aA
Specialistai stengiasi surasti priemonių, kaip sumažinti nelaimių skaičių keliuose. Vieni sako, kad reikia griežtinti tvarką ir didinti baudas, kiti, kad reikia daugiau dėmesio skirti švietimui, treti, kad viskas priklauso nuo to, kokioje aplinkoje žmogus užaugo. Vis tik saugaus eismo temai skirtoje diskusijoje sutarta dėl vieno – pokyčius reikia pradėti nuo savęs.
Išbarė tėvus: savo vaikus gatvėje ragina daryti tai, ko patys vengia
© DELFI / Kęstutis Cemnolonskis

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis kalbėdamas apie saugų eismą akcentavo, kad kiekvienas turi suprasti, kad nuo jo veiksmų priklauso ne tik jo paties gyvybė, bet ir kitų žmonių gerovė. Ministras atskleidė ir šokiruojantį faktą: pasirodo, per pastaruosius trejus metus iš visų tamsoje transporto priemonių partrenktų pėsčiųjų nė vienas nedėvėjo atšvaitų.

Atšvaitai – nemadinga

Specialistai pastebėjo, jog nors apie atšvaitus žino visi, jie vis dar nėra suprantami, kaip būtinybė pėsčiomis keliaujant tamsiu paros metu. Automobilių žurnalistas Valdas Valiukevičius aiškino, jog daugiau dėmesio reiktų skirti piliečių įpročių ugdymui, nes didinamos baudos jokios realios naudos neatneša. Pasak jo, kai kurie piliečiai ne tik linkę kartoti tas pačias klaidas, bet ir nemokėti baudų.

„Apskritai Lietuvoje yra surenkama tik iki pusės visų skirtų baudų, nes kai kurie žmonės tiesiog jų nemoka, todėl geriau daugiau lėšų skirti švietimui ir įpročių ugdymui“, – sakė V. Valiukevičius.

Diskusijos dalyviai akcentavo, kad užsienio šalyse žmonės atšvaitus supranta, kaip rūpestį savo gerove, o Lietuvoje, nors toks požiūris ir yra, tačiau su laiku išblėsta. Pasak žinovų, problema atsiranda tuomet, kai kiek paaugusiems vaikams leidžiama patiems spręsti, ar jiems to atšvaito reikia, nors tiek darželyje, tiek pradinėse klasėse vaikai būna ne tik aprengiami šviesą atspindinčiomis liemenėmis, bet ir po miestą žygiuoja įsikibę į virvutę.

Į tokią tendenciją dėmesį atkreipė ir lenktynininkas Benediktas Vanagas, kuris teigė, jog labai dažnai tėvai savo atžaloms liepia segėti atšvaitus, bet patys jų nedėvi. Anot sportininko, tai – nesąžininga vaikų atžvilgiu, nes suaugusieji yra taip pat pažeidžiami ir nelaimės atveju vaikas liktų našlaitis. Be to, anot lenktynininko, toks pavyzdys vaikui gali sukelti prieštaringų minčių, dėl kurių paaugęs jis taip pat gali nuspręsti atšvaito nebedėvėti.

Nors B. Vanagas dažniausiai kalba apie technikas, kurios padeda pasiekti geresnių rezultatų lenktynių trasoje, šįkart jis pabrėžė, kad kaip ir lenktynėse, taip ir viešajame eisme daugiausia dėmesio reikia skirti silpniausiems, nes tik taip galima užtikrinti, kad visi būtų pakankamai stiprūs kovoti su nelaimėmis keliuose.

„Automobilis, komanda arba valstybė yra stipri tiek, kiek yra stipri pati silpniausia jos grandis. Todėl jei mes nuo mažens aiškinsime, kad atšvaitas yra neatskiriama mūsų gyvenimo dalis, tai ir suaugęs žmogus nebus linkęs elgtis priešingai. Tada ir tie silpniausieji nebus tokie pažeidžiami“, – sakė B. Vanagas.

Pervertina galimybes

Kalbėdamas apie vairuotojų elgesį gatvėse lenktynininkas negailėjo kritikos ir aiškino, jog savikritiški vairuotojai dažnai padaro smulkių techninių klaidų, ko pasekmė būna įbrėžtas automobilio kėbulas. Tačiau, kai jaunas vairuotojas pervertina savo galimybes manydamas, kad jis vairuoti jau išmoko, prasideda didžiausios ir skaudžiausios klaidos.

Lygiai tokias pat klaidas daro ne tik automobilių, bet ir motociklų vairuotojai. Motociklininkas Arūnas Gelažninkas, pasakojo, jog net ir turint didelę patirtį, reikia prisiminti, kad net ir kelių žiemos mėnesių pakanka, kad įgūdžiai pasimirštų. Todėl neįvertinę tokios rizikos ir manydami, kad moka vairuoti, žmonės patiria ir skaudžių avarijų, ir traumų.

„Pradedu 25-ą motociklo sezoną ir vis tiek po kiekvienų atostogų, kurios dažniausiai būna žiemą, man taip pat reikia važiuoti į uždaras aikšteles ar trasas, prisiminti visus įgūdžius. Normalu, kad po pertraukos motociklininkui kai kuriais atvejais motociklą suvaldyti gali būti sunkiau“, – dėstė A. Gelažninkas.

Lenktynininkas taip pat pasakojo, jog dažnas pavasarį į gatves išvažiavęs motociklininkas neįvertina ne tik savo įgūdžių, bet ir kelio dangos, mat dviejų ratų sukibimas vis vien yra prastesnis nei keturių. Tad ypač pradžioje reikėtų nepamiršti ne tik leistino, bet ir saugaus greičio. A. Gelažninkas pabrėžė, jog kilus norui išbandyti savo ir motociklo gebėjimus svarbu nepamiršti, jog tam yra skirtos uždaros trasos, o ne miesto gatvės.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
4.7500

Kaip neįkliūti sukčiams kelyje: pasakė, kaip dažniausiai stengiasi apgauti vairuotojus (18)

Sukčių kasdienybėje galima sutikti įvairių, tačiau draudikai dažniausiai fiksuoja tuos, kurie...

Pasakė, kada vairuotojai privalo praleisti viešąjį transportą: šią taisyklę pamiršo ne vienas (70)

Viešasis transportas yra neatsiejamas kelių eismo dalyvis, turintis tam tikras taisykles, kurių...

Priminė, ką daryti, jeigu nepavyko išvengti susidūrimo su laukiniu gyvūnu: vairuotojai tą dažnai pamiršta (16)

Rudenį, padidėjus gyvūnų migracijai, kai prasideda ruja, gyvūnų elgesys pasikeičia – jie...

Registratorius užfiksavo, kaip Floridoje automobilis rėžėsi į stovinčią mašiną sprogusia padanga (2)

Vienas dideliu greičiu lėkęs automobilis rėžėsi į kitą mašiną, kuri sprogus padangai,...

Ką patikrinti prieš perkant naudotą automobilį, kad nenusipirktumėte „skenduolio“ (11)

Vanduo gali padaryti labai didelę žalą automobiliui, todėl prieš jį įsigyjant būtina...

Top naujienos

Ateities baimė vis daugiau porų verčia žengti radikalų žingsnį: ekspertai kritiški – yra ir kitas kelias (16)

Ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje sparčiai mažėja gimstamumas, populiacijos sensta ir...

Edgaras Savickas | D+

Kam algos per pastaruosius 5 metus augo daugiausiai, o kam mažiausiai: TOP-30 profesijų (3)

Lietuvoje nuo 2015 metų minimalioji mėnesinė alga padidėjo 114 proc., vidutinis darbo užmokestis...

Metų seklys: organizuotos gaujos prekiavo ne tik narkotikais, bet ir granatsvaidžiais

Delfi, bendradarbiaudamas su Lietuvos policija, tęsia kasmetinį pasakojimų ciklą „ Metų seklys...

Galingas ciklonas užgrius visą Lietuvą: siautės ypač stiprus vėjas, nustebins šiluma (31)

Trečiadienio dieną per šalį praslinks šiltasis atmosferos frontas. Diena bus apniukusi, tik po...

Su Putinu siejamo rusų oligarcho namuose JAV – FTB kratos (37)

JAV Federalinio tyrimų biuro ( FTB ) agentai antradienį atliko kratas prabangiuose namuose...

Didžiulę plėtrą planuojančios „Mantingos“ vadovas Agentas: nors ir šiandien galėtume įdarbinti bent 150 darbuotojų (59)

Miltinius ir duonos gaminius gaminančios, Marijampolėje įsikūrusios bendrovės „ Mantinga “...

Žinių radijas | D+

Kodėl pasaulyje ėmė trūkti energijos? (5)

Kas gi lėmė pasaulinę energijos kainų krizę? Kokią įtaką ji darys kainoms ir rinkoms? Kokios...

Kaune įsikūrusi įmonė ketina įdarbinti per 1000 darbuotojų – tai perspektyvi ir itin greitai auganti rinka (3)

2020-ųjų antrojoje pusėje Kaune savo studiją atidariusi kompanija sėkmingai įveikė pandemijos...

Vasarą vestuves atšokusi vilkiko vairuotoja Gintarė skatina merginas drąsiau imtis šio darbo: po pandemijos atlyginimas padvigubėjo (53)

Vilkiko vairuotojos darbas Jungtinėje Karalystėje gyvenančiai Gintarei Deimantaitei – ne...

Trenerių mintys apie „autodafė“ Vilniuje išsiskyrė: mums patiems buvo netikėta, varžovams – tuo labiau (19)

Vilniaus „Rytas“ (1/1) pirmoje istorijoje komandų tarpusavio akistatoje 87:69 numušė FIBA...