aA
Apie vis labiau juntamą pavasarį miestuose primena ne tik aukščiau kylantys termometro stulpeliai ir ilgiau šviečianti saulė, bet ir vis dažniau sutinkami elektriniais paspirtukais keliaujantys gyventojai. Nors pastaraisiais metais ši transporto priemonė itin išpopuliarėjo ir tapo neatsiejama eismo dalimi, diskusijos dėl jos naudojimo taisyklių netyla. Tad ką reikėtų žinoti, jei šiemet elektrinį paspirtuką nuspręsite išmėginti ir jūs, svarstoma pranešime žiniasklaidai.
Elektrinis paspirtukas
Elektrinis paspirtukas

Vienas dažniausiai gyventojams kylančių klausimų – kur elektriniais paspirtukais galima važinėti? Ar jų vieta dviračių takuose, važiuojamojoje kelio dalyje ar ant šaligatvių? Lietuvos kelių policijos tarnyba nurodo, kad elektriniais paspirtukais, kurių galia iki 1 kW, o greitis iki 25 km/val., miestuose galima važiuoti tiek dviračių ir pėsčiųjų takais, tiek šaligatviais ir važiuojamąja kelio dalimi. Visais atvejais važiuoti derėtų tik įsitikinus, kad tai bus galima daryti saugiai.

Pasirūpinkite šalmu

Pažymėtina, kad, kaip ir važiuojant dviračiu, keliaujant elektriniu paspirtuku asmenims iki 18 metų amžiaus privalu dėvėti šalmą. Vyresniems gyventojams šalmą dėvėti rekomenduojama. Važiuojant 1 kW galios neviršijančiu elektriniu paspirtuku neprivalu turėti vairuotojo pažymėjimo ar kitų specifinių dokumentų. Nepaisant to, privalu laikytis kelių eismo taisyklių – ypač važiuojant važiuojamąja kelio dalimi. Be to, svarbu nepamiršti susipažinti ir su elektrinių paspirtukų nuomos paslaugas teikiančių įmonių taikomomis taisyklėmis ir jų laikytis.

Draudimo bendrovės „Ergo Lietuvoje“ Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius pažymi, kad važiuojantys paspirtukais yra visaverčiai eismo dalyviai. Įvykus eismo įvykiams, jie privalo atlyginti kitiems padarytą žalą, o patys nukentėję, taip pat turi teisę gauti kompensaciją.

„Eismo įvykių, kuriuose dalyvauja paspirtukų vairuotojai, šiltuoju metų laiku pasitaiko vis dažniau. Kadangi paspirtukai miestų gatvėse dar, palyginus, naujas reiškinys, dažni įvairūs nesusipratimai – gyventojai nežino, kuriais atvejais ir kas turėtų atlyginti padarytą žalą. Reikėtų nepamiršti, kad pareigą atlyginti kitiems asmenims padarytus nuostolius turi kiekvienas – nesvarbu, ar žala būtų padaryta bėgant krosą, vairuojant automobilį, ar riedant paspirtuku“, – sako R. Pocius.

Į gatves grįžta paspirtukai: kada jiems važiuoti keliu, o vairuotojams pasiruošti eismo įvykio deklaracijas
© DELFI / Domantas Pipas

Žalą turi atlyginti

Draudikų atstovo teigimu, važiuojant paspirtuku apgadinus kitą transporto priemonę ar trečių šalių turtą, taip pat sužalojus asmenis, nuostolius paprastai tenka atlyginti pačiam. Priešingai nei automobiliai, paspirtukai nėra draudžiami privalomuoju transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimu, kuris, patekus į eismo įvykius, gerokai sumažina vairuotojams kylančius rūpesčius. Tiesa, kiekvienas asmuo gali savanoriškai apdrausti savo civilinę atsakomybę. Tokiu atveju kitiems padarytus nuostolius atlygina draudimo bendrovė.

„Kai nukenčia patys paspirtukų vairuotojai, jiems nuostolius atlygina įvykio kaltininkas arba jo draudimo bendrovė. Nors dažnai manoma, kad paspirtukas nėra „tikra“ transporto priemonė, tačiau įvykus eismo įvykiui visais atvejais derėtų užpildyti eismo įvykio deklaraciją, o esant nesutarimams dėl įvykio aplinkybių ar sužalojimams – kviesti policiją. Apie eismo įvykį apsidraudusios šalys taip pat turėtų, kaip įmanoma greičiau, informuoti savo draudimo bendroves“, – sako R. Pocius.

Draudikų atstovas pažymi, kad norint elektriniu paspirtuku važiuoti saugiai ir sumažinti eismo įvykių riziką, reikėtų nepamiršti atsargumo ir neprarasti koncentracijos.

„Nors elektrinių paspirtukų greitis yra ribotas, jo pakanka skaudžioms nelaimėms įvykti. Dėl to visuomet reikėtų važiuoti atidžiai, nelėkti dideliu greičiu vietose, kur yra daug pėsčiųjų ar kitų eismo dalyvių. Taip pat svarbu įvertinti kelio dangą ir saugotis nelygumų, galimų bortelių, slenksčių bei kitų kliūčių. Ypač atsargiai reikėtų važiuoti šlapiu keliu arba kitais galimai slidžiais paviršiais – marmuro plytelių, stiklo ar metalo danga. Važiuojant slidžiu paviršiumi, reikėtų sumažinti greitį“, – pataria R. Pocius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
1.8889

Žinovas papasakojo, kada turi kilti įtarimas dėl apgavystės, kai perkamas naudotas automobilis (53)

Karantinas – patogus metas naudotų automobilių pirkėjams, tikina ekspertai, mat galiojanti tvarka...

Perspėja vairuoti atsargiau – į gatves išėjo gyvūnai: vien Vilniuje suskaičiuoja šimtus partrenktų (1)

Nors didžioji dalis šalies gyventojų, gyvendami karantino sąlygomis, iš namų išvyksta tik...

Kaip pasikeisti žiemines padangas karantino metu ir kur jas galima palikti (6)

Dauguma autoservisų ir karantino metu stengiasi užtikrinti transporto priemonių remonto paslaugas....

10 dalykų, kurie padės sutaupyti degalų ir sumažinti automobilio sąnaudas (13)

Kai kurie vairuotojai skundžiasi didelėmis savo automobilių degalų sąnaudomis. Ypač daug...

Atsakė į klausimą, ar gali „protingos“ automobilio sistemos išgelbėti po kvailų vairuotojo sprendimų (1)

Automobiliuose įdiegtos elektroninės sistemos gerokai palengvina kiekvieną kelionę prie vairo. Jos...

Top naujienos

Kasiulevičius ir Ambrozaitis apie naują COVID-19 bangą rudenį: gali būti, kad vaistai jau bus (195)

Lietuviams pakankamai neblogai laikantis karantino, sveikatos apsaugos sistema kol kas nepatiria itin...

Greitųjų koronaviruso testų jau galima rasti internete: ką būtina apie juos žinoti (155)

Greituosius koronaviruso COVID-19 testus nesunkiai jau galima rasti ir internete, oficialiose ir...

Užkalnis. Kaip gyvensime, kai karas baigsis? (293)

„Kada baigsis visos tos nesąmonės? Kada viskas sugrįš, kaip buvo iki šiol?“ – tokį...

Po mirčių Ukmergėje – administracijos direktoriaus atsakas: nematau nė vienos padarytos klaidos (99)

Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius Darius Varnas laidoje Delfi diena...

Tragiška avarija prie Lentvario: automobilis keliskart vertėsi ir sustojo prie užrašo „Hell“, vairuotojas žuvo (3)

Tragiška avarija Vilniaus pakraštyje, prie Lentvario, Lentvario g. , įvykio trečiadienio vakarą,...

Atidėjus ministerijų jungimą, kartojasi kraustymosi į Kauną scenarijus (69)

Vyriausybei atidėjus Ekonomikos ir inovacijų bei Energetikos ministerijų jungimą, valdančiųjų...

Eurolygos čempiono patarimas „Panathinaikos“: jums reikia ne Obradovičiaus, o Šaro

Atėnų „Panathinaikos“ klube praeityje rungtyniavęs ir 2011-aisiais Eurolygą laimėjęs Aleksas...

COVID-19 atvejų pasaulyje – 913 tūkst., mirčių nuo šios ligos – per 45 tūkst. (12)

Pasaulio sveikatos organizacija trečiadienį vakare paskelbė naujausią naujojo koronaviruso...

PSO kelia nerimą koronaviruso pandemijos „greita eskalacija“ (20)

Pasaulio sveikatos organizacija ( PSO ) trečiadienį pareiškė, kad jai kelia nerimą pastaruoju...

Skaičiai užminė mįslę: krizę išgyvenančioje Italijoje - mirtingumo statistikos paradoksai (235)

Italijos paskelbti duomenys apie gyventojų mirtis rodo, kad regione, kuriam priklauso Milano...

|Maža didelių žinių kaina