aA
Sugedus automobiliui neretai vairuotojai kreipiasi ne tik į draudimo bendroves, tačiau ir į artimuosius, kurie gali padėti nutempti automobilį į reikiamą vietą. Vis tik skirtingai nei specialistai, pažįstami žmonės dažnai neįvertina rizikos, kuri kyla ne tik jiems patiems, bet ir aplinkiniams.
Automobilio vilkimas
Automobilio vilkimas
© Shutterstock

Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad automobilio tempimas yra visai nesudėtinga procedūra, tačiau iš tiesų nepakanka tik prikabinti virvę prie dviejų automobilių ir važiuoti. Itin svarbu įvertinti ar kita transporto priemonė automobilį tempti gali, ypač, kai velkama standžia vilktimi.

Keičiasi automobilio valdymas

Nors Kelių eismo taisyklės (KET) numato, kad standžia vilktimi vilkti automobilį, kurio masė su kroviniu yra didesnė už pusę velkančiosios transporto priemonės masę su kroviniu, draudžiama, pasitaiko atvejų, kai į tai yra numojama ranka. Saugaus eismo ekspertai tikina, kad toks nurodymas yra ne iš piršto laužtas, todėl į jį reikėtų ypatingai atkreipti dėmesį.

Pernelyg didelis svorių skirtumas pasunkina ne tik automobilio pajudėjimą iš vietos, tačiau ir stabdymą. Dėl didesnio svorio automobilio stabdymo kelias bus ilgesnis, o esant šlapiai kelio dangai, gali lemti automobilio slydimą.

Tepia automobilį
Tepia automobilį
© Shutterstock

Ne tik galimybės, bet ir laikas

Saugaus eismo ekspertai akcentuoja, kad reikėtų įvertinti ne tik automobilio, tačiau ir savo paties, kaip vairuotojo galimybes tempti tiktą automobilį. Ne ką mažiau svarbu numatyti ir tinkamą laiką transporto priemonės transportavimui. Patariama tokių veiksmų nesiimti piko metu, kai eismas yra intensyvesnis.

Dėl didelio automobilių srauto pavojus gali kilti ne tik tiems, kurie automobilį tempia, tačiau ir kitiems vairuotojams. Tokiais atvejais gali būti sudėtinga ne tik persirikiuoti, tačiau ir įvažiuoti į žiedinę sankryžą, apsisukti, pasukti posūkį į kairę ir pan. Būtent dėl šios priežasties specialistai pataria automobilio vilkimą atidėti vakarui, kai automobilių srautas miestuose būna mažesnis.

Vis tik jei automobilį tenka vilkti tada, kai eismas yra intensyvesnis, patariama atsižvelgti į savo važiavimo greitį ir eismą už tempiamo automobilio. Jei susiformuoja automobilių kolona, velkantysis turi surasti tinkamą vietą, kur galėtų sustoti ar nusukti, kad būtų atlaisvintas kelias važiuojantiems greičiau. Tiesa, saugaus eismo ekspertai akcentuoja, kad vieta turėtų būti pasirinkta protingai, todėl nereikėtų trauktis į kelkraštį ten, kur eismo juostas skiria ištisinė linija, dėl kurios lenkdami velkamą ir velkantį automobilius, kiti eismo dalyviai bus priversti pažeisti KET.

Automobilio vilkimas
Automobilio vilkimas
© Shutterstock

Svarbus matomumas

Labai svarbu, kad bet kokiu oru ir paros metu kiti eismo dalyviai pastebėtų, jog priekyje yra tempiamas automobilis. Dėl šios priežasties velkamoji transporto priemonė privalo būti su įjungta avarinės šviesos signalizacija, o tarp automobilių esanti virvė privalo būti nuo 4 iki 6 metrų ilgio, ne siauresnė nei 50 mm ir pažymėta ryškiomis vėliavėlėmis arba skydeliais. Svarbu atkreipti dėmesį, kad jei velkamos transporto priemonės avarinė šviesos signalizacija neveikia, jis privalo būti pažymėtas.

Tiesa, ne ką mažiau svarbu ir tai, jog velkant automobilį lynas esantis tarp transporto priemonių visą laiką būtų įtemptas ir neliestų kelio, mat taip ne tik sumažės pavojus, kad virvė pateks po automobilio ratais, tačiau ir bus sudarytos sąlygos kitiems eismo dalyviams aiškiai matyti, kad transporto priemonė yra velkama.

Jei planuojama automobilį tempti vakare, ar jau sutemus, abiejose transporto priemonėse turi būti įjungti žibintai. Tais atvejais, kai dėl techninių gedimų žibintai velkamame automobilyje neveikia, jis turi būti transportuojamas ant tralo. Reikėtų nepamiršti, kad prireikus išlipti iš transporto priemonių, vairuotojai privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.

Saugaus eismo ekspertai akcentuoja, kad norintysis padėti nelaimės ištiktam žmogui, privalo pats įvertinti, ar tempiant kitą transporto priemonė bus laikomasi visų KET reikalavimų, o ši procedūra nesukels pavojaus nei patiems, nei kitiems eismo dalyviams, mat už visus pažeidimus atsako būtent velkančiosios transporto priemonės vairuotojas.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(115 žmonių įvertino)
2.6348

Top naujienos

Juodojo verslo schema: įtakingo verslininko įmonė Lietuvai jau kainavo beveik 2 milijonus eurų (173)

1,7 mln. eurų. Tiek Lietuvai jau kainavo bankrutuojančios UAB „Ūrus ir Ko” verslas. Šios...

Didinant NPD priimtas ir kitas pakeitimas: baiminamasi, kad Lietuva virs Laukiniais Vakarais (67)

Spręsdamas dėl NPD didinimo, Seimas birželį priėmė ir Teisėkūros pagrindų ir Mokesčių...

Sparčiai daugėja: per parą patvirtintų naujų COVID-19 susirgusių žmonių – jau 10 papildyta (82)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) liepos 8 d. 9 val. duomenimis, per vakar dieną...

Atlikėjai lieja apmaudą dėl akis badančios neteisybės: himną susikibę giedoti gali tūkstančiai, o koncertuose žmonių kiekis ribojamas (71)

Pirmadienį atšvęsta Lietuvos valstybės diena, kurios akcentu tradiciškai tapo himno giedojimas....

Kauno policija turi naują nežymėtą automobilį: greičio mėgėjus „mato“ net ir už kelių šimtų metrų

Nuo šiol Kauno apskrities kelių policija savo arsenale turi penktąjį, specialiais ženklais...

JAV oficialiai traukiasi iš PSO papildyta (314)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas antradienį oficialiai pradėjo savo šalies pasitraukimo iš...

Savo mintis moteris rėžia drąsiai: nesismulkino nei dėl mokytojų algų, nei dėl kasininkių

„Kiek dar laikysime vaikus homosovietikų gniaužtuose?“ – šiuo klausimu moteris sukėlė daug...

The Economist

Patinka tai Vokietijai ar ne, bet ji pasmerkta būti Europos lydere

Užeikite į bet kurį susirinkimą Briuselyje – tikėtina, kad jam vadovaus vokietis.

Neringoje nukrito parašiutu leidęsis vyras (61)

Antradienį, apie 19 val. 12 min., Neringoje , Alksnynėje, nukrito parašiutu skridęs vyras (gim....

Negydoma sąnarių liga progresuoja ir tampa vis sunkiau judėti: 3 atvejai, kai reikia reaguoti (2)

Artrozė ( osteoartritas ) pažeidžia sąnario kremzlę, kuri ilgainiui dyla ir plonėja....

|Maža didelių žinių kaina