aA
Prasidėjus padangų montavimo sezonui dalis vairuotojų sprendžia dilemą: kokias pasirinkti? Kietesnio europinio mišinio ar minkštesnio „Nordic“ tipo, o gal – dygliuotas? Patikimoje naujų padangų parduotuvėje dirbantys specialistai gali tikslingai pakonsultuoti šia tema, tačiau pirkėjui rekomenduojama turėti ir savo nuomonę. Ją susidaryti leis atsakymai į kelis žemiau esančius klausimus, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Iškritus sniegui paaiškino, kokios padangos tinkamiausios lietuviškai žiemai
© Gamintojo archyvas

Kur važinėjate?

Tai yra pagrindinis kriterijus sprendžiant, kokias padangas pasirinkti. Jei gyvenate toli nuo miesto ir kasdien kelis kilometrus tenka įveikti žvyrkeliu, geresnio pasirinkimo šaltajam sezonui už dygliuotas padangas nerasite – juk žiemą žvyrkelis apledija. Tokiomis sąlygomis geriausią sukibimą užtikrina būtent dygliuotos padangos.

Kitais atvejais optimalus variantas Baltijos šalių klimatui yra „Nordic“ mišinio padangos. Jos pasižymi labai geromis savybėmis ant sauso ar šlapio asfalto, lyjant lietui, krentant šlapdribai ir dygliuotoms nusileidžia tik važiuojant plikledžiu. Svarbiausia, kad jos gerąsias savybes išsaugo ir esant itin žemai aplinkos temperatūrai.

Vidurio Europos šalims skirtos žieminės padangos kaip „Goodyear UltraGrip Performance“ automobilio „apavu“ galėtų tapti nebent jei važinėjate ganėtinai nedaug ir dienos metu, kai keliai jau būna nuvalyti. Tokio tipo padangų privalumas – geresnės savybės ant šlapios kelio dangos ir esant aukštesnei aplinkos temperatūrai.

Iškritus sniegui paaiškino, kokios padangos tinkamiausios lietuviškai žiemai
© DELFI / Karolina Pansevič

„Tinkamos padangos svarbios kiekvienam vairuotojui. Blogai pasirinktas produktas gali sumažinti saugumą ir suteikti nemalonių pojūčių, galiausiai net sugadinti nuomonę apie konkretų prekės ženklą. Todėl mes rekomenduojame prieš perkant padangas įvertinti važiavimo įpročius ir pasitarti su specialistais“, – teigė „Goodyear“ pardavimo vadovas Baltijos šalyse Martins Grinbergs.

Ar važiuojate į Vakarų Europą?

Padangų pasirinkimas vasarą kelionių automobiliu neriboja, tačiau žiemą turi didelės įtakos. Su dygliuotomis keliauti galima tik Šiaurės šalyse, o Lenkijoje ir toliau į Vakarų Europą jos draudžiamos.

Šį aspektą reikėtų apsvarstyti dar rudenį ir numatyti kelerius metus į ateitį – turint dygliuotas padangas pirkti papildomą komplektą dėl vienos kelionės neapsimoka, tad reikėtų skolintis arba nuomotis kitą transporto priemonę.

Ar jums svarbus komfortas?

Dygliuotos padangos yra nepakeičiamos užklupus plikledžiui, tačiau kitais atvejais jos reikalauja kompromisų: automobilis yra ne toks stabilus ant sauso asfalto, per lietų, šlapdribą. Važiuojant jos skleidžia papildomo triukšmo, kuris girdėti daugelio automobilių salonuose. Ilgainiui prie jo priprantama, tačiau pirmus kartus gali atrodyti, kad kažkas su automobiliu yra ne taip.

Iškritus sniegui paaiškino, kokios padangos tinkamiausios lietuviškai žiemai
© Gamintojo archyvas

Ar galite išsiversti be automobilio?

Dygliuotų padangų naudojimas yra ribotas, kitaip nei nedygliuotų žieminių: Lietuvoje jas galima naudoti nuo lapkričio 1 iki balandžio 9 d. Nemažai vairuotojų žiemines padangas sumontuoja dar spalio mėnesį ir vasarinėmis jas keičia tik įpusėjus balandžiui – tiek vieną, tiek kitą mėnesį dažnai sutinkamas plikledis ir sniegas.

Jei jūsų žieminės padangos yra dygliuotos, balandžio (arba spalio) viduryje pasnigus ir atšalus automobilis bus „apautas“ vasarinėmis. Tai reiškia, kad bet kokia kelionė bus pavojinga ir geriau automobilio tokiomis sąlygomis išvis nenaudoti, o kelionei rinktis viešąjį transportą.

Kiek išleidžiate padangoms?

Dygliuotos padangos dažniausiai yra brangesnės už to paties gamintojo nedygliuotas. Tad jei svarstėte pirkti vidutinės klasės dygliuotų padangų komplektą ir apsigalvojote, peržiūrėkite kainoraščius – galbūt už tą pačią kainą išeina „Premium“ gamintojo šiaurės šalims skirtų padangų komplektas? Jų rezultatai ant ledo skirsis ne tiek ir daug, tačiau ant bet kokios kitos dangos bus gerokai pranašesnės nedygliuotos „Nordic“ mišinio padangos.

Renkantis automobilio apavą artėjančiam sezonui pravartu peržiūrėti naujausius padangų testus. Europoje yra kelios nepriklausomos organizacijos, atliekančios kompetentingus bandymus įvairiomis sąlygomis – tai vokiečių ADAC, „Auto Bild“, švedų „Vi Bilagare“ ir kitos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(53 žmonės įvertino)
2.5472

Lietuvos miestų gatvėse gali atsirasti naujų šviesoforų: bus skirti tik vienai kategorijai

Nuo birželio 1 d. įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, miestuose gali atsirasti...

Kelininkai: eismo sąlygas sunkins lietus

Šeštadienio rytą Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia yra sausos, vietomis...

Verslas PliusKarolis Birgilas

Eksperimentas nustebino: važiuojant lėčiau pavyko sutaupyti, tačiau tokia strategija suveiks ne su visais automobiliais (4)

Prasidėjus degalų kainų raliui vairuotojai dažniau atkreipia dėmesį į patarimus, kaip važiuoti...

Draudikai perspėja apie liūdnus vasaros rekordus (2)

Nuolat girdime apie klimato kaitą ir tai jau įrodo konkretūs skaičiai Lietuvoje. „Lietuvos...

Pasidalijo 3 paspirtukininko etiketo taisyklėmis

Šylant orams Lietuvos miestuose prasideda elektrinių paspirtukų sezono įkarštis. Kasmet šios...

Top naujienos

Pastebėjo pokytį Nausėdos elgesyje: po priekaištų lavinos gali sulaukti papildomo palaikymo (1)

Ketvirtadienį sukanka lygiai trys metai, kai prezidentas Gitanas Nausėda išrinktas Lietuvos...

Pasidalijo įspūdžiais iš Lenkijos parduotuvių: kainos nebe tokios, kaip prieš kelis mėnesius

Lenkijoje, praėjus beveik keturiems mėnesiams po PVM maistui panaikinimo, gyventojai sako, kad...

Delfi PliusJon Herskovitz, Jeong-Ho Lee

Bidenui viešint Azijoje – nemaloni Rusijos ir Kinijos staigmena

JAV prezidentui Joe Bidenui baigiant vizitų turą po Aziją nemalonią staigmeną surengė Rusija...

Karantinas baigėsi tik Lietuvoje, bet ne Seime: parlamentarai grįžti prie įprasto darbo – neplanuoja

Karantinas baigėsi tik Lietuvoje, bet ne Seime. Į komitetų posėdžius parlamentarai toliau...

Kadyrovas grasina Lenkijai: mes per šešias sekundes parodysime, ką galime (20)

Čečėnijos vadovas Ramzanas Kadyrovas grasina Lenkijai. „ Ukraina yra baigtas reikalas. Mane...

Karas Ukrainoje. Ukraina: kovos pasiekė didžiausią intensyvumą, Rusija vėl nusitaikė į Charkivą britų žvalgyba: elitiniai rusų daliniai patyrė milžiniškų nuostolių (9)

„Ateinanti savaitė bus lemiama“, – pabrėžė Luhansko srities vadovas Serhijus Haidajus ir...

Delfi PliusViktorija Dačinskaitė

Žvejai mėgėjai sulaukė naujovių: griežtėja reikalavimai ir keičiasi žuvų gaudymo sąlygos

Siekiant išsaugoti gerą žuvų išteklių būklę, o taip pat apsaugoti trofėjinio dydžio žuvis,...

Tai tik paskatino Kremlių veržtis į Ukrainą: jau tada Lukašenka viena ranka žaidė su Rusija (1)

Prieš metus – gegužės 23–ąją – pasaulis su siaubu stebėjo Minsko režimo elgesį, kai dėl...

Pristatė, kaip keistųsi NT mokestis: vidutiniškai reiktų mokėti 13,5 eurų per metus (4)

Ketvirtadienį Finansų ministerija pateikė siūlymus, kaip didinti savivaldybių finansinį...

Masiškai trūkstant IT specialistų darbdaviai pasirengę kompromisams – reikalavimų kandidatams kartelę nuleidžia dar žemiau (1)

Apie specialistų trūkumą ir įnirtingas jų paieškas nuolat kalba daugybės sektorių atstovai,...