aA
Atšilus orams į eismą įsiliejo tie vairuotojai, kurių žiemą nebuvo: sodininkai, pensininkai, studentai ar nepatyrę vairuotojai, teigia eismo specialistai ir ragina išlikti budriems. LRT.lt pašnekovai tikina, kad spūstys didmiesčiuose sumažės birželio pabaigoje.
© DELFI / Domantas Pipas

Vilniui vis nepavyksta išspręsti spūsčių problemų, o eisme pavasarį pasirodė dar daugiau vairuotojų. Kaip teigia vairavimo ekspertas ir eismo specialistas Artūras Pakėnas, kelyje vairuotojai dabar gali sutikti tuos, kurie žiemą nevažinėjo.

„Vieni nevairavo dėl finansinių priežasčių, pavyzdžiui, neturėjo ar nekeitė žieminių padangų, o kiti – dėl baimių. Kelyje, atšilus orams, pasirodė daugiau pensininkų, sodininkų ir neturinčių didelės patirties vairuotojų.

Jei jie bijo važiuoti žiemą, bijo vairuoti apskritai. Vairuotojas, kuris kažko vengia, nėra pilnavertis vairuotojas. Tie vairuotojai neturi patirties, tačiau reikėtų jos įgyti“, – LRT.lt portalui kalbėjo A. Pakėnas.

Laidos „Autopilotas“ žurnalistas Vytenis Kudarauskas sutinka, kad į eismą įsiliejo minėti vairuotojai, taip pat klasikinių automobilių savininkai, kurie žiemą automobilius laikė garaže. Tačiau, pasak žurnalisto, dėl eismo spūsčių labiausiai kaltos eismo valdymo sistemos.

„Spūstys staiga nepadidėja dėl vienos priežasties. Manau, tai vyksta dėl kelių priežasčių. Kai kurių Vilniaus šviesoforų darbą reikėtų pakeisti. Iki šiol stebiuosi, kodėl šviesoforai reguliuojami pagal laiko intervalus, o ne atsižvelgiant į eismo srautus ir jų pasiskirstymą? Dabartinis reguliavimas turi būti peržiūrėtas“, – LRT.lt sako V. Kudarauskas.

Laidos „Autopilotas“ žurnalistas mano, kad vairuotojų vairavimo įpročiai taip pat nėra teisingi.

„Pavyzdžiui, šviesoforai yra sureguliuoti taip, kad, jei važiuosi leistinu greičiu, degs žalias šviesoforo signalas. Tačiau daugelis važiuoja kur kas greičiau, nepatenka į teisingą intervalą ir turi stabdyti. Tai tampa grandinine reakcija – stabdo visi vairuotojai. Taigi vietoj nenutrūkstamo judėjimo atsiranda trūkčiojimas. Tuo metu pavasaris ir pagerėjusios eismo sąlygos tik ir „ragina“ važiuoti greičiau“, – tęsia V. Kudarauskas.

Eismo specialistai teigia, kad spūstys turėtų sumažėti birželio pabaigoje ir laisvesnį kelią turėsime iki rugpjūčio vidurio – tuomet moksleiviai, studentai ir darbuotojai turi atostogų. „Taigi vasarą gatvės bus laisvesnės, o prieš rudenį vėl visi sugrįš į sostinę“, – apibendrina V. Kudarauskas.

Pagyvėja automobilių prekyba

Kartu su gamta pabunda ir prekyba Kauno automobilių turguje.

„Kai ateina pavasaris ir yra gražūs orai, turguje jaučiamas pagyvėjimas. Sausį ir vasarį prekyba naudotais automobiliais būna vangesnė, o balandį ir gegužę jaučiamas suaktyvėjimas“, – LRT.lt teigia Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ vadovas Valentinas Naujanis.

Kaip ir anksčiau, lietuviai turguje labiausiai ieško vokiškų automobilių.

„Volkswagen“, „Toyota“, „Audi“, „Mercedes“ yra lyderiai – jų ir atvežama daugiausia. Jaučiamas „Volvo“ renesansas, nemažai žmonių ieško šios markės automobilių. Taip pat labai didelio populiarumo sulaukė „Škoda“, kurios ieško vidutinis pirkėjas“, – LRT.lt sako V. Naujanis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dviratininkai užsimojo: vėl nori važinėti be ryškių liemenių ir per pėsčiųjų perėjas (94)

Seimo peticijų komisija sulaukė Mariaus Kučinsko prašymo atšaukti dabar galiojančius Kelių...

Perspėja apie sudėtingas eismo sąlygas: šiąnakt plikledis ir lijundra (15)

Antradienio naktį Lietuvoje eismo sąlygas sunkins plikledis ir lijundra, įspėja kelininkai .

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kastuvo (28)

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

B. Vanagas parodė, kaip pasitikrinti, ar automobilyje sėdite taisyklingai – svarbiausia ne patogumas (21)

Taisyklingas automobilio valdymas prasideda nuo taisyklingos sėdėjimo pozicijos. Tik sėdėdami...

Priminė vairavimą lengvinančią sistemą, kurią važiuojant per lietų geriau išjungti (35)

Važiuojant 90 km/val. greičiu keliu, ant kurio – vieno centimetro vandens sluoksnis, slystelėti...

Top naujienos

Rodriguezo tritaškiai išgelbėjo CSKA kailį prieš fantastiškai kovojusį „Žalgirį“ (525)

Kauno „Žalgirio“ ekipa (3/5) trečiadienį nesėkmingai pradėjo rusiškų išbandymų etapą:...

Širdies nepakankamumu Lietuvoje serga daugiau nei 100 tūkstančių, bet apie tai nežino: kokie būdingi simptomai? (26)

Jei vis sunkiau lipti laiptais, net ramybės būsenoje smarkiai plaka širdis , ima trūkti oro...

Žymus buvęs gangsteris knygoje atskleidė slapčiausias nusikalstamo pasaulio detales, knygos išleidimo dieną žuvo nuo kulkos (14)

Buvęs Danijos gaujos vadas, parengęs prisiminimus, kuriuose išsamiai aprašoma, kaip jis paliko...

Auštrevičius kritikuoja Grybauskaitės dešimtmetį: Lietuva tampa pigia Vakarų Europos kopija (139)

Gana anksti apie savo dalyvavimą 2019 m. rinkimuose į Lietuvos prezidentus pranešęs Liberalų...

Vilnietę pribloškė akiplėšiškas pardavėjos pareiškimas (142)

Kaip dažnai atėjus į parduotuvę tenka susidurti su nemandagiu personalo aptarnavimu? Tikriausiai...

Po nesėkmės suirzusi Rusija trimituoja: Lietuvą sukaustė baimė (552)

Kremlius trečiadienį pasmerkė „smarkų spaudimą“ dėl Rusijos kandidato į Interpolo...

Vienu metu dominavęs „Rytas“ paskutinėmis sekundėmis krito Vokietijoje (42)

Vilniaus „Rytas“ dar negali būti ramus dėl vietos Europos taurės varžybų TOP-16 etape....

„Plius dydis“: kaip išdrįsti būti ryškiai ir stilingai, jei figūra – didesnė nei standartas (59)

Plius dydžio figūra ir žodis stilius anksčiau galėjo skambėti kaip utopija. Tačiau tie laikai...

Lietuvių kavos gėrimo įpročiai šiurpina italą: mane purto tas užpylimas (264)

Kava – vienas populiariausių žmonijos gėrimų, be kurios neapsieina daugelio žmonių rytas. O...

Vilnietį ne juokais supykdė kontrolės atsakymas (31)

Vilniuje viešuoju transportu važinėju dažnai. Neretai tenka sutikti ir keleivių kontrolę ....