aA
Vis anksčiau temstant keliaujantiems viešuoju miesto transportu neretai kyla problemų pataikyti įsėsti į reikiamą autobusą. Ypač vyresnio amžiaus žmonėms iš toliau sudėtinga įžvelgti, koks autobusas atvažiuoja.
Į autobusų stotelę – su didinamuoju stiklu
© DELFI / Rinatas Chairulinas

Panevėžiečiai piktinasi, kad autobusų maršrutų numeriai dažnai neapšviesti. Anot gyventojų, pernai dar buvo „įjungtos kažkokios lempelės“, kurios mažai ką apšvietė, o šiemet esą nelikę ir jų.

„Šį rudenį autobusai važiuoja tamsūs. Maršrutų numerių visai nesimato. Toks jausmas, kad viskas palikta vairuotojų sprendimui – nori, įsisuka kokią silpną lemputę, nenori – važiuoja be apšvietimo“, – „Sekundei“ skundėsi senjora Veronika. Jos teigimu, viešuoju transportu naudojasi daug pagyvenusių žmonių, kuriems nepatogu kaskart pulti prie autobuso pažiūrėti numerio. Kartu tai problema ir jaunesniems.

Girdi pirmą kartą

Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Rimantas Petukauskas prisipažino apie tokią problemą girdintis pirmą kartą. Anksčiau skųstasi tik dėl 7-ojo maršruto autobusų, kad silpnaregiams, dažnai važiuojantiems šiuo maršrutu, sunku įžvelgti, koks autobusas atvažiuoja. Šio maršruto autobusams pritaikyti specialūs, iš toli matomi numeriai. Dėl kitų jokių skundų nesulaukta.

Įmonės vadovo manymu, atvažiavus autobusui, maršruto numeris matosi – stotelės yra apšviestos. Vis dėlto, jei žmonėms nepatogu, pasak R. Petukausko, situaciją nesunku pakeisti.

„Nemanau, kad tai didelė problema – sutvarkyti nesudėtinga: atvesti laidelį, pritaisyti lemputę. Pažiūrėsime, gal kai kur jos ir yra. Per savaitę, kitą padarysime“, – direktorius žada, kad netrukus gyventojams bus patogiau.

Po kelerių metų pasikeis

R. Petukausko teigimu, tai būtų taikoma seniems autobusams, nes naujieji jau iš gamyklos būna su švieslentėmis ir maršrutų numeriai puikiausiai matomi iš tolo. Tiesa, tokių autobusų mieste tik trečdalis. O sumontuoti švieslentes ant senų transporto priemonių neapsimoka finansiškai – jos kainuoja kelis tūkstančius eurų.

„Nauji iš gamyklos, pirkti už europinius pinigus, jau būna su švieslentėmis. Dabar į 15–20 metų senumo autobusą dėti švieslentę neapsimoka. Ką paskui daryti su jomis? Europiniai pinigai bus, palaipsniui vyks parko atnaujinimas. Maždaug po 5–10 metų mieste visi autobusai važinės su švieslentėmis ir bėda išsispręs“, – aiškino direktorius.

Dalis žmonių pageidautų ir ryškesnės šviesos autobuso salone, tačiau tai – neįmanoma. Pasak R. Petukausko, autobusuose yra du šviesos režimai. Vienas taikomas važiuojant ir tuomet šviesos nebūna ryškios, tačiau nėra tamsu, o kitas – sustojus, kai lempos šviečia ryškiai. Jo teigimu, Kelių eismo taisyklės reikalauja, kad autobusui važiuojant turi būti įjungtas budėjimo režimas.

„Žmonės gal nori, kad būtų šviesu, bet jie nepagalvoja, kad vairuotojas negalės važiuoti, jeigu salonas kaip Las Vegasas žibės“, – pabrėžė Autobusų parko vadovas.

Naujienos.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kas ką turi praleisti, kai susikerta dviračio, elektrinio paspirtuko ir automobilio keliai (37)

Atšilus orams į kelius sugrįžo ne tik motociklininkai, tačiau ir kita, neretai vadinama viena...

Persukus laikrodžius draudikai avarijų nelaukia – padės dėl karantino sumažėję eismo srautai (3)

Jau šį savaitgalį Lietuva laikrodžius pasuks viena valanda į priekį ir kaip kasmet pereis į...

Kodėl eismo prižiūrėtojams keliuose nerimą kelia jauni vairuotojai (1)

Jauni ir neseniai teisę valdyti transporto priemonę įgiję vairuotojai neišvengia klaidų, dėl...

Pasakė, kodėl vairuotojai neišvengia avarijų: kai reikia žiūrėti tiesiai, žvalgosi į šonus (7)

Eismas žiedinėse sankryžose, ypač esant intensyviam transporto srautui, ne vienam vairuotojui gali...

Kaip karantino metu elgtis autoservisams: kokių priemonių reikia darbui

Nors paskelbus ekstremalią situaciją, visoje šalyje automobilių srautas sumažėjo, tačiau...

Top naujienos

Tarp Seimo narių – rimtas konfliktas: dirbti su tauta ar karantinuotis su tauta (112)

Šią savaitę buvo patvirtintas koronaviruso atvejis tarp Seimo kanceliarijos darbuotojų. Kovo...

Verslininkai griebiasi šiaudo: bankams neskolinant, apgulė kitas paskolas dalijančias įmones paklausa augo 5 kartus (26)

Kovo 16-ąją Lietuvoje dėl koronaviruso grėsmės įvedus karantiną, savo duris laikinai užvėrė...

Aiškėja daugiau detalių apie koronaviruso kilmę: tikrasis kaltininkas yra sumanesnis už mokslininkus (15)

Vienas populiariausių mitų apie koronavirusą – jis buvo sukurtas laboratorijoje. Tokią teoriją...

The Economist

Pandemijos pabaigos kaina: greičiausiai reikės priimti labai skausmingų sprendimų

Norint tiek išsaugoti gyvybes, tiek išgelbėti ekonomiką greičiausiai reikės priimti labai...

Šalys pradeda kaupti maisto atsargas, keldamos pavojų pasaulinei prekybai (1)

Maisto atsargas šiuo metu kaupia ne tik pirkėjai. Kai kurios vyriausybės konoraviruso pandemijos...

Psichoterapeutas: jei situacija tęsis dar 6 savaites, bus kardinalių socialinių pokyčių (676)

Nors pandemija palies visas gyvenimo sritis, ypatingą svarbą turi kintanti socialinė...

Niūri britų mokslininkų prognozė: mirčių nuo COVID-19 skaičius gali būti sukrečiantis JAV ekspertas: aukų šalyje gali būti iki 200 tūkst. (282)

Nepaisant įgyvendinamų griežtų priemonių, Imperatoriškojo koledžo Londone mokslininkai...

Sekmadienį Lietuvoje patvirtinti dar 23 COVID-19 atvejai: bendras skaičius – 460 (404)

Sveikatos apsaugos ministerija praneša, kad šiandien, atlikus tyrimus, Lietuvoje patvirtinti dar...

Nesiimkite eksperimentuoti: neteisingai dezinfekuodami grynuoju alkoholiu galite pakenkti savo sveikatai ir namams (2)

Kartais, kai reikia efektyviai, greitai ir nebrangiai namuose nuvalyti paviršius, pasitelkiame visai...

Vaidoto Valiukevičiaus gyvenimas iš arti: papasakojo apie netradicinius santykius su mylimąja, depresijos spąstus ir skolas (6)

Pastaruoju metu Vaidotas Valiukevičius ir jo grupė „The Roop“ yra vieni dažniausiai...

|Maža didelių žinių kaina