aA
Oro temperatūra už lango primena, kad artėja žieminių padangų sezonas. Specialistai jas montuoti pataria anksčiau nei numato įstatymai, o remtis siūloma vienu skaičiumi – 7. Jeigu oro temperatūra aukštesnė, su keliu geriau sukimba vasarinės padangos, jei žemesnė – žieminės. Įprastai žieminės naudojamos 3–5 sezonus, bet nemaža dalis vairuotojų spalio mėnesį lankys parduotuves ir rinksis naują automobilio apavą. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
© Shutterstock nuotr.

„Jeigu nesate nuodugniai tyrinėjantis testų rezultatus ir galintis išvardyti pusę „premium“ žieminių padangų modelių, siūlau nerizikuoti ir pasikliauti specialistais. Aplankykite kelias parduotuves ir palyginkite kelių specialistų rekomendacijas. Patikimos padangų parduotuvės darbuotojai padės išsirinkti jūsų automobiliui bei važiavimo stiliui tinkamiausias padangas. Jos skiriasi ne tik pagal dydį, bet ir apkrovos indeksą, protektoriaus mišinį ir kitus dalykus, kurie labai individualūs. Nėra taip, kad visos žieminės padangos būtų vienodos“, – „Goodyear“ pranešime žiniasklaidai cituojamas kompanijos padangų pardavimo vadovas Baltijos šalims Martinsas Grinbergsas.

Amžius – jokia problema

Padangų parduotuvėse žmonės neretai nustemba, gavę nenaudotas padangas, ant kurių šono šviečia praėjusių ar dar ankstesnių metų pagaminimo data. M. Grinbergsas teigia, kad tai nieko nereiškia – normalu, jog parduotuvėse yra dvejų trejų metų senumo padangų.

„Daugelis gamintojų rekomenduoja formulę 5+5: padanga gali būti 5 metus sandėliuojama ir po to dar tiek pat naudojama iki visiško susidėvėjimo. Jeigu ji laikoma tinkamai (negauna tiesioginių saulės spindulių, užtikrinama reikiama temperatūra bei drėgmė sandėlyje), ji išlaikys visas geriausias savybes ir praėjus penkeriems metams“, – teigia specialistas.

Todėl gerai žinomose ir patikimose parduotuvėse yra visiškai saugu pirkti prieš kelerius metus pagamintas padangas.

Ta pati formulė galioja ir atsarginėms padangoms – po 10 metų jas reikėtų keisti. Nors jos negauna tiesioginių saulės spindulių, kintanti temperatūra bei drėgmė bagažinėje padangoms nepalankūs – net ir vizualiai gerai atrodanti dėl saugumo turėtų būti pakeista.

Padangų amžius nurodytas ant jos šoninės sienelės, šalia raidžių DOT yra keturi skaitmenys. Trečias ir ketvirtas reiškia pagaminimo metus, o pirmieji du – tų metų savaitę, kada padanga išriedėjo iš gamyklos. Pavyzdžiui, padangos kodas DOT0216 reiškia, kad ji pagaminta 2016 metų pirmoje sausio pusėje.

Skirtumai – ne dėl metų

Tinkamai sandėliuojama padanga sensta minimaliai, o skirtumų tarp to paties gamintojo produktų gali atsirasti nebent lyginant skirtingus modelius. Technologijų pažanga šioje srityje yra išties didelė.

„Jei, pavyzdžiui, 2013 ir 2014 m. pagamintų padangų savybės nesiskiria, tačiau naujesnio modelio, 2017 m. nuo konvejerio nuriedėjusi padanga jau yra pranašesnė už savo pirmtakę. To priežastis – ne pagaminimo metai, o pats modelis. Juk padangos tobulėja kaip ir automobiliai – siekiant užtikrinti kuo geresnį sukibimą, komfortą ir ekonomiškumą naujos technologijos diegiamos kiekvienais metais“, – sako M. Grinbergsas.

Kaip pavyzdį jis pateikė „Auto Bild“ kasmet atliekamus žieminių padangų testus. Skirtingais metais atliktų bandymų rezultatų palyginimas geriau nei bet kas kitas atskleidžia didelį šuolį kokybės skalėje.

2012 m. „Auto Bild“ žieminių padangų stabdymo nuo 80 km/val. iki nulio teste ant šlapios kelio dangos geriausias rezultatas buvo 40,1 m, o ant sniego nuo 50 km/val. iki nulio – 31 m. O 2017 m. atlikto analogiško testo žieminių padangų rezultatai gerokai skiriasi: geriausias rezultatas stabdant tuo pačiu greičiu atitinkamai 32,2 m ir 25,9 m.

Per 5 metus labai retai testai būna atliekami identiškomis sąlygomis, tiksliems skaičiams įtakos daro konkreti kelio dangos, oro temperatūra ir kitos aplinkos sąlygos. Tačiau pagrindinis faktas nėra kvestionuojamas – padangų technologijos išties tobulėja labai sparčiai.

Naudotos – ne tas pats

3–4 metus sandėliuojamos nenaudotos padangos negali būti lyginamos su tiek pat laiko naudotomis.

Padangų efektyvumą įvertinti galima pamatavus jų protektoriaus gylį, tačiau tai nėra vienintelis kriterijus. Naudotos padangos gali būti sandėliuotos netinkamai, pavyzdžiui, daugiabučio balkone, tad jų guma bus praradusi pagrindines sukibimą su kelio danga žiemą suteikiančias savybes. Be to, jos gali turėti išoriškai nematomo broko, pavyzdžiui, pažeistą karkasą, dėl to gali netikėtai sprogti.

„Nėra abejonių, jog „premium“ gamintojo padangos geriausios, bet dalis perkančiųjų turi labai ribotą biudžetą. Aš jiems jokiu būdu nepatariu ieškoti naudotų padangų skelbimų portaluose ar turguje. Nepaisant gamintojo, montuoti nenaujas padangas yra nesaugu. Geriau jau įsigyti naujas, tačiau biudžetines ar ekonominės klasės“, – pataria „Goodyear“ atstovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaip elgtis, kad pamačius laukinį žvėrį kelionė nesibaigtų griovyje (23)

Lietuvoje kasmet įvyksta keli tūkstančiai eismo įvykių, kai susikerta automobilių ir laukinių...

Įspėjo tuos, kurie atiduoda automobilį „į metalo laužą“: užmaršumas gali virsti rūpesčiais (18)

Nenaudojamą automobilį norima parduoti į metalo laužą, tačiau kaip elgtis su ant jo esančiais...

Priminė taisyklę, kurią pamiršta vairuotojai: kas rodo, kad jau reikia keisti padangas (25)

Užsitęsusi bobų vasara ir iki trumpų rankovių spalį vis dar leidžiančios išsirengti dienos ne...

Ant Seimo stalo – įstatymo pataisos, įnešiančios lemtingų pokyčių „klevams“ (65)

Siūlymas laikinąjį vairuotojo pažymėjimą paversti galiojančiu ne dvejus, o trejus metus,...

„Regitra“ perspėja apie sukčių siautėjimą: susirenka ir asmens dokumentus (4)

„ Regitra “ praneša, jog pastaruoju metu padaugėjo sukčių, siūlančių įgyti teisę vairuoti...

Top naujienos

Sirijoje žuvusio „Vagner“ samdinio artimieji: neleido net karsto atidaryti (91)

Šių metų balandžio viduryje į Rusijos miestą Čitą iš Sirijos buvo pargabentas privačioje...

Žemės ūkio turizmas Baltarusijoje: mitologija, „dalelė SSSR“ ir savininkai-pensininkai (9)

Šiuolaikinis Lietuvos žemės ūkio turizmas dešimtmečiu vyresnis už Baltarusijos: ši verslo...

Prasidės tikrieji rudens nemalonumai: Lietuvą skandins lietus (14)

Anticiklonas savo pozicijas užleidžia labai nenoriai. Šiandien jis dar žada nepastoviai debesuotus...

Krepšinio aikštelėse – smurto proveržis: nokautai Lenkijoje ir Austrijoje epizodų įrašai (6)

Šeštadienio vakaras buvo neramus Europos krepšinio aikštelėse. Net dviejų šalių – Lenkijos...

Pasipiktinusi mama beda pirštu į savivaldybės apsukrumą: tai vaikų luošinimas (184)

„Neverkite, mamytės, jeigu jūsų vaikas negavo vietos valstybiniame darželyje. Jums pasisekė“,...

Rapšys įspūdingai pagerino rekordą ir laimėjo auksą – visus varžovus pralenkė net 6 sek. (20)

Vroclave (Lenkija) vykstančiose XXIX Marka Petrusewicza atminimo plaukimo trumpajame (25 metrų)...

Į Lietuvą grįžusi ir mažą miestelį pamilusi lietuvė: atrodo, čia net vaikai gimsta kitokie (132)

Monika Peldavičiūtė gyvenimą kūrė milijonus gyventojų skaičiuojančiuose miestuose, tačiau...

Indijoje viešėjusi kaunietė: šią šalį rekomenduoju tiems, kurie pasiryžę daug ištverti (62)

„Oro uoste, Amsterdame, sutikau pasaugoti paryžiečio, skrendančio į Indiją, lagaminą. Kai jis...

Ispanijoje – skausminga Messio trauma, kuri užtemdė svarbią pergalę

Šeštadienio vakarą buvo žaidžiamos trejos Ispanijos „La Liga“ čempionato 9-tojo turo...

Apie modelių tragedijas ryžosi prabilti ir manekenė Radvilė Labutytė: pasinaudoti merginomis siekia ne vienas (136)

Iš Lietuvos kilusiam modeliui Radvilei Labutytei jau seniai ne naujiena darbotvarkė, kurioje –...