aA
Nuo šios savaitės Geležinio Vilko ir Žalgirio g. sankryžoje vairuotojai pastebės naujovę – pirmuosius Lietuvoje ir Vilniuje kintamus kelio ženklus „Eismo kryptys sankryžoje“. Juos įrengus šios „karštos“ sostinės sankryžos pralaidumas antrąja eismo juosta galėtų padidėti maždaug 30 proc., o spūstis sumažėti maždaug 25 proc. Ženklų įrengimo darbai pradėti trečiadienį, o veikti sankryžoje pradės dar šią savaitę, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Kintami kelio ženklai
© Vilniaus miesto savivaldybė

„Geležinio Vilko – Žalgirio g. sankryžoje, važiuojant nuo Geležinio Vilko g. link Žalgirio g., neretai fiksuojama spūstis, kurios ilgis piko valandomis siekia net iki 400 metrų. Skaičiuojama, jog judant nuo Geležinio Vilko g. link Žalgirio g. ir apsisukant, pirmąja eismo juosta rytinio piko metu vidutiniškai per valandą pravažiuoja 500, o antrąja gerokai mažiau – 350 automobilių. Spūstis sudaro kliūtį norintiems važiuoti tiesiai Geležinio Vilko g. link tunelio ar žiedinės sankryžos, dėl to dar labiau mažėja bendras sankryžos pralaidumas. Nuolat ieškome sprendimų, kaip spręsti pralaidumo bei saugumo problemas, mažinti spūstis ir taip taupyti vairuotojų laiką, todėl šioje sankryžoje įrengiami pirmieji Vilniuje ir pirmieji Lietuvoje būtent tokie kintami ženklai – Eismo kryptis sankryžoje“, – sakė SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

A. Apanovič pridūrė, jog viena iš priežasčių, lemiančių grūstį Geležinio Vilko – Žalgirio g. sankryžoje, yra ta, jog antroji eismo juosta, skirta važiuoti nuo Geležinio Vilko g. link Žalgirio g., šiuo metu nėra pakankamai efektyviai išnaudojama. Vairuotojai dažnu atveju nesirenka jos, nes pagal esamą vertikalųjį ženklinimą už sankirtos norint nuvažiuoti į Žalgirio g. būtina persirikiuoti į pirmąją juostą.

Eismo kryptys sankryžoje (507 Kelių eismo taisyklių kelio ženklas) veiks tokiu principu, jog važiuojantiems nuo Geležinio Vilko g. link Žalgirio g. ir apsisukant, kai degs žalias šviesoforo signalas, bus įjungiamas tokio tipo ženklas ir vairuotojai galės drąsiai važiuoti abiem juostomis į Žalgirio g.:

Kelio ženklai
Kelio ženklai
© Vilniaus miesto savivaldybė

Visais kitais atvejais prioritetas bus skiriamas važiuojantiems Geležinio Vilko g. link Molėtų pl. (nuo tunelio). Tuo metu bus įjungiamas tokio tipo ženklas:

Kelio ženklai
Kelio ženklai
© Vilniaus miesto savivaldybė

„Planuojama, jog šioje sankryžoje įrengus kintamus kelio ženklus, pralaidumas antrąja eismo juosta galėtų padidėti maždaug 30 proc. – iki 500 automobilių per valandą, o spūstis sumažėtų maždaug 25 proc. – apie 100 metrų. Bendras pralaidumas šia kryptimi galėtų padidėti maždaug 15 procentų, o tai reiškia, kad per metus šia kryptimi važiuojantys vairuotojai sutaupytų maždaug 160 valandų. Be to, sumažėjus spūsčiai, nebebūtų sudaroma kliūtis tiesiai Geležinio Vilko g. tunelio link ar žiedinės sankryžos važiuojančioms transporto priemonėms“, – teigė A. Apanovič.

Įrengus šiuos kintamus kelio ženklus, prognozuojamas ir didesnis saugumas Geležinio Vilko – Žalgirio g. sankryžoje, sumažinant eismo įvykių skaičių. Šiuo metu eismo įvykiai šioje sankryžoje neretai įvyksta rikiavimosi į kitą eismo juostą metu arba kai vairuotojai važiuoja iš pirmosios juostos tiesiai, o kiti pažeisdami KET iš antros juostos važiuoja į dešinę Žalgirio g. kryptimi. Planuojama, jog kintami kelio ženklai padės išvengti šių probleminių situacijų.
Įrengus šiuos pirmuosius kintamus kelio ženklus, bus stebima situacija, o išanalizavus rezultatus svarstomos panaudojimo kitose lokacijose ir plėtros galimybės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(26 žmonės įvertino)
2.7308

Kiek vairuotojams kainuoja avarijos su gyvūnais: po vienos teko išmokėti 22 tūkst. eurų (28)

Daugiausiai avarijų, kurios kyla dėl susidūrimų su laukiniais gyvūnais , įvyksta ne regionuose,...

Mitai apie elektromobilių baterijas: ar žiema tikrai pikčiausias priešas?

Elektromobilio baterija – tai, kas šią transporto priemonę iš esmės skiria nuo degalais varomų...

Pasisakė apie naikinamas lenteles su žaliomis rodyklėmis: vairuotojai nežino, kaip elgtis (124)

Sprendimas Lietuvoje atsisakyti į dešinę leidžiančių sukti žaliųjų rodyklių, kai dega...

Papasakojo, ko Lietuvos vairuotojai nemoka, kai prisireikia kažką lenkti (65)

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šiemet sausio-rugsėjo mėnesiais keliuose iš viso...

Vilniuje bus ribojamas eismas T. Narbuto gatvėje: vairuotojams pataria rinktis kitus maršrutus (6)

Dėl vykdomos paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukcijos Vilniuje laikinai keičiasi eismo...

Top naujienos

Apklausoje dėl išlaidų kariuomenei – nedviprasmiškas signalas valdžiai (239)

Lietuva gynybai šiuo metu skiria beveik 2 proc. BVP. Krašto apsaugos ministras, kariuomenės vadas,...

Siūlo nebemokėti atostoginių: darbuotojas turėtų pats susitaupyti nuo algos (152)

Kilusi diskusija dėl atostoginių mokėjimo tvarkos sulaukia dviprasmiškų vertinimų. Ekonomistų...

Šie specifiniai Rytų Vokietijos prekės ženklai išliko ir žlugus komunizmui (9)

Rytų Vokietija negarsėjo kaip vartotojų teisių gynimo bastionas, ir kai Berlyno siena griuvo...

Po krepšiais dominavęs Sabonis solidžiai prisidėjo prie ketvirtos paeiliui „Pacers“ pergalės

Domantas Sabonis vėl ant parketo buvo viena ryškiausių figūrų, o Indianos „Pacers“ (7/4)...

Atlikite trumpą testą ir sužinosite, ar turite riziką susirgti cukriniu diabetu

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras primena, kad lapkričio 14 d. minima Pasaulinė diabeto...

Įmonė atsisakė tradicinių buhalterių: dabar kas mėnesį sutaupo keturženkles sumas (5)

Jau kurį laiką garsiai kalbama, kad dėl automatizacijos kai kurių specialybių atstovai...

Kai akiniai jau nepadeda, vienintelis kelias – operacija: ką būtina apie ją žinoti

Akis – tarytum mažas optikos prietaisas, leidžiantis mums matyti, tačiau tą patį vaizdą...

Veneciją užliejo aukščiausias potvynis per 50 metų žuvo žmogus

Veneciją antradienį vakare užliejo aukščiausias per daugiau kaip 50 metų potvynis , tad...

8 būdai, kaip apsisaugoti nuo plepių žmonių (2)

„Nepaprastai įdomi“ istorija apie močiutę, katiną arba nutikimą pakeliui į darbą: yra...