aA
Meteorologams kalbant apie laukiančias ypatingai karštas dienas, daugelis vairuotojų šiomis dienomis visu pajėgumu naudoja savo automobilių kondicionavimo sistemas. Tačiau ar jos naudojamos teisingai, yra kitas klausimas.
Volkswagen Passat
© Gamintojo archyvas

Bent jau tuo suabejojo ispanų automobilių gamintojas „Seat“, išplatinęs patarimus, kaip užtikrinti efektyvų automobilio kondicionavimo sistemos funkcionavimą. Be to, jis įspėjo vairuotojus, kad pakankamai neatvėsinus saulėje stovėjusio automobilio salono, gali sulėtėti vairuotojo reakcija, rašo telegraph.co.uk.

Pastarieji įspėjimai yra grįsti „Seat“ atliktu tyrimu, kuris parodė, kad automobilio salone tvyrant 35 laipsnių pagal Celcijų karščiui (dar ne tokiam siaubingam, kai pagalvoji, kad ilgą laiką saulėje stovėjusio automobilio viduje temperatūra gali pasiekti 60 laipsnių karščio), vairuotojo reakcija sulėtėja 20 kartų, lyginant su 10 laipsnių žemesne temperatūra.

Žinoma, galite abejoti, ar kažkas mėgina vairuoti tokiame karštame salone, bent jau neprasivėręs lango, tačiau „Seat“ patarimai, kaip geriausiai išnaudoti kondicionavimo sistemą, vis dar gali būti naudingi.

Ką vairuotojai daro blogai

Pavyzdžiui, gamintojas pažymi, kad viena labiausiai paplitusių klaidų yra įjungti maksimalų kondicionieriaus pūtimą, kai tik vairuotojas įsėda į automobilį. Užuot taip darius, pirmiausia reikėtų kelioms minutėms atverti visas duris ar langus, kad iš salono pasišalintų įkaitęs oras ir patektų vėsesnis. Jei šį žingsnį praleisite, kondicionavimo sistema tiesiog varinės karštą orą.

Kitas patarimas – nenukreipti ventiliacijos grotelių tiesiai į save, nes tai trukdys pučiamam orui tolygiai pasiskirstyti visame automobilyje.

„Kalba eina ne apie temperatūrą, o apie tai, kuriomis kryptimis automobilio viduje cirkuliuos oras, – teigė Angelas Suarezas iš „Seat“ techninio centro. – Ventiliacijos grotelės turi būti nukreiptos į viršų, o ne į žmonių veidus. Tuomet oras pasiskirstys po visą automobilio vidų ir pasieks visus keleivius.“

Jei jūsų automobilis turi ne tik pagrindinę oro kondicionavimo sistemą, bet ir klimato kontrolės funkciją, „Seat“ rekomenduoja naudoti automatinį režimą. Jis ne tik padės reguliuoti pūtimo greitį, bet ir kontroliuos, ar orą reikėtų imti iš lauko, ar iš paties salono: tai padės greičiau atvėsinti automobilį ir sumažins aprasojusių langų tikimybę.

Be aukščiau paminėtų patarimų, specialistai rekomenduoja oro kondicionavimo sistemą naudoti reguliariai – netgi per žiemą: tai užtikrins, kad ji veiks patikimai.

Kad ji funkcionuotų kuo efektyviau, būtina reguliariai ją prižiūrėti, pavyzdžiui, kas vienerius ar dvejus metus keisti filtrus.

Taip pat turėkite galvoje, kad kondicionavimo sistemoje kaupiasi dulkės ir bakterijos, ypač tokioje, kuri yra retai naudojama. Jei įjungę kondicionierių pajutote keistą kvapą, pasistenkite, kad sistemą patikrintų ir išvalytų specialistas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (31)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (49)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (50)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Top naujienos

Reforma iš vidaus: prabilo apie ligoninėse apgyvendinamus paimtus vaikus, dėl kursų metamus darbus ir pareigūnų patyčias (166)

Iš nesaugios aplinkos paimtų vaikų apgyvendinimas ligoninėse, budinčių globotojų trūkumas,...

Po 30 metų į Lietuvą grįžusi moteris atvira: nuskurusiame sovietiniame mieste esama šio to nauja (54)

„Iš Lietuvos su meile“. Taip savo straipsnį, publikuotą svetainėje „Roads &Kingdoms“,...

Iš emigracijos grįžusi Rasa pirmą Lietuvoje uždirbtą algą išleido maistui (8)

Jau aštuntus metus Norvegijoje gyvenanti Simona Šiemienė planuoja grįžti į Lietuvą ir...

Į Lietuvą veržiasi šaltis ir sniegas – gruodžio mėnuo bus kitoks nei įprasta (29)

Nors ruduo dar nesibaigė, daugeliui smalsu, kokia laukia žiema. Kai kurių klimatologų teigimu,...

Nuostabaus grožio šalyje laukiamas kiekvienas lietuvis: vietiniai mus myli, todėl vaišina ir negaili pagyrų (5)

Vargu ar rastume abejingą Gruzijai keliautoją. Ši šalis apdovanota gamtos bei kultūros, ji pilna...

Padėtis virsta nekontroliuojama: kasmet dėl antibiotikų miršta dešimtys tūkstančių pasveikti turėjusių žmonių (55)

Kiekvienais metais Europoje miršta 33 tūkstančiai žmonių dėl bakterinių infekcijų, kurių...

Praėjus metams po dingimo Argentinoje aptiktas povandeninis laivas (13)

Argentiniečių povandeninis laivas, prieš metus sprogęs ir dingęs su 44 žmonių įgula,...

Kodėl „Porsche“ užvedimo spynelę montuoja kairėje vairo pusėje? (13)

Jei jūsų automobilis vis dar turi užvedimo spynelę, kurioje vairo pusėje ji yra? Spėtume, kad...

Lietuva – demografinėje duobėje: išgelbės tik darbo imigrantai? (410)

Mažėjantis Lietuvos gyventojų skaičius ir nesustojanti emigracija kelia vis daugiau klausimų,...

Pažadai nesutilpo į mokytojo piniginę: atlyginimų žirklės stulbina (47)

Geresnių laikų mokytojams dar teks palaukti. Iš prognozuoto iki 17 proc. atlyginimų šuolio...