aA
Pavarų dėžė ir variklis – į šias automobilio dalis specialistai pataria labiausiai atkreipti dėmesį perkant naudotą automobilį. Tą puikiai žino ir mašinų pardavėjai, kurie kartais imasi ir nesąžiningų metodų norėdami bet kokia kaina prakišti automobilį. Be įvairiausių priedų, į pagalbą pasitelkiamas net... medus. Tiesa, ne tikrasis, o cheminis.
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Patyrę specialistai žino, kaip išsiaiškinti apgavystę. Tiesa, yra tik vienas būdas ir jis, tiesiogine to žodžio prasme, nėra pats skaniausias – meistrai neslepia, kad kartais net tenka paragauti tepalo.

Turguje nedirba

Kauno automobilių turgaus vadovas Valentinas Naujanis neigia kalbas, kad turgaus teritorijoje veikia įvairaus plauko veikėjai, kurie siūlosi užmaskuoti parduodamų automobilių trūkumus.

„Tai – nepasiteisinęs reikalas. Buvo akcijų, kad dalijo lankstinukus, o kad gyvai vaikščiotų, tai tuščias reikalas. Pardavėjai daug metų dirba, tai kiekvienas turi savo meistrus. Pačiame turguje net nėra tokių sąlygų, tai bando prisitraukti klientus reklaminėmis akcijomis. Bet kokiu atveju, poliruotojas už mašiną ima 100-200 eurų, tai turgaus mašinoms tai yra per brangu. Jie apsiriboja pigesniais darbais“, – sako V. Naujanis.

Automobilių turgus Kaune
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Aplink turgų klesti kiti darbai, kurie norint parduoti automobilį praktiškai neišvengiami.

„Gal kiek populiaresni salonų valymo darbai. Po kelionių dažnai automobilių vidus būna užniauktas, tai tikrai prireikia salonų valymo paslaugų. Aplink turgų yra keletas garažiukų, tačiau mūsų problema tokia, kad turguje mes neturime patalpų – pas mus plynas laukas ir mes nelabai ką galime pasiūlyti. Servisams reikalingos patalpos, o patys statyti nenori. Gausime apie 800 kv/m patalpas, kurias bandysime išnuomoti. Tuomet galbūt atsiras paslaugų pasiūla“, – sako V. Naujanis.

Apgavo ir turgaus vadovą

Tačiau V. Naujanis nebando ginti visų pardavėjų.

„Jei variklis barška, tai populiarūs įvairūs daktariukai, kurių pripylus kurį laiką barškesys dingsta ir sumažėja dūmingumas. Tai kažkurį laiką padeda, jei variklis dar bent kiek gyvas. Į pavarų dėžes pripila kažkokio brudo, sukelia spaudimą ir automatinė pavarų dėžė kažkiek dirba, tačiau vėliau – nustoja. Ir man pačiam teko su tuo susidurti. Pirkau tetai mašiną ir pakeičiau pavarų dėžės tepalus. Tai padarius pavaros jau nebepersijungė. Pasisekė, kad radau pardavėją ir jis grąžino dalį pinigų. Taip kad pasitaiko atvejų. O daugiau nelabai ką galima ir padaryti“, – neslepia V. Naujanis.

Išdavė, kaip naudotus automobilius „gydo“ perpardavėjai: pasitelkia net „medų“
© DELFI / Kiril Čachovskij

Medus

Specialistai pastebi, kad automobilių perpardavinėtojai tampa vis labiau kūrybiškesni.

„Populiariausias „priedas“ – liaudyje dar žinomas kaip medus. Sumažėja dūmingumas, variklis tyliau dirba, tepalo slėgis geresnis. Tai veikia iki kito tepalų keitimo. Iš esmės, medus nieko blogo nepadaro, bet jo veikimas trumpalaikis. Jis tik tam momentui atgaivina variklį, bet jei variklis jau susidėvėjęs, tai pravažiuos 1000 ar 2000 km ir jis parodys savo blogąsias savybes. Norint apgauti žmogų tiesiog pripilama medaus ir sakoma: žiūrėkite, tai idealus variklis. Žmogus sumoka daug pinigų, įsivaizduoja, kad nusiperka mašiną su idealiu varikliu, o po poros tūkstančių kilometrų paaiškėja, kad reikia kapitalinio remonto. Tai štai ką medus gali padaryti – tiesiog apgauti pirkėją“, – sako servisų tinklo „Gerautus“ Kauno serviso vadovas Andrius Miciūnas.

Bet kokiu atveju yra netradicinis būdas, kaip nustatyti, kad medus maišosi su tepalais.

„Meistrai, kurie turi patirties, gali pamatyti apgaulę. Gal nuskambės įdomiai, bet kartais nustatoma iš kvapo ir skonio, kad yra tam tikrų priedų. Ar tenka ragauti tepalo? Na, kartais jei kyla įtarimas tai tenka ir paragauti. „Medus“ duoda tirštumą, o kai tenka ir paragauti, matai, kad duoda ir savo skonį, ir kvapą“, – juokiasi A. Miciūnas, apibūdinęs, kokį skonį suteikia sintetinis variklio alyvos priedas.

Tas pats galioja ir pavarų dėžei.

„Pilami tirštesni tepalai, įvairūs lubrikantai. Rinkoje jų yra pilna. Tai laikinai pagydo automobilį, bet tai yra trumpalaikis poveikis. Jei labai reikia tai pila ir važiuoja, bet rezultatas toks, kad galutiniame rezultate automobilis atiduodamas į laužyną“, – sako A. Miciūnas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Jei automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis – pasikeisti jas jau pavėlavote (213)

Kelių eismo taisyklės nurodo, kad nuo lapkričio 10 dienos visos eisme dalyvaujančios transporto...

Eismo sąlygas sunkina rūkas, vairuotojams – svarbus prašymas (5)

Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis yra drėgnų kelių...

Top naujienos

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (176)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (67)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Orai: naktys darysis vis šaltesnės (2)

Labai norėtųsi, kad reiškiniai atmosferoje pasikeistų ir savaitgalio orų prognozė...

Į Maroką sugrįžti nenorėtų: vietiniai dedasi šventais, o išdarinėja velniai žino ką (84)

Manau, visi nors kažką girdėję apie Marakešą žino tą chrestomatinę situaciją, kai žioplam...

Moters gyvenimas priminė košmarą: kai tokie artimieji, tai ir priešų nereikia (6)

Vieni vaikystę prisimena su nostalgija, kiti – su baime. Šiurpia istorija pasidalinusią Aušrą...

Nuo likimo nepabėgęs Adomaitis: žinojome, kad bus problemų (45)

Vienas geresnių sezono rungtynių sužaidęs Vilniaus „Rytas“ atitinkamos satisfakcijos negavo...

Kinija demonstruoja savo paslaptingąjį „J-20“ (107)

Kinijos karinės oro pajėgos Žuhajuje vykusioje tarptautinėje aviacijos parodoje pademonstravo savo...

Vilniaus naktinių klubų gražuolės turi savo taisykles: geria kavą, prašo vaikinų palydos ir maskuojasi juodai (78)

Ne paslaptis, kad naktiniai klubai – kaip atskiras pasaulis. Tai, kas juose vyksta po vidurnakčio,...

Kalėjimų sistemoje bręsta naujas skandalas (66)

Skandalas Kauno tardymo izoliatoriuje. Nukentėjusysis tvirtina, kad prieš pat teismo posėdį į...

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Britanijai (248)

Laisvas darbo jėgos judėjimas Europos Sąjungoje (ES) leidžia per savo karjeros metus lengvai...