aA
Specialistai stengiasi surasti priemonių, kaip sumažinti nelaimių skaičių keliuose. Vieni sako, kad reikia griežtinti tvarką ir didinti baudas, kiti, kad reikia daugiau dėmesio skirti švietimui, treti, kad viskas priklauso nuo to, kokioje aplinkoje žmogus užaugo. Vis tik saugaus eismo temai skirtoje diskusijoje sutarta dėl vieno – pokyčius reikia pradėti nuo savęs.
© DELFI / Kęstutis Cemnolonskis

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis kalbėdamas apie saugų eismą akcentavo, kad kiekvienas turi suprasti, kad nuo jo veiksmų priklauso ne tik jo paties gyvybė, bet ir kitų žmonių gerovė. Ministras atskleidė ir šokiruojantį faktą: pasirodo, per pastaruosius trejus metus iš visų tamsoje transporto priemonių partrenktų pėsčiųjų nė vienas nedėvėjo atšvaitų.

Atšvaitai – nemadinga

Specialistai pastebėjo, jog nors apie atšvaitus žino visi, jie vis dar nėra suprantami, kaip būtinybė pėsčiomis keliaujant tamsiu paros metu. Automobilių žurnalistas Valdas Valiukevičius aiškino, jog daugiau dėmesio reiktų skirti piliečių įpročių ugdymui, nes didinamos baudos jokios realios naudos neatneša. Pasak jo, kai kurie piliečiai ne tik linkę kartoti tas pačias klaidas, bet ir nemokėti baudų.

„Apskritai Lietuvoje yra surenkama tik iki pusės visų skirtų baudų, nes kai kurie žmonės tiesiog jų nemoka, todėl geriau daugiau lėšų skirti švietimui ir įpročių ugdymui“, – sakė V. Valiukevičius.

Diskusijos dalyviai akcentavo, kad užsienio šalyse žmonės atšvaitus supranta, kaip rūpestį savo gerove, o Lietuvoje, nors toks požiūris ir yra, tačiau su laiku išblėsta. Pasak žinovų, problema atsiranda tuomet, kai kiek paaugusiems vaikams leidžiama patiems spręsti, ar jiems to atšvaito reikia, nors tiek darželyje, tiek pradinėse klasėse vaikai būna ne tik aprengiami šviesą atspindinčiomis liemenėmis, bet ir po miestą žygiuoja įsikibę į virvutę.

Į tokią tendenciją dėmesį atkreipė ir lenktynininkas Benediktas Vanagas, kuris teigė, jog labai dažnai tėvai savo atžaloms liepia segėti atšvaitus, bet patys jų nedėvi. Anot sportininko, tai – nesąžininga vaikų atžvilgiu, nes suaugusieji yra taip pat pažeidžiami ir nelaimės atveju vaikas liktų našlaitis. Be to, anot lenktynininko, toks pavyzdys vaikui gali sukelti prieštaringų minčių, dėl kurių paaugęs jis taip pat gali nuspręsti atšvaito nebedėvėti.

Nors B. Vanagas dažniausiai kalba apie technikas, kurios padeda pasiekti geresnių rezultatų lenktynių trasoje, šįkart jis pabrėžė, kad kaip ir lenktynėse, taip ir viešajame eisme daugiausia dėmesio reikia skirti silpniausiems, nes tik taip galima užtikrinti, kad visi būtų pakankamai stiprūs kovoti su nelaimėmis keliuose.

„Automobilis, komanda arba valstybė yra stipri tiek, kiek yra stipri pati silpniausia jos grandis. Todėl jei mes nuo mažens aiškinsime, kad atšvaitas yra neatskiriama mūsų gyvenimo dalis, tai ir suaugęs žmogus nebus linkęs elgtis priešingai. Tada ir tie silpniausieji nebus tokie pažeidžiami“, – sakė B. Vanagas.

Pervertina galimybes

Kalbėdamas apie vairuotojų elgesį gatvėse lenktynininkas negailėjo kritikos ir aiškino, jog savikritiški vairuotojai dažnai padaro smulkių techninių klaidų, ko pasekmė būna įbrėžtas automobilio kėbulas. Tačiau, kai jaunas vairuotojas pervertina savo galimybes manydamas, kad jis vairuoti jau išmoko, prasideda didžiausios ir skaudžiausios klaidos.

Lygiai tokias pat klaidas daro ne tik automobilių, bet ir motociklų vairuotojai. Motociklininkas Arūnas Gelažninkas, pasakojo, jog net ir turint didelę patirtį, reikia prisiminti, kad net ir kelių žiemos mėnesių pakanka, kad įgūdžiai pasimirštų. Todėl neįvertinę tokios rizikos ir manydami, kad moka vairuoti, žmonės patiria ir skaudžių avarijų, ir traumų.

„Pradedu 25-ą motociklo sezoną ir vis tiek po kiekvienų atostogų, kurios dažniausiai būna žiemą, man taip pat reikia važiuoti į uždaras aikšteles ar trasas, prisiminti visus įgūdžius. Normalu, kad po pertraukos motociklininkui kai kuriais atvejais motociklą suvaldyti gali būti sunkiau“, – dėstė A. Gelažninkas.

Lenktynininkas taip pat pasakojo, jog dažnas pavasarį į gatves išvažiavęs motociklininkas neįvertina ne tik savo įgūdžių, bet ir kelio dangos, mat dviejų ratų sukibimas vis vien yra prastesnis nei keturių. Tad ypač pradžioje reikėtų nepamiršti ne tik leistino, bet ir saugaus greičio. A. Gelažninkas pabrėžė, jog kilus norui išbandyti savo ir motociklo gebėjimus svarbu nepamiršti, jog tam yra skirtos uždaros trasos, o ne miesto gatvės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
4.6667

Atsakė, ar galios draudimas po avarijos, jei automobilis – be techninės apžiūros (42)

Draudimas ir techninė apžiūra ( TA ) yra du visiškai nesusiję dalykai – tokią draudikų...

Vairuojantys „devyndarbiai“ prisipažino apie avarijas: net nepastebėjo partrenkto žmogaus (13)

Sėdę prie vairo vairuotojai nesugeba susitelkti svarbiausiai veiklai – vairavimui, sako saugaus...

Stebisi vairuotojų įpročiais: girdi, kad mašina bilda, bet tik pasigarsina muziką (34)

Kelyje netikėtai sprogusi padanga, išsikrovęs akumuliatorius , pasibaigę degalai ar automobilio...

Elektriniams paspirtukams Lietuvoje važiuoti šaligatviais nedraus: siūlo būti tiesiog sąmoningesniais (18)

Vidaus reikalų ministerija (VRM) pirmadienį pareiškė neketinanti atsižvelgti į Palangos...

Palangos meras ėmėsi permainų: miesto centre uždraudė elektrinius paspirtukus, neleis važiuoti ir dviračiais (278)

Dar praeitos vasaros metu buvo ne kartą skelbiama, kad į Palangą atvykę poilsiautojai nukentėjo...

Top naujienos

Rūtos pasitraukimo aplinkybės: tai brendo jau kurį laiką (205)

Trečiadienį ryte Londono olimpinė čempionė Rūta Meilutytė pranešė baigianti savo...

Fotografavo vėžiu sergančias mamas su vaikais: buvau šokiruota, kiek moterų kasdien yra diagnozuojama ši liga (20)

Amerikoje gyvenanti žinoma lietuvių kilmės fotografė Giedrė Gomes neseniai pristatė visiškai...

Nausėda apie „valstiečių“ rinkimų retoriką: niekada nežinai, kas yra dugnas (133)

Prezidento posto siekiantis Gitanas Nausėda sako, kad iš susitikimų su Lietuvos žmonėmis...

Po rekordinių karščių – staigios permainos: Lietuvoje siautės vėjas, trankysis perkūnija (1)

Vieni džiaugiasi rekordiškai šiltomis dienomis, kiti pergyvena dėl ilgai besitęsiančių sausų...

Užkalnis. Nebesvarbu, kas bus prezidentas (170)

Jau daugiau nei savaitę Lietuva gyvena nuostabiai kaip niekada. Gal kažką gerai darė išeinanti...

Adomaitis ragino pamiršti rezultatą, Maksvytis apgailestavo dėl „sudegusios komandos“ (7)

Vilniaus „Ryto“ komandos vyriausiasis treners Dainius Adomaitis po pirmųjų „Betsafe-LKL“...

Amerikiečių analitikai įvertino Kremliaus ginkluotę gegužės 9-osios parade (405)

Nepaisant to, jog technika smarkiai pasenusi, o ir gamybos bazė kaip reikiant šlubuoja, Rusijos...

Karbauskis: jeigu mes siūlysime nebalsuoti, laimės Šimonytė (276)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos lyderis Ramūnas Karbauskis sako siūlysiantis...

Parduoda seniausią pasaulyje „Porsche“ – prašys svaiginančios sumos (7)

Yra nemažai žymių aukcionų organizatorių, į kurių rankas kartas nuo karto patenka patys...

„Neptūną“ užsmaugęs ir sutriuškinęs „Rytas“ priartėjo prie finalo (92)

Vilniaus „Ryto“ komanda žengė didžiulį žingsnį „Betsafe-LKL“ finalo link. Pirmose...