aA
Atnaujinta eismo tvarka sostinės „pedagoginio“ žiede įtinka ne visiems. DELFI skaitytojai pastebėjo, kad naujai organizavus eismo tvarką, sąlygos pėstiesiems, kasdien privalantiems kirsti po kelias judrias eismo juostas, nepasikeitė. Vilniaus savivaldybė ramina, kad dabartinė tvarka – laikina.
Žiedas prie Edukologijos universiteto
© DELFI / Tomas Vinickas

Pasak DELFI skaitytojo, eismo sąlygos vairuotojams „pedagoginio“ žiede išties pagerėjo, tačiau kai kurie sprendimai verčia gūžčioti pečiais ir vadinti juos nepraktiškais.

Domitės automobilių ir eismo naujienomis? Prisijunkite prie DELFI Auto „Facebook“ gerbėjų grupės!

„Žiede atsirado plotai, per kuriuos negalima važiuoti. Visgi reikia pabrėžti, kad toks kelio ženklinimas nėra fizinė kliūtis, tad piko metu šis plotas bus naudojamas kaip kelio trumpinimas. Užteks 5-10 proc. vairuotojų, nesilaikančių eismo organizavimo tvarkos, kad įvyktų avarijos“, – perspėjama DELFI Piliečio rubriką pasiekusiame laiške.

Kritikos sulaukė ir sprendimas, palikti nesaugias pėsčiųjų perėjas. Anot DELFI skaitytojo, nurodoma, kad tais atvejais, kai pėstiesiems reikia kirsti tris ar daugiau eismo juostų bei neplanuojama įrengti iškiliųjų saugos salelių, skiriamųjų juostų, galima būtų pasirūpinti šviesoforais reguliuojamomis, požeminėmis ar virš kelio esančiomis pėsčiųjų perėjimis.

„Dabar palikta viena labai pavojinga pėsčiųjų perėja, kuri yra išvažiavime iš žiedo, ir viena mažiau pavojinga, esanti prieš žiedą. Būtent šiame žiede prieš trejus metus buvo partrenkta ir mirtinai sužalota mergina. Kaip visuomet, kalčiausias liko vairuotojas, bet ne saugumo standartų neatitinkanti pėsčiųjų perėja. Ar laukiama kitos potencialios aukos?“, – piktinosi DELFI skaitytojas.

Nepaliks taip, kaip yra

Vilniaus miesto savivaldybė DELFI akcentavo, kad griežto sprendimo, kaip paženklinti prie Lietuvos Edukologijos universiteto esančioje žiedinėje sankryžoje eismui naudojamus plotus, nėra.

Tomas Kamaitis, savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas, pasakojo, kad horizontalusis ženklinimas nebus vienintelė priemonė.

„Savivaldybė planuoja ties užbrūkšniuotais plotais sumontuoti guminius bortelius, o ant ištisinių linijų – atšvaitus. Tai yra, bus taikomi analogiški eismo organziavimo ir pakeitimo principai, kaip Žirmūnų ir Olandų žiedinėse sankryžose“ – aiškino pašnekovas.

Jo teigimu, darbai žiedinėje sankryžoje prasidės jau po poros savaičių, antroje rugpjūčio pusėje.

Pėstiesiems teks luktelėti

Norintiems saugesnių pėsčiųjų perėjų, teks luktelėti kitų metų. Šiuo metu, pabrėžė savivaldybės atstovas, greta žiedo liko dvi pėsčiųjų perėjos, kai einančiam pėsčiomis reikia kirsti tris eismo juostas. Kaip aiškino T. Kamaitis, jos keisis drauge su vykdomais kitais eismo pakeitimais aplinkinėse gatvėse.

„Kitais metais vyks Geležinio Vilko gatvės rekonstrukcija, tad gatvėje, važiuojant nuo Geležinio Vilko gatvės tunelio Baltupių link, atsiras papildoma transportui skirta eismo juosta. Ji baigsis už sankryžos su Žalgirio gatve, maždaug už „Rimi“ parduotuvės, esančios šioje gatvėje“, – kalbėjo T. Kamaitis.

Eismo tvarka keisis ir jungiamajame kelyje, vedančiame nuo „pedagoginio“ žiedo Geležinio Vilko gatvės link. Čia, sako T. Kamaitis, išvažiuojant iš žiedinės sankryžos ir važiuojant Geležinio Vilko gatvės link, vietoje dviejų eismo juostų bus palikta tik viena. Pati dešiniausia, kraštinė, bus panaikinta pasitelkus horizontalųjį kelio ženklinimą. Dalis transporto srauto tą patį jungiamąjį kelią pasieks važiuodami Lvovo gatvele.

„Eismo srautas greičiau įvažiuos į Geležinio Vilko gatvę, dings ir vakarinės eilės, laukiančios galimybės įvažiuoti nuo žiedo į šią gatvę. Ir vietoje trijų eismo juostų pėstiesiems reikės kirsti tik dvi“, – prognozavo T. Kamaitis.

Be to, nebeliks galimybės iš Geležinio Vilko gatvės pasukti į dešinę taip, kad būtų įmanoma per nedidelę žiedinę sankryžą įvažiuoti į Lvovo gatvę. Anot T. Kamaičio, čia bus pakeista eismo kryptis ir juosta bus atiduota vairuotojams, į Geležinio Vilko gatvę atvažiuojantiems nuo „pedagoginio“ žiedo pusės.

Visgi iškilių ar kitokio tipo perėjų savivaldybė įrengti neplanuoja. Pasak T. Kamaičio, sprendimas perėjas kilstelėti ant specialiai suformuotų kalnelių lemtų ženklų transporto srauto pralaidumo sumažėjimą. Tad pėsčiomis kertamų eismo juostų sumažinimas bei pokyčiai – kompromisas, kuriuo turėtų likti patenkinti ir pėstieji, ir vairuotojai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (317)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (80)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Tyrimas nustebino: KET reikalavimus atitinkantis padangų protektoriaus gylis gali būti mirtinai pavojingas (124)

Rudenį, kada dažnai lyja, važiavimo saugumui itin didelę įtaką turi padangos ir jų...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (30)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina (3)

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (18)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (7)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Istorinis pasiekimas: pirmą kartą kosmose buvo užauginta mėsa

Daugelis žino, kad maistas kosmose yra pakankamai blankus ir skurdus. Tačiau nauja technologija į...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (174)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (149)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (21)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...