aA
Atšilus orams vairuotojams patariama neatsipalaiduoti, o ypač tokį pavasarį, kaip šis. Dargana ir dažnai besikeičiančios oro, o kartu ir eismo, sąlygos reikalauja dar didesnio sėdinčiųjų prie vairo atidumo ir pasiruošimo. Vis tik, kad netikėtumų būtų mažiau, specialistai išskyrė dešimt punktų, ką vairuotojai turėtų daryti ne tik patekę į lietų, bet ir kaip tokioms oro sąlygoms pasiruošti iš anksto.
Įvardijo 10 taisyklių, ką daryti, kad vairavimas lietuje netaptų iššūkiu ar eismo įvykiu
© DELFI / Karolina Pansevič

1. Padangų būklė

Specialistai akcentuoja, kad padangų būklę reikėtų tikrinti ne tik du kartus per metus, kai ateina jų keitimo sezonas. Anot saugaus eismo ekspertų, padangų būklę reikėtų tikrinti nuolat, mat taip ne tik bus tinkamai įvertintas padangų nusidėvėjimas, dėl kurio lyjant protektorius negalės išstumti vandens iš po ratų, tačiau ir laiku pastebėti atsiradę padangų pažeidimai: įdūrimai, guzai ir kt.

2. Kokybiškas valymas

Nors valytuvų dažniausiai prireikia tada, kai lyja, jų tinkamu veikimu reikėtų pasirūpinti dar tada, kai džiugina geri orai. Dėl prastai nuvalyto stiklo vairuotojas gali laiku nepastebėti kliūties, negebėti tinkamai sureaguoti į situaciją, o naktį, padidėja tikimybė būti apakintam. Tikrindami valytuvų šluoteles vairuotojai turėtų papildyti ir langų plovimo skysčio bakelį.

3. Sumažinkite greitį

Vos tik pradėjus lyti, specialistai pataria mažinti važiavimo greitį. Mat taip vairuotojas turės ne tik daugiau laiko sureaguoti į nenumatytas situacijas, tačiau ir galės išvengti akvaplanavimo. Saugaus eismo ekspertai pataria įvertinti ir tai, jog kitoje vietoje lyti galėjo stipriau, todėl net ir lengvas lietus turėtų būti svarus ženklas pasirinkti saugų, vairavimo įgūdžius atitinkantį greitį.

Įvardijo 10 taisyklių, ką daryti, kad vairavimas lietuje netaptų iššūkiu ar eismo įvykiu
© DELFI / Domantas Pipas

4. Visas dėmesys į kelią

Prasidėjus lietui, kai matomumas dar labiau suprastėja, ypač svarbu, kad vairuotojai neužsiimtų pašaline veikla ir visą dėmesį skirtų tik vairavimui. Jie turėtų atkreipti dėmesį ne tik į kelio būklę, tačiau ir į kitų vairuotojų ir pėsčiųjų veiksmus bei nepamiršti, kad perėjose dviračių takais gali važiuoti dviratininkai ir paspirtukininkai.

5. Įsijunkite šviesas

Saugaus eismo ekspertai atkreipė dėmesį, kad neretai dienos metu vairuotojai važiuoja įjungę dienos žibintus, tačiau pradėjus lyti, specialistai pataria įjungti artimąsias automobilio šviesas. Nors gali atrodyti, kad tai kelio geriau matyti nepadės, labai svarbu, kad tokiu atveju kiti vairuotojai jus galės pastebėti lengviau, mat įjungus artimąsias šviesas įsijungia ir gabaritai gale.

6. Abi rankos ant vairo

Nepriklausomai, kokios oro ar eismo sąlygos, vairuotojai privalo abi rankas laikyti ant vairo ties 9 ir 3 valandomis. Saugaus eismo ekspertai tikina, kad lyjant lietui tai dar svarbiau, mat laikydami rankas numatytose vietose vairuotojai galės lengviau valdyti automobilį. Negana to, specialistai atkreipė dėmesį, kad rankų laikymas ties 9 ir 3 valandomis padeda išvengti rimtesnių sužalojimų eismo įvykio metu. Anot jų, smūgio metu suveikusi oro pagalvė gali netgi sulaužyti riešus, jei rankos bus laikomos virš vairo, ar ties 10 ir 2 valandomis.

7. Saugus atstumas

Vairuotojams patariama visada nuo kitų transporto priemonių laikytis 2 sek. arba pusei greičio lygaus atstumo. Tai reiškia, kad jei automobilis juda 50 km/val. vairuotojas nuo kitos transporto priemonės turėtų laikytis 25 metrų atstumo. Žinoma, pradėjus lyti šis atstumas turėtų būti padidintas iki 3 ar net 4 sekundžių. Kiekvienas vairuotojas turėtų prisiminti, kad kuo didesnį atstumą pasiliks nuo esančių priekyje, tuo daugiau laiko turės tinkamų sprendimų priėmimui.

Įvardijo 10 taisyklių, ką daryti, kad vairavimas lietuje netaptų iššūkiu ar eismo įvykiu
© DELFI / Šarūnas Mažeika

8. Venkite staigių manevrų

Net ir ant drėgno asfalto automobilio skydimo rizika yra didesnė, tačiau tada, kai lyti ima stipriau, vairuotojai turėtų saugotis ne tik akvaplanavimo, dėl kurio automobilis gali tapti nevaldomas, tačiau ir staigaus stabdymo, dėl kurio transporto priemonė gali pradėti slysti į priekį. Sukibimą su kelio danga automobilio padangos gali prarasti ir pernelyg greitai pasukus vairą, todėl dar prieš posūkį reikėtų sumažinti važiavimo greitį ir kelio linkį įveikti lėčiau.

9. Vairuokite patys

Svarbu prisiminti, kad pradėjus lyti reikia net tik visą dėmesį skirti vairavimui, tačiau tai daryti nenaudojant kruizo kontrolės. Ši vairuotojo pagalbos sistema gali tik paskatinti akvaplanavimo susidarymą, dėl to sėdintis prie vairo privalo pats reguliuoti automobilio greitėjimą ir stabdymą. Netgi daugelis automobilių gamintojų yra numatę, kad šios sistemos automatiškai išsijungtų, jei yra užfiksuojamas praslydimas.

10. Imkitės papildomų saugumo priemonių

Kai lyti pradeda taip, kad darosi sunku net įžiūrėti kelią, specialistai pataria surasti saugią vietą, sustoti, ir palaukti, kol lietus nurims. Jei šalia tinkamos vietos sustoti nėra, reikėtų sumažinti greitį, įsijungti avarinę šviesos signalizaciją ir judėti saugiu greičiu. Taip pat, matydami didelę balą ar vandens apsemtą kelią vairuotojai turėtų įvertinti, ar toliau važiuoti saugu. Reikėtų nepamiršti, kad dėl vandens gali sumažėti stabdžių efektyvumas, todėl vėliau automobilis gali nesustoti taip greitai, kaip įprastai.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.0000

Top naujienos

Dėl koronavirusu sergančio 14-mečio gyvybės medikai kovoja jau septinta para: užsikrėtė nuo artimųjų Dulkys įvardijo ribą, kai gydytojams teks rinktis, kieno gyvybę gelbėti (543)

Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys pranešė, kad Vilniuje, ligoninės reanimacijos...

„Moderna“ vadovas pateikė prognozę dėl pandemijos pabaigos papildyta (68)

Vakcinos gamintojos „ Moderna “ vadovas Stephanas Bancelis prognozuoja, kad koronaviruso...

Kuodis – apie nepriklausomus elektros tiekėjus: galime žaisti žaidimus, už viską sumokės vartotojai (3)

Lietuvoje nuo 2020 m. prasidėjęs elektros rinkos liberalizavimas palaipsniui vyksta: žmonės turi...

Karbauskis viešu laišku kreipėsi į Šimonytę: grasina interpeliacija papildyta Šimonytės komentaru  (59)

Atsakymų į kreipimusis nesulaukęs Lietuvos valstiečių žaliųjų sąjungos pirmininkas Ramūnas...

Lietuva – tarp penkių šalių, kurios labiausiai sumažino alkoholio vartojimą, tačiau vienas rodiklis temdo džiaugsmą (61)

Lietuva pateko į penketuką šalių, kurios per penkerius metus sumažino alkoholio vartojimą net...

Vilniui dar nespėjus atsigauti po protesto Katedros aikštėje, artėja dar vienas (143)

Vilniui dar nespėjus atsigauti po neseniai įvykusio protesto Katedros aikštėje, artėja dar...

Ekspertų verdiktas dėl trečio skiepo: masinė revakcinacija šiuo metu nėra tikslinga tikslingai orientuojasi į rizikos grupes (121)

Masinė revakcinacija nuo kovido šiuo metu nėra tikslinga, tačiau Lietuvoje buvo racionaliai...

Kinija sureagavo į Lietuvos tyrimą dėl telefonų saugumo: vadina šūviu sau į koją (106)

Lietuvos įspėjimai dėl kiniškų telefonų saugumo spragų yra dar vienas prieš Kiniją...

Donatas Jokūbaitis | D+

Tai galėjo vadintis Vilniaus Versaliu: virtuali ekskursija po nuopuolius ir šlovę menančius rūmus

Tai pasakojimas apie unikalų Lietuvoje baroko ansamblį, kuris galėjo vadintis Vilniaus Versaliu....

Vilniuje šalia negyvo vyro bute rasta 8 metų mergaitė (74)

Vilniuje į Šaltkalvių gatvę skubėję medikai bute rastam vyrui padėti nebegalėjo. Bute su...