aA
Nors išmanieji telefonai ir saugus eismas dera kaip silkė su zefyrais, visgi kartais tai, kaip jais naudojasi gimnazistai, leidžia padaryti svarbių įžvalgų. Jei išklausti kokių minčių sukėlė viktorinos „Mokausi būti vairuotoju“ testų klausimai bei praktinė užduotis nėra paprasta, tai matant su kokiomis išraiškomis veiduose geriausiai pasirodę vaikinukai ir merginos fotografuoja tik ką gautus apdovanojimus, organizatorių abejonės – ar renginys buvo įdomus ir naudingas – akimirksniu išgaruoja.
Gimnazistai narstė vairuotojiškus galvosūkius
Gimnazistai narstė vairuotojiškus galvosūkius
© Organizatorių archyvas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, būtent tokias išvadas po penktą kartą surengtos viktorinos „Mokausi būti vairuotoju“ finalinio renginio padarė Kauno miesto žmogaus saugos mokytojų metodinio būrelio, vairavimo mokyklos „ARV-auto“ bei techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ vadovai ir specialistai. Geras dvi valandas sprendę specialiai viktorinai parengtus Kelių eismo taisyklių testus, o „Kauno TAC“ patikros stende bandę užfiksuoti visas apynaujo, tačiau tyčia „dideliais trūkumais“ akis badančio automobilio problemas, gimnazistai įsitraukė į žaidimą taip azartiškai, tarsi tai būtų pokemonų gaudynės.

„Mes taip pat jaučiamės sėkmingai atlikę savo misiją. Tiek atrankinių etapų 13-oje Kauno miesto ir Kauno rajono mokyklų, tiek techninės apžiūros centre surengto finalo metu, su daugiau nei 500 gimnazistų ne tik sprendėme KET galvosūkius, bet išnarstėme, kokie atsakymai ir kodėl yra teisingi. T. y., koks elgesys eisme leidžia išvengti avarinių situacijų.

Nors skirtingose mokyklose vaizdas toli gražu ne vienodas, visgi po šiųmetinio renginių maratono galima konstatuoti, kad padėtis pamažu gerėja. Mes uždavinėjome klausimus, į kuriuos atsakyti galima ne mintinai pažaidus su internete klaidžiojančiais „egzamino išlaikymo“ testais, bet paskaičius Kelių eismo taisykles. Šiais metais tokie „nestandartiniai“ galvosūkiai viktorinos dalyvius trikdė kiek mažiau“, – pastebėjo vairavimo mokyklos „ARV-auto“ vadovas Valdas Šlepikas.

Geriausiai viktorinos „Mokausi būti vairuotoju“ finale pasirodę moksleiviai, klausiami kur semiasi žinių apie saugų eismą dažniausiai minėjo savo šeimos narius ar užklasinių būrelių vadovus, bet ne mokyklą. Oficialioji švietimo sistema šiems dalykams akivaizdžiai skiria nedaug dėmesio, o visos kalbos apie tai kas ir kaip vyksta keliuose, gatvėse, važiuojant dviračius, motoroleriu ar viešuoju transportu, paprastai prasideda 1 ir baigiasi 4 klasėje.

Kitą porciją informacijos apie saugų elgesį eisme jaunuoliai gauna tik tada, kai susiruošia laikyti vairavimo egzaminus ir praveria atitinkamų įstaigų duris.

Pirmąją vietą užėmęs Ernestas Uktveris iš Santaros gimnazijos savo ruožtu patvirtino, kad savarankiškai studijuojant KET knygelę nevairuojančiam žmogui vis vien lieka labai daug klausimų, kaip taisykles interpretuoti sudėtingesnėse situacijose, todėl pedagogų ar profesionalių instruktorių pagalba yra nepaprastai svarbi.

Panašiai kalbėjo Nojus Motuzas iš Saulės gimnazijos. Klausiamas, kas padėjo suformuoti žinių bagažą, leidusį viktorinoje „Mokausi būti vairuotoju“ iškovoti trečią vietą, pirmiausia pajuokavo, kad „baisiausia buvo pasirodyti prasčiau už merginą (antrą vietą užėmė Radvilė Saveraitė iš Rokų gimnazijos) ir prisipažino neatsimenantis, kad apie saugų eismą būtų kalbėta mokykloje.

„Viktorinai ruošiausi spręsdamas testus internete, tačiau ten retai kada surinkdavau daugiau nei 60 proc. balų, o finale – pavyko net 85 proc. balų. Bet kokiu atveju šitas renginys padėjo atrasti naujų dalykų ir neabejotinai bus naudingas ruošiantis laikyti oficialius vairavimo egzaminus“, – sakė N. Motuzas.

Beje, šis vaikinukas pateko ir į akyliausių būsimųjų vairuotojų šešetuką, atliekant praktinę užduotį patikros linijoje „Kauno TAC“. Čia gimnazistai, pasidalinę į nedideles grupeles, turėjo per 10 minučių užfiksuoti apynaujo „VW Golf“ techninius trūkumus, kurie tiek teoriškai, tiek praktiškai panaikina galimybę leistis į kelionę: galiniai automobilio ratai buvo apauti vasarinėmis padangomis, trūko poros tvirtinimo varžtų, nedegė vienas artimųjų šviesų žibintas ir vienas gabaritų žibintas, prietaisų skydelyje raudonavo indikatoriai apie neveikiančias ABS ir ESP sistemas, gale esančių saugos diržai neturėjo užraktų, stiklo apiplovimo bakelis buvo visiškai tuščias, o vairuotojo sėdynės nebuvo įmanoma pajudinti iš toliausio galimos jos „dislokacijos“ vietos ir pasiekti pedalus.

Be to, į patikros kortelę buvo įrašyti stabdžių, išmetamųjų dujų ir žibintų stenduose tariamai užfiksuoti duomenys, bylojantys apie didelius nukrypimus nuo leistinų ribų.

Nors ir šioje rungtyje buvo varžomasi tik dėl asmeninių rezultatų, viktorinos dalyviai taip emocingai aptarinėjo persikūnijimo į kontrolieriaus amplua įspūdžius, kad kiekvieno vėliau užduotį atlikusios grupės ieškodamos trūkumų sukosi vis greičiau, o jų pastabos improvizuotoje patikros kortelėje tapo vis panašesnės. „Kauno TAC“ vadovai, vertinę gimnazistų darbą, išskyrė šešis pačius akyliausius būsimuosius vairuotojus. Po 8 trūkumus pastebėjo Kotryna Dirsytė, Nojus Motuzas, Vitalijus Volianskis ir Patrikas Valiukėnas, o du vaikinukai – Motiejus Slavėnas ir Saulius Katinas – po 9 trūkumus. Visiems jiems buvo įteiktos „Transekstos“ taurės.

Tačiau tuščiomis iš viktorinos finalo nebuvo išleistas nei vienas dalyvis: moksleiviams buvo išdalintas kalnas dovanų iš projekto partnerių ir rėmėjų. Už pirmas tris vietas „ARV-Auto“ vairavimo mokykla įteikė dovanų čekius vairavimo kursams, „Vilko“ kartodromas – kvietimus palenktyniauti kartais. Smagių ir naudingų dalykėlių gimnazistams padovanojo bendrovė
„Autotoja“, Lietuvos automobilių klubas, radijo stotis „Tau“, „Michelin“ padangų atstovai
Lietuvoje iš „Erosus“ ir t. t.

Įdomu, kad analogišką užduotį Marijampolėje organizuotos viktorinos finale (čia varžėsi 34 būsimi vairuotojai, o atrankiniuose etapuose dalyvavo 93 moksleiviai iš 4 mokyklų) merginos įveikė geriau nei vaikinai.

„Mes stengėmės taip „sugadinti“ automobilį, kad visi trūkumai būtų matomi plika akimi, tačiau tik kelios merginos klausė, ką reiškia prietaisų skydelyje degantis ESP indikatorius, o sužinojusios padarė atitinkamus įrašus kortelėje. Vaikinukai elgėsi kiek drąsiau, tačiau skubėjimas šįkart balų nepridėjo. Ne visi netgi pastebėjo, kad tikrina ne „BMW i3“, o „BMW X3“ modelius“, – konstatavo „Marijampolės techninės apžiūros centro“ direktoriaus pavaduotojas Linas Kalinauskas.

Šią užduotį laimė Miglė Grigalevičiūtė, aplenkusi Eitvydą Sadecką, Deimantą Daminadvičių, Silviją Skrinskaitę, Kristijoną Glavinską ir Matą Aglinskį.

Viktoriną Suvalkijos sostinėje padėjo organizuoti Marijampolės moksleivių kūrybos centras ir Marijampolės apskrities vyriausiojo policijos komisariato Veiklos skyrius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kaip įsigyti naudotą automobilį ir neapsigauti: pardavėjų reikia reikalauti vieno kodo (69)

Nuo šių metų gegužės 1 d. įsigalėjusi transporto priemonių savininkų apskaitos sistema,...

Ką reikia žinoti draudžiant automobilį, jeigu transporto priemonę vairuos keli vairuotojai (7)

Tikriausiai mažai kas pagalvotų, kad viena nedidelė detalė privalomojo vairuotojų civilinės...

Penki mašinų perpardavėjų „kabliukai“, ant kurių galite užkibti ir nukentėti (107)

Automobilių pasiūla naudotų transporto priemonių rinkoje – beribė, tačiau pradėjus ieškoti...

Pasitikrinkite, ar įjungę kondicionierių automobilyje nejaučiate smarvės: galite susirgti sunkia plaučių liga (10)

Kondicionieriaus sistema automobilyje važiuojant vasarą leidžia apsisaugoti nuo karščio. Ar ji...

Ką darote blogai plovykloje, arba kodėl neturėtumėte plauti mašinos su indų plovikliu (11)

Nors kompleksinė automobilio priežiūra vairuotojams palaipsniui tampa reguliaria rutina, vis dar...

Top naujienos

Bėda po vieną nevaikšto: komandos draugo nelaimės sukrėsti danai nusileido debiutantams (134)

Atslūgus milžiniškam siaubui – apmaudas dėl netikėtos nesėkmės. Šeštadienį Danijos...

Partnerystės įstatymo fone – pamokanti skyrybų istorija: per penkiolika minučių prarado kelių milijonų vertės turtą (122)

Turto dalybos niekuomet nebuvo paprastos, o siūlomo partnerystės teisinio reguliavimo atveju jos dar...

Apsauginiai saulės kremai nuo vėžio gali ir neišgelbėti: profesorė atkreipė dėmesį į kelis svarbius niuansus (34)

Atėjus vasarai ir kaitinant saulei medikai įspėja, kad per daug saulės gali būti visai ne į naudą.

Siaubas ir maldos Kopenhagoje: per rungtynes sukniubusi danų žvaigždė atgavo sąmonę būklė stabilizuota, žaidėjai grįžo į aikštę (517)

Kopenhaga ir visa Danija išgyveno košmarą, laimei, iš jo pavyko pabusti. Šeštadienį Europos...

EURO 2020: Belgija – Rusija 2:0 (132)

Paskutiniame šeštadienio Europos futbolo čempionato mače špagas kryžiuoja Belgija ir Rusija. B...

Giedrius Petkevičius/Sausuolis | D+

Surūdijusi Rusijos galia ir „kepurėm užmėtyta“ Lietuva: kodėl nuvertinti priešą yra labai pavojinga II dalis (3)

Pirmąją dalį pradėjau kalbėdamas apie krepšinį – leisiu sau analogiją pratęsti. Taigi,...

Koronavirusu užsikrėtęs girtas vilnietis siautėjo sostinės gatvėse: negalėjau savęs kontroliuoti (135)

„Žinau, kad girtam vairuoti pavojinga, tačiau dėl neblaivumo savęs negalėjau kontroliuoti“,...

Rusnė Valatkaitė | D+

Šiuos ledus daugelis renkasi kaip sveikesnę alternatyvą, tačiau Vaida Kurpienė įspėja: jie yra blogiausi iš visų

Vasarą norisi vis gaivesnių desertų, todėl ledai atrodo puikus pasirinkimas atsigaivinti. Juk...

Iš „Volkswagen“ gamyklos Vokietijoje pavogta 1000 automobilių rakteliai. Stebina, kas nutiko paskui (113)

Paskutinę gegužės mėnesio savaitę Vokietijos „ Greenpeace “ aktyvistams vėl pavyko patekti...

Futuristai nuspėjo, koks likimas ateityje laukia prekybos centrų ir juose dirbančių kasininkų (90)

Dirbtinis intelektas artimoje ateityje dar labiau pakeis mūsų apsipirkimo įpročius. Žymūs...