aA
Keliakiemio miestelio (Vievio sen.) gyventojai beveik trejus metus kovoja, kad gyvenvietės ribose greitis būtų ribojamas iki 50 km/val. Atsakingos instancijos nesutaria, ar šiame ruože greitis turėtų būti ribojamas, nors vos prieš savaitę avarijos metu čia žuvo pareigūnas.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Karolina Pansevič

Skaudi nelaimė

DELFI primena, kad praėjusios savaitės šeštadienio vakarą buvo gautas pranešimas, kad Vievio sen., Keliakiemio k., Trakų g. 37, prie vandens parko „Elev8“, susidūrė automobilis ir motociklas.

Automobilis „Renault Kangoo“, vairuojamas vairuotojo (gim. 1983 m.), sukant į kairę, susidūrė su ta pačia kryptimi važiavusiu ir lenkimo manevrą iš kairės pusės atliekančiu motociklu „Suzuki SV 650 SK5“, kurį vairavo ne tarnybos metu neuniformuotas Vilniaus apskr. VPK Viešosios tvarkos valdybos Mobilios kuopos 1-ojo būrio vyriausiasis patrulis V. O. (gim. 1987 m.).

Per eismo įvykį žuvo motociklo vairuotojas bei sužalotas automobilio „Renault“ vairuotojas, kuris paguldytas į ligoninę.

Kova dėl ženklo

Keliakiemio bendruomenės atstovas Vytautas Klimaika pasakoja, kad dėl gyvenvietės ribų ženklų gyventojai kovoja pustrečių metų.

„Niekaip nepastato mums ženklo. Ir žinote, kiek laiko tai tęsiasi? Nuo 2015 metų lapkričio mėnesio. Visoms instancijoms rašau laiškus, man atsako ir viskas stovi vietoje. Pas mus gyvenvientė sparčiai plečiasi, pristatyta daug namų. Apskaičiavau, kad jau dabar yra apie 13-14 išvažiavimų. Įsivaizduokite, kaip visi lekia, kaip lekia motociklininkai. Vienas net žuvo“, – piktinasi V. Klimaika.

Gyventojų prašymas keliavo per visas institucijas ir galiausiai iš Elektrėnų savivaldybės Saugaus eismo komisijos pernai gautas patvirtinimas, kad ženklas bus pastatytas. Deja, planai liko tik ant popieriaus.

„Žadėjo: taip, pastatysime. Pernai buvo dideli lietūs, išplovė daug kelių ir pranešta, kad visi pinigai buvo panaudoti išplovoms tvarkyti – šiemet ženklo dar nėra. Aš savivaldybės valdininkams pasakiau, kad dėl jų aplaidumo įvyko autoįvykis – ženklų nėra, žmogus lėkė. Man pareiškė, kad ženklas nieko nepakeistų. O gal būtų pakeitęs?“, – klausia V. Klimaika.

Ženklai (ne)gelbėja

Elektrėnų savivaldybės Ūkio plėtros ir investicijų skyriaus vyr. specialistas Algirdas Jašauskas teigia, kad ne savivaldybės darbas rūpintis ženklais šiame kelyje.

„Klausykite, aš jums geriau pasakysiu taip. Tas kelias yra valstybinės reikšmės kelias. Tai mes ir negalėtume statyti to ženklo. Jau gyventojams prašant statysime. Mes statyti ženklus galime tik vietinės reikšmės keliuose, o ten yra valstybinės reikšmės kelias Vievis-Trakai. Mes pabandysime pasidaryti schemutę, derinti su Kelių direkcija ir dėl gyventojų pastatyti tą ženklą. Bet ne mes turėtume statyti. Ne mes“, – sako A. Jašauskas.

Valdininkas taip pat nesileidžia į kalbas, kad greičio ribojimas būtų padėjęs išvengti skaudžios nelaimės.

„Tai mieste irgi ženklų daug, bet avarijos vist iek įvyksta. Ar nereikėjo ženklo anksčiau pastatyti? Dabar yra kaip yra. Nežinau, per kiek laiko mes suderinsime su Kelių direkcija“, – į platesnius komentarus nesileido A. Jašauskas.

Nemato reikalo

LAKD atskyme DELFI rašo, kad Keliakiemio kaimas yra „kelios sodybos, kurios yra pakankamai nutolusios nuo kelio“. Panašu, kad grečiausiai greičio ribojimo šiame ruože vis dėlto nebus.

„Kaimo riboms pažymėti būtų galima statyti kelio ženklą Nr. 612 Gyvenvietės pradžia (mėlyname fone), bet tai greičio režimo nekeičia. Kelio ženklai Nr. 550 / 551 „Gyvenvietės pradžia / pabaiga“ nusako ne gyvenamųjų vietovių administracines ribas, bet nustato leistino važiavimo greičio režimą kelio ruože, kurio aplinka turi gyvenvietės požymių. Jūsų minimo ruožo aplinka suvokiama kaip užmiesčio, todėl kelio ženklų Nr. 550 / 551 įrengimas būtų netikslingas ir tik paskatintų vairuotojus nesilaikyti Kelių eismo taisyklių“, – teigia LAKD atstovė Eglė Nemanytė.

Taip pat LAKD nesutinka, kad skaudžios nelaimės priežastis buvo greitis.

„Eismo įvykio priežastis tikėtina buvo ne greičio ribojimo nebuvimas, o kelių eismo taisyklių pažeidimas – buvo lenkiamas į kairę sukantis automobilis. Pagal kelių eismo taisyklių 137 punktą, jeigu priekyje važiuojantis vairuotojas rodo kairįjį posūkio signalą ir yra persirikiavęs posūkiui į kairę (apsisukimui), važiuojantysis paskui jį privalo apvažiuoti sukančią transporto priemonę iš dešinės arba palaukti, kol priekyje važiuojantis vairuotojas atlaisvins eismo juostą.

Atkreipiame dėmesį, kad greitis valstybinės reikšmės keliuose nustatomas atsižvelgiant į kelio kategoriją ir paskirtį, kelio aplinką ir yra ribojamas vietose, kuriose prasideda ir baigiasi šalia kelio pastatais apstatyta teritorija ir kelio aplinka suvokiama kaip gyvenvietės, mažo spindulio kelio kreivėse, ties žiedinėmis ar pavojingomis sankryžomis, riboto matomumo ruožuose ir panašiai“, – sako E. Nemanytė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paaiškino, kodėl „klevai“ laikiną vairuotojo pažymėjimą turės 3 metus (12)

Keičiasi tvarka, nurodanti, kiek laiko galioja pradedantiesiems vairuotojams išduodamas laikinasis...

Pasipiktino EV numeriu ne ant elektromobilio: gal „Regitra“ visiems tokius parduoda? (186)

Elektromobilių savininkai Lietuvoje turi kelias lengvatas, pavyzdžiui, gali važiuoti dalimi...

Draudikai sunerimę: teigia, kad išaugo tikimybė patekti į eismo įvykį (57)

Pirmųjų šių metų mėnesių duomenys rodo, kad eismo įvykių metu gyventojai patiria vis...

Įsigalioja naujovė, kurią turi žinoti visi „klevai“ (85)

Nuo balandžio 1 d. ilginamas pradedančiųjų vairuotojo pažymėjimų galiojimo laikas iki 3 metų....

Prakalbo apie benzino ir dyzelino kokybę – skirtumai priklauso nuo degalinių (283)

Lietuvoje apie degalų kokybę sklando ne vienas mitas, kurį įvairūs nepriklausomi tyrimai yra...

Top naujienos

Šalis, kur prostitucija – tiesiog verslas: kaip tai atrodo iš arti (85)

Na, va jums ir prašome, dar viena spalvinga spalvingos šalies pusė. Aš su prostitucija...

Tobulą atostogų vietą atradę lietuviai įspėja tautiečius: higienos sąskaita taupyti nevalia, todėl nekartokite mūsų klaidos (34)

Laoso Liaudies Demokratinė Respublika – nedidukė Pietryčių Azijos valstybėlė, gyventojų...

Lietuvoje siaučiant tymų protrūkiui Veryga pripažįsta veiksmų plano neturintis (195)

Lietuvoje – tymų proveržis: šiemet jau užfiksuoti 224 atvejai. Pernai tokių buvo 30.

Paaiškino, kodėl „klevai“ laikiną vairuotojo pažymėjimą turės 3 metus (12)

Keičiasi tvarka, nurodanti, kiek laiko galioja pradedantiesiems vairuotojams išduodamas laikinasis...

„Žalgirio“ svajonę pasvėręs Kuzminsko brolis: būtų nuostabu, jei tolyn patektų ir Kaunas, ir Milanas laida „Krepšinio zona“ (17)

Dar prieš tris savaites nekantriausi Lietuvos žurnalistai jau skubėjo laidoti Kauno „Žalgirio“...

Prašmatniame gimtadienyje – daugiau nei 100 kviestinių svečių (7)

Ketvirtadienio vakarą interjero tekstilės kompanija „Audrineta“ atšventė aštuonioliktą...

Ekspertas apie išvadas dėl buvusio Putino bendražygio mirties: nieko panašaus nebuvau matęs (81)

Lūžęs kaklo kaulas, kuris lūžta labai retai, nebent smaugimo ar dusinimo atveju, kraujo...

Netrukus vėl suksime laikrodžius – miegosime trumpiau (224)

Paskutinį kovo sekmadienį vėl teks pasukti laikrodžių rodykles – šį kartą jas suksime pirmyn...

ES lyderiai spaudžia ir perspėja britus: viskas bus daug sunkiau siūlo atidėjimą iki gegužės 22-osios; papildyta 19.26 (171)

Europos Sąjungos lyderiai ketvirtadienį didino spaudimą Didžiosios Britanijos parlamentui paremti...

Keletas rimtų priežasčių, kodėl verta miegoti nuogai (11)

Ievos kostiumas miegant šalia išrinktojo teikia neabejotinų pranašumų. Vienas iš jų –...