aA
Prasidedant intensyviausiam laukinių gyvūnų migracijos periodui specialistai atkreipia dėmesį, kad susidūrimų su gyvūnais daugėja ne tik neapšviestuose rajoniniuose keliuose, bet ir miestų teritorijose. Vien Vilniaus gatves prižiūrinti įmonė „Grinda“ per 8 šių metų mėnesius pasirūpino 472 partrenktais gyvūnais – palyginti su pernai, šiemet kas mėnesį jų partrenkiama 23 proc. daugiau, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Įspėja vairuotojus: ankstyvais rytais briedžiai atkeliauja ir į miestų gatves

Net 36 proc. atvejų tai buvo laukiniai gyvūnai – šiemet kas mėnesį „Grinda“ Vilniaus gatvėse vidutiniškai randa 26 patrenktus laukinius gyvūnus. Vien šių metų gegužės mėnesį sostinės gatvėse rastos 27 stirnos, taip pat 3 briedžiai – įprastai jų tiek pasitaiko per visus metus. Šis pavasario mėnuo, kaip ir rugsėjis bei spalis, pasižymi vairuotojų susidūrimų su gyvūnais gausa.

Draudimo specialistai perspėjo, kad susidūrimas net ir su smulkiu gyvūnu tiek užmiesčio kelyje, tiek ir judrioje miesto gatvėje gali tapti skaudaus eismo įvykio priežastimi.

Migruoja ir miestų gatvėse

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis teigė, kad susidūrimų su gyvūnais skaičius auga, o rudenį vairuotojai turėtų būti itin atidūs.
„Mūsų bendrovės duomenys rodo, kad šiais metais gyvūnai visus metus keliuose pasirodydavo dažniau nei įprasta, o susidūrimų skaičius, lyginant su pernai metais, išaugo 28 proc. Tad tikėtis, kad situacija pasikeis rudeninės migracijos metu tikrai neverta. Būtent todėl vairuotojai turėtų būti itin budrūs. Mieste, net ir apšviestose gatvėse taip pat būtinas atidumas ne tik kitų eismo dalyvių elgesiui, bet ir aplinkai – gyvūnai čia, net ir laukiniai, ne tokie jau ir reti svečiai“, – aiškino specialistas.

Pasak „Grindos“ specialistės Vaidos Daiginaitės, didžiausia tikimybė susitikti gatvėje laukinį gyvūną yra tam tikrose sostinės vietose.

Briedis kelyje
Briedis kelyje
© DELFI montažas

„Iš esmės dažniausiai nelaimės įvyksta žaliuosiuose Vilniaus miesto plotuose: Nemenčinės plente, Verkių seniūnijoje, Tūkstantmečio gatvėje. Tai teritorijos, gatvės, kuriose yra laukinių gyvūnų migracijos takai“, – sakė „Grindos“ atstovė.

Įspėja nesiartinti
A. Žiukelio teigimu, vienintelis atsakymas, padedantis išvengti susidūrimo su gyvūnais – saugus greitis. Tačiau nemenka problema ir tai, kad vairuotojai neretai nežino, kaip dera elgtis nutikus tokiam eismo įvykiui.


„Svarbu suprasti, kad įspėjamieji ženklai statomi tikrai ne veltui, todėl užmiesčio keliuose, kuriuose įspėjama apie gyvūnus, šiuo metu reikia būti ypatingai atidiems. Laikausi nuomonės, kad net ir leistinas greitis užmiestyje tamsiu paros metu yra per didelis, vairuotojams rekomenduočiau važiuoti lėčiau. Nes jokių ypatingų triukų kaip susidūrimo išvengti, nėra – tiesiog būtina laikytis saugaus greičio, kad galėtum pastebėti migruojantį gyvūną, laiku sureaguoti ir sustoti. Tačiau nelaimei nutikus, jei tik yra galimybė, būtina pasirūpinti ir kitų eismo dalyvių saugumu, o prie paties gyvūno patarčiau nesiartinti“, – aiškino specialistas.

Pasak jo, saugus elgesys nesiskiria ar susidūrimas įvyko su vidutinio ar išties didelio dydžio gyvūnu.

„Po smūgio, jei tik transporto priemonė juda, pirmiausia patraukite ją į kelkraštį, nelikite stovėti viduryje kelio, ir įsijunkite avarinię šviesų signalizaciją bei pastatykite avarinį ženklą. Ir tik tada žiūrėkite, kas įvyko. Jei ant kelio matote partrenktą gyvūną – kvieskite policiją, ji ir spręs, ką toliau daryti. Prie gyvūno artintis, ar jo traukti nuo važiuojamosios dalies tikrai nerekomenduočiau, jis gali būti sužeistas, taigi priešintis, užgauti ar net sužaloti. Tiesiog atitinkamu atstumu pasistenkite paženklinti kliūtį, kad nekiltų problemų kitiems eismo dalyviams“, – elgesio schemą aiškino A. Žiukelis.

Laukiniai gyvūnai
Laukiniai gyvūnai
© DELFI / Rimas Pocius

Ir mažieji pridaro bėdų

Specialisto teigimu, susidūrus su mažaisiais gyvūnais žmonių sužeidimų ar aukų dažniausiai pavyksta išvengti, tačiau transporto priemonės vis tiek apgadinamos gana stipriai.

„Mažo ūgio gyvūnai, tokie kaip katės, šunys, lapės, šernai ar zuikiai gali padaryti įvairios žalos transporto priemonei. Įdomu, kad būtent po susidūrimų su zuikiais žalos būna gana didelės. Kartais apsiribojama vos keliais įbrėžimais, o būna ir oro pagalvė suveikia nuo smūgio stiprumo. Tačiau reikia būti atidiems – pasitaiko atvejų, kai numušus gyvūną nuvažiuojama nuo kelio, išvažiuojama į priešpriešinę juosta, ar pasiliekama važiuojamojoje dalyje, apie tai tinkamai neįspėjus kitų eismo dalyvių. Taip smulki avarinė situacija gali pavirsti į didelį eismo įvykį, kurio buvo galima išvengti“, – įsitikinęs specialistas.

Visgi susidūrimai su didžiaisiais gyvūnais – briedžiais, elniais, gali baigtis ir tragiškai.

„Tokie susidūrimai ypač pavojingi dėl to, kad gyvūnas yra aukštas, jo svorio centras yra aukštai ir jį nutrenkus jis visu svoriu krenta dažniausiai ant priekinio stiklo. Tokios situacijos pavojingos tuo, kad gyvūnas gali sužeisti ar pražudyti ir vairuotoją, ir keleivį. Taip pat labai dažnai tokių susidūrimų metu automobiliai tampa nevaldomi. Esame tikrai ne vieną įvykį turėję, kai mėginant išvengti susidūrimo išvažiuojama į priešpriešinio eismo juostas, susiduriama dar ir su kitomis transporto priemonėmis“, – sakė BTA specialistas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Paaiškino, kuo geriau pasitikėti: automobilio termometru ar tuo, ką sako sinoptikai (13)

Vairavimo sąlygas tiksliau įsivertinti bei pagal jas pasirinkti saugų vairavimo būdą norintys...

Vėstantys orai keičia ir keliavimo įpročius: svarbias taisykles turėtų prisiminti visi eismo dalyviai (1)

Tamsesni rytai ir vakarai sukelia sunkumų ne tik prireikus anksčiau keltis, tačiau ir leidžiantis...

Kodėl automobilio multimedija ir telefonas vairuojant gali ne tik padėti, bet ir tapti nelaimės priežastimi?

Nors prastėjančios oro, o kartu ir eismo sąlygos iš vairuotojų reikalauja didesnio atidumo,...

Paaiškino, kiek ilgai galima važiuoti su tolimosiomis šviesomis: KET įrašyta kitokia riba nei pratę vairuotojai (117)

Statistika rodo, kad nepaisant to, jog eismo intensyvumas naktį yra kelis kartus mažesnis nei dieną...

Suskaičiavo, kiek vairuotojams kainuoja į kelią išbėgęs gyvūnas – atsargumo stoka atsieina itin brangiai (43)

Rudenį skaudžių ir brangių avarijų priežastimi tampa prasidėjusi ir iki pat žiemos...

Top naujienos

Kartą lietuviai jau išgyveno pandemiją: tais metais tauta ėjo „išmirimo keliu“ (145)

Gyvenimas pandemijos sąlygomis nėra saldus: tą galėtų paliudyti ne tik šių dienų lietuviai,...

Vyraus debesuoti ir drėgni orai (7)

Lietuvos orams įtaką turės Šiaurės Europoje plačiai išsiskleidęs žemo atmosferos slėgio...

Koronavirusas vėl kerta darbo rinkai: auga prastovose esančiųjų darbuotojų skaičius (26)

Šalyje sparčiai augant koronavirusinės infekcijos susirgimų skaičiui, prastovose esančių...

Laukiamiausioje Čempionų lygos akistatoje – Messi ir „Barcelonos“ triumfas Turine (3)

UEFA Čempionų lygoje „Barcelona“ iškovojo antrą pergalę iš eilės. Katalonai trečiadienį...

Išgirdusi agresyvaus vėžio diagnozę vilnietė Ana jau laukėsi: buvo nusiteikusi blogiausiam (8)

Mažajai Arianai dar nėra nė metukų – neįtikėtinai ramiai ir viskuo besidominčiai mergaitei...

Giedraitis tritaškius metė pro šalį, tačiau „Baskonia“ šventė pergalę Ispanijoje (1)

Penktą pergalę Ispanijos ACB lygoje iškovojo Vitorijos „Baskonia“ (5-3). Roko Giedraičio ir...

Šimonytė įvardijo, kas ir kaip galėtų valdyti koronaviruso krizę: valdžia negalėjo atsipalaiduoti (407)

Buriamos centro dešinės koalicijos kandidatė į premjeres, Ingrida Šimonytė trečiadienį...

Verslininkų kovoje dėl milijonų – keisti sutapimai teisme (13)

Kol „ Arvi “ įkūrėjas Vidmantas Kučinskas sulaikytas Slovėnijoje, Lietuvoje tęsiasi jo...

|Maža didelių žinių kaina