aA
Jeigu Kelių eismo taisyklės (KET) aiškiai apibrėžia, kaip vairuotojai turėtų manevruoti važiuodami greitėjimo ar lėtėjimo juostomis, tai, kaip reikėtų važiuoti ten, kur greitėjimo ir lėtėjimo juosta bendra, daugeliui nėra aišku. Susisiekimo ministerija (SM) akcentavo, kad siekdama spręsti šį klausimą surengs diskusiją ir pamėgins įvesti aiškesnį reglamentavimą, o policija pabrėžė, kad geriausia vadovautis viena taisykle.

Kai vairuotojas važiuoja greitėjimo juosta ir jam reikia įsilieti į eismą, manevravimą apibrėžia 112 KET punktas, nurodantis, kad įsiliedamas į eismo srautą vairuotojas privalo duoti kelią juo važiuojančioms transporto priemonėms.

Sunkumų nekyla ir tada, kai naudojamasi lėtėjimo juosta. 111 KET punktas nurodo, kad ketinantis sukti vairuotojas privalo iš anksto persirikiuoti į ją ir lėtinti greitį tik įvažiavęs į lėtėjimo juostą.

KET neapibrėžia

Visgi aiškaus reglamento, kas ką turi praleisti, kam pirmenybė, KET nėra. Paaiškėjo, kad vairavimo instruktoriai mokinius, norinčius įvažiuoti į lėtėjimo juostą, ragina vadovautis vadinamąja dešinės rankos taisykle ir praleisti tuos, kurie greitėja ir nori iš juostos išvažiuoti.

„Kyla klausimų, ar priklauso nuo tilto ilgio, ar nuo punktyro pločio, ir kaip atskirti, kada šalutinis kelias tapo pagrindiniu, o kada – dar ne. Ir tai nėra mano vieno klausimas, tą patį klausimą užduoda ir mano kolegos, vairavimo mokytojai“, – akcentavo Artūras Pakėnas.

Artūras Pakėnas
Artūras Pakėnas
© DELFI / Andrius Ufartas

Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis specialistas Dmitrij Bial nurodė, kad vadovautis reikėtų ne dešinės rankos taisykle, o 112 KET punktu. Kitaip tariant, važiuojantys greitėjimo juosta ir norintys įsilieti į eismo srautą, privalo duoti kelią.

„Tas punktas, mūsų nuomone, yra taikytinas visuomet. Ir apie jokias dešinės rankos taisykles negali būti net kalbos – tai mūsų pozicija“, – pabrėžė jis pridūręs, kad šis punktas taikomas tik tada, kai iš greitėjimo juostos vairuotojas nori įsilieti į eismo srautą. – Kai vairuotojas tęsia judėjimą greitėjimo juosta, tuomet pereina į lėtėjimo, nes jam reikia, pavyzdžiui, apsisukti, jis nemanevruoja ir kelio duoti neprivalo.“

Visgi ministerijos atstovas akcentavo, nors, jo nuomone, papildyti KET atskiru punktu, nurodančiu, kaip judama bendroje greitėjimo ir lėtėjimo juostoje, nereikia, kadangi kyla klausimų, prie diskusijų stalo turėtų susėsti visi ekspertai ir pasitarti, ką reikėtų daryti, kad eismo tvarka visiems būtų aiški.

Dmitrij Bial
Dmitrij Bial
© DELFI / Andrius Ufartas

Policijai situacija aiški

Su eismo įvykiais, nutikusiais bendrose greitėjimo ir lėtėjimo juostose, kasdien susiduriantys policijos pareigūnai šias situacijas vertina vadovaudamiesi dar kita KET taisykle. Anot Dainiaus Šalomsko, Vilniaus apskrities Kelių policijos valdybos viršininko, pabrėžė, kad 112 KET punktas, aiškinantis, kaip įsilieti į eismo srautą iš greitėjimo juostos, atsako ne į visus klausimus.

„Šis KET punktas nereglamentuoja trajektorijų kirtimosi. Tai yra 104 punktas, kuris kertantis trajektorijoms nurodo, kad pirmumo teisę turi dešinėje esantis vairuotojas. Tuo atveju, kai lygiagrečiai važiuojantys automobiliai pateks į eismo įvykį, daugumoje atvejų kaltas bus tas, kuris bus iš kairės“, – akcentavo žinovas.

Pasak jo, taip yra todėl, kad reikia vadovautis ne judėjimą greitėjimo ar lėtėjimo juostose apibrėžiančiomis taisyklėmis, o KET punktu, nurodančiu, kaip manevruojama tada, kai automobilių trajektorijos kertasi.

Dainius Šalomskas
Dainius Šalomskas
© DELFI / Andrius Ufartas

Visgi policijos pareigūnas pabrėžė ir tai, kad ne taip dažnai automobiliai kelyje atsiduria greta vienas kito. O jei taip ir nutiko, vertėtų žvalgytis, pamačius, kad kitas eismo dalyvis rodo posūkį, leisti jam persirikiuoti ar atitinkamai pakeisti važiavimo kryptį pačiam.

„Tai daugiau tarpusavio santykių kelyje reikalas, o ne pastangų viską kuo griežčiau reglamentuoti, kad vienoje ar kitoje situacijoje reikėtų elgtis tik taip, o ne kitaip“, – pastebėjo D. Šalomskas.

Jis akcentavo ir tai, kad tam vairuotojui, kuris važiuoja gerokai didesniu greičiu keliu ir nori persirikiuoti į bendrą greitėjimo ir lėtėjimo juostą, kur yra lėtesnių eismo dalyvių, norinčių keisti važiavimo kryptį, yra kur kas lengviau manevruoti ir pasirinkti tinkamus veiksmus nei tam, kuriam reikia persirikiuoti į kairiau esančią eismo juostą.

„Iš greitėjimo juostos automobilis įvažiuoja nedideliu greičiu. Bet važiuojantis sraute vairuotojas mato kitą eismo dalyvį iš toli ir turi galimybę pasirinkti sprendimą – ar stabdyti dabar, kokia trajektorija judama ir t.t. Važiuojančiam iš galo gerokai paprasčiau priimti sprendimą ir saugaus eismo požiūriu, kai kertantis trajektorijoms esantis kairėje praleidžia tą, kuris yra dešiniau, kur kas geresnis“, – kalbėjo žinovas.

Ieškos atsakymo

Po DELFI inicijuotos diskusijos Susisiekimo ministerijos atstovas D. Bialas pabrėžė, kad ministerija surengs specialistų susitikimą ir po kelių savaičių paaiškės, kokia eismo tvarka reikėtų vadovautis bendrose greitėjimo ir lėtėjimo juostose.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(42 žmonės įvertino)
3.4524

Išbandymas kauniečiams – dėl COVID-19 testo automobilių eilės driekiasi dar miškuose laukti reikia iki valandos (13)

Koronaviruso pandemija siaurą, per Kleboniškio miško parką besidriekiantį kelią pavertė vieta,...

Pasakė, kodėl patekus į avariją neverta skubėti pasirašyti eismo įvykio deklaracijos

Eismo įvykiai kelia stresą ir žmonės dažnai nežino, ką pirmiausia reikia daryti patekus į...

Kelininkai įspėja: eismo sąlygas sunkina lijundra ir plikledis

Dėl buvusio ar besitęsiančio snygio ir šlapdribos sudėtingos eismo sąlygos šiuo metu šalies...

Eismo sąlygas sunkina snygis, pustymas ir plikledis

Sekmadienio rytą dėl buvusio ar besitęsiančio snygio ir pustymo, sudėtingos eismo sąlygos yra...

Prasidėjęs snygis sostinėje sutrikdė eismą: slidžiose gatvėse nepavažiuoja net viešasis transportas vilkikai nebeįveikia įkalnių, pasipylė avarijos (48)

Nors dar trečiadienio vakarą kelininkai negailėjo perspėjimų, kad laukiama kelias paras...

Top naujienos

Ar tai jau lūžis? Po JAV atsakymų raštu Putino atstovas padarė mįslingą pareiškimą (85)

Naujausia aukštų Rusijos pareigūnų reakcija į Jungtinių valstijų ir NATO partnerių siūlymus...

Pandemijai neslūgstant daugėja išduodamų nedarbingumo pažymų: svarstoma, ar nekils problemų skaičiuojant atlyginimus

Pandemijai ir toliau neatsitraukiant, nuo sausio pradžios stebimas nedarbingumo pažymėjimų dėl...

Lukašenka lietuviams: neduok Dieve, pradėsite karą (46)

Vakarų nepripažįstamas Baltarusijos lyderis Aliaksandras Lukašenka penktadienį pareiškė, kad su...

Žadą atimanti statistika: Lietuvoje patvirtinta 11365 nauji koronaviruso infekcijos atvejai, mirė 12 žmonių papildyta

Praėjusią parą, ketvirtadienį, Lietuvoje patvirtinti 11365 nauji koronaviruso ( COVID-19 )...

Nauja tvarka: ES skaitmeninis COVID pažymėjimas bus išduodamas 270-čiai dienų (199)

Europos Sąjungos ( ES ) skaitmeninis COVID pažymėjimas po pilnos vakcinacijos bus išduodamas...

M360 PremiumDovilė Jablonskaitė

Tuzinas metų atgal: kaip komunikacijos ekspertas traukė kultūros sostine tituluotą Vilnių iš duobės – Kaunui tenka sunkus uždavinys

12 metų laiko ratas apsisuko ir daug ką pakeitė. 20 milijonų eurų kultūrai Vilniuje 2009-aisiais...

Neįtikėtinas incidentas Lazdijų rajone: moteriai į pagalbą atvažiavo girtų medikų ekipažas vairuotojas pabėgo (22)

Policija informavo, kad Lazdijų rajone gyvenantis vyras pranešė apie neblaivų medikų ekipažą.

Anastasijos Voločkovos artimieji skambina pavojaus varpais: tikina, kad jos mylimasis – nusikaltėlis, ieškomas Ukrainoje

Anastasiją Voločkovą taip pakerėjo naujojo mylimojo žavesys, kad ji praktiškai susikūrė...

Paulius Gritėnas. Kaip Lietuvos užsienio politikoje nepaklysti tarp dviejų pušų?

Lietuvos užsienio politiką vis labiau kankina dvigalvystė. Atrodo, kad negalime pateikti...