aA
Specialistai stengiasi surasti priemonių, kaip sumažinti nelaimių skaičių keliuose. Vieni sako, kad reikia griežtinti tvarką ir didinti baudas, kiti, kad reikia daugiau dėmesio skirti švietimui, treti, kad viskas priklauso nuo to, kokioje aplinkoje žmogus užaugo. Vis tik saugaus eismo temai skirtoje diskusijoje sutarta dėl vieno – pokyčius reikia pradėti nuo savęs.
Išbarė tėvus: savo vaikus gatvėje ragina daryti tai, ko patys vengia
© DELFI / Kęstutis Cemnolonskis

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis kalbėdamas apie saugų eismą akcentavo, kad kiekvienas turi suprasti, kad nuo jo veiksmų priklauso ne tik jo paties gyvybė, bet ir kitų žmonių gerovė. Ministras atskleidė ir šokiruojantį faktą: pasirodo, per pastaruosius trejus metus iš visų tamsoje transporto priemonių partrenktų pėsčiųjų nė vienas nedėvėjo atšvaitų.

Atšvaitai – nemadinga

Specialistai pastebėjo, jog nors apie atšvaitus žino visi, jie vis dar nėra suprantami, kaip būtinybė pėsčiomis keliaujant tamsiu paros metu. Automobilių žurnalistas Valdas Valiukevičius aiškino, jog daugiau dėmesio reiktų skirti piliečių įpročių ugdymui, nes didinamos baudos jokios realios naudos neatneša. Pasak jo, kai kurie piliečiai ne tik linkę kartoti tas pačias klaidas, bet ir nemokėti baudų.

„Apskritai Lietuvoje yra surenkama tik iki pusės visų skirtų baudų, nes kai kurie žmonės tiesiog jų nemoka, todėl geriau daugiau lėšų skirti švietimui ir įpročių ugdymui“, – sakė V. Valiukevičius.

Diskusijos dalyviai akcentavo, kad užsienio šalyse žmonės atšvaitus supranta, kaip rūpestį savo gerove, o Lietuvoje, nors toks požiūris ir yra, tačiau su laiku išblėsta. Pasak žinovų, problema atsiranda tuomet, kai kiek paaugusiems vaikams leidžiama patiems spręsti, ar jiems to atšvaito reikia, nors tiek darželyje, tiek pradinėse klasėse vaikai būna ne tik aprengiami šviesą atspindinčiomis liemenėmis, bet ir po miestą žygiuoja įsikibę į virvutę.

Į tokią tendenciją dėmesį atkreipė ir lenktynininkas Benediktas Vanagas, kuris teigė, jog labai dažnai tėvai savo atžaloms liepia segėti atšvaitus, bet patys jų nedėvi. Anot sportininko, tai – nesąžininga vaikų atžvilgiu, nes suaugusieji yra taip pat pažeidžiami ir nelaimės atveju vaikas liktų našlaitis. Be to, anot lenktynininko, toks pavyzdys vaikui gali sukelti prieštaringų minčių, dėl kurių paaugęs jis taip pat gali nuspręsti atšvaito nebedėvėti.

Nors B. Vanagas dažniausiai kalba apie technikas, kurios padeda pasiekti geresnių rezultatų lenktynių trasoje, šįkart jis pabrėžė, kad kaip ir lenktynėse, taip ir viešajame eisme daugiausia dėmesio reikia skirti silpniausiems, nes tik taip galima užtikrinti, kad visi būtų pakankamai stiprūs kovoti su nelaimėmis keliuose.

„Automobilis, komanda arba valstybė yra stipri tiek, kiek yra stipri pati silpniausia jos grandis. Todėl jei mes nuo mažens aiškinsime, kad atšvaitas yra neatskiriama mūsų gyvenimo dalis, tai ir suaugęs žmogus nebus linkęs elgtis priešingai. Tada ir tie silpniausieji nebus tokie pažeidžiami“, – sakė B. Vanagas.

Pervertina galimybes

Kalbėdamas apie vairuotojų elgesį gatvėse lenktynininkas negailėjo kritikos ir aiškino, jog savikritiški vairuotojai dažnai padaro smulkių techninių klaidų, ko pasekmė būna įbrėžtas automobilio kėbulas. Tačiau, kai jaunas vairuotojas pervertina savo galimybes manydamas, kad jis vairuoti jau išmoko, prasideda didžiausios ir skaudžiausios klaidos.

Lygiai tokias pat klaidas daro ne tik automobilių, bet ir motociklų vairuotojai. Motociklininkas Arūnas Gelažninkas, pasakojo, jog net ir turint didelę patirtį, reikia prisiminti, kad net ir kelių žiemos mėnesių pakanka, kad įgūdžiai pasimirštų. Todėl neįvertinę tokios rizikos ir manydami, kad moka vairuoti, žmonės patiria ir skaudžių avarijų, ir traumų.

„Pradedu 25-ą motociklo sezoną ir vis tiek po kiekvienų atostogų, kurios dažniausiai būna žiemą, man taip pat reikia važiuoti į uždaras aikšteles ar trasas, prisiminti visus įgūdžius. Normalu, kad po pertraukos motociklininkui kai kuriais atvejais motociklą suvaldyti gali būti sunkiau“, – dėstė A. Gelažninkas.

Lenktynininkas taip pat pasakojo, jog dažnas pavasarį į gatves išvažiavęs motociklininkas neįvertina ne tik savo įgūdžių, bet ir kelio dangos, mat dviejų ratų sukibimas vis vien yra prastesnis nei keturių. Tad ypač pradžioje reikėtų nepamiršti ne tik leistino, bet ir saugaus greičio. A. Gelažninkas pabrėžė, jog kilus norui išbandyti savo ir motociklo gebėjimus svarbu nepamiršti, jog tam yra skirtos uždaros trasos, o ne miesto gatvės.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
4.7500

Draudikai pasakė, kokia problema keliuose yra didesnė nei viršijimas greitis (2)

Į eismo įvykį patekę vairuotojai paprastai neprisipažįsta, kad kritiniu momentu buvo užimti...

Papasakojo, be ko į automobilį geriau nesėsti, kai į kelionę išsirengiama su vaikais

Net neabejojama, kad pasibaigus koronaviruso pandemijai pasaulis nebebus toks pat, koks buvo. Vienas...

Vasara motociklininkams – negailestinga: žudo ne tik klaidos, bet ir sėdintys automobiliuose (42)

Lietuvą lepinantys šilti ir sausi orai ne vieną paskatina ne tik išeiti pasivaikščioti, tačiau...

Planuojančius kelionę nuosavu automobiliu įspėjo: nepaisydami šių taisyklių galite būti nubausti (87)

Vis dažniau, planuodami atostogas, į kelionę nusprendžiame leistis automobiliu. O ir šią...

Nuo beveik 4000 sužeistųjų keliuose per metus iki 0: kaip to pasiekti? (1)

Europos Sąjungoje, kur avaringumas vidutiniškai yra vienas mažiausių, per dieną keliuose...

Top naujienos

Bandantiems prisibelsti į polikliniką trūko kantrybė: tai už ką gi mes mokame? (52)

Praėjusią savaitę „Delfi“ rašė, kaip vilniečiams nepavyksta prisiskambinti į didžiausią...

Estai jau nusistatė raudonąją liniją, kurią peržengus bus vėl įvedami apribojimai papildyta (65)

Estijos sveikatos apsaugos departamentas apsisprendė, koks skaičius koronavirusinės infekcijos...

Užfiksuoti šokiruojantys policininkės veiksmai: tarnybos metu miltais ir kiaušiniais darkė kolegos mašiną (192)

Varėnoje tarnybos metu policijos pareigūnė buvo užfiksuota besielgiant ne tik įžūliai, bet ir...

Po lietuje permirkusių „Ąžuoliuko“ choristų incidento – ir paties Nausėdos atsakas (195)

Prezidentas Gitanas Nausėda apgailestauja, kad Valstybės dienos proga Vilniuje giedoję...

Kandidatų į „Žalgirio“ trenerius sąrašas trumpėja – Rusijos klubas Maksvyčio nepaleis

Keletas paskutinių dienų buvo įtemptos tiek Kauno „Žalgiriui“, tiek Permės PARMA klubams, nes...

Galutinis teismo verdiktas: sūnui per sėdmenis sudavusi Kručinskienė lieka išteisinta (50)

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas ( LAT ) atmetė prokuroro skundą ir neskundžiama nutartimi...

Po rekordinių metų pensijų fonduose – drastiškas smukimas: dėl kaupiančiųjų lėšų kyla rizikų ir ateityje (211)

Praėję metai buvo itin sėkmingi pensijų fondams . Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros...

Kauno centre – restoranas, kokio dar nebuvo: išmanūs pietūs per vieną minutę (50)

Vasaros pradžioje kauniečius pasiekė puiki žinia, jog atsinaujinusioje Vienybės aikštėje duris...

|Maža didelių žinių kaina