transekspedicija “ generalinis...

Skvernelis: aš esu priešlaikinių rinkimų šalininkas (177)

Šiuo metu Lietuvoje egzistuoja trys ugniagesių gelbėtojų grandys – vieni pavaldūs...

Kelionė į Keniją šeimai neapsiėjo be nuotykių: batai iš padangų, akistata su medžiojančia liūte ir pasikeitęs vaikų elgesys (30)

Jei dar visai neseniai motinystė siejosi su dvejų metų namų rutina, tai šiandien vis daugiau...

JAV bombonešių skrydžiai virš Lietuvos ir Estijos: šį kartą rusams paspendė spąstus (616)

Trečiadienio popietę virš Lietuvos jau antrą kartą šiais metais pasirodė JAV strateginis...

Dar viena pergalė: pajėgų kroatą palaužęs Maslobojevas užsitikrino pasaulio čempionato medalį (33)

Savo pergalingą žygį WAKO pasaulio kikbokso čempionate Sarajeve (Bosnija ir Hercegovina) pratęsė...

Užkalnis. Ši vyriausybė klyno nesugebėtų užsisegti (375)

Žiūrim, ką turim. Alytuje tai dega, tai smilksta, tai rūksta senos padangos, gyventojai...

Mantas Stonkus paviešino savo susirašinėjimą su Alytaus meru: jis galėtų būti neblogas komikas (76)

Praėjusią savaitę vienoje Alytaus padangų perdirbimo gamykloje kilęs gaisras tapo rimta...

Vyras jaučiasi atsidūręs kvailio vietoje: bandė guosti išsiskyrusią draugę, bet jos lūkesčiai tik augo (73)

Taip jau nutiko, kad susipažinau su moterimi, kuri jau turi vaiką iš ankstesnių santykių. Iš...

ES narės pritarė siūlymui atidėti „Brexit“ (49)

Europos Sąjungos narės trečiadienį iš principo pritarė siūlymui atidėti Didžiosios...