aA
Prasidėjus intensyviam žemdirbystės darbų sezonui, keliais kur kas dažniau juda ir žemdirbių technika. Kadangi dėl karantino jos techninei apžiūrai šiemet padaryta išimtis, atsirado didesnė tikimybė, draudikai pastebi, kad dalis žemės ūkio transporto gali būti techniškai netvarkinga, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Išvardijo priežastis, kodėl važiuoti arti traktoriaus – nesaugu, o lenkti – dar pavojingiau
© Kąstytis Mačiūnas

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, didžiąją dalį eismo įvykių, į kuriuos patenka traktoriai ir kitos žemės ūkio mašinos, sudaro žemės ūkio technikos ir kitų transporto priemonių susidūrimai. Praėjusiais metais buvo užfiksuotas tokių įvykių sumažėjimas: 2018 m. – 88 susidūrimai, 2019 m. – 62.

„Traktorių techninės apžiūros galiojimo laikas pratęstas iki karantino režimo pabaigos ir dar dviem mėnesiams po to, jei ši pasibaigė jau po kovo 14-osios. Ši iš pirmo žvilgsnio geranoriška išimtis gali baigtis tuo, kad keliuose padaugės techniškai netvarkingos žemės ūkio technikos, kuri sukels daugiau nei įprasta avarinių situacijų ar eismo įvykių. Todėl raginame žemdirbius nevažinėti su netvarkingomis transporto priemonėmis, o vairuotojus būti ypatingai atidiems“, – sako draudimo bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Jis priduria, kad žemės ūkio technikos draudimas galioja ir neturint techninės apžiūros.

Auksinė taisyklė – laikytis atstumo

Bene visą šalies gyvenimą paralyžiavęs karantinas nestabdo ūkininkų darbų, kuriems kliūtimi tampa nebent netinkami orai. Todėl draudimo ekspertas neeilinės situacijos metu vairuotojams siūlo pirmiausiai laikytis didesnio atstumo.

Išvardijo priežastis, kodėl važiuoti arti traktoriaus – nesaugu, o lenkti – dar pavojingiau
© Anyksta.lt

„Žemės ūkio technika važiuoja palyginti lėtai ir gali sukelti klaidingą pojūtį, kad ją aplenkti nebus jokių problemų. Tačiau dideli gabaritai visų pirma užstoja vaizdą priekyje, o nesilaikant saugaus atstumo mažėja ir lengvųjų automobilių manevravimo, stabdymo galimybės. Būkime kantresni šiuo metu ir lenkime žemės ūkio techniką tik visapusiškai įvertinę eismo sąlygas. Nevalia daryti staigių judesių ar lenkti pavojingose, ne itin gerai matomose kelio atkarpose. Be to, prisiminkime, kad valdyti žemės ūkio techniką yra sudėtingiau nei kitas transporto priemones, todėl siūlyčiau neužmiršti distancijos ir neprilipti prie jų“, – rekomenduoja A. Žiukelis.

Jo teigimu, techninės apžiūros atidėjimas, nors ir suprantamas, savo ruožtu irgi didina rizikas.

„Auga tikimybė, kad gali sutrikti žemės ūkio technikos valdymo mechanizmai ar sistemos, atsikabinti ar nukristi kokia nors detalė – vien netikėtumo faktorius ar net išgąstis gali sutrikdyti kitą vairuotoją ir priversti jį griebtis staigaus, tačiau nebūtinai saugaus manevro. Juolab, kad Lietuvoje policija vis dar fiksuoja atvejus, kai už žemės ūkio technikos vairo sėda nuo alkoholio apsvaigę vairuotojai“, – tikina ekspertas.

Kaip turėtų elgtis ūkininkai?

Pasak A. Žiukelio, be savo transporto priemonės tinkamos būklės užtikrinimo ir atsakingo vairavimo, ūkininkai turėtų vengti avarinių situacijų eisme.

Išvardijo priežastis, kodėl važiuoti arti traktoriaus – nesaugu, o lenkti – dar pavojingiau
© Anyksta.lt

„Matydami, kad artėja lengvasis automobilis, ūkininkai turėtų pasitraukti kuo arčiau dešiniojo kelkraščio ir nedidinti savo greičio, kol jį lenkia automobilis. Praleisdami kitus vairuotojus, jie ne tik prisidės prie automobilių vilkstinės kelyje nesusidarymo, bet ir kitų eismo dalyvių saugumo – geriau, kad nutikus netikėtam žemės ūkio technikos gedimui už jos nebūtų kitų eismo dalyvių. Jei traktoriaus vairuotojas pastebėjo, kad už jo susikaupė vilkstinė iš paskos važiuojančių automobilių, kurie dėl tam tikrų priežasčių jau kurį laiką negali jo aplenkti, reikėtų sustoti ir praleisti iš paskos greičiau važiuojančius automobilius. To nepadarius nutinka nemažai skaudžių įvykių – neapsikentę vairuotojai mėgina nesaugiai lenkti lėčiau važiuojančią techniką, nors jei visi laikytųsi šios Kelių eismo taisyklės, tokių situacijų nesusidarytų“, – pataria jis.

Traktoriai ir kitas žemės ūkio transportas šiuo metu į kelius išrieda visose pasaulio šalyse, kuriose taip pat aktuali ūkio technikos ir kitų transporto priemonių susidūrimų problema – kartais tai būna nedideli eismo įvykiai, o kartais ir skaudžios avarijos, nusinešančios gyvybes. Remiantis JAV transporto departamento statistika, JAV kasmet įvyksta 15 tūkst. avarijų, į kuriuos patenka žemės ūkio technika, o 55 proc. mirčių greitkeliuose nutinka būtent kaimo keliuose, kuriais juda traktoriai ir kitos žemės ūkio transporto priemonės.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
3.5556

Lietuvos miestų gatvėse gali atsirasti naujų šviesoforų: bus skirti tik vienai kategorijai

Nuo birželio 1 d. įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, miestuose gali atsirasti...

Kelininkai: eismo sąlygas sunkins lietus

Šeštadienio rytą Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia yra sausos, vietomis...

Verslas PliusKarolis Birgilas

Eksperimentas nustebino: važiuojant lėčiau pavyko sutaupyti, tačiau tokia strategija suveiks ne su visais automobiliais (4)

Prasidėjus degalų kainų raliui vairuotojai dažniau atkreipia dėmesį į patarimus, kaip važiuoti...

Draudikai perspėja apie liūdnus vasaros rekordus (2)

Nuolat girdime apie klimato kaitą ir tai jau įrodo konkretūs skaičiai Lietuvoje. „Lietuvos...

Pasidalijo 3 paspirtukininko etiketo taisyklėmis

Šylant orams Lietuvos miestuose prasideda elektrinių paspirtukų sezono įkarštis. Kasmet šios...

Top naujienos

Rusijos planams žlugus ryškėja nauji: po trijų karo mėnesių neabejoja – pokyčiai negrįžtami

Beprasmė Rusijos karinės agresija Ukrainoje tęsiasi jau lygiai tris mėnesius. Politikai ir...

Delfi PliusTomas Janonis

Valstybė kapituliavo prieš Jurijaus Borisovo tvirtovę: štai kuo baigėsi kelis metus vykusi kova (13)

Su Rusija siejamo nušalinto prezidento Rolando Pakso bendražygio ir verslininko Jurijaus Borisovo...

Kissingeris: Ukraina turi atiduoti dalį savo žemių Rusijai Podoliakas: jis ir Lietuvą atiduotų (19)

Buvęs Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) valstybės sekretorius Henry Kissingeris pareiškė, kad...

Januška įspėja apie galimą klaidą, kurią ištaisyti bus labai sunku: Kremlius tą žino ir stebi (2)

Lietuvos diplomatas, Nepriklausomos valstybės atkūrimo akto signataras Albinas Januška feisbuke...

Karas Ukrainoje. Ukraina: Severodoneckas šluojamas nuo žemės paviršiaus, ten sprendžiamas šalies likimas (1)

Pasak Ukrainos gynybos ministerijos atstovo Oleksandro Motuzianyko, Rusijos puolimas Ukrainoje...

23 m. šiaulietis sukūrė verslą, kuriam nereikia reklamos: tokias paslaugas Lietuvoje mažai kas gali pasiūlyti

Šiaulietis Deividas Bilius dievina motociklus ir benzino kvapą. Vos 23-ejų vaikinas savo aistrą...

Ar įvyks generalinis remontas „Žalgiryje“?

„Mūsų tikslas, turint tokią komandą ir žiūrint į komplektaciją, yra kovoti dėl Eurolygos...

„Stinger“, sprogimas ore ir... Viskas“: dėl rusų generolo žūties tildomi komentatoriai

Danguje virš Ukrainos žuvo į atsargą išėjęs Rusijos karinių oro pajėgų (dabar – oro ir...

Prekyba su Rusija: dalis Lietuvos verslininkų net ir vykstant karui skubėjo užsipildyti sandėlius

Šių metų kovą, vykstant karui Ukrainoje, importas iš Rusijos į Lietuvą padidėjo 55 proc....

Čmilytė-Nielsen sureagavo į „valstiečių“ grasinimus trauktis

Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen nemano, kad Lietuvos valstiečių ir žaliųjų...