Padangos ir kelio dangos sukibimo plotas tesiekia pašto atviruko dydį. Jei padanga sena, o protektorius nudilęs, stabdymo keliams ant šlapios dangos tampa perdėm ilgas. Kiti pavojai: akvaplanavimas ir padangos sprogimas. Mes papasakosime, kodėl važiuoti senomis padangomis – labai rizikinga.
© Shutterstock nuotr.

Važiuojant senomis padangomis gresia tokie pavojai:

Padangų darbas labai sunkus: jos rieda dideliais greičiais, veža sunkius krovinius, o statant automobilį atsitrenkia į aštrius bortelių kraštus. Padangoms įtakos turi ir aplinka: ozonas ir ultravioletiniai spinduliai. Jie kenkia ir gumai: padangos šonai sukietėja ir sutrūkinėja. Tokias padangas gali nuleisti arba jos net gali ir sprogti. Jeigu drėgmė prasiskverbia iki padangos plieno karkaso, jis gali pradėti rūdyti iš vidaus. Tuomet guma gali atsiskirti nuo karkaso. Žodžiu, perkant padangas būtina atkreipti dėmesį į jų amžių. Šią informaciją suteiks DOT numeris. Kaip jį perskaityti teisingai? Atsakymą rasite žemiau esančiame skyrelyje „Auto Bild“ patarimas“.

Ar vairuotojai laikosi taisyklių?

Mūsų kolegos vokiečiai degalinėse ir prekybos centrų aikštelėse matavo padangų protektoriaus gylį. Rezultatai gąsdina: 9 iš 60 (arba 15 proc.) automobilių padangų protektoriaus gylis buvo minimalus, t.y. siekė vos 1,6 mm. Apačioje, kairėje pateikiamuose grafikuose aiškiai matyti, kad mašinos su tokiomis padangomis ant šlapio kelio tampa itin pavojingos. „Auto Bild“ pataria: minimalus protektoriaus gylis – 3 mm!

Kaip elgtis akvaplanavimo metu?

Vanduo iš po padangos išstumiamas per protektoriaus kanalus. Jeigu vandens iš po padangos nespėjama pašalinti, susidaro itin pavojingas vandens sluoksnis. Tuomet padanga plaukia jo paviršiumi, praranda kontaktą su keliu, o vairuotojas – automobilio kontrolę. Kad taip neatsitiktų:

- stebėkite protektoriaus gylį. Net vasarinių padangų protektorius turėtų būti 3 mm;
- lyjant būtinai sumažinkite automobilio greitį;
- atsargiai važiuokite dešiniąja kelio juosta. Čia sunkusis transportas yra įspaudęs gilias vėžes;
- jeigu gresia pavojus – stabdykite varikliu, venkite staigių judesių vairu.

Priekabos padangos, kurių galiojimo terminas pasibaigęs

Per techninę apžiūrą yra privalomi skirtingi reikalavimai priekaboms su stabdžiais ir be stabdžių. Jei priekaba be stabdžių (skirta vežti iki 750 kg svorį), privalo sutapti padangų apkrovos, greičio ir dydžio indeksai. Padangų gamintojas ir raštas gali skirtis. Jei priekaba su stabdžiais (galima vežti iki 3,5 t), turi sutapti ir gamintojas, ir raštas. Abiem atvejais minimalus padangų protektoriaus gylis – 1,6 mm. Mes savo ruožtu rekomenduojame naudoti ne senesnes nei 6 metai padangas.

Kur montuoti padangas su geresniu protektoriumi?

Daugelis vairuotojų galvoja: padangas su geresniu protektoriumi reikia montuoti ant priekinės ašies, nes vairuojamieji ratai – priekiniai. Tai netiesa, nes geresnes padangas reikia montuoti ant galinės ašies.

Priežastis: galinė ašis atsakinga už transporto priemonės stabilumą. Atlikome testą su 1 serijos BMW: geras padangas sumontavome priekyje, o padėvėtas, beveik su nudilusiu protektoriumi, gale. Rezultatas: išjungus elektroninius pagalbininkus, ant šlapio kelio automobilis tapo beveik nevaldomas. O štai sumontavus geresnes padangas gale, automobilis važiavo stabiliau.

„Auto Bild“ patarimas

Net visiškai naujų padangų parduotuvėje galite įsigyti ne naujas, o metus ar kitus sandėlyje pragulėjusias padangas. Kaip sužinoti, kada padanga pagaminta ir nuspręsti: pirkti ar ne? Atsakymas labai paprastas: atkreipkite dėmesį į DOT numerį. Nuo 2000 m. sausio mėn. pagamintos padangos ant šono turi turėti keturis skaičius. Pavyzdžiui, skaičius 3813. Tai reiškia, kad jus dominančios padangos pagamintos 2013 metų 38 savaitę. Jos tikrai naujos, tad drąsiai pirkite.

Padangų savybės
© Autobild nuotr.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Neįtikėtina po jūrą blaškomo lenko istorija: gelbėtojai tikina nematę nieko panašaus (55)

Gruodžio 25 d. Indijos vandenyne išgelbėtas nelaimėlis keliautojas iš Lenkijos, kelis mėnesius...

Valstybės tarnautojų laukia neramūs metai: rengiami pokyčiai užkabins dešimtis tūkstančių (331)

Į Seimą keliauja valstybės tarnybos pertvarka, paliesianti dešimtis tūkstančių dabartinių...

Orai: plūstelėjus – 19 laipsnių šalčiui žiema staiga persigalvos (3)

Savaitės pradžia šalyje bus šalta, naktimis vietomis temperatūra kris iki –19 laipsnių....

JAV Europoje žarstysis pinigais: kam atiteks šimtai milijonų dolerių? (819)

Baltijos šalims iš kitų metų biudžeto jau skyrusios 100 milijonų dolerių, JAV skirs antra tiek...

Su Ballais vargstantis Šeškus: visa komanda išsibalansavusi (21)

LaMelo ir LiAngelo Ballai surengė rezultatyvų pasirodymą ir pelnė trečdalį Prienų-Birštono...

Po Naujųjų užsukusi į vaistinę tų pačių vaistų, liko nemaloniai nustebinta (56)

Nors „mažėja vaistų kainos“, skamba gražiai, vis dėl to, naudą pajuto ne visi. Kai kurias...

Pagaliau po šeimyninės dramos prabilo ir Oksana: pagalvojau, gyvenimas eina į priekį (801)

Sekmadienį Jasaičių namus supurtė skandalas – Simas Jasaitis už grubius veiksmus buvo...

Rezultatyvus brolių Ballų pasirodymas nublanko prieš „Pieno žvaigždžių“ rekordą (59)

LiAngelo ir LaMelo Ballai atsidarė savo sąskaitas „Betsafe– LKL “ pirmenybėse. Rezultatyviai...

Neįprasčiausios pasaulio oro linijos gundo masažais ir apsinuoginusiomis stiuardesėmis (2)

Civilinės aviacijos sektorius – vienas labiausiai kerinčių pasaulyje. Paslaugų kokybė verslo ir...

Atkartokite Meghan Markle stilių šiais 6 klasiškais deriniais (4)

Turbūt daug kas pavydi merginai iš Kalifornijos, neilgai trukus tapsiančiai britų karališkosios...