Sunkių nusikaltimų tyrimo valdybos viršininkas Audrius Valeika patikino, kad panašūs atvejai buvo užfiksuoti ir Lietuvoje.

Neoficialiais teisėsaugos duomenimis, Latvijoje pasirodė mažiausiai dvi vagių grupuotės, naudojančios įrangą, padedančią lengvai nuvaryti automobilį su berakte užvedimo sistema (automobilis užsiveda paspaudus mygtuką, užvedimo rakteliui-pulteliui liekant vairuotojo kišenėje). Su tokia sistema dabar gaminama nemažai naujų, o ypač prabangių automobilių.

Į nedidelį lagaminėlį telpanti vagių įranga lengvai nuskaito netoliese esančio raktelio-pultelio kodą (pavyzdžiui, vairuotojui sustojus užeiti į parduotuvę ar kavinę) ir perduoda jį kitam įrenginiui, esančiam šalia pavogti norimo automobilio. Vagiui tereikia įlipti į svetingai atsidariusį automobilį, paspausti užvedimo mygtuką ir nuvažiuoti. Todėl naujų ir apynaujų automobilių savininkams Baltijos šalyse reikėtų ne juokais susirūpinti.

Oficiali Latvijos policijos vagysčių statistika tik patvirtina, kad automobilių vagių taikinys yra vis naujesni automobiliai: per šių metų sausio-rugsėjo mėnesius Latvijoje įvykdytos 606 automobilių vagystės. 115 iš šių atvejų pavogti prabangūs ar ne senesni nei 5 metų automobiliai. Lietuva automobilių vagysčių statistikoje kiek lenkia Latviją – per tą patį laikotarpį mūsų šalyje užregistruotos 774 automobilių vagystės.

Tačiau A. Valeika patikino, kad Lietuvoje naujų automobilių pagrobiama labai nedaug. Pasirodo, dažniausiai vagiamos jau kelių metų senumo transporto priemonės.

„Naujesnių automobilių vagystės dažniausiai vyksta sulaužant automobilių užvedimo spyneles, turima įranga neutralizuojant apsaugos sistemas. Nusikaltėliai senai naudoja įvairią techninę įrangą automobiliams pagrobti. Įranga kinta atsižvelgiant į automobilių pagaminimo ir įdiegiamų standartinių apsaugos priemonių specifiką“, – patikino policijos atstovas.

Jis neturi duomenų, kaip veikia konkreti Latvijoje naudojama sistema, tačiau pasakojo, kad tokios sistemos dažniausiai veikia taip: įranga kodą nuskaito tuomet, kai automobilio šeimininkas bando atidaryti arba uždaryti automobilį. Nuskaičius kodą užprogramuojamas nusikaltėlių turimas raktas, o šeimininko raktas neutralizuojamas.

„Vairuotojas to net nepastebi“, – patikino A. Valeika.

Latvių automobilių „išmaniųjų“ vagių atvejis įrodo, kad standartine įranga ginkluotiems vagims susidoroti su pažangia automobilių apsaugos technologija būdavo sudėtinga, tačiau nauja įranga tiesiog apsimeta užvedimo pulteliu ir įgalina bet ką pavogti automobilį.

„Dažnai įranga būna sukurta legaliems tikslams: automobilių diagnostikai, avariniam atidarymui ir panašiai, tačiau nusikaltėliai ją pritaiko nusikaltimams vykdyti. Organizuotų grupių nariai būna pasiskirstę vaidmenimis: vieni organizuoja automobilių vagystes, kiti vagia, treti – pergabena, ketvirti – klastoja identifikacijos numerius. Taip pat, tokiose grupėse yra ir asmenys, kurie aprūpina organizuotą grupę reikiama technine įranga. Nuo to apsisaugoti galima daugybe priemonių, kurios yra viešai prieinamos“, – pasakojo policijos atstovas.

Lietuvos draudimo bendrovės pastebi, jog mašinų vagysčių tendencijos atsispindi ir automobilių pardavimo rinkoje – išpopuliarėjęs modelis tampa paklausus ir juodojoje rinkoje.

Vis dėlto pastaraisiais metais senesnių nei 10 metų automobilių savininkai gali baimintis mažiau, kadangi automobilių vagis labiausiai domina naujausių modelių transporto priemonės.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (132)