aA
Nors išmanieji telefonai ir saugus eismas dera kaip silkė su zefyrais, visgi kartais tai, kaip jais naudojasi gimnazistai, leidžia padaryti svarbių įžvalgų. Jei išklausti kokių minčių sukėlė viktorinos „Mokausi būti vairuotoju“ testų klausimai bei praktinė užduotis nėra paprasta, tai matant su kokiomis išraiškomis veiduose geriausiai pasirodę vaikinukai ir merginos fotografuoja tik ką gautus apdovanojimus, organizatorių abejonės – ar renginys buvo įdomus ir naudingas – akimirksniu išgaruoja.
Gimnazistai narstė vairuotojiškus galvosūkius
© Organizatorių archyvas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, būtent tokias išvadas po penktą kartą surengtos viktorinos „Mokausi būti vairuotoju“ finalinio renginio padarė Kauno miesto žmogaus saugos mokytojų metodinio būrelio, vairavimo mokyklos „ARV-auto“ bei techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ vadovai ir specialistai. Geras dvi valandas sprendę specialiai viktorinai parengtus Kelių eismo taisyklių testus, o „Kauno TAC“ patikros stende bandę užfiksuoti visas apynaujo, tačiau tyčia „dideliais trūkumais“ akis badančio automobilio problemas, gimnazistai įsitraukė į žaidimą taip azartiškai, tarsi tai būtų pokemonų gaudynės.

„Mes taip pat jaučiamės sėkmingai atlikę savo misiją. Tiek atrankinių etapų 13-oje Kauno miesto ir Kauno rajono mokyklų, tiek techninės apžiūros centre surengto finalo metu, su daugiau nei 500 gimnazistų ne tik sprendėme KET galvosūkius, bet išnarstėme, kokie atsakymai ir kodėl yra teisingi. T. y., koks elgesys eisme leidžia išvengti avarinių situacijų.

Nors skirtingose mokyklose vaizdas toli gražu ne vienodas, visgi po šiųmetinio renginių maratono galima konstatuoti, kad padėtis pamažu gerėja. Mes uždavinėjome klausimus, į kuriuos atsakyti galima ne mintinai pažaidus su internete klaidžiojančiais „egzamino išlaikymo“ testais, bet paskaičius Kelių eismo taisykles. Šiais metais tokie „nestandartiniai“ galvosūkiai viktorinos dalyvius trikdė kiek mažiau“, – pastebėjo vairavimo mokyklos „ARV-auto“ vadovas Valdas Šlepikas.

Geriausiai viktorinos „Mokausi būti vairuotoju“ finale pasirodę moksleiviai, klausiami kur semiasi žinių apie saugų eismą dažniausiai minėjo savo šeimos narius ar užklasinių būrelių vadovus, bet ne mokyklą. Oficialioji švietimo sistema šiems dalykams akivaizdžiai skiria nedaug dėmesio, o visos kalbos apie tai kas ir kaip vyksta keliuose, gatvėse, važiuojant dviračius, motoroleriu ar viešuoju transportu, paprastai prasideda 1 ir baigiasi 4 klasėje.

Kitą porciją informacijos apie saugų elgesį eisme jaunuoliai gauna tik tada, kai susiruošia laikyti vairavimo egzaminus ir praveria atitinkamų įstaigų duris.

Pirmąją vietą užėmęs Ernestas Uktveris iš Santaros gimnazijos savo ruožtu patvirtino, kad savarankiškai studijuojant KET knygelę nevairuojančiam žmogui vis vien lieka labai daug klausimų, kaip taisykles interpretuoti sudėtingesnėse situacijose, todėl pedagogų ar profesionalių instruktorių pagalba yra nepaprastai svarbi.

Panašiai kalbėjo Nojus Motuzas iš Saulės gimnazijos. Klausiamas, kas padėjo suformuoti žinių bagažą, leidusį viktorinoje „Mokausi būti vairuotoju“ iškovoti trečią vietą, pirmiausia pajuokavo, kad „baisiausia buvo pasirodyti prasčiau už merginą (antrą vietą užėmė Radvilė Saveraitė iš Rokų gimnazijos) ir prisipažino neatsimenantis, kad apie saugų eismą būtų kalbėta mokykloje.

„Viktorinai ruošiausi spręsdamas testus internete, tačiau ten retai kada surinkdavau daugiau nei 60 proc. balų, o finale – pavyko net 85 proc. balų. Bet kokiu atveju šitas renginys padėjo atrasti naujų dalykų ir neabejotinai bus naudingas ruošiantis laikyti oficialius vairavimo egzaminus“, – sakė N. Motuzas.

Beje, šis vaikinukas pateko ir į akyliausių būsimųjų vairuotojų šešetuką, atliekant praktinę užduotį patikros linijoje „Kauno TAC“. Čia gimnazistai, pasidalinę į nedideles grupeles, turėjo per 10 minučių užfiksuoti apynaujo „VW Golf“ techninius trūkumus, kurie tiek teoriškai, tiek praktiškai panaikina galimybę leistis į kelionę: galiniai automobilio ratai buvo apauti vasarinėmis padangomis, trūko poros tvirtinimo varžtų, nedegė vienas artimųjų šviesų žibintas ir vienas gabaritų žibintas, prietaisų skydelyje raudonavo indikatoriai apie neveikiančias ABS ir ESP sistemas, gale esančių saugos diržai neturėjo užraktų, stiklo apiplovimo bakelis buvo visiškai tuščias, o vairuotojo sėdynės nebuvo įmanoma pajudinti iš toliausio galimos jos „dislokacijos“ vietos ir pasiekti pedalus.

Be to, į patikros kortelę buvo įrašyti stabdžių, išmetamųjų dujų ir žibintų stenduose tariamai užfiksuoti duomenys, bylojantys apie didelius nukrypimus nuo leistinų ribų.

Nors ir šioje rungtyje buvo varžomasi tik dėl asmeninių rezultatų, viktorinos dalyviai taip emocingai aptarinėjo persikūnijimo į kontrolieriaus amplua įspūdžius, kad kiekvieno vėliau užduotį atlikusios grupės ieškodamos trūkumų sukosi vis greičiau, o jų pastabos improvizuotoje patikros kortelėje tapo vis panašesnės. „Kauno TAC“ vadovai, vertinę gimnazistų darbą, išskyrė šešis pačius akyliausius būsimuosius vairuotojus. Po 8 trūkumus pastebėjo Kotryna Dirsytė, Nojus Motuzas, Vitalijus Volianskis ir Patrikas Valiukėnas, o du vaikinukai – Motiejus Slavėnas ir Saulius Katinas – po 9 trūkumus. Visiems jiems buvo įteiktos „Transekstos“ taurės.

Tačiau tuščiomis iš viktorinos finalo nebuvo išleistas nei vienas dalyvis: moksleiviams buvo išdalintas kalnas dovanų iš projekto partnerių ir rėmėjų. Už pirmas tris vietas „ARV-Auto“ vairavimo mokykla įteikė dovanų čekius vairavimo kursams, „Vilko“ kartodromas – kvietimus palenktyniauti kartais. Smagių ir naudingų dalykėlių gimnazistams padovanojo bendrovė
„Autotoja“, Lietuvos automobilių klubas, radijo stotis „Tau“, „Michelin“ padangų atstovai
Lietuvoje iš „Erosus“ ir t. t.

Įdomu, kad analogišką užduotį Marijampolėje organizuotos viktorinos finale (čia varžėsi 34 būsimi vairuotojai, o atrankiniuose etapuose dalyvavo 93 moksleiviai iš 4 mokyklų) merginos įveikė geriau nei vaikinai.

„Mes stengėmės taip „sugadinti“ automobilį, kad visi trūkumai būtų matomi plika akimi, tačiau tik kelios merginos klausė, ką reiškia prietaisų skydelyje degantis ESP indikatorius, o sužinojusios padarė atitinkamus įrašus kortelėje. Vaikinukai elgėsi kiek drąsiau, tačiau skubėjimas šįkart balų nepridėjo. Ne visi netgi pastebėjo, kad tikrina ne „BMW i3“, o „BMW X3“ modelius“, – konstatavo „Marijampolės techninės apžiūros centro“ direktoriaus pavaduotojas Linas Kalinauskas.

Šią užduotį laimė Miglė Grigalevičiūtė, aplenkusi Eitvydą Sadecką, Deimantą Daminadvičių, Silviją Skrinskaitę, Kristijoną Glavinską ir Matą Aglinskį.

Viktoriną Suvalkijos sostinėje padėjo organizuoti Marijampolės moksleivių kūrybos centras ir Marijampolės apskrities vyriausiojo policijos komisariato Veiklos skyrius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėja apie sudėtingas eismo sąlygas: šiąnakt plikledis ir lijundra (15)

Antradienio naktį Lietuvoje eismo sąlygas sunkins plikledis ir lijundra, įspėja kelininkai .

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kastuvo (28)

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

B. Vanagas parodė, kaip pasitikrinti, ar automobilyje sėdite taisyklingai – svarbiausia ne patogumas (21)

Taisyklingas automobilio valdymas prasideda nuo taisyklingos sėdėjimo pozicijos. Tik sėdėdami...

Priminė vairavimą lengvinančią sistemą, kurią važiuojant per lietų geriau išjungti (35)

Važiuojant 90 km/val. greičiu keliu, ant kurio – vieno centimetro vandens sluoksnis, slystelėti...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Top naujienos

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (1392)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (36)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

Orai: laikysis lengvas šaltukas

Lapkritis persirita į paskutinį dešimtadienį ir, panašu, artėja prie jam būdingų orų.

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (473)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Markauskas pardavė jį iš posto išvertusį ūkį: politika privertė daryti greitus sprendimus (24)

Per patį skandalo dėl neteisėtai ariamos žemės įkarštį tuometinis žemės ūkio ministras...

Tenerifėje atostogavęs lietuvis apie salai smogusią stichiją: sakė, kad tai – anomalija (27)

„Tai ne eilinis įvykis, nes anomalija ne bet ką vadina“, – taip savaitgalį šėlusią...

DELFI autoriai pagerbti Titanų statulėlėmis (21)

Antradienio vakarą į iškilmingą vakarą MO muziejuje rinkosi DELFI autoriai ir bičiuliai. Čia...

Antrame kėlinyje įvarčiais prapliupę serbai sutriuškino Lietuvos rinktinę (203)

Lietuvos futbolo rinktinė sužaidė geriausią pirmą kėlinį UEFA Tautų lygoje, tačiau antrajame...

Neuromokslininkas Bredesenas: norite nesusirgti Alzheimeriu – venkite pagrindinių ligos sukėlėjų (27)

„Holistic Primary Care“ redaktorius Erikas Goldmanas kalbasi su dr. Dale’u Bredesenu –...

„Žalgirį“ CSKA pasitiko netikėtai vėsiai, bet su komplimentais specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai antradienio vakarą surengė pirmąją treniruotę Maskvoje prieš...