„Atliekant tyrimus dėl avarijų, vienas ar du vairuotojai po eismo įvykio yra prisipažinę, kad jų dėmesys buvo sutelktas ne į vairavimą, bet į išmanųjį prietaisą. Kitais atvejais tokių prisipažinimų nesulaukiame. Tačiau tirdami priežastis, kartais sunkiai randame paaiškinimų, kodėl vairuotojas avarinėje situacijoje pasielgė būtent taip. Tokiais atvejais atrodo, kad dėmesys tikrai nebuvo sutelktas į vairavimą, o į kažkokią pašalinę veiklą, tačiau vairuotojas neprisipažįsta“, – sako V. Grašys.

Pasak jo, užtenka kelioms sekundėms arba kartais net ilgiau nukreipti dėmesį ir automobilis eisme tampa tarsi nevaldomas. Staigiai pasikeitus eismo situacijai ir nepriėmus greito sprendimo, atsitinka avarijos.

Kol kas nėra duomenų, kokio amžiaus žmonės dažniausiai naudojasi telefonu prie vairo, tačiau V. Grašys pabrėžia, jog tai nėra svarbiausia, nes taisyklė, kad vairuojant dėmesys turi būti sutelktas į kelią, taikoma visiems be išimties.

„Vyresnio amžiaus žmonės rečiau naudojasi išmaniaisiais įrenginiais, jaunimas yra žymiai aktyvesnis socialiniuose tinkluose, yra įpratę skaityti ir rašyti žinutes prie vairo. Tiesa, tokių tyrimų neturime, kurios amžiaus grupės labiausiai tai daro, tačiau akivaizdu, kad tai yra svarbu visiems. Taip pat ir pėstiesiems, kurie eidami per perėjas, naudojasi telefonais arba naršo internete“, – eismo dalyvių pareigas primena pašnekovas.

Pokalbis telefonu prie vairo. Asociatyvi nuotr.

Pasak jo, pats svarbiausias dalykas – mūsų visų sutarimas, kad kai kam atrodantis toks menkavertis pažeidimas kaip naudojimasis mobiliuoju įrenginiu, sukelia tokias baisias pasekmes.

„Mes visi, nepaisant to, ar sėdime keleivio, ar vairuotojo vietoje, nustotume toleruoti neatidumą ir dėmesio atitraukimą. Turime aiškiai pasakyti vairuotojui, kad nekeltų pavojaus sau ir kitiems arba, reikalui esant, sustoti pagal taisykles, užgesinti variklį ir tada naudotis telefonu. Manau, kad mūsų visuomenė vis dar atsainiai į tai žiūri ir net, tarkim, keleiviai važiuodami su pavežėjais, manau, retai įspėja, kad vairuotojas nesinaudotu telefonu“, – teigia V. Grašys.

Piniginė bauda už telefono naudojimą prie vairo šiuo metu siekia nuo 60 iki 90 eurų. Pasak V. Grašio, tokia bauda nėra maža, žinant, kad nusižengus antrąkart, galima prarasti teisę vairuoti.

„Noriu pabrėžti, kad didžiausia bauda, kai vairuotojas užsiima pašaliniais darbais prie vairo, yra pavojus gyvybei ir sveikatai“, – apie pasekmes naudojant telefoną prie vairo pasakojo jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją