Kasmet tolimojo susisiekimo autobusais šalyje keliauja apie 6 mln. keleivių ir tik labai maža dalis vykstančiųjų, autobusui pajudėjus iš vietos, būna prisisegę saugos diržus.

„Analizuodami tyrimo rezultatus, pastebėjome, kad tuose autobusuose, kuriuose vairuotojas priminė, jog būtina prisisegti saugos diržą, tikrinimo metu 20 proc. keleivių saugos diržą buvo prisisegę. Ir tik 6,7 proc. keleivių saugos diržus segėjo tuose autobusuose, kuriuose vairuotojas nepriminė apie būtinybę juos segėti. Matydami tai, kad vairuotojo paraginimas veikia, pakvietėme šalies tolimojo susisiekimo vežėjus ir autobusų stočių valdytojus pasirašyti memorandumą kuriuo vežėjas įsipareigotų, kad visuose tolimojo susisiekimo maršrutuose vairuotojai ragins keleivius užsisegti saugos diržą, o autobusų stotyse bus skelbiama diržų segėjimą skatinanti informacija“, – Lietuvos transporto saugos administracijos pranešime žiniasklaidai cituojamas įstaigos l. e. direktoriaus pareigas Genius Lukošius.

Skatinimo segtis saugos diržus tolimojo susisiekimo autobusuose memorandumą pasirašę vežėjai įsipareigojo, kad prieš išvažiuojant autobusui iš autobusų stoties vairuotojai ragins keleivius užsisegti saugos diržą ir primins užsisegti saugos diržą tarpinėse stotelėse parduodami keleivio bilietą.

Autobusų stočių valdytojai savo ruožtu įsipareigojo pagal galimybę skelbti informacinius pranešimus keleiviams gerai matomose vietose, taip pat kad bilietų tarnybų darbuotojai ragins bilietus perkančius keleivius segtis saugos diržą autobuse.

Prisijungė tik pusė

„Nors iš 43 tolimojo susisiekimo vežėjų kol kas prisijungė 18, džiaugiamės, kad galvojama apie vežamų keleivių saugumą ir siekiama didinti jų sąmoningumą, ypač kai priemonė yra itin paprastai įgyvendinama ir nereikalauja nei iš vežėjo, nei iš valstybės didelių investicijų“, – prisijungusių vežėjų iniciatyvumu ir socialine atsakomybe džiaugiasi G. Lukošius.

Kalbant apie su diržų nesegėjimu susijusius eismo įvykius, 2017-aisiais vietinio susisiekimo maršrutiniame autobuse eismo įvykio metu sužeisti saugos diržų nesegėję 6 žmonės. Diržai autobuse buvo įrengti, tačiau keleiviai jų nesisegė, nes niekas iš jų to nereikalavo. Tais pačiais metais kitas eismo įvykis įvyko dėl to, kad keleiviai, kalbindami autobuso vairuotoją, blaškė jo dėmesį. Per vėlai pastebėjęs priešais atsiradusią kliūtį, vairuotojas buvo priverstas staigiai stabdyti. Važiuojančiame autobuse šalia vairuotojo stovėjusi ir jį kalbinusi keleivė stabdymo metu krito ir buvo sužeista. Dar vieno (2017-aisiais įvykusio) eismo įvykio metu autobuso keleivė važiuodama nesegėjo saugos diržo ir įvykus susidūrimui susižalojo veidą.

2018-aisiais tirtas eismo įvykis, kurio metu autobuso vairuotojas, važiuodamas žiedine sankryža, nesuvaldė keleivinės transporto priemonės ir nuvažiavo (nuslydo) nuo kelio į griovį. Eismo įvykio metu sužeisti saugos diržų neprisisegę 4 keleiviai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)