Nuo spalio 11 d. įsigaliojusiuose KET pakeitimuose nurodyta, kad nuo šiol sukant į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui su lentele su žalia rodykle privaloma sustoti prieš „Stop“ liniją.

Dabar KET 76 punktas suformuluotas taip: „Jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, tačiau prieš įvažiuodami į sankryžą jie privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop“ linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, jeigu jų nėra, – prieš pėsčiųjų perėją, šviesoforą ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinus, kad tai yra saugu ir nebus trukdoma kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį jie kerta“.

Tai reiškia, kad nuo šiol prieš įvažiuodami į sankryžą visais atvejais privalote visiškai sustoti ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinę, kad tai yra saugu. Priešingu atveju galite būti nubaustas už važiavimą degant draudžiamam šviesoforo signalui. Administracinių teisės pažeidimų kodekso (ATPK) 124 (1) straipsnyje numatyta, kad už šį pažeidimą gali būti skirta bauda nuo 100 iki 200 Lt arba teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo vieno iki šešių mėnesių.

„Kaip rodo pastebėjimai gatvėse, absoliuti dauguma vairuotojų apie šią naujovę nežino“, – teigia DELFI skaitytojas Dalius Santockis.

Šia tema jis parengė vaizdo medžiagą, kuri gerai iliustruoja, kaip vairuotojai yra įpratę važiuoti sankryžose, kuriose stovi šviesoforas su žalios rodyklės lentele, ir kaip tą reikėtų daryti taisyklingai.

Tiesa, jau žinoma, kad šis reikalavimas galios iki 2020 m. sausio 1 d. Tai yra data, iki kurios Lietuvos miestų gatvėse turi išnykti prie šviesoforų tvirtinamos lentelės su žaliosiomis rodyklėmis. Susisiekimo ministerijos teigimu, dėl žaliųjų rodyklių dažnai kyla eismo dalyvių konfliktinės situacijos ir ši priemonė nėra naudojama kitose Europos valstybėse, išskyrus pavienius atvejus. Toks terminas skirtas tam, kad būtų laiko pasiruošti pokyčiams.

Ką manote apie naujuosius KET pakeitimus? Ar Jums bus sudėtinga prie jų prisitaikyti? Gal manote, kad reikėtų papildomų KET pakeitimų ir norėtumėte jais pasidalinti, o gal naujieji pakeitimai jus itin suerzino? Gal jus net jau spėjo nubausti už pažeidimus, apie kuriuos nė nenumanėte? Rašykite mums!


Svarbiausi spalį įsigalioję KET pakeitimai:

Važiavimas greitkeliais: nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d. greitkeliuose lengvaisiais automobiliais, motociklais ir triračiais leista važiuoti ne didesniu kaip 120 km/val., nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d. – iki 110 km/val. greičiu (iki šiol KET buvo numatyti atitinkamai 110 km/val. ir 100 km/val. apribojimai, o automagistralėse šiltuoju metų laiku leidžiamas 130 km/val. greitis, šaltuoju - 110 km/val.).

Dviratininkai: numatyti atvejai, kada dviratininkai, netrukdydami pėstiesiems, gali važiuoti šaligatviais, tačiau dviratininkams uždrausta važiuoti pėsčiųjų perėja, taip pat draudžiama važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo.

Geležinkelio pervažos: dabar eismui per geležinkelių pervažas reikalavimai galios ne tik vairuotojams, bet ir visiems kitiems eismo dalyviams. Tai reiškia, kad visiems eismo dalyviams draudžiama kirsti geležinkelio pervažas tam neskirtose vietose

Automobilių statymas: nuo šiol automobiliams draudžiama sustoti ten, kur jie trukdo įvažiuoti ar išvažiuoti iš stovėjimo aikštelės, stovėjimo vietos, garažo.

Važiavimas „žiede“: pagaliau aišku, kokius posūkio signalus rodyti žiedinėje sankryžoje. Įvažiuojant į „žiedą“ posūkio signalas nerodomas, išvažiuojant – rodomas.

Autobusų juostos: maršrutiniam transportui skirtomis eismo juostomis gali naudotis ne tik lengvieji, bet ir visi automobiliai, kuriuose važiuoja 4 ir daugiau eismo dalyvių, jeigu eismo juosta pažymėta raide „A“ ir simboliu 4+.

Kelio ženklai: 2020 m. automagistrales žymės ir mėlyno fono ženklai, kaip yra kitose ES valstybėse narėse, o žaliųjų kelio ženklų bus visiškai atsisakyta. Be to, kelio ženklai su turistams aktualia informacija turės būti rudo fono.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (488)