aA
6 iš 10 vairuotojų, pirkę senesnį nei 5 metų naudotą automobilį, teigė nusvilę nuo paslėptų automobilių trūkumų ar defektų. Lizingo bendrovės „UniCredit Leasing“ Lietuvoje užsakymu atliktos reprezentatyvios vairuotojų apklausos duomenimis, naudotų automobilių pardavėjai dažniausiai nutyli apie atsuktą ridą, kad transporto priemonė buvo daužta ar turi kėbulo defektų, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Gyventojų apklausa: naudoto automobilio pirkimas prilygsta loterijai
© Asociacijos nuotr.

Atsukta rida skundėsi beveik ketvirtadalis visų apklaustų senesnių nei 5 metų automobilių pirkėjų. Maždaug penktadalio vairuotojų įsigytų naudotų automobilių būna daužti, tuo tarpu apie avarijos faktą pardavėjai būna nutylėję.

Tokia pati dalis respondentų teigė, jog nusipirkę naudotą automobilį pastebėjo paslėptų kėbulo defektų. Variklio gedimų per pusmetį nuo automobilio įsigijimo teigė aptikę 17 proc. vairuotojų, kiek mažiau, po 16 proc. apklaustųjų, skundėsi važiuoklės ar elektronikos defektais.

Rečiausiai minėti paslėpti defektai – stabdžių sistemos problemos, automobilio salono defektai, greičio dėžės gedimai ir netvarkinga elektros instaliacija.

„UniCredit Leasing“ Lietuvoje pardavimų direktorius Aurimas Kunca teigė, jog senesnio automobilio kaina yra mažesnė, todėl neretai iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad turint ribotą santaupų sumą, toks pirkinys yra finansiškai geriausias variantas. Tačiau, anot jo, pirkdamas seną automobilį niekada negali žinoti, kokie defektai išlįs po pusmečio ar dar vėliau.

Paslėpti defektai ir gedimai dėl daugiametės eksploatacijos gali reikšti nemažas išlaidas remontui. Pasitaiko atvejų, kuomet itin dažnai gendantis automobilis dėl patirtų išlaidų galiausiai pirkėjui kainuoja tiek, kiek būtų kainavęs apynaujis.

„Prieš perkant automobilį rekomenduojama paskaičiuoti, kas finansiškai naudingiau: pirkti seną, apynaujį, t.y. iki penkerių metų senumo, ar naują automobilį. Būtina įvertinti šiuos aspektus: kokio remonto reikės, kad senesniu automobiliu būtų galima pradėti važiuoti, kokios bus išlaidos kurui, padangoms, techninėms apžiūroms.

Būtina atkreipti dėmesį ir į tai, kokia automobilio likutinė vertė bus po kelerių metų. Galiausiai, ne viskas matuojama pinigais ar skaičiais. Nereikia pamiršti tokių svarbių aspektų, kaip didesnis naujo automobilio saugumas. Pirkdami naują automobilį visuomet būsite tikri, kad nelaimės atveju saugos pagalvės iššaus. Panašu, kad gyventojai Lietuvoje pradeda įvertinti šiuos dalykus ir vis dažniau renkasi pirkti apynaujus ar naujus automobilius lizingu nei senesnius iš turimų santaupų“, – sako A. Kunca.

Tyrimų bendrovės „Datacenter“ duomenimis, naudotų automobilių pardavimai lizingu 2015 m., lyginant su 2014 m., augo 4,5 proc. Iš viso lizingu pernai įsigyta daugiau nei 6 tūkst. naudotų automobilių.

Naujų automobilių pardavimai lizingu pernai taip pat augo. Augimas sudarė net 19 proc. ir jis buvo sparčiausias nuo 2009 metų. Iš viso 2015 m. parduota 19,5 tūkst. naujų automobilių, dažniau nei kas antras įsigytas lizingu.

A. Kunca pataria prieš perkant naudotą automobilį jį nuodugniai patikrinti automobilių servise. Tai papildomai kainuoja, tačiau leidžia išvengti didelių išlaidų remontui ateityje. Jeigu paaiškėję automobilio defektai ir trūkumai priimtini, juos būtina nurodyti pirkimo-pardavimo sutartyje.

A. Kunca atkreipia dėmesį, kad tikimybė nusipirkti katę maiše mažesnė, jeigu panašaus automobilio kaina Lietuvoje, Vokietijoje ar kitoje užsienio šalyje nėra mažesnė – kažin ar kažkas norėtų gerą automobilį parduoti ženkliai pigiau nei jis vertas, tad per maža kaina gali būti rimtas signalas apie automobilio kokybę.

Ankstesnių „UniCredit Leasing“ Lietuvoje užsakymu atliktų tyrimų duomenimis, didžioji dalis (64 proc.) vairuotojų vidutiniškai per metus remontui išleidžia nuo 301 iki 700 eurų. Remontui daugiau išleidžia tie vairuotojai, kurie važinėja senesniais automobiliais.

Net pusė vairuojančiųjų 2001–2007 metų gamybos automobilius, remontui kasmet skiria 501–700 eurų. Vairuotojai, periodiškai skiriantys nemažai lėšų automobilio remontui, turėtų neprarasti budrumo ir įvertinti, ar jo išlaikymas netampa nuostolingas.

Reprezentatyvia vairuotojų apklausa siekta išsiaiškinti, kokie naudotų (senesnių nei 5 metų) automobilių defektai, apie kuriuos pardavėjai neinformuoja pirkėjų, paaiškėja per pusmetį nuo sandorio sudarymo.

Apklausa „UniCredit Leasing“ Lietuvoje užsakymu atlikta 2016 m. kovo 8–13 dienomis. Apklausą atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centras „Vilmorus“. Jos metu apklausta 556 vairuotojai. Tyrimas vyko 19 šalies miestų ir 22 kaimuose.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kas ką turi praleisti, kai susikerta dviračio, elektrinio paspirtuko ir automobilio keliai (21)

Atšilus orams į kelius sugrįžo ne tik motociklininkai, tačiau ir kita, neretai vadinama viena...

Persukus laikrodžius draudikai avarijų nelaukia – padės dėl karantino sumažėję eismo srautai (3)

Jau šį savaitgalį Lietuva laikrodžius pasuks viena valanda į priekį ir kaip kasmet pereis į...

Kodėl eismo prižiūrėtojams keliuose nerimą kelia jauni vairuotojai (1)

Jauni ir neseniai teisę valdyti transporto priemonę įgiję vairuotojai neišvengia klaidų, dėl...

Pasakė, kodėl vairuotojai neišvengia avarijų: kai reikia žiūrėti tiesiai, žvalgosi į šonus (6)

Eismas žiedinėse sankryžose, ypač esant intensyviam transporto srautui, ne vienam vairuotojui gali...

Kaip karantino metu elgtis autoservisams: kokių priemonių reikia darbui

Nors paskelbus ekstremalią situaciją, visoje šalyje automobilių srautas sumažėjo, tačiau...

Top naujienos

Lietuvoje – dar 24 koronaviruso atvejai  iš viso – 382 užsikrėtę (407)

Sveikatos apsaugos ministerija skelbia, kad koronaviruso atvejų skaičius šalyje siekia jau 382....

Rusijos sostinėje – nerimo ženklai: Maskvoje paslapčia telkiami Putinui lojalūs kariai (634)

Šimtai kolonomis į Maskvą judančių autobusų, pažymėti „atsargiai – vaikai“. Tokius...

Orlaivis su kroviniu iš Kinijos – jau Kaune (33)

Šeštadienį į Kauno oro uostą atgabentas medicininių apsaugos priemonių krovinys.

Klaipėdos universitetinės ligoninės vyr. gydytojas: jeigu vienkartines priemones naudojo sterilizuotas, nematau nieko blogo (27)

Paaiškėjus, kad Kauno klinikinėje ligoninėje vienkartinės apsaugos priemonės galėjo būti...

Grubliauskas: Klaipėdoje nustatyti 8 nauji koronaviruso atvejai, vienas – medikui papildyta (35)

Koronaviruso infekcija šeštadienio naktį buvo nustatyta Klaipėdos universitetinės ligoninės...

Tomas Sinickis. Ne pramogų pasaulėlio oligarchėliams šiuo metu labiausiai reikia pagalbos (234)

Susirūpinęs kultūros žmonių padėtimi, vakar naktį, apie 01:00 val., parašiau redaktorei...

Vaiko kambarys: ką turi žinoti paauglys prieš prasidedant brendimo laikotarpiui?

Paauglystė – nelengvas laikotarpis ne tik pačiam vaikui, bet ir jo tėveliams. Kaip paruošti...

Atkakliausius auklės baudomis: prie jūros traukia būriais, klesti prekyba iš automobilių (925)

Perspėjimai nesibūriuoti viešose vietose skamba jau ne vieną savaitę, tačiau vienas aikšteles...

Italijoje ir Ispanijoje – rekordiškai daug mirčių, Trumpas pasitelkė karo atvejais numatomus įgaliojimus (118)

Pasaulyje nenumaldomai augant naujuoju koronavirusu užsikrėtusių žmonių skaičiui, Italijoje...

Lietuvos ambasadorė Kinijoje: mums dar labai pasisekė – sandėliai tiesiog iššluojami (92)

Lietuvos ambasadorė Kinijoje Ina Marčiulionytė teigia, kad vėliausiai pirmadienį Lietuvą pasieks...

|Maža didelių žinių kaina