aA
Pavarų dėžė ir variklis – į šias automobilio dalis specialistai pataria labiausiai atkreipti dėmesį perkant naudotą automobilį. Tą puikiai žino ir mašinų pardavėjai, kurie kartais imasi ir nesąžiningų metodų norėdami bet kokia kaina prakišti automobilį. Be įvairiausių priedų, į pagalbą pasitelkiamas net... medus. Tiesa, ne tikrasis, o cheminis.
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Patyrę specialistai žino, kaip išsiaiškinti apgavystę. Tiesa, yra tik vienas būdas ir jis, tiesiogine to žodžio prasme, nėra pats skaniausias – meistrai neslepia, kad kartais net tenka paragauti tepalo.

Turguje nedirba

Kauno automobilių turgaus vadovas Valentinas Naujanis neigia kalbas, kad turgaus teritorijoje veikia įvairaus plauko veikėjai, kurie siūlosi užmaskuoti parduodamų automobilių trūkumus.

„Tai – nepasiteisinęs reikalas. Buvo akcijų, kad dalijo lankstinukus, o kad gyvai vaikščiotų, tai tuščias reikalas. Pardavėjai daug metų dirba, tai kiekvienas turi savo meistrus. Pačiame turguje net nėra tokių sąlygų, tai bando prisitraukti klientus reklaminėmis akcijomis. Bet kokiu atveju, poliruotojas už mašiną ima 100-200 eurų, tai turgaus mašinoms tai yra per brangu. Jie apsiriboja pigesniais darbais“, – sako V. Naujanis.

Automobilių turgus Kaune
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Aplink turgų klesti kiti darbai, kurie norint parduoti automobilį praktiškai neišvengiami.

„Gal kiek populiaresni salonų valymo darbai. Po kelionių dažnai automobilių vidus būna užniauktas, tai tikrai prireikia salonų valymo paslaugų. Aplink turgų yra keletas garažiukų, tačiau mūsų problema tokia, kad turguje mes neturime patalpų – pas mus plynas laukas ir mes nelabai ką galime pasiūlyti. Servisams reikalingos patalpos, o patys statyti nenori. Gausime apie 800 kv/m patalpas, kurias bandysime išnuomoti. Tuomet galbūt atsiras paslaugų pasiūla“, – sako V. Naujanis.

Apgavo ir turgaus vadovą

Tačiau V. Naujanis nebando ginti visų pardavėjų.

„Jei variklis barška, tai populiarūs įvairūs daktariukai, kurių pripylus kurį laiką barškesys dingsta ir sumažėja dūmingumas. Tai kažkurį laiką padeda, jei variklis dar bent kiek gyvas. Į pavarų dėžes pripila kažkokio brudo, sukelia spaudimą ir automatinė pavarų dėžė kažkiek dirba, tačiau vėliau – nustoja. Ir man pačiam teko su tuo susidurti. Pirkau tetai mašiną ir pakeičiau pavarų dėžės tepalus. Tai padarius pavaros jau nebepersijungė. Pasisekė, kad radau pardavėją ir jis grąžino dalį pinigų. Taip kad pasitaiko atvejų. O daugiau nelabai ką galima ir padaryti“, – neslepia V. Naujanis.

Išdavė, kaip naudotus automobilius „gydo“ perpardavėjai: pasitelkia net „medų“
© DELFI / Kiril Čachovskij

Medus

Specialistai pastebi, kad automobilių perpardavinėtojai tampa vis labiau kūrybiškesni.

„Populiariausias „priedas“ – liaudyje dar žinomas kaip medus. Sumažėja dūmingumas, variklis tyliau dirba, tepalo slėgis geresnis. Tai veikia iki kito tepalų keitimo. Iš esmės, medus nieko blogo nepadaro, bet jo veikimas trumpalaikis. Jis tik tam momentui atgaivina variklį, bet jei variklis jau susidėvėjęs, tai pravažiuos 1000 ar 2000 km ir jis parodys savo blogąsias savybes. Norint apgauti žmogų tiesiog pripilama medaus ir sakoma: žiūrėkite, tai idealus variklis. Žmogus sumoka daug pinigų, įsivaizduoja, kad nusiperka mašiną su idealiu varikliu, o po poros tūkstančių kilometrų paaiškėja, kad reikia kapitalinio remonto. Tai štai ką medus gali padaryti – tiesiog apgauti pirkėją“, – sako servisų tinklo „Gerautus“ Kauno serviso vadovas Andrius Miciūnas.

Bet kokiu atveju yra netradicinis būdas, kaip nustatyti, kad medus maišosi su tepalais.

„Meistrai, kurie turi patirties, gali pamatyti apgaulę. Gal nuskambės įdomiai, bet kartais nustatoma iš kvapo ir skonio, kad yra tam tikrų priedų. Ar tenka ragauti tepalo? Na, kartais jei kyla įtarimas tai tenka ir paragauti. „Medus“ duoda tirštumą, o kai tenka ir paragauti, matai, kad duoda ir savo skonį, ir kvapą“, – juokiasi A. Miciūnas, apibūdinęs, kokį skonį suteikia sintetinis variklio alyvos priedas.

Tas pats galioja ir pavarų dėžei.

„Pilami tirštesni tepalai, įvairūs lubrikantai. Rinkoje jų yra pilna. Tai laikinai pagydo automobilį, bet tai yra trumpalaikis poveikis. Jei labai reikia tai pila ir važiuoja, bet rezultatas toks, kad galutiniame rezultate automobilis atiduodamas į laužyną“, – sako A. Miciūnas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kilus įtarimams patikrins, ar sektoriniai greičio matuokliai veikia teisingai (111)

Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą...

Perspėja automobilių savininkus: kišenę patuštinti gali net kieme išpurtytas kilimėlis (150)

Realybė rodo, kad dėl atsainaus požiūrio į aplinkosaugą ar taisyklių nežinojimo kai kurie...

Kaip popiežiaus vizito metu keisis eismas Vilniuje

Šį savaitgalį, rugsėjo 22–23 d., sostinėje bus galima tapti istorinio įvykio liudininkais –...

Kaunas ruošiasi Popiežiaus vizitui: laukiama tikinčiųjų antplūdžio patarė, kur palikti automobilius (107)

Artėjantį savaitgalį Lietuvoje lankysis Popiežius Pranciškus . Sekmadienį katalikų Bažnyčios...

Vaikiškos automobilinės kėdutės: kodėl universalios nėra geriausios ir į ką neatsižvelgia tėvai (2)

Pagal naujausias Europos Sąjungos (ES) rekomendacijas vaikai, kurių ūgis mažesnis nei 135 cm,...

Top naujienos

STT paskelbė statistiką apie gimines savivaldybėse: reakcija stulbinanti (98)

Specialiųjų tyrimų tarnyba ( STT ) birželį paskelbė analizę, kuri rodo, kad beveik penktadalis...

Kiemą iškniso ir dingo: neįmanoma net išeiti iš laiptinės, priversti lipti per kaimynų tvoras (2)

Socialiniame tinkle „Facebook“ tauragiškiai įvedė naują madą – apie problemas praneša...

Į Lietuvą atvykę italai smarkiai nustebo: manėme, kad čia visi vilki treningus ir mušasi (2)

Tą rytą prieš skrydį mano draugai italai , Pietro ir Simone, net nesudvejoję, apsiavė...

Kova įsisiūbuoja: Skvernelis į Lietuvą vilioja 12 užsienio prekybos tinklų (360)

Jau kitą savaitę Vyriausybėje bus praskleistas paslapties šydas ir įvardintos konkrečios...

DELFI nufilmavo, kas vyksta Labanoro girioje: prieš įsigalint draudimui kirsti griūva aukščiausios pušys (194)

Pastarosiomis dienomis Labanoro girioje daugiau miškavežių nei grybautojų. Šiuo metu šioje...

Lietuviai nuo alkoholio priklausomybės gydėsi ir prieš 200 metų: vaistų atsigabendavo net iš Nikaragvos (32)

Priklausomybės ligos ir jų gydymas Lietuvoje – apipintas diskusijomis, mitais ir baime, o...

Indrė Makaraitytė. Karšta žarijų duobė Gitanui Nausėdai – tylioji dauguma, kuri prieš gėjų teises (257)

Gitanas Nausėda net pačiam sau turbūt netikėtai sugalvojo, kad vienos lyties asmenų...

Ko neparodė TV kameros: po viešo Gražulio atsiprašymo sekė kitas susitikimas, po kurio palangiškė negali ramiai miegoti (86)

Nuo pat pirmosios skandalo dienos žinomas politikas Petras Gražulis ir palangiškė Birutė...

Suvalkiečiai kasa bulves – pirmosios vagos džiugina, bet yra ir baimių

Vilkaviškio rajone prasidėjo bulviakasis. Pirmasis derlius džiugina, tačiau baiminamasi, kad...

Žvilgsnis į dabartinių pradinukų ateitį: profesijos, kurių visi vaikysis 2030-aisiais (4)

Moksleivių profesinio orientavimo projektas būsiu_ tęsia straipsnių ciklą apie ateities...