aA
Antrus metus iš eilės geriausio Lietuvos vairuotojo titulą iškovojęs Kęstutis Taškūnas teigia, kad mūsų šalies vairuotojai žino kelių eismo taisykles ir moka elgtis tipiškose situacijose, tačiau per mažai dėmesio skiria savo vairavimo stiliui, nors jis kelyje yra pats svarbiausias. K. Taškūnas tikina, kad geriausiu šalies vairuotoju jam padėjo tapti paprastas dalykas: važiuoti reikia ramiai ir tolygiai.
Kęstutis Taškūnas
Kęstutis Taškūnas
© Asmeninio albumo nuotr.

„Pagrindinis principas, norint tikrai gerai vairuoti – būti ramiam ir važiuoti ramiai. Būtent tokį ramų, racionalų vairavimo stilių, kuris draugiškas ir jūsų automobiliui, ir gamtai, ir piniginei propaguoja vadinamojo ekovairavimo atstovai, o ši iš Vakarų ateinanti naujovė pamažu įsitvirtina ir Lietuvoje. Vairavimo mokyklos rengia specialius kursus, kuriuose moko tokio vairavimo subtilybių, o dalis ekovairavimo elementų įtraukta į vairuotojų egzaminus“, – pasakoja K. Taškūnas.

Ekovairavimas – priešnuodis agresyvumui

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, didžiausias vairuotojų priešas kelyje – stresas, skubėjimas ir noras pergudrauti kitus eismo dalyvius.

Beveik du trečdalius Lietuvos vairuotojų nervina nerodantys posūkių kiti vairuotojai, o kas antram kelia stresą staigiai manevruojantys tarp eismo juostų ar agresyviai privažiuojantys iš galo, parodė šiemet birželį visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ atlikta reprezentatyvi apklausa.

„Skubėjimas nuo sankryžos prie sankryžos, nuolatinis akseleratoriaus bei stabdžio pedalo spaudymas, staigus manevravimas, saugaus atstumo nesilaikymas – visa tai yra agresyvaus vairavimo išraiška. Ypač daug tokio vairavimo pastebiu mieste, bet ir užmiestyje žmonės tampa nekantrūs, pasiduoda emocijoms ir įtiki, kad skubėjimas yra teisingas pasirinkimas, nors yra priešingai“, – sako draudimo bendrovės BTA Klientų aptarnavimo departamento direktorius K. Taškūnas.

Jo teigimu, geras vairuotojas pirmiausiai turi būti geras strategas: stebėti eismą, kelio reljefą, galvoti į priekį, matyti kitus vairuotojus kelyje ir jų veiksmus.

„Laikantis tokios strategijos, vairuotojas valdo situaciją, o ne situacija vairuotoją. Išlaikydami pastovų greitį ir saugų atstumą, įgyjame daugiau laisvės manevrams: greitėti, stabdyti, apvažiuoti kliūtį ar be streso aplenkti kitą automobilį“, – sako K. Taškūnas.

Amžina problema – degalų sąnaudos

Praktiškai pritaikyti ekovairavimo įgūdžiai leidžia tausoti automobilį, o kuro sąnaudas sumažinti apie 10-15 proc..

„Kiekvienas prisilietimas prie greičio ar stabdžio pedalo yra sudeginta energija, kuri automobilyje gaunama tik iš degalų. Tuo tarpu sudeginti kuro gramai virsta išmetamosiomis dujomis. Kuo tolygiau važiuojame, tuo daugiau kuro sutaupome ir tuo mažiau teršiame aplinką. Išmokę ekovairavimo vairuotojai gali sutaupyti 10-15 proc. kuro. Tai ypač aktualu transporto įmonėms, bet ir individualiems vairuotojams tai turi reikšmės“, – tvirtina K. Taškūnas.

Eurostatas pernai gruodį skelbė, kad Lietuva patenka tarp tų Europos Sąjungos šalių, kurių išlaidos transportui yra didžiausios. 2015 metais jos mūsų šalyje sudarė net 14,6 procento.

Pasak K. Taškūno, ekonomiškiausias ir optimaliausias greitis užmiestyje yra 90-100 km/val.

„Ten, kur leistintas greitis 130 km/val. žinokite, kad taisyklių nepažeisite važiuodami tokiu greičiu, bet ekonomiškai tai nenaudinga, nes nuo 100 km/val. greičio kuro sąnaudos ima augti. Jei yra galimybė automobilyje matyti momentinį kuro sunaudojimą, patariu jį stebėti, tikrai labai gerai veikia ir motyvuoja važiuoti taupiau“, – sako jis.

4 svarbiausios K. Taškūno vairavimo taisyklės:

1. Ramus akseleravimas. Nuo sankryžos iki sankryžos nelekiu, vengiu staigaus stabdymo prieš pat šviesoforą. Jei matau kad dega raudona, prie sankryžos pririedu. Kuo ilgiau stengiuosi važiuoti tolygiu greičiu.

2. Atstumas. Laikausi tinkamo atstumo, todėl manevrus galiu atlikti laiku ir neerzindamas kitų eismo dalyvių.

3. Tinkamas greitis. Saugus greitis ne tas, kuris leidžiamas, o tas, kuris atitinka situaciją ir aplinkybes.

4. Padangų būklė. Kad vairavimas būtų ekonomiškas, ekologiškas ir saugus, didelį dėmesį skiriu padangų būklei: jos turi atitikti sezoną ir būti tinkamo slėgio.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ką reikia žinoti, kad nusipirkus automobilį ir atkeliavus į „Regitrą“ netektų kreiptis į policiją ar advokatus (18)

Naudoto automobilio pirkimas iš pavienių pardavėjų – visuomet rizika. Tačiau ji dar labiau...

Kaip neįkliūti sukčiams kelyje: pasakė, kaip dažniausiai stengiasi apgauti vairuotojus (18)

Sukčių kasdienybėje galima sutikti įvairių, tačiau draudikai dažniausiai fiksuoja tuos, kurie...

Pasakė, kada vairuotojai privalo praleisti viešąjį transportą: šią taisyklę pamiršo ne vienas (70)

Viešasis transportas yra neatsiejamas kelių eismo dalyvis, turintis tam tikras taisykles, kurių...

Priminė, ką daryti, jeigu nepavyko išvengti susidūrimo su laukiniu gyvūnu: vairuotojai tą dažnai pamiršta (16)

Rudenį, padidėjus gyvūnų migracijai, kai prasideda ruja, gyvūnų elgesys pasikeičia – jie...

Registratorius užfiksavo, kaip Floridoje automobilis rėžėsi į stovinčią mašiną sprogusia padanga (2)

Vienas dideliu greičiu lėkęs automobilis rėžėsi į kitą mašiną, kuri sprogus padangai,...

Top naujienos

Latvijai imantis drakoniškų priemonių – neįprasta gyventojų reakcija: pyksta visai ne ant valdžios (15)

Latvijai dėl sudėtingos epidemiologinės situacijos imantis ypač griežtų priemonių, gyventojai...

Netrukus įsigalios papildomas ribojimas prekyvietėse be galimybių paso: vaistinės įspėja – eilės trigubės (337)

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) nusprendė nuo penktadienio įvesti papildomą ribojimą...

Baltarusija keičia taktiką: Lietuva pasienyje stiprina pajėgas

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė sako, kad situacija pasienyje verčia sunerimti, nes...

Nuo penktadienio „Lidl“ įleis pirkėjus tik su galimybių pasu (298)

Prekybos tinklas „Lidl“ visose tinklo parduotuvėse Lietuvoje nuo šio penktadienio aptarnaus...

Įspėja saugotis: netrukus Lietuvoje gali kristi rūgštūs lietūs (35)

„Pagyvenome neįdomiai. Dabar bus vėl įdomiau“, – teigia feisbuko grupės „Orai ir klimatas...

Landsbergis: kovojantieji prieš raginimus skiepytis, iš esmės pasisako už tai, kad kuo daugiau žmonių mirtų (24)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos pirmininkas, užsienio reikalų...

Santaros klinikose dėl COVID-19 gydoma 10 vaikų: gydytoja papasakojo, kokia jų būklė ir kaip jie suserga

Augant užsikrėtusių koronavirusu žmonių kiekiui daugėja ir COVID-19 susirgusių vaikų ....

Vilniuje padėtis prastėja: dėl augančio sergamumo Antakalnio ligoninėje uždaromas svarbus skyrius (81)

Kasdien augant naujų COVID-19 atvejų skaičiui, ligoninės ir toliau itin greitai pildosi šiais...

Prieš mačą su bavarais „Žalgirio“ lazaretą papildė latvis klaustukai – dėl Jankūno ir Mudiay (2)

Kauno „Žalgirio“ komanda ruošiasi ketvirtadienį namuose vyksiančioms Eurolygos penktojo turo...

„Roteksas“ investuoja Klaipėdos LEZ, planuoja 100 darbo vietų

Projektinės gamybos įmonė „Roteksas“, atliekanti pramoninių gamybinių linijų projektavimo,...