aA
Specialistų teigimu, tamsusis periodas yra tas metas, kai išvažiavusiems į kelius tenka susikaupti dvigubai, o palengvinti vairavimą gali nebent šiuolaikiškos automobilių technologijos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Automobilio žibintai
Automobilio žibintai
© Shutterstock

Anot vairavimo eksperto Artūro Pakėno, geras matomumas yra gyvybiškai svarbus siekiant važiuoti saugiai ir prognozuojamai.

„Apie 80-90 procentų informacijos vairuodami mes gauname pasitelkę regėjimą. Todėl tamsiuoju paros metu mūsų galimybės vertinti situaciją sumažėja labai smarkiai: pastebėti kliūtį, nuspėti kito eismo dalyvio manevrus tampa sudėtinga. Nesame nakties gyvūnai, todėl mums reikalingas apšvietimas: ar išorinis, ar skleidžiamas automobilio“, – sakė saugaus eismo specialistas.

Didžiausi pavojai tyko užmiestyje

Jo teigimu, geras automobilio kelio apšvietimas yra važiavimo tamsiuoju paros metu pagrindas. Ypač jo svarba išauga išvažiavus į užmiestį, kur kyla netikėtų pavojų.

„Tamsoje labai padaugėja susidūrimų su gyvūnais dėl jų migracijos ir didesnio važiavimo greičio. Mes juos dažniausiai pamatome tik tada, kai išvengti susidūrimo yra labai sudėtinga“, – sakė A. Pakėnas.

Jis taip pat pastebėjo, kad žmonės vis dar mažai dėmesio skiria savisaugai.

„Dažnai užmiestyje einantiems pėstiesiems atrodo, kad jie turėtų būti matomi, bet be atšvaitų taip toli gražu nėra. Pėsčiąjį tuomet gali išgelbėti tik toli į priekį šviečiantys žibintai. Nes juk suvokiame, kad važiuodami 90 km/val. greičiu su įjungtomis artimosiomis šviesomis sustoti tik pamatę apšviestą kliūtį jau nebespėsime“, – akcentavo A. Pakėnas.

Specialisto teigimu, į pagalbą vairuotojui vis dažniau ateina technologijos. Šiuolaikinės transporto priemonės yra pakankamai ištobulintos, o naujo automobilio ieškantys pirkėjai gali rinktis nuo pažangių apšvietimo technologijų ar avarinio stabdymo sistemų iki aukštesnės klasės automobiliuose diegiamų naktinio matymo sistemų.

Lietuvoje tamsusis paros metas yra ilgas, tad tiems, kurie daug važinėja užmiestyje, manyčiau, jeigu tik yra galimybė, tikrai verta investuoti į automobilį turintį galingesnius žibintus. Be to, prisideda ir vairuotojus slegianti įtampa – žmogus pavargsta labiau, kai gerai nemato, jam reikia įsitempus žiūrėti. Tad visi kelionę gerinantys sprendimai yra tik skatintini, nes viena išvengta avarija atperka absoliučiai visas išlaidas“, – įsitikinęs specialistas.

Lazeriniai žibintai
Lazeriniai žibintai
© Gamintojo archyvas

Įsitvirtina naujos technologijos

Apšvietimo technologijoms tobulėjant, šiuo metu dažniausiai automobiliuose sutinkamas halogenines lempas tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje pamažu išstumia efektyvesni LED žibintai, o technologijų piramidės viršūnėje – 2015 metais BMW pristatyti lazeriniai žibintai. Specialistų teigimu, šiai technologijai savo galimybėmis kol kas alternatyvų nėra.

„BMW Laserlight“ sistema padvigubina tolimųjų šviesų srautą, todėl vairuotojas gali matyti dvigubai ilgesnį kelio ruožą. Ši technologija sukuria 10 kartų ryškesnę ir intensyvesnę šviesą nei tradiciniai ksenono dujų ar LED žibintai, be to, naudoja maždaug trečdaliu mažiau energijos. BMW automobiliuose montuojami lazeriniai žibintai, priklausomai nuo modelio, gali apšviesti iki 600 metrų, tai yra gerokai daugiau nei bet kokios kitos technologijos lempos“, – sakė BMW prekės ženklo Lietuvoje vadovas Martynas Daujotas.

„Laserlight“ sistemoje lazeriu sukurta šviesa skleidžiama per žibintuose sumontuotus veidrodžius, kur ji atspindima ir fokusuojama į lęšį. Šis lęšis užpildytas geltonu fosforu – medžiaga, kuri reaguoja į stiprią šviesą. Kai lazerio šviesa atsispindi lęšyje, ji sąveikauja su geltonuoju fosforu, kuris savo ruožtu sukuria ryškią, labai intensyvią baltą šviesą. Galiausiai ši šviesa išsklaidoma siekiant sumažinti jos intensyvumą ir tada nukreipiama į kelią priešais automobilį.

M. Daujoto teigimu, lazeriniai žibintai sukuria ir kitų privalumų gamintojams. Kadangi yra gerokai kompaktiškesni, jie suteikia dizaineriams galimybę sumažinti žibintų korpuso dydį ir optimizuoti automobilio aerodinamines savybes.

„Svarbu ir tai, kad lazeriniai žibintai integruojami su kitomis automobilinėmis sistemomis ir gali dar labiau padidinti saugumą bei komfortą. Pavyzdžiui, jie gali būti susieti su navigacijos sistema ir iš anksto apšviesti posūkį, o kryptiniu taškiniu spinduliu išskirti už 300 metrų esantį gyvūną ar pėsčiąjį, kurį užfiksuoja infraraudonųjų spindulių kameros“, – pasakojo M. Daujotas.

LED žibintai
LED žibintai
© Gamintojo archyvas

Nei lazerinių, nei LED žibintų per automobilio eksploatavimo laikotarpį keisti nereikia.

„Kad vairuotojams svarbu saugiai vairuoti tamsoje rodo ir pardavimų skaičiai. Apie 95 proc. iš „Krasta Auto“ salonų išvažiuojančių automobilių būna sumontuoti LED arba lazeriniai žibintai. Daugelyje BMW modelių LED žibintai montuojami kaip standartinė įranga gamykloje“, – pažymėjo M. Daujotas.

Papildomos akys tamsoje

A. Pakėno teigimu, geri žibintai yra svarbiausia saugaus keliavimo tamsoje dedamoji dalis, tačiau šiuolaikiški automobiliai siūlo ir daugiau pagalbininkų.

„Viena iš pagrindinių naujųjų technologijų yra naktinio matymo įranga, taip pat jau dauguma naujų automobilių turi kliūčių atpažinimo sistemas, kurios pradeda pačios stabdyti automobilį arba perspėja mus. Tai nebūtinai pigūs sprendimai, tačiau tikrai vertingi, nes gali padėti išvengti skaudžių įvykių“, – sakė A. Pakėnas.

Anot M. Daujoto, automobilių naktinio matymo sistemose paprastai naudojamas įvairių technologijų – infraraudonųjų spindulių kamerų, GPS, radarų – derinys, skirtas objektams aptikti ir juos identifikuoti.

„BMW Night Vision“ naktinio matymo sistema pirmą kartą pristatyta dar 2005 metais – tuomet ji buvo diegiama 7 serijos BMW modeliuose. Šiuolaikiniuose BMW modeliuose naudojama naktinio matymo sistema apdoroja tolimąją infraraudonąją spinduliuotę ir didesnį dėmesį skiria pėstiesiems bei gyvūnams, esantiems iki 300 metrų atstumu. Vairuotojas ekrane gali matyti visus gyvus objektus, esančius netoli kelio“, – atskleidžia M. Daujotas.

Jo teigimu, išmani sistema atpažinusi gyvūną nukreipia į jį dalį automobilio šviesų srauto, o vairuotoją perspėja atitinkamu signalu prietaisų skydelyje bei parengia automobilio stabdžius avariniam stabdymui. Taip vairuotojui maksimaliai padidinama galimybė išvengti susidūrimo.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.6667

Svarsto apie artėjantį padangų keitimo sezoną: ar saugu bus važinėti su žieminėmis orams atšilus? (64)

Artėjant padangų keitimo sezonui, dauguma vairuotojų ima sukti galvas dėl padangų keitimo. Vieni...

Štai į ką turite atkreipti dėmesį, jei perkate naudotą automobilį (94)

Prieš perkant bet kurį dėvėtą automobilį , derėtų jį duoti apžiūrėti profesionaliam...

Vairuotojams prireiks daugiau dėmesio: perspėja, kad keliuose išbarstyta druska vilioja gyvūnus (8)

Priemonės, kuriomis barstomi keliai, vilioja stirnas ir briedžius, ir tai savo ruožtu gali tapti...

10 klausimų, kuriuos turite užduoti, kai perkate naudotą automobilį (69)

Iš pardavėjo gaunama (o kai kuriais atvejais – ir nutylima) informacija apie dėvėtą...

Ką daryti, jeigu automobilyje smirda: kaip atsikratyti rūkalų kvapo salone (66)

Rūkant automobilyje, salone gali ilgam likti nepageidaujamas tabako kvapas . Be to, jį sunku...

Top naujienos

Keliauti norintys lietuviai tapo COVID-19 testų įkaitais: kainas privačiose laboratorijose vadina lupikavimu, o nemokami testai nepriklauso (576)

Pasaulyje vis garsiau kalbant apie skiepų paso ar imuniteto dokumentų pasiskiepijusiems idėją, jos...

Vytautė Merkytė | D+

Ilgai neviešinta JAV paslaptis: amerikiečių karys spjovė į viską ir dezertyravo į Šiaurės Korėją (2)

Tai – Jungtinių Amerikos Valstijų gėda. Nors ji prasidėjo 1962 metų rugpjūčio 15 dieną, apie...

Atkeliauja šaltesnių orų laikotarpis: temperatūra kris, snigs ir siautės stiprus vėjas (1)

Penktadienio dieną dangumi plauks tai tankesni, tai retesni debesys, bet ir saulė dažnai pasirodys.

Eurolygoje – visiškas CSKA gvardijos krachas: Stambule pralaimėjo 30 taškų skirtumu „Real“ atsilaikė Sankt Peterburge (48)

Eurolygos 28-asis turas prasidėjo dviejų Rusijos komandų – Maskvos CSKA (18/9) ir Sankt...

Po draudimo rūkyti balkonuose daugiabučiuose kaimynai atviri: jau geriau rūkytų ten (495)

Įstatyme atsivėrė labai nelogiškų spragų: rūkyti savo buto balkone – draudžiama, o štai...

Įspėja dėl grandiozinio italų mafijos plano: bandys susigriebti viską (19)

Nusikalstamos iniciatyvos – lygiai kaip ir teisėtos – nukentėjo nuo ekonominės krizės, kurią...

Austrijoje nėra lietuvio, kuris nepažinotų klaipėdietės Angelikos: neįprasta veikla pavertė pavyzdžiu kiekvienam emigrantui (30)

Austrijos sostinėje Vienoje, o ir visoje šalyje sudėtinga rasti lietuvį, negirdėjusį šios...

Nereguliarios mėnesinės gali byloti ir apie pavojingas ligas: išvardijo dažniausias priežastis ir būdus, kaip sureguliuoti (12)

Netikėtai prasidėjusios mėnesinės gali tapti keblumu arba pokštu, o vėluojančios – sukelti...

Pas užsienietį mylimąjį lietuvė išskrido be abejonių – tik po 3 metų pastebėjo tai, dėl ko kartu būti neįmanoma (69)

Visada buvau įsitikinusi, kad mano vyras bus lietuvis. Tiesiog neturėjau kitos minties, be to, buvau...

Šimonytės patarėja: tikėkimės, kad vasarą bus galima grįžti į normalų gyvenimą (288)

Karantinas Lietuvoje sugriežtintas dar gruodžio mėnesio viduryje, dabar situacija leidžia...