aA
Jau nuo liepos 1 dienos techniškai netvarkingų automobilių techninės apžiūros (TA) dokumentai gali būti anuliuoti tiesiog kelyje. Valstybinė kelių transporto inspekcija (VKTI) pateikė aprašą, kuriame nustatyta, dėl kokių priežasčių gali būti naikinamas šitų dokumentų galiojimas.
© DELFI / Tomas Vinickas

Iniciatyvą iš kelių šalinti techniškai netvarkingus automobilius, transporto bendrovių atstovai vertina teigiamai, tačiau baiminasi, kad naujomis taisyklėmis bus ir piktnaudžiaujama. Pasipiktinimą kelia ir tai, kad nauja tvarka galios tik Lietuvoje įregistruotiems automobiliams.

Kaip viskas vyks

UAB „Vantra“ direktorius Aldas Motiejūnas sako, kad jeigu automobilio būklė yra akivaizdžiai bloga, TA naikinti būtina. „Jei automobilis važiuoja su iškrypusiais ratais, manau, jo TA galiojimą reikėtų naikinti. Nuo to juk priklauso visų mūsų saugumas. Netvarkinga mašina – tai mirtis už posūkio. Tačiau svarbu, kad nebūtų piktnaudžiavimų. Negalima atimti TA dėl nežymių techninių sutrikimų, su kuriais galima tęsti kelionę iki garažo ar autoserviso. Atsakingai turi elgtis ir policininkai, ir vairuotojai,“ – sako jis.

Jei po liepos 1 dienos, patikrinimo metu bus nustatyta, kad techninė būklė kelia grėsmę eismo saugumui, policijos ir VKTI pareigūnai galės tiesiog panaikinti TA galiojimą, nekreipdami dėmesio į tai, kiek liko laiko iki artimiausios TA. Oficialiai viskas vyks taip – sustabdžius automobilį ir nustačius trūkumą, bus priimamas administracinis sprendimas dėl TA dokumentų galiojimo panaikinimo. Bus perbraukiama TA pažyma, nuo numerių nuimamas terminą žymintis lipdukas. Jau tą pačią arba kitą dieną duomenys apie dokumentų galiojimo panaikinimą pateks į bendrą TA įmonių duomenų bazę.

Transporto priemonės savininkas arba valdytojas galės gauti ne ilgiau kaip vieną parą galiojantį leidimą nuvykti į transporto priemonių techninės apžiūros įmonę atlikti privalomosios techninės apžiūros.

Tvarka galios tik Lietuvoje įregistruotiems automobiliams

Netvarkingų automobilių, įregistruotų kitose šalyse vairuotojai, galės ramiai važinėti iki kol galioja jų techninės apžiūros dokumentai. Transporto priemonės privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimas gali būti panaikinamas tik automobiliui, įregistruotam Lietuvoje. Vežėjai tokią tvarką vertina neigiamai. Jų teigimu, neretai užsienio bendrovių vilkikų techninė būklė yra prastesnė nei Lietuvos vežėjų.

VKTI Technikos skyriaus vedėjas J. Rašomavičius paaiškino, kad kol kas nėra prisijungimo duomenų prie kitų šalių duomenų bazių, todėl neįmanoma joms perduoti informaciją. Nauja tvarka galios tik Lietuvoje įregistruotoms transporto priemonėms.

Pažvelkime į krovininių transporto priemonių TA praėjusių trejų metų rezultatus. Krovininių automobilių, priekabų ir puspriekabių TA apžiūrų praeinamumas procentais iš pirmo karto 2011, 2012 ir 2013 metais yra labai panašus. 53,12 proc. automobilių, priklausančių N2 klasei (kai bendroji masė nuo 3,5 t. iki 12 t.) perėjo TA iš pirmo karto 2013 metais. 2012 metais – 57,88 proc., o 2011 metais – 56,67 proc.

N3 klasės automobilių (kai bendroji masė didesnė kaip 12 t.) TA praeinamumas procentais kiek geresnis. 2013 metais iš pirmo karto TA pavyko pereiti 63,71 proc, 2012 – 67,02 proc, o 2011 metais 62,42 proc. tokių automobilių.

Kalbant apie priekabas priklausančias O3 klasei (kurių bendroji masė didesnė kaip 3,5 t, tačiau ne didesnė kaip 10 t.) pateikiami tokie duomenys. 2011 metais iš pirmo karto TA įveikė 59,76 proc., 2012 metais – 63,2 proc, o 2013 – 61,28 proc. tokių priekabų.

Priekabų, priklausančių O4 klasei (kurių bendroji masė didesnė kaip 10 t.) TA rezultatai yra tokie: 2013– 70,7 proc., 2012 metais- 71,84 proc., 2011 – 66,62 proc.

Pateikti skaičiai verčia susimąstyti, ar Lietuvoje registruotų sunkiųjų automobilių techninė būklė yra gera. O ar nuo liepos Lietuvoje įsigaliosianti kova su techniniais automobilio trūkumais bus veiksminga, parodys laikas. Šiuo metu TA bent kartą per metus privaloma kiekvienai sunkiojo transporto priemonei. Tikėtina, kad įsigaliojus naujai tvarkai, keliais riedantiems automobiliams į techninės apžiūros centrus gali tekti atvažiuoti dažniau. Tačiau svarbiausia nepamiršti, kad ideali techninė būklė labiausiai turėtų rūpėti vilkikų, kurie įprastai važiuoja didelius atstumus, vairuotojams ir savininkams.

Priežastys, dėl kurių gali būti naikinama TA

Transporto priemonės privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimas bus panaikinamas, jei:

1. neveikia pagrindinis stabdys (vairuotojas juo negali sustabdyti transporto priemonės);
2. neveikia vairo mechanizmas (vairuotojas negali juo valdyti transporto priemonės);
3. netvarkingas transporto priemonės ir priekabos sukabinimo įtaisas;
4. lyjant, sningant arba esant rūkui vairuotojo pusėje neveikia stiklo valytuvas;
5. tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui nedega joks (artimosios, rūko, tolimosios šviesos) priekinis kairysis žibintas, o sugedus bent vienam galiniam gabarito žibintui neveikia avarinė šviesos signalizacija arba transporto priemonės gale nėra pritvirtinto avarinio sustojimo ženklo;
6. transporto priemonės stiklų, patenkančių į priekinį 180° vairuotojo matymo lauką, šviesos laidumas mažesnis negu nustatyta Techniniuose reikalavimuose;
7. žiemos sezono metu automobilis, kurio bendroji masė ne didesnė kaip 3,5 t, ir (ar) jo priekaba (jei priekaboje įrengti stabdžiai) eksploatuojamas su padangomis, kurios neskirtos važiuoti žiemą, transporto priemonė vasaros sezono metu eksploatuojama su dygliuotomis padangomis arba transporto priemonės protektoriaus rašto gylis mažesnis nei nustatyta Techniniuose reikalavimuose;
8. transporto priemonės žibinte panaudotas transporto priemonės gamintojo nenumatytas šviesos šaltinis;
9. stovinčios motorinės transporto priemonės su dirbančiu varikliu skleidžiamo triukšmo lygis viršija Kelių transporto priemonių variklių triukšmo ribinių dydžių ir jų nustatymo tvarkos apraše nurodytus dydžius.

VKTI Technikos skyriaus vedėjas Justas Rašomavičius sako, kad visi šitie punktai jau buvo saugaus eismo įstatyme. „Dabar už šitų punktų nevykdymą gali būti naikinama techninė apžiūra, anksčiau buvo tik draudžiama eksploatuoti transporto priemonę. Prieš tai dėl šito nebuvo jokių problemų, manau ir dabar nebus,“ – sako jis.

Atsakydamas į klausimą, kaip bus patikrinami apraše išvardinti punktai ir ar tokiems patikrinimams bus rengiami specialūs reidai, J. Rašomavičius dar tikslios informacijos pateikti negalėjo. „Po liepos 1-os jau bus aiškiau. Anksčiau reidus vykdėm, manau, ir dabar jie bus vykdomi.“

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Elektriniams paspirtukams Lietuvoje važiuoti šaligatviais nedraus: siūlo būti tiesiog sąmoningesniais (10)

Vidaus reikalų ministerija (VRM) pirmadienį pareiškė neketinanti atsižvelgti į Palangos...

Palangos meras ėmėsi permainų: miesto centre uždraudė elektrinius paspirtukus, neleis važiuoti ir dviračiais (261)

Dar praeitos vasaros metu buvo ne kartą skelbiama, kad į Palangą atvykę poilsiautojai nukentėjo...

Prasideda darbai vienoje pagrindinių Kauno sankryžų: vairuotojai turės apsišarvuoti kantrybe (2)

Prasideda darbai vienoje pagrindinių Kauno sankryžų, jungiančių Savanorių prospektą su Šv....

Kauniečiams prireiks kantrybės: vienoje judriausių miesto sankryžų eismą ribos visą vasarą (14)

Artėjantis vasaros sezonas – pats darbų įkarštis Laisvės alėją rekonstruojantiems rangovams....

Vairuotojo pagalbos sistemos: kada pasitikėti, o kada geriau vairuoti pačiam (4)

Ne vienas vairuotojas sutiks, kad įvairios automobiliuose įdiegtos pagalbos sistemos gali...

Top naujienos

Šimonytė išdėstė savo komandos viziją ir pažėrė netikėtų pastabų kai kuriems ministrams (80)

Į antrąjį prezidento rinkimų turą patekusi Ingrida Šimonytė sakė, kad į savo komandą, jei...

Techninių apžiūrų tvarka gali keistis: pajudino dešimtmečius veikiantį monopolį (22)

Privalomąją techninę apžiūrą Lietuvoje teikia dešimt pelningai dirbančių įmonių. Visos jos...

Rusijos nešvarios naftos krizė ligi galo neišspręsta: uostus toliau pasiekia užteršta žaliava Rusija nekomentuoja (7)

Rusijos pastangos įveikti beprecedentę naftos taršos krizę buvo nesėkmingos, šaliai pakrovus dar...

LKL užkulisiai: kodėl „Rytas“ nepanoro australo ir kaip pergalės neatnešė net pažadėti „iPhone“ laida „Krepšinio zona“ (32)

Eurolyga jau žino savo šių metų čempionus bei prizininkus, o po poros savaičių juos turės ir...

Tomas Sinickis. O dabar apie „Euroviziją“ rimtai, be humoro atsakymas Gediminui Jauniui (3)

Aš norėjau patylėti. Ir jau buvau pamiršęs Euroviziją. Bet šiandien perskaičiau Gedimino...

Mažame Lietuvos mieste dirbančiai gydytojai pacientai negaili pagyrų: kaip jai pavyko tapti visų mylima (27)

Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos ( VLK ) duomenimis, Lietuvoje dirba...

Po kepinančio karščio – audringos liūtys, vėjas ir perkūnija: skelbia, kuriems miestams klius (10)

Antradienio pirmoje dienos pusėje vyraus nepastoviai debesuoti ir sausesni orai .

Sklinda kalbos apie „valstiečių“ partijoje bręstantį sukilimą: Skverneliui mato du kelius (215)

Dar prieš pirmąjį Prezidento rinkimų turą Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS...

Valančiūnas – apie FIBA 2019 akistatą su kanadiečiais: pasistengsime „išspardyti užpakalius“ (11)

Atrodė, kad tai eros pabaiga: po septynerių ištikimybės metų Toronto „Raptors“ išmainė...

„Valstiečiai“ siūlo užmiršti Karbauskio kalbas ir žiūrėti į ateitį (173)

Porą savaičių blaškęsi ir traukimusi iš valdžios rinkėjus gąsdinę „valstiečiai“...