Kad dešiniavairį automobilį būtų galima eksploatuoti Lietuvoje, reikės papildomai investuoti ne mažiau kaip 2,5 tūkst. eurų, bet nepatogumas jį vairuoti vis tiek išliks. Taip apie nuo sausio 1 d. įsigaliosiantį leidimą vairuoti dešiniavairius automobilius LRT RADIJUI sako technikos mokslų daktaras Vigilijus Sadauskas.
Dešiniavairis automobilis
© Gamintojo archyvas

„Kitas klausimas – [...] ar lietuviai galės parduoti juos, pavyzdžiui, į Latviją, Prancūziją, Vokietiją ar tą pačią Didžiąją Britaniją. Be to, manau, į tai atsižvelgs ir draudikai – jei dėl tokių automobilių padaugės eismo įvykių, draudikai gali branginti ir civilinės atsakomybės, ir kasko draudimą“, – pabrėžia V. Sadauskas.

– Kaip jums patinka naujovė, kad nuo sausio 1 d. dešiniavairiai automobiliai Lietuvoje bus legalūs?

– Manau, kad daugeliui žmonių nelabai tai patinka, o Europos Teismo sprendimas galbūt buvo parengtas vienos šalies, t. y. Didžiosios Britanijos, įtaka, kad šalis galėtų atsikratyti senienų, kurių niekas nepirko – liko tik kelios šalys, į kurias anglai galėjo importuoti technologiškai pasenusias transporto priemones.

Anglija, turėdama gerą teisinę sistemą, stengėsi, kad į paprastesnes ir nelabai apsiginti sugebančias šalis tuos automobilius būtų galima įvežti. Dabar, jei Anglija pasitraukia iš Europos Sąjungos, įdomu, ką sakys tie, kurie priėmė tokį sprendimą motyvuodami, kad ES turi būti laisvas prekių judėjimas.

– Kiek gali būti populiarūs tokie automobiliai?

– Norint, kad dešiniavairis automobilis taptų saugus šalyse, kuriose naudojami kairiavairiai automobiliai, buvo įvesti papildomi reikalavimai, t. y. jei nori, gali važinėti nors ir tanku, bet turi įgyvendinti tam tikrus reikalavimus, kas tikrai brangiai kainuoja. Todėl arba žmogus yra turtingas, bet kvailas ir tokio automobilio norės tam, kad galėtų pasirodyti, arba tokį automobilį įsigys kolekcininkas (bet tai jau kitas atvejis).

Iš tikrųjų visa įranga (vaizdo kameros, papildomi veidrodžiai, žibintų pakeitimas ir kt.) standartiniam automobiliui kainuos mažiausiai 2,5 tūkst. eurų. Be to, reikia nepamiršti, kad nepatogumas vairuoti tokį automobilį vis tiek išlieka.

Kitas klausimas – kaip bus su tais automobiliais kitose šalyse, ar lietuviai galės parduoti tokį automobilį, pavyzdžiui, į Latviją, Prancūziją, Vokietiją ar tą pačią Didžiąją Britaniją. Be to, manau, į tai atsižvelgs ir draudikai – jei dėl tokių automobilių padaugės eismo įvykių, draudikai gali branginti ir civilinės atsakomybės, ir kasko draudimą.

– Žmonės, gyvenantys Didžiojoje Britanijoje, vairuoja dešiniavairius automobilius, bet grįžę čia ir persėdę į mūsų automobilius, sako, kad labai greitai vėl pripranta.

– Žmogus, kuris taip kalba, mano manymu, yra nemokša arba melagis, norintis pasirodyti, nes iš tikrųjų nepatogumas išlieka didelis. Įsivaizduokite, kad vieną kartą jums reikėtų valgyti kaire ranka, kitą kartą – dešine. Taip, jei tai darysite kiekvieną dieną, įprasite, sako, šuo ir kariamas pripranta.

Manau, kad Lietuva, kiek galėjo, tiek bandė apginti mūsų vairuotojus ir visus eismo dalyvius nuo tokių kvailų sprendimų. O dabar lietuviai turi daugiau ir finansinių pajėgumų, tad nepirks iš Anglijos, Australijos, Japonijos atvežtų dešiniavairių automobilių.

– Bet automobilių pardavimo portaluose dešiniavairių automobilių yra.

– Iš tiesų taip, jie perdaromi arba išardomi ir parduodami detalėmis. Dabar dalį tų automobilių bus bandoma įvesti į rinką – galbūt atsiras kiniškos produkcijos (sakykim, vaizdo kamerų) ir žmonės pradės žiūrėti. Bet automobiliai technologiškai tobulėja, kad vairuotojui būtų kuo lengviau, o perdarytas automobilis vis tiek nebus patogus. Taigi tikiu lietuvių sveika nuovoka ir protu ir kad verslininkams, kurie norėjo padaryti didelį biznį, nepavyks.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Patarė, ko geriau nedaryti, jei per liūtį automobilis įstrigo baloje (38)

Dažnas atvejis per smarkias liūtis – kirsti gilių balų nesiryžtančių vairuotojų tuntai ir...

Automobilio variklio alyva: ko nesupranta ir kur klysta vairuotojai (24)

Tikriausiai visi automobilių savininkai ir vairuotojai žino, kad be alyvos variklis neveiks. Tačiau...

„Regitra“ paaiškino, kas lemia, kad vieni motociklininkai kelyje geriau matomi už kitus (4)

Didžioji dalis eismo įvykių, kuriuose vienas iš dalyvių yra motociklininkas , įvyksta dėl to,...

Penki atvejai, kai autobusu važiuoti yra protingiau nei sėsti į automobilį (1)

Artėjant rugsėjui į sostinę plūsta dešimtys tūkstančių studentų, atvykstančių čia...

Ugniagesiai perspėja: „Pastatėte automobilį ten, kur draudžiama? Kompensacijos dėl apgadinimų nelaukite“ (5)

Pilni automobilių daugiabučių kiemai dažnai tampa galvos skausmu ugniagesiams. Atvykę į tokius...

Top naujienos

Policija tapo draudimo kainų įkaite: nebeįperka „Kasko“, automobilius remontuos pati (197)

Kelis kartus išaugę automobilių draudimo įkainiai galvos skausmu tapo ne tik eiliniams Lietuvos...

Buvęs KGB karininkas: Rusijoje – didžiulės paranojos ženklai 2,3 mln. rusų – „stop sąrašuose“ (4)

Kremlius vis labiau ir labiau milijonams rusų apsunkina galimybes išvykti į kitas šalis. Ypač...

Miestelis, kur Žolinės atlaidai – svarbiau nei Naujieji (82)

Nė dviejų tūkstančių gyventojų neturinti Krekenava rugpjūčio 15 dieną pasikeičia...

Amžius – svarbus rodiklis imant būsto paskolą (118)

Jei esate vyresnio amžiaus ir norite pasiimti paskolą, bankai jos gali ir nesuteikti.

Sukate galvą, kuo nustebinti svečius? Metas išbandyti sūrių lentą, kuriai neatsispirs nė vienas deriniai ir pagardai (3)

Ar prie vyno, ar prie vyro, ar prie draugų, ar prie šeimos narių visuomet tiks puiki sūrių...

Dermatologės patarimai: kaip prižiūrėti vietas, kurios pirmiausia išduoda amžių (10)

Kad ir kaip atsakingai prisižiūrėtumėte, kai kurios kūno vietos dažnai vis tiek išduoda...

5 patarimai, kaip net sunkiausią dieną atrodyti stilingai (2)

Jau daug metų sukuosi mados ir stiliaus pasaulyje. Per tuos metus vienas dalykas tapo aiškus,...

Vilniaus centre eismą stabdė Pauliaus Aršausko „Lamborghini“: situacija – verta kino filmo (13)

Žolinių išvakarėse, antradienį, Vilniaus centre buriavosi šimtai pasilinksminti nusiteikusių...

Pajuokauti sumanę Laisvės alėją rekonstruojantys darbininkai netikėtai pateko į kadrą (201)

Karštą vasaros dieną rekonstruojamoje kauniečių pamėgtos Laisvės alėjos dalyje vyko...

60-metė Audronė Bunikienė sveria vos 54 kilogramus – griežčiausias kritikas yra ji pati (111)

Artimieji, bičiuliai ar klientai, išvydę dizainerės Audronės Bunikienės nuotraukas...