aA
Važiuojant į kalną, vairavimo stilius yra itin svarbus – tai lemia degalų sąnaudas.
Toyota Corolla
© Gamintojo nuotr.

„Dažnai vairuotojai, važiuodami įkalnėn, mėgina padidinti greitį, o tai labai neefektyvu, – sako „Volvo Trucks“ vairuotojų mokymų programos vadovas Andrew Lowas. – Taip pastebimai padidėja degalų sąnaudos, o daugeliu atvejų įkalnė įveikiama tik viena ar dviem sekundėmis greičiau. Idealu būtų, jei važiuotumėte nuolatiniu greičiu, įjungę aukščiausią pavarą ir, išnaudodami sunkvežimio svorį ir inerciją, pasiektumėte kalvos viršūnę ir riedėtumėte nuokalnėn.“

Svarbiausia yra išvystyti greitį ir inerciją prieš pasiekiant įkalnę ir paskui leisti, kad sunkvežimio svoris stumtų į priekį nuokalnėn.

„Tikslas yra paversti kalną lyguma, – prideda A. Lowas. – Žinoma, degalų sąnaudos bus didesnės važiuojant įkalnėn, palyginti su sunkvežimio, judančio lygiu keliu, sąnaudomis, tačiau važiuojant žemyn degalai nėra eikvojami veltui. Norime tą patį atstumą įveikti sunaudodami kuo mažiau degalų, taip pat išvystyti efektyvų greitį.“

Kad vairuotojai galėtų optimizuoti degalų sąnaudas važiuodami įkalnėn, „Volvo Trucks“ sukūrė naują „I-See“ sistemą, kuri važiuojant kalvomis valdo pavaros parinkimą, greitį ir stabdymą varikliu.

1. Greitėjimas
Akivaizdu, kad važiuojant įkalnėn reikalingas didesnis greitis ir galia. Tačiau geriausias metas pasirinkti greitį yra prieš pasiekiant įkalnės viršūnę – dar važiuojant lyguma. Pastebėję, kad artėjate prie įkalnės, didinkite greitį, kad į ją užkoptumėte su kuo didesne sunkvežimio inercija.

2. Nejunkite žemesnės pavaros
Kai pradedate važiuoti įkalnėn, efektyviai išnaudokite variklį ir važiuokite įjungę aukščiausią galimą pavarą. Pamėginkite palaikyti tinkamą greitį, tačiau stenkitės nespausti akceleratoriaus. Jei sunkvežimyje yra „I-Shift“ ir jei manote, kad galite pakilti įkalnėn nejungdami žemesnės pavaros, galite ją užfiksuoti.

3. Perriedėkite viršukalnę
Pasiekę kalvos keterą, atleiskite akceleratorių ir leiskite sunkvežimio svoriui ir inercijai stumti jus. Jausite pagundą didinti greitį, tačiau žymiai efektyviau leisti sunkvežimiui tiesiog riedėti.

4. Riedėjimas nuokalne
Leidžiantis nuokalne, sunkvežimis iš inercijos turėtų natūraliai judėti pirmyn. Išnaudokite tai norėdami įgauti greičio, be to, sunkvežimis tuo metu praktiškai nenaudoja degalų. Tačiau stebėkite kelią priekyje ir planuokite veiksmus dėl galimų kliūčių. Pastebėjus kelio vingį, greitį geriau sumažinti anksčiau, nei laukti ir priartėjus stipriai stabdyti.

5. Riedėjimas kuo toliau
Kuo sunkesnis sunkvežimis, tuo daugiau svorio yra už jūsų – jį galite išnaudoti judėdami į priekį. Leisdamiesi nuokalnėn, išnaudokite šį svorį ir leiskite sunkvežimiui riedėti kuo toliau. Nuspauskite akceleratorių tik pajutę, kad sunkvežimio greitis mažėja. Išmėginkite tai, kai kitą kartą leisitės nuokalnėn. Būsite nustebinti, kaip toli galima nuvažiuoti nenaudojant variklio.

www.cargonews.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Prasidėjęs snygis sostinėje sutrikdė eismą: slidžiose gatvėse nepavažiuoja net viešasis transportas (24)

Nors dar trečiadienio vakarą kelininkai negailėjo perspėjimų, kad laukiama kelias paras...

Kelininkai: eismo sąlygas sunkina plikledis

Ketvirtadienio rytą Lietuvoje eismo sąlygas sunkina plikledis , perspėja kelininkai.

Plikledžio matematika: dėl avarijų – 200 tūkst. eurų nuostolių, ką daryti, kad neįkliūtumėte į šiuos spąstus (3)

Pastaruoju metu vyravę permainingi orai daugelyje šalies vietų lėmė plikledžio susidarymą, dėl...

Keliuose slidu, tačiau naktį bus dar blogiau, perspėja kelininkai

Vakarėjant antradieniui, sudėtingiausios eismo sąlygos išlieka rytų Lietuvoje bei Telšių,...

Permainingi orai apkarto vairuotojams: asfalte atsivėrė milžiniškos duobės, ne vienas prakiurdė padangas

Grįžus šiokiai tokiai šilumai, mieste pradėjo tirpti sniegas, tačiau gatvėse pradėjo vertis...

Top naujienos

Diskusiją esminiais Europos klausimais įžiebusiai Lietuvai – aštri kritika: tai turi baigtis (165)

Lietuvoje politikai viliasi, kad Lukašenkos režimo suorganizuota migrantų krizė pastūmės visą...

Grėsmės akivaizdoje Zelenskis kreipėsi į ukrainiečius (37)

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis nurodė, kad Rusijos keliama grėsmė egzistuoja ne...

Skaičiai vėl šokiruoja: Lietuvoje – dar 7057 nauji COVID-19 atvejai ir 9 mirtys papildyta (18)

Praėjusią parą Lietuvoje COVID-19 ligos diagnozė išgirdo dar 7057 žmonės, koronavirusas...

Prasidėjęs snygis sostinėje sutrikdė eismą: slidžiose gatvėse nepavažiuoja net viešasis transportas vilkikai nebeįveikia įkalnių, pasipylė avarijos (24)

Nors dar trečiadienio vakarą kelininkai negailėjo perspėjimų, kad laukiama kelias paras...

Užsieniečiai nesupranta, kas darosi Lietuvoje: to net „pas kaimynus“ nepamatysi (50)

Šiek tiek atslūgus aistroms dėl įvykių sausio 13-osios minėjime, norėčiau ir aš įkišti...

Bidenas įspėja: Putinas veršis į Ukrainą jo komentaras sulaukė griežtos kritikos: Putinui uždegta žalia šviesa (196)

JAV prezidentas Joe Bidenas trečiadienį sakė manantis, kad Rusija veršis į Ukrainą, bet...

Brangęs šildymas – ne vien gyventojų galvos skausmas: viešbučiai sako tokių sumų dar nematę (46)

„Katastrofiška“, – taip dabartinę padėtį viešbučių sektoriuje apibūdina Lietuvos...

Į Lietuvą bandė patekti 9 neteisėti migrantai, Latvijos sienos šturmas tęsiasi (4)

Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) praneša, jog trečiadienį pasieniečiai iš Baltarusijos...

Mažvydas Jastramskis. Minia nėra tauta, tauta nėra minia (41)

Nešališkam stebėtojui, kuris nėra įsigilinęs į Lietuvos atvejį, pasirodytų keista tai, kad...