aA
Vairavimas – didelės atsakomybės reikalaujantis procesas, kurio tikslas ne tik nusigauti iš taško A į tašką B, bet ir padaryti tai saugiai. Tam svarbu laikytis Kelių eismo taisyklių ir atsisakyti dėmesį blaškančių įpročių, galinčių baigtis eismo įvykiu, o kartu – ir finansiniais nuostoliais ar net žala sveikatai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vairuojanti moteris. Asociatyvi nuotr.
Vairuojanti moteris. Asociatyvi nuotr.
© Shutterstock

Gali atrodyti, kad pašalinė veikla prie vairo dėmesį nuo kelio ir transporto srauto atitraukia vos sekundei. Tačiau net ir toks trumpas laiko tarpas gali baigtis didesniu ar mažesniu eismo įvykiu. Kaip rodo ne gyvybės draudimo bendrovės „Compensa Vienna Insurance Group“ sukaupti duomenys, eismo įvykių žalos gali būti skirtingos: nedideli arba netgi nepataisomi automobilių apgadinimai, minimalūs arba ilgo gydymo reikalaujantys sveikatos sutrikimai. Atitinkama ir žalų finansinė išraiška – nuo 300-400 iki kelių dešimčių tūkstančių eurų.

Tiesa, saugiai vairuoti ir išvengti nemalonumų kelyje gali padėti vos kelių įpročių vairuojant atsisakymas.

1. Naršymas išmaniajame telefone

Išmanieji telefonai tapo neatskiriama gyvenimo dalimi, todėl žmonės įprato jais naudotis net ir vairuodami. Tai – vienas blogiausių įpročių, nes vairuotojai, naršydami telefone, atrašydami į žinutes ar darydami asmenukes, rizikuoja savo bei aplinkinių saugumu. Pasaulinė praktika rodo, kad tokie atvejai gali ne tik sukelti eismo įvykių, bet net ir baigtis mirtimi.

Kaip pastebi Mindaugas Balinskas, „Compensa Vienna Insurance Group“ Žalų departamento vadovas, vairuotojams vertėtų apskritai atsisakyti šio įpročio, o, prireikus skubiai kam nors atrašyti, pirmiau sustoti leistinoje vietoje. Geriau sugaišti kelias minutes, nei rizikuoti gyvybe ar sveikata. Juolab kad, stovint spūstyje ar sankryžoje ir įnikus į telefoną, galima sutrikdyti eismą.

Pokalbis telefonu prie vairo. Asociatyvi nuotr.
Pokalbis telefonu prie vairo. Asociatyvi nuotr.
© Sipa / Scanpix

2. Kalbėjimas telefonu be laisvų rankų įrangos

Kaip ir naršymas, taip ir kalbėjimas telefonu gali atitraukti vairuotojo dėmesį ir turi įtakos vairavimui. Kalbantis telefonu tik viena vairuotojo ranka būna ant vairo, tad įvykus nenumatytiems incidentams vairuotojas gali nespėti sureaguoti. Galiausiai, kalbėti telefonu be laisvų rankų įrangos vairuotojams yra draudžiama. Vis tik, tai sustabdo ne visus.

„Šiuolaikinės galimybės leidžia kalbėti telefonu naudojantis laisvų rankų įranga, o naujesniuose automobilių modeliuose yra integruota sistema, kuri susijungia su telefonu per „Bluetooth“, todėl atsikratyti šio įpročio tikrai nesudėtinga ir verta“, – argumentuoja M. Balinskas.

3. Valgymas ar gėrimas vairuojant

Kiekvienam pasitaiko užimtesnių dienų, kada daug laiko žmogus praleidžia kelyje ir neturi galimybių pavalgyti. Dažnas vairuotojas tokiais atvejais nusprendžia tai padaryti vairuojant. Vis tik bet koks šalutinis ir su vairavimu nesusijęs veiksmas atitraukia dėmesį nuo pagrindinės užduoties – saugiai dalyvauti eisme. Negana to, valgant užtiškęs padažas gali atitraukti akis ir rankas nuo vairavimo, o tų kelių sekundžių gali pakakti, kad būtų nepastebėta kliūtis kelyje. Tas pats pasakytina ir apie karštų gėrimų, kurie gali netyčia išsipilti, gėrimą, todėl verčiau pavalgyti ir atsigerti sustojus šalikelėje ar degalinės aikštelėje.

Piktas vairuotojas
Piktas vairuotojas
© Shutterstock

4. Aktyvus bendravimas su keleiviais

Ne tik bendravimas telefonu, tačiau ir aktyvus komunikavimas su transporto priemonėje esančiais keleiviais gali išblaškyti vairuotojo dėmesį. Ypač jei keleiviai sėdi transporto priemonės gale – tokiais atvejais vairuotojui gali kilti noras į juos atsisukti, siekiant išlaikyti akių kontaktą. Be to, įtakos vairuotojo dėmesiui bei emocinei savijautai gali turėti ir pokalbių turinys – jeigu tai ginčas ar aštri diskusija, tokius pokalbius vertėtų perkelti kitam laikui. Įdėmiai klausytis pašnekovų – svarbi komunikacijos dalis, tačiau vairuojant dėmesys turi būti skirtas tik šiam procesui.

Tiesa, bendravimas su keleiviais tam tikrais atvejais gali būti naudingas – pavyzdžiui, ilgame monotoniškame kelyje tai praskaidrina kelionę, o vairuotojas kalbėdamas išlieka budrus. Taigi kiekviena situacija yra individuali.

5. Atstumo nuo kitų automobilių nesilaikymas

Dažna situacija mieste, kai, esant spūstyje ar sankryžoje, pernelyg arti sustojama šalia kito automobilio. Susiklosčius netinkamoms aplinkybėms vairuotojas gali atsitrenkti į priekyje esantį automobilį. Be to, toks distancijos nesilaikymas gali sukelti įtampą tos transporto priemonės vairuotojui. M. Balinsko teigimu, visuomet patariama laikytis saugaus atstumo nuo kitų eismo dalyvių ir taip prisidėti užtikrinant savo bei kitų saugumą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
3.8000

Žinovas papasakojo, kada turi kilti įtarimas dėl apgavystės, kai perkamas naudotas automobilis (53)

Karantinas – patogus metas naudotų automobilių pirkėjams, tikina ekspertai, mat galiojanti tvarka...

Perspėja vairuoti atsargiau – į gatves išėjo gyvūnai: vien Vilniuje suskaičiuoja šimtus partrenktų (1)

Nors didžioji dalis šalies gyventojų, gyvendami karantino sąlygomis, iš namų išvyksta tik...

Kaip pasikeisti žiemines padangas karantino metu ir kur jas galima palikti (6)

Dauguma autoservisų ir karantino metu stengiasi užtikrinti transporto priemonių remonto paslaugas....

10 dalykų, kurie padės sutaupyti degalų ir sumažinti automobilio sąnaudas (13)

Kai kurie vairuotojai skundžiasi didelėmis savo automobilių degalų sąnaudomis. Ypač daug...

Atsakė į klausimą, ar gali „protingos“ automobilio sistemos išgelbėti po kvailų vairuotojo sprendimų (1)

Automobiliuose įdiegtos elektroninės sistemos gerokai palengvina kiekvieną kelionę prie vairo. Jos...

Top naujienos

Kasiulevičius ir Ambrozaitis apie naują COVID-19 bangą rudenį: gali būti, kad vaistai jau bus (211)

Lietuviams pakankamai neblogai laikantis karantino, sveikatos apsaugos sistema kol kas nepatiria itin...

Greitųjų koronaviruso testų jau galima rasti internete: ką būtina apie juos žinoti (166)

Greituosius koronaviruso COVID-19 testus nesunkiai jau galima rasti ir internete, oficialiose ir...

Užkalnis. Kaip gyvensime, kai karas baigsis? (317)

„Kada baigsis visos tos nesąmonės? Kada viskas sugrįš, kaip buvo iki šiol?“ – tokį...

Po mirčių Ukmergėje – administracijos direktoriaus atsakas: nematau nė vienos padarytos klaidos (100)

Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius Darius Varnas laidoje Delfi diena...

Stiprėjantis vėjas ir krituliai į kiemą nevilios

Ketvirtadienį nuo Skandinavijos atkeliaujančios debesų juostos į daugelį Lietuvos rajonų atneš...

Tragiška avarija prie Lentvario: automobilis keliskart vertėsi ir sustojo prie užrašo „Hell“, vairuotojas žuvo (40)

Tragiška avarija Vilniaus pakraštyje, prie Lentvario, Lentvario g. , įvykio trečiadienio vakarą,...

Atidėjus ministerijų jungimą, kartojasi kraustymosi į Kauną scenarijus (73)

Vyriausybei atidėjus Ekonomikos ir inovacijų bei Energetikos ministerijų jungimą, valdančiųjų...

Eurolygos čempiono patarimas „Panathinaikos“: jums reikia ne Obradovičiaus, o Šaro (3)

Atėnų „Panathinaikos“ klube praeityje rungtyniavęs ir 2011-aisiais Eurolygą laimėjęs Aleksas...

COVID-19 atvejų pasaulyje – 913 tūkst., mirčių nuo šios ligos – per 45 tūkst. (15)

Pasaulio sveikatos organizacija trečiadienį vakare paskelbė naujausią naujojo koronaviruso...

PSO kelia nerimą koronaviruso pandemijos „greita eskalacija“ (25)

Pasaulio sveikatos organizacija ( PSO ) trečiadienį pareiškė, kad jai kelia nerimą pastaruoju...

|Maža didelių žinių kaina