Draudimo bendrovė „Pzu Lietuva“ šiuo metu tiria didelę automobilio avariją, kuomet netoli Hanoverio (Vokietija) nuo greitkelio nuriedėjusiame iš Lietuvos vykusiame mikroautobuse buvo sužeisti 7 keleiviai, 5 iš jų su sunkiais sužalojimais pateko į Vokietijos ligoninę. Mikroautobusas, vairuojamas licencijos ir reikiamo draudimo neturinčio vairuotojo, vežė keleivius į Angliją.
© A.Solomino nuotr.

Pradėjus nagrinėti autoįvykio detales, paaiškėjo, kad 7 Lietuvos gyventojai važiavo į Angliją su vežėjo licencijos neturinčiu vairuotoju, kuriam už kelionę keleiviai sumokėjo po 300 Lt. Jokių mokėjimą patvirtinančių dokumentų žmonės teigė negavę. Keleiviai vairuotoją, nelegaliai gabenusį juos į Angliją, susirado pagal skelbimus internete ar pažįstamus žmones.

Naktį per Vokietiją važiavęs vairuotojas prie vairo užmigo, ir mikroautobusas, riedėdamas nuo stataus skardžio, vertėsi net kelis kartus. Mikroautobuse nebuvo įrengta saugos diržų, todėl keleiviai keletą kartų besiverčiančiame automobilyje patyrė itin sunkius sužalojimus.

„Tuo metu aš dar nemiegojau ir mačiau, kad vairuotojas sukniubo ant vairo. Šūktelėjome jam, kad pabustų, o jis tuo metu staiga pasuko vairą ir nuriedėjo nuo kelio. Mes skraidėme mikroautobuse kaip degtukai dėžutėje, nes nei vienam keleiviui nebuvo įrengti saugos diržai. Patirtos traumos yra sunkios, teks ilgai gydytis. Į darbą Anglijoje nenuvykau, visi planai sugriuvo, teks gyventi Lietuvoje nedarbingam“, - pasakojo vienas iš sužeistųjų.

Tuo tarpu pats vairuotojas, kuris buvo prisisegęs saugos diržu, traumos nepatyrė. 5 keleiviams buvo nustatyti itin sunkūs sužalojimai - smegenų sutrenkimai, daugybiniai lūžiai, didelės žaizdos, stuburo pažeidimai ir t.t. Šiuos žmones kurį laiką Vokietijos medikai buvo uždraudę pervežti į Lietuvą.

„Vokietijoje vairuoti automobilį, kuris neturi saugos diržų keleiviams, yra griežtai draudžiama – šis įvykis patvirtino, kad keliauti tokiais automobiliais užsienio šalyse, kuriose greitkeliuose leidžiamas didesnis greitis, yra itin pavojinga“, - sakė „Pzu Lietuva“ Žalų departamento direktorius Modestas Žilionis.

Pasak M.Žilionio, vairuotojai, kurie siekdami sutaupyti keliasdešimt litų draudimui, pateikia draudikui neteisingus duomenis apie vykdomą veiklą ir nuslepia informaciją apie šalis, į kurias vyksta, rizikuoja patirti didžiulius nuostolius. Įvykus eismo nelaimei, draudikas įgyja teisę reikalauti iš automobilio savininko grąžinti iki 50 proc. nukentėjusiems išmokėtų draudimo išmokų.

„Pzu Lietuva“ Žalų departamento direktoriaus teigimu, vieno sužeisto žmogaus pargabenimas į Lietuvą kainuoja apie 10 000 litų. Šįkart gydymo ir parvežimo į Lietuvą išlaidas padengs „Pzu Lietuva“, viso šios avarijos išmokos gali siekti kelis šimtus tūkstančių litų, rašoma bendrovės pranešime.

„Suprantame, kad žmonės vyksta į užsienį ne iš gero gyvenimo, lėktuvo bilietui lėšų ne visuomet pakanka, tačiau važiuoti tokį ilgą kelią su vienu vairuotoju, kuris nesilaiko poilsio režimo ir jau kelionės viduryje užmiega iš nuovargio, yra mirtinai pavojinga. Primygtinai rekomenduočiau naudotis tik licencijuotų vežėjų paslaugomis, kurie daugeliu atvejų būna papildomai apsidraudę ir keleivius“, - teigia M.Žilionis.

„Pzu Lietuva“ bendrovės atstovas pabrėžė, kad keleiviai, apsisprendę vykti į svečias šalis su atsitiktiniais vairuotojais, turėtų pasidomėti, kokias draudimo rūšis vairuotojas yra įsigijęs ir kokią apsaugą jos užtikrina nelaimės atveju.

Be to, jis pataria keleiviams ir patiems pasirūpinti kelionės draudimu, kuris užtikrins bent gydymo išlaidas, jei nelaimė nutiks pakeliui į kelionės tikslą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Automobiliai su vairu dešinėje: ar verta tokį įsigyti (43)

Nuo šių metų pradžios Lietuvoje leista registruoti dešiniavaires transporto priemones, jei tik...

Policijos rankose – nauji pažangūs greičio matuokliai matys pažeidėją už 2 km (305)

Lietuvos policija iš kompanijos „Eurosec“ nusipirko pirmuosius pažangius nešiojamus...

Kontrolierė: žmones su klausos negalia diskriminuoja vairuotojų sveikatos pažymų išdavimo tvarka (1)

Lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė teigia, kad dabartinė vairuotojų sveikatos...

Eismo įvykio deklaracijų pildymas: ar žinotumėte, kaip elgtis tokiose situacijose (11)

Užpildyti eismo įvykio deklaraciją iš pirmo žvilgsnio nesudėtinga, tačiau draudikai ir...

„Regitra“: vairuotojai bendrauja ne žodžiais, o posūkio signalais (15)

Eisme vairuotojai tarpusavyje nuolatos bendrauja, taip pranešdami apie savo ketinimus. Posūkiuose...

Top naujienos

Po pirmagimio netekties gyventi teko mokytis iš naujo virusas „suvalgė“ smegenų kamieną  (9)

Tai buvo toli gražu ne pirmasis interviu, kurio metu ne tik atsiveriančiam, bet ir man –...

Liūdnai pagarsėjęs „Lexus“ vairuotojas: gavau nuo pareigūnų normaliai (202)

Ketvirtadienį į Vilniaus miesto apylinkės teismą atžygiavo liepos mėnesį siautėjęs...

Programišių ataka: įsilaužus į Lietuvos portalą apšmeižtas ministras Karoblis (80)

Įsilaužus į naujienų portalą tv3.lt, jame ketvirtadienio vakarą paskelbta išgalvota melaginga...

Lemiamą šturmą atlaikęs „Žalgiris“ dramatiškoje mačo pabaigoje įveikė Ispanijos čempionus (195)

17 taškų persvarą iššvaistęs Kauno „Žalgiris“ (12-7) sugebėjo išsaugoti pergalę savo...

Darbo vietą susikūrė atsidūrusi gyvenimo duobėje: liko viena su dvynukais ant rankų (60)

Su Lina Šukiene susitikome jos įkurtame vaikų žaidimo kambaryje. Švelniais spalvų tonais...

Aistros apimto senolio žmona baiminasi, kad akto metu jis nenumirtų (12)

Aš ir mano vyras gulime pataluose, švytintys nuo to momento intensyvumo. Mūsų kūnai susipynę ir...

Vis daugiau paauglių tampa žudikais: skaičius išaugo beveik trigubai (240)

Lietuvos policija pastebi nerimą keliančią tendenciją: vis daugiau paauglių nesibaido paimti...

Karbauskis žada išviešinti dalį LRT dokumentų: to net nebuvo įmanoma įsivaizduoti papildyta Siaurusevičiaus komentaru (1335)

„Valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis žada paviešinti dalį Lietuvos radijo ir...

Gyvai / Dvyliktasis Dakaro etapas: ilgiausias išbandymas automobiliams finišavo Juknevičius (196)

Išbandymų dieną jau atlaikė Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas. Lietuviai...

Kaip veiks vienintele likusi Valstybinių miškų urėdija (21)

Lietuvoje nebeliko 42 valstybinius miškus valdžiusių urėdijų – antradienį Registrų centras...