aA
Oro temperatūra už lango primena, kad artėja žieminių padangų sezonas. Specialistai jas montuoti pataria anksčiau nei numato įstatymai, o remtis siūloma vienu skaičiumi – 7. Jeigu oro temperatūra aukštesnė, su keliu geriau sukimba vasarinės padangos, jei žemesnė – žieminės. Įprastai žieminės naudojamos 3–5 sezonus, bet nemaža dalis vairuotojų spalio mėnesį lankys parduotuves ir rinksis naują automobilio apavą. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Padangos
© Shutterstock nuotr.

„Jeigu nesate nuodugniai tyrinėjantis testų rezultatus ir galintis išvardyti pusę „premium“ žieminių padangų modelių, siūlau nerizikuoti ir pasikliauti specialistais. Aplankykite kelias parduotuves ir palyginkite kelių specialistų rekomendacijas. Patikimos padangų parduotuvės darbuotojai padės išsirinkti jūsų automobiliui bei važiavimo stiliui tinkamiausias padangas. Jos skiriasi ne tik pagal dydį, bet ir apkrovos indeksą, protektoriaus mišinį ir kitus dalykus, kurie labai individualūs. Nėra taip, kad visos žieminės padangos būtų vienodos“, – „Goodyear“ pranešime žiniasklaidai cituojamas kompanijos padangų pardavimo vadovas Baltijos šalims Martinsas Grinbergsas.

Amžius – jokia problema

Padangų parduotuvėse žmonės neretai nustemba, gavę nenaudotas padangas, ant kurių šono šviečia praėjusių ar dar ankstesnių metų pagaminimo data. M. Grinbergsas teigia, kad tai nieko nereiškia – normalu, jog parduotuvėse yra dvejų trejų metų senumo padangų.

„Daugelis gamintojų rekomenduoja formulę 5+5: padanga gali būti 5 metus sandėliuojama ir po to dar tiek pat naudojama iki visiško susidėvėjimo. Jeigu ji laikoma tinkamai (negauna tiesioginių saulės spindulių, užtikrinama reikiama temperatūra bei drėgmė sandėlyje), ji išlaikys visas geriausias savybes ir praėjus penkeriems metams“, – teigia specialistas.

Todėl gerai žinomose ir patikimose parduotuvėse yra visiškai saugu pirkti prieš kelerius metus pagamintas padangas.

Ta pati formulė galioja ir atsarginėms padangoms – po 10 metų jas reikėtų keisti. Nors jos negauna tiesioginių saulės spindulių, kintanti temperatūra bei drėgmė bagažinėje padangoms nepalankūs – net ir vizualiai gerai atrodanti dėl saugumo turėtų būti pakeista.

Padangų amžius nurodytas ant jos šoninės sienelės, šalia raidžių DOT yra keturi skaitmenys. Trečias ir ketvirtas reiškia pagaminimo metus, o pirmieji du – tų metų savaitę, kada padanga išriedėjo iš gamyklos. Pavyzdžiui, padangos kodas DOT0216 reiškia, kad ji pagaminta 2016 metų pirmoje sausio pusėje.

Skirtumai – ne dėl metų

Tinkamai sandėliuojama padanga sensta minimaliai, o skirtumų tarp to paties gamintojo produktų gali atsirasti nebent lyginant skirtingus modelius. Technologijų pažanga šioje srityje yra išties didelė.

„Jei, pavyzdžiui, 2013 ir 2014 m. pagamintų padangų savybės nesiskiria, tačiau naujesnio modelio, 2017 m. nuo konvejerio nuriedėjusi padanga jau yra pranašesnė už savo pirmtakę. To priežastis – ne pagaminimo metai, o pats modelis. Juk padangos tobulėja kaip ir automobiliai – siekiant užtikrinti kuo geresnį sukibimą, komfortą ir ekonomiškumą naujos technologijos diegiamos kiekvienais metais“, – sako M. Grinbergsas.

Kaip pavyzdį jis pateikė „Auto Bild“ kasmet atliekamus žieminių padangų testus. Skirtingais metais atliktų bandymų rezultatų palyginimas geriau nei bet kas kitas atskleidžia didelį šuolį kokybės skalėje.

2012 m. „Auto Bild“ žieminių padangų stabdymo nuo 80 km/val. iki nulio teste ant šlapios kelio dangos geriausias rezultatas buvo 40,1 m, o ant sniego nuo 50 km/val. iki nulio – 31 m. O 2017 m. atlikto analogiško testo žieminių padangų rezultatai gerokai skiriasi: geriausias rezultatas stabdant tuo pačiu greičiu atitinkamai 32,2 m ir 25,9 m.

Per 5 metus labai retai testai būna atliekami identiškomis sąlygomis, tiksliems skaičiams įtakos daro konkreti kelio dangos, oro temperatūra ir kitos aplinkos sąlygos. Tačiau pagrindinis faktas nėra kvestionuojamas – padangų technologijos išties tobulėja labai sparčiai.

Naudotos – ne tas pats

3–4 metus sandėliuojamos nenaudotos padangos negali būti lyginamos su tiek pat laiko naudotomis.

Padangų efektyvumą įvertinti galima pamatavus jų protektoriaus gylį, tačiau tai nėra vienintelis kriterijus. Naudotos padangos gali būti sandėliuotos netinkamai, pavyzdžiui, daugiabučio balkone, tad jų guma bus praradusi pagrindines sukibimą su kelio danga žiemą suteikiančias savybes. Be to, jos gali turėti išoriškai nematomo broko, pavyzdžiui, pažeistą karkasą, dėl to gali netikėtai sprogti.

„Nėra abejonių, jog „premium“ gamintojo padangos geriausios, bet dalis perkančiųjų turi labai ribotą biudžetą. Aš jiems jokiu būdu nepatariu ieškoti naudotų padangų skelbimų portaluose ar turguje. Nepaisant gamintojo, montuoti nenaujas padangas yra nesaugu. Geriau jau įsigyti naujas, tačiau biudžetines ar ekonominės klasės“, – pataria „Goodyear“ atstovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

4 pavojai, apie kuriuos turėtumėte pagalvoti prieš keliaudami naktį (23)

Vairavimas naktį yra ne tik sudėtingesnis, tačiau ir pavojingesnis, o dar daugiau pavojų kyla...

Perspėjo: karantino taisyklės gali tapti iššūkiu paspirtukų ir dviračių vairuotojams (6)

Pavasarį tradiciškai į eismą įsiliejantys dviračiai bei paspirtukai padeda judėti neteršiant...

Dviratininkams ir paspirtukininkams atsipalaiduoti nevalia: klaidų neišvengia net keliaudami šeimomis (16)

Kelionių išsiilgę gyventojai vis dažniau karantino dienas paįvairina pasivažinėjimais dviračiu...

Draudikai įspėjo: po karantino į gatves grįžtantiems vairuotojams – svarbi užduotis (25)

Laisvėjant karantino sąlygoms vis daugiau vairuotojų grįžta į gatves: prie vairo sėda ne tik...

Įvardijo, koks automobilių trūkumas techninės apžiūros metu nustatomas dažniausiai (16)

Automobilio lempučių keitimas daugeliui vairuotojų – įprasta procedūra. Šiandien vairuotojai...

Top naujienos

Karantino pragaras baigėsi: daugiausiai gyventojų dėl pandemijos netekusios Lombardijos sostinė šokiruoja pareigūnus (44)

Jau nebe vaiduoklių miestas! Toks pojūtis, tokia mintis neapleidžia pasižvalgius po barokinį...

Visą Lietuvą sukrėtusių Kauno žudynių byla – vėl teisėsaugos akiratyje (678)

Daugiau kaip prieš 10 metų visą Lietuvą sukrėtusių Kauno žudynių byla vėl atsidūrė ant...

Kardiologė išvardijo padidėjusio kraujospūdžio 7 simptomus: jei juos pastebite, turite imtis veiksmų (58)

Lietuvoje padidintą kraujo spaudimą turi netgi 60 procentų gyventojų. Apie hipertenziją laidoje...

Kinija imasi milžiniško 4,2 mlrd. dolerių vertės projekto Afrikoje (46)

Daugiau nei du dešimtmečius Zimbabvė bandė išjudinti milžiniško anglies energijos komplekso...

Orai lietuvių nelepins – paskutinę gegužės savaitę laukia nemažai lietaus (4)

Pirmadienio dieną aplink mūsų šalį suksis keli nykstantys žemo slėgio sūkuriai, todėl debesų...

Kipras birželį leis skrydžius iš Lietuvos: reikės pateikti koronaviruso tyrimo pažymą (27)

Kipro valdžia patvirtino veiksmų planą dėl Larnakos ir Pafoso oro uostų atidarymo, rašo KNEWS...

PSO: pasaulyje užsikrėtusiųjų naujuoju koronavirusu per parą padaugėjo 101 tūkst. (74)

Per pastarąją parą pasaulyje užfiksuota daugiau kaip 101 tūkst. naujų užsikrėtimo koronavirusu...

Delfi kino seansas: filmas „Liza, namo”

Vaiko siela nenori taikstytis su supančia aplinka. Filme mėginta užfiksuoti tai, kas atspindi vaiko...

Pilkoji zona: kas iš tiesų liko nepastebėta kontroversiškoje Švedijos kovoje su koronavirusu (136)

Švedija atsidūrė viso pasaulio dėmesio centre, kai priėmė sprendimą atsisakyti karantino kaip...

ESPN prisiminė gėdingą žalgiriečio Bowie poelgį – nesuprato nei savi, nei svetimi vaizdo įrašas (16)

Krepšininkai dažnai kartoja, kad žaidžia ne dėl asmeninės statistikos ir individualių...

|Maža didelių žinių kaina