aA
Jeigu Kelių eismo taisyklės (KET) aiškiai apibrėžia, kaip vairuotojai turėtų manevruoti važiuodami greitėjimo ar lėtėjimo juostomis, tai, kaip reikėtų važiuoti ten, kur greitėjimo ir lėtėjimo juosta bendra, daugeliui nėra aišku. Susisiekimo ministerija (SM) akcentavo, kad siekdama spręsti šį klausimą surengs diskusiją ir pamėgins įvesti aiškesnį reglamentavimą, o policija pabrėžė, kad geriausia vadovautis viena taisykle.

Kai vairuotojas važiuoja greitėjimo juosta ir jam reikia įsilieti į eismą, manevravimą apibrėžia 112 KET punktas, nurodantis, kad įsiliedamas į eismo srautą vairuotojas privalo duoti kelią juo važiuojančioms transporto priemonėms.

Sunkumų nekyla ir tada, kai naudojamasi lėtėjimo juosta. 111 KET punktas nurodo, kad ketinantis sukti vairuotojas privalo iš anksto persirikiuoti į ją ir lėtinti greitį tik įvažiavęs į lėtėjimo juostą.

KET neapibrėžia

Visgi aiškaus reglamento, kas ką turi praleisti, kam pirmenybė, KET nėra. Paaiškėjo, kad vairavimo instruktoriai mokinius, norinčius įvažiuoti į lėtėjimo juostą, ragina vadovautis vadinamąja dešinės rankos taisykle ir praleisti tuos, kurie greitėja ir nori iš juostos išvažiuoti.

„Kyla klausimų, ar priklauso nuo tilto ilgio, ar nuo punktyro pločio, ir kaip atskirti, kada šalutinis kelias tapo pagrindiniu, o kada – dar ne. Ir tai nėra mano vieno klausimas, tą patį klausimą užduoda ir mano kolegos, vairavimo mokytojai“, – akcentavo Artūras Pakėnas.

Artūras Pakėnas
Artūras Pakėnas
© DELFI / Andrius Ufartas

Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis specialistas Dmitrij Bial nurodė, kad vadovautis reikėtų ne dešinės rankos taisykle, o 112 KET punktu. Kitaip tariant, važiuojantys greitėjimo juosta ir norintys įsilieti į eismo srautą, privalo duoti kelią.

„Tas punktas, mūsų nuomone, yra taikytinas visuomet. Ir apie jokias dešinės rankos taisykles negali būti net kalbos – tai mūsų pozicija“, – pabrėžė jis pridūręs, kad šis punktas taikomas tik tada, kai iš greitėjimo juostos vairuotojas nori įsilieti į eismo srautą. – Kai vairuotojas tęsia judėjimą greitėjimo juosta, tuomet pereina į lėtėjimo, nes jam reikia, pavyzdžiui, apsisukti, jis nemanevruoja ir kelio duoti neprivalo.“

Visgi ministerijos atstovas akcentavo, nors, jo nuomone, papildyti KET atskiru punktu, nurodančiu, kaip judama bendroje greitėjimo ir lėtėjimo juostoje, nereikia, kadangi kyla klausimų, prie diskusijų stalo turėtų susėsti visi ekspertai ir pasitarti, ką reikėtų daryti, kad eismo tvarka visiems būtų aiški.

Dmitrij Bial
Dmitrij Bial
© DELFI / Andrius Ufartas

Policijai situacija aiški

Su eismo įvykiais, nutikusiais bendrose greitėjimo ir lėtėjimo juostose, kasdien susiduriantys policijos pareigūnai šias situacijas vertina vadovaudamiesi dar kita KET taisykle. Anot Dainiaus Šalomsko, Vilniaus apskrities Kelių policijos valdybos viršininko, pabrėžė, kad 112 KET punktas, aiškinantis, kaip įsilieti į eismo srautą iš greitėjimo juostos, atsako ne į visus klausimus.

„Šis KET punktas nereglamentuoja trajektorijų kirtimosi. Tai yra 104 punktas, kuris kertantis trajektorijoms nurodo, kad pirmumo teisę turi dešinėje esantis vairuotojas. Tuo atveju, kai lygiagrečiai važiuojantys automobiliai pateks į eismo įvykį, daugumoje atvejų kaltas bus tas, kuris bus iš kairės“, – akcentavo žinovas.

Pasak jo, taip yra todėl, kad reikia vadovautis ne judėjimą greitėjimo ar lėtėjimo juostose apibrėžiančiomis taisyklėmis, o KET punktu, nurodančiu, kaip manevruojama tada, kai automobilių trajektorijos kertasi.

Dainius Šalomskas
Dainius Šalomskas
© DELFI / Andrius Ufartas

Visgi policijos pareigūnas pabrėžė ir tai, kad ne taip dažnai automobiliai kelyje atsiduria greta vienas kito. O jei taip ir nutiko, vertėtų žvalgytis, pamačius, kad kitas eismo dalyvis rodo posūkį, leisti jam persirikiuoti ar atitinkamai pakeisti važiavimo kryptį pačiam.

„Tai daugiau tarpusavio santykių kelyje reikalas, o ne pastangų viską kuo griežčiau reglamentuoti, kad vienoje ar kitoje situacijoje reikėtų elgtis tik taip, o ne kitaip“, – pastebėjo D. Šalomskas.

Jis akcentavo ir tai, kad tam vairuotojui, kuris važiuoja gerokai didesniu greičiu keliu ir nori persirikiuoti į bendrą greitėjimo ir lėtėjimo juostą, kur yra lėtesnių eismo dalyvių, norinčių keisti važiavimo kryptį, yra kur kas lengviau manevruoti ir pasirinkti tinkamus veiksmus nei tam, kuriam reikia persirikiuoti į kairiau esančią eismo juostą.

„Iš greitėjimo juostos automobilis įvažiuoja nedideliu greičiu. Bet važiuojantis sraute vairuotojas mato kitą eismo dalyvį iš toli ir turi galimybę pasirinkti sprendimą – ar stabdyti dabar, kokia trajektorija judama ir t.t. Važiuojančiam iš galo gerokai paprasčiau priimti sprendimą ir saugaus eismo požiūriu, kai kertantis trajektorijoms esantis kairėje praleidžia tą, kuris yra dešiniau, kur kas geresnis“, – kalbėjo žinovas.

Ieškos atsakymo

Po DELFI inicijuotos diskusijos Susisiekimo ministerijos atstovas D. Bialas pabrėžė, kad ministerija surengs specialistų susitikimą ir po kelių savaičių paaiškės, kokia eismo tvarka reikėtų vadovautis bendrose greitėjimo ir lėtėjimo juostose.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(42 žmonės įvertino)
3.4524

Autoserviso patirtis: per 15 metų nepatarė pirkti nė vieno naudoto automobilio, kurį pirkėjai prašė patikrinti (127)

Naudoto automobilio pirkimas neretai prilygsta loterijai, tačiau sėkmingą bilietą pirkėjas gali...

Paaiškino, kaip namie laikomas senas akumuliatorius gali pakenkti sveikatai (2)

Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, Lietuvos rinkoje per metus surenkama daugiau kaip 10...

Kodėl prieš žiemą akumuliatorių verta įkrauti (38)

Artėjantis žiemos sezonas kiekvienam vairuotojui primena, kad būtina pasirūpinti savo automobiliu....

7 patarimai, kaip saugiai važiuoti atšalus orams (2)

Artėjant žiemai vairavimo sąlygos tampa sudėtingesnės. Ryte važiuojant į darbą tenka įveikti...

Kelininkai įspėja: slidu gali būti net ir esant teigiamai temperatūrai (2)

Panevėžyje pasirodžiusį pirmąjį sniegą daugelis pramiegojo, o kelininkai jau ėmėsi darbo....

Top naujienos

COVID-19 nusineša vis daugiau jaunų žmonių gyvybių: per parą mirė 2 asmenys, nepriklausę jokiai rizikos grupei

Lietuvoje koronavirusinė infekcija kasdien nusineša vis daugiau jaunų žmonių gyvybių....

Aukščiausiojo ES teismo signalas Lietuvos vežėjams: machinacijos bus žlugdomos ir baudžiamos (65)

Gruodžio 1 dienos Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimas dėl tolimųjų reisų vairuotojų...

Mokslininkai įvardino pagrindines priežastis, kodėl šiuo metu stebime mirčių šuolį (1)

Gruodžio 3-iosios dienos Lietuvos statistikos departamento duomenimis per pastarąsias septynias...

Seimas sprendžia dėl valstiečių vicepirmininko parlamente – teikiamas Jarutis stebėkite tiesiogiai (36)

Seimas ketvirtadienį ėmėsi spręsti nuo pat pirmos šio parlamento darbo dienos audras kėlusį...

Gražulis Seime aiškinosi dėl už nugaros pasirodžiusio pusnuogio vyro (365)

Mišrios Seimo narių grupės atstovas Petras Gražulis Seimo posėdyje aiškinosi dėl...

Peržengta riba: pagal sergamumą koronavirusu esame jau treti Europoje (567)

Lietuva peržengė dar vieną grėsmingą ribą. Jeigu pirmosios pandemijos metu džiaugėmės, kad...

Skelbia melą apie Hillary Clinton mirtį. Vienintelis šaltinis – „QAnon“ judėjimo atstovų fantazijos

Socialiniuose tinkluose pasidalinta melu apie Hillary Clinton mirtį. Vienintelis įrodymas, kurį...

Nedarbingumas ir ligos išmokos: „Sodra“ atkreipia dėmesį į pokyčius (1)

Kol užsikrėtimų koronavirusine infekcija skaičius išlieka didelis, vis daugiau žmonių privalo...

Mačiulio valstybės skola nebaimina: paramą reikia koncentruoti į dešimtadalį ekonomikos (62)

Sprendžiant dėl tolesnės pagalbos verslui ir investicijų, Vyriausybė neturėtų baimintis...

|Maža didelių žinių kaina