aA
Avaringumo statistiką analizuojantys specialistai konstatuoja, kad maždaug trečdalis žmonių keliuose žūva dėl viršyto saugaus greičio, todėl kovai su šia problema skiriama vis daugiau dėmesio.
© Shutterstock nuotr.

VĮ „Regitra“ primena, kad vis mažėja galimybių išvengti sankcijų ir už nusižengimus užsienyje. Europos Sąjungos šalys jau keičiasi KET pažeidėjų duomenimis, naudodamos transporto priemonių ir vairuotojų duomenų informacinę sistemą EUCARIS (angl. EUropean CAR and driving licence Information System).

„Nors kol kas prie sistemos prisijungusios ne visos valstybės (šiuo metu prisijungusios penkiolika), jau dabar gaunamų užklausų skaičius įspūdingas. Pernai dėl užsienyje padarytų eismo taisyklių pažeidimų buvo gauta apie 2,8 tūkst. užklausų apie Lietuvoje registruotas transporto priemones, o šiemet – jau apie 2,5 tūkst.“, – pastebėjo VĮ „Regitra“ informacinių sistemų ekspertas Kęstutis Petkevičius.

Pernai gautos užklausos iš Austrijos, Belgijos, Bulgarijos, Vokietijos, Prancūzijos, Vengrijos, Nyderlandų ir Lenkijos, o šiemet – iš Austrijos, Bulgarijos, Vokietijos, Vengrijos, Latvijos, Nyderlandų ir Lenkijos.

Tiek pernai, tiek šiemet daugiausia užklausų gauta iš Lenkijos, Austrijos ir Vokietijos. Absoliuti dauguma užklausų iš šių šalių pateiktos dėl transporto priemonės viršyto leistino greičio.

Aiškindamas, kaip veikia apsikeitimo duomenimis apie KET pažeidėjus mechanizmas, VĮ „Regitra“ informacinių sistemų ekspertas pasakoja, kad Lietuvoje tuo rūpinasi dvi valstybės įmonės – „Regitra“ ir „Infostruktūra“. Jos atsakingos už saugų ir stabilų apsikeitimo transporto priemonių valdytojų ir savininkų duomenimis procesą, kuris trunka 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę. VĮ „Regitra“ yra nacionalinis kontaktinis centras gaunamoms užklausoms, o užsienio vairuotojų Lietuvoje padarytų pažeidimų informaciją apdoroja Lietuvos kelių policijos tarnyba.

Naudojant EUCARIS sistemą, keičiamasi duomenimis apie vairuotojus, pažeidusius kelių eismo saugumo taisyklių reikalavimus dėl leidžiamo greičio viršijimo; važiavimo neprisisegus saugos diržu; važiavimo degant raudonam šviesoforo signalui; vairavimo apsvaigus nuo alkoholio; vairavimo apsvaigus nuo narkotikų; važiavimo be apsauginio šalmo; važiavimo draudžiama juosta; neteisėto naudojimosi mobiliuoju telefonu arba kitokiu ryšių įrenginiu vairuojant.

Atkreiptinas dėmesys, kad atskirose šalyse yra skirtingos vadinamosios „tolerancijos ribos“ greičio pažeidėjams. Kai kur pažeidimas fiksuojamas netgi važiuojant 1 km per val. greičiau, nei numatyta konkrečiame kelio ruože.

„Ar su greičio matavimo įrenginiu nufotografuotas vairuotojas gaus raginimą susimokėti baudą, dažnai priklauso tik nuo to, ar baudos dydis neviršija administravimo išlaidų. Reikia pripažinti, kad kol kas baudos išieškojimo mechanizmas nėra iki galo suderintas. Visgi reiktų turėti galvoje, kad informacija apie pažeidimą išlieka duomenų bazėse ir kitos akistatos su tos šalies pareigūnais metu senos skolos neabejotinai bus prisimintos“, – pastebėjo K. Petkevičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (318)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (82)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Tyrimas nustebino: KET reikalavimus atitinkantis padangų protektoriaus gylis gali būti mirtinai pavojingas (124)

Rudenį, kada dažnai lyja, važiavimo saugumui itin didelę įtaką turi padangos ir jų...

Top naujienos

Pro serbų palengvėjimo atodūsius – lietuvių abejonės dėl „nelegalaus“ varžovų įvarčio (4)

Metų laikai keičiasi, o Lietuvos rinktinės taškų aruodas išlieka toks pat tuščias lyg...

Ekspertas: toks Trumpo požiūris turėtų kelti nerimą ir Lietuvai (293)

„Visa tai kelia labai daug rimtų klausimų dėl NATO kaip Aljanso darnos ir dėl to, kiek dar...

Dėl storo debesų sluoksnio šiluma mažės (4)

Artimiausią parą Lietuvos orus lems aukštesnio slėgio laukas. Naktis numatoma nepastoviai...

Nužudytas 22-omis bausmėmis iki gyvos galvos nuteistas pedofilas: tvirkino 200 vaikų, vaizdus platino internete (6)

2016 m. Richardui Huckle‘ui buvo skirta 22 laisvės atėmimo iki gyvos galvos bausmės už 200...

Naktiniame bare apsvaiginta mergina kreipėsi į kaunietes: būkite atsargios (94)

Portalo „Kas vyksta Kaune“ redakciją pasiekė istorija apie neseniai viename Kauno naktiniame...

„Partizan“ strategas piktai reagavo į klausimą apie Landale'ą: nematau prasmės apie jį kalbėti (3)

Belgrado „Partizan“ į Vilnių atvyko su buvusiu vietos publikos numylėtiniu Artiomu...

Priežastys, dėl kurių sutuoktinį gali nustoti dominti seksas (28)

Romantiški įsimylėjėliai ir ką tik susituokę žmonės varsto vieni kitus aistringais...

Etatinio savo skriaudiko nesulaikę lietuviai liko be taškų ir paskutinėse namų rungtynėse (109)

Europos čempionato atrankoje B grupėje Lietuvos futbolo rinktinė pirmadienį vakare namuose...

Po garsiausias Balkanų šalies vietas keliavę lietuviai patarė, kur nevykti silpnesnių nervų žmonėms (22)

Prieš kelionę į Bosniją kažkur skaičiau, kad nepaisant šalies gamtos grožio, įdomiausias jos...