aA
Meteorologams kalbant apie laukiančias ypatingai karštas dienas, daugelis vairuotojų šiomis dienomis visu pajėgumu naudoja savo automobilių kondicionavimo sistemas. Tačiau ar jos naudojamos teisingai, yra kitas klausimas.
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
© Gamintojo archyvas

Bent jau tuo suabejojo ispanų automobilių gamintojas „Seat“, išplatinęs patarimus, kaip užtikrinti efektyvų automobilio kondicionavimo sistemos funkcionavimą. Be to, jis įspėjo vairuotojus, kad pakankamai neatvėsinus saulėje stovėjusio automobilio salono, gali sulėtėti vairuotojo reakcija, rašo telegraph.co.uk.

Pastarieji įspėjimai yra grįsti „Seat“ atliktu tyrimu, kuris parodė, kad automobilio salone tvyrant 35 laipsnių pagal Celcijų karščiui (dar ne tokiam siaubingam, kai pagalvoji, kad ilgą laiką saulėje stovėjusio automobilio viduje temperatūra gali pasiekti 60 laipsnių karščio), vairuotojo reakcija sulėtėja 20 kartų, lyginant su 10 laipsnių žemesne temperatūra.

Žinoma, galite abejoti, ar kažkas mėgina vairuoti tokiame karštame salone, bent jau neprasivėręs lango, tačiau „Seat“ patarimai, kaip geriausiai išnaudoti kondicionavimo sistemą, vis dar gali būti naudingi.

Ką vairuotojai daro blogai

Pavyzdžiui, gamintojas pažymi, kad viena labiausiai paplitusių klaidų yra įjungti maksimalų kondicionieriaus pūtimą, kai tik vairuotojas įsėda į automobilį. Užuot taip darius, pirmiausia reikėtų kelioms minutėms atverti visas duris ar langus, kad iš salono pasišalintų įkaitęs oras ir patektų vėsesnis. Jei šį žingsnį praleisite, kondicionavimo sistema tiesiog varinės karštą orą.

Kitas patarimas – nenukreipti ventiliacijos grotelių tiesiai į save, nes tai trukdys pučiamam orui tolygiai pasiskirstyti visame automobilyje.

„Kalba eina ne apie temperatūrą, o apie tai, kuriomis kryptimis automobilio viduje cirkuliuos oras, – teigė Angelas Suarezas iš „Seat“ techninio centro. – Ventiliacijos grotelės turi būti nukreiptos į viršų, o ne į žmonių veidus. Tuomet oras pasiskirstys po visą automobilio vidų ir pasieks visus keleivius.“

Jei jūsų automobilis turi ne tik pagrindinę oro kondicionavimo sistemą, bet ir klimato kontrolės funkciją, „Seat“ rekomenduoja naudoti automatinį režimą. Jis ne tik padės reguliuoti pūtimo greitį, bet ir kontroliuos, ar orą reikėtų imti iš lauko, ar iš paties salono: tai padės greičiau atvėsinti automobilį ir sumažins aprasojusių langų tikimybę.

Be aukščiau paminėtų patarimų, specialistai rekomenduoja oro kondicionavimo sistemą naudoti reguliariai – netgi per žiemą: tai užtikrins, kad ji veiks patikimai.

Kad ji funkcionuotų kuo efektyviau, būtina reguliariai ją prižiūrėti, pavyzdžiui, kas vienerius ar dvejus metus keisti filtrus.

Taip pat turėkite galvoje, kad kondicionavimo sistemoje kaupiasi dulkės ir bakterijos, ypač tokioje, kuri yra retai naudojama. Jei įjungę kondicionierių pajutote keistą kvapą, pasistenkite, kad sistemą patikrintų ir išvalytų specialistas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Planuojančius kelionę nuosavu automobiliu įspėjo: nepaisydami šių taisyklių galite būti nubausti (86)

Vis dažniau, planuodami atostogas, į kelionę nusprendžiame leistis automobiliu. O ir šią...

Nuo beveik 4000 sužeistųjų keliuose per metus iki 0: kaip to pasiekti? (1)

Europos Sąjungoje, kur avaringumas vidutiniškai yra vienas mažiausių, per dieną keliuose...

Vairuojantys automobilius su „automatu“ turėtų susirūpinti: gali tekti pakloti tūkstančius (386)

Kad tepalus automobilio variklyje reikia keisti periodiškai, žino kiekvienas, tačiau specialistai...

Lietuviai taupo savo saugumo sąskaita: automobilio technine būkle susirūpina tik prieš apžiūrą (57)

Vairuotojai sutinka, kad automobilio techninė būklė turi tiesioginės įtakos eismo saugumui,...

Chaosas automobilių stovėjimo aikštelėse: kovojantys už save neretai tampa nukentėjusiaisiais (1)

Nors neretai patys vairuotojai ir pėstieji skatina vieni kitus pasirūpinti savo saugumu, saugaus...

Top naujienos

Valdžia nepatenkintų lietuvių nuotaikos: sovietmečio nebesiilgi ir Putinu netiki (356)

Lietuviai skeptiškai vertina demokratijos veikimą šalyje, dalis vis dar ilgisi tvirtos rankos ir...

Atlyginimų padidėjimą pajus ne visi: gali tekti palaukti kitų metų (15)

Seimas pritarė prezidento Gitano Nausėdos siūlymui ir nusprendė padidinti neapmokestinamąjį...

Miestelio šventė baigėsi tragiškai – žmogų užmušė kunigo akivaizdoje (136)

Kėdainių rajone, Krakių miestelyje prieš metus vykusią šventę bei atlaidus vainikavo beprasmė...

„Bloomberg“: Eva – didžiausia grėsmė Lukašenkai (150)

Jos rankos sukryžiuotos, o lūpos sardoniškai pravertos – Eva netikėtai tapo protesto...

Grįžo iš emigracijos ir įkūrė ramybės oazę: lankytojų netrūksta ir darbo dienomis (113)

Greta ir Algirdas Šaumanai iš emigracijos Norvegijoje grįžo prieš trejus metus, tačiau šiandien...

Vilnietis savo istorija nori perspėti kitus: viskas prasidėjo nuo noro „nuskausminti“ jausmus, bet baigėsi kur kas blogiau (87)

Įveikęs priklausomybę nuo narkotikų vilnietis Ruslanas šiandien drąsiai priima gyvenimo...

Garsiausi keliautojai gūžčioja pečiais: Nida – brangiausias planetoje kurortas, pasaulyje tokių mokesčių nėra (452)

Neringa ypatinga ne tik savo gamtos perlais, bet ir mokesčiais, norintiems patogiai ilsėtis jos...

Su mylimąja Deimante susitaikęs reperis Mad Money: nebeliko jokių klausimų (105)

Praėjusių metų sausio 31-ąją, kai ant raudonojo M.A.M.A apdovanojimų kilimo pozavo tik su...

Į Barseloną atvykęs Jasikevičius: darbai jau pradėti (149)

Buvęs Kauno „Žalgirio“ vyriausiasis treneris Šarūnas Jasikevičius sekmadienį atvyko į...

|Maža didelių žinių kaina