Po kelerius metus trukusio augimo dyzelinių variklių populiarumas Vakarų Europoje pradėjo mažėti. Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį dyzelinius agregatus turėjo apie 45,9% iš beveik 7 milijonų Vakarų Europoje parduotų naujų automobilių.
Renault dyzelinis V6 dCi variklis
© Gamintojo nuotr.

Dyzelių dalis smuko gana smarkiai, nes pernai jie užėmė 52,7%, o 2007 m. buvo pasiekę savo populiarumo viršūnę – 53,3%.

Dyzelinių agregatų dalies mažėjimą iš dalies lėmė didžiųjų Europos valstybių taikytos ar vis dar taikomos naujų automobilių pirkimo skatinimo programos, kurių metu seną transporto priemonę nauja keičiantiems gyventojams valstybė teikė dotacijas.

Šių akcijų metu dauguma žmonių pirko naujus mažus arba kompaktinius automobilius, tad visiškai suprantama, jog daugelis nepanoro už dyzelinį variklį papildomai sumokėti 2-3 tūkst. eurų (7-10 tūkst. Lt), nes ši priemoka būtų pareikalavusi visų iš valstybės gaunamų pinigų.

Dyzelių populiarumas sumažėjo ir dėl alternatyvių variklių populiarinimo. Pavyzdžiui, Italija naujus suskystintomis naftos dujomis (LPG) varomus automobilius perkantiems gyventojams pasiūlė net 3,5 tūkst. eurų (12 tūkst. Lt) išmoką, o įsigyjantys suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG) varomus automobilius ar furgonus gali gauti 1,5-3,5 tūkst. eurų (5-12 tūkst. Lt).

Tiesa, dujomis varomų automobilių pardavimų augimas Italijoje neturės didesnio poveikio dyzelių rinkos daliai Europoje, tačiau tokios akcijos dyzelinių variklių mėgėjus gali paversti dujinių agregatų gerbėjais, o tai paveiktų rinką ilgu laikotarpiu.

Dyzeliniams varikliams vis labiau grasina ir hibridiniai motorai, kurie Europoje dar yra nišinė technologija. Vis dėlto Frankfurto automobilių parodoje „Toyota Motor“ paskelbė birželio-rugpjūčio mėnesiais gavusi net 25 tūkst. užsakymų naujajam „Prius“ modeliui.

Japonijos gamintojo prezidentas Akio Toyoda teigė, kad siekdama geriau paskirstyti savo išteklius bendrovė dyzelių dominuojamoje Europoje daugiau dėmesio skirs hibridiniams automobiliams. Nuo kitų metų Didžiojoje Britanijoje prasidės kompaktinio hečbeko „Toyota Auris“ hibridinės versijos gamyba.

Kol kas dar neaišku, ar hibridiniams automobiliams pavyks išsikovoti reikšmingą Senojo žemyno rinkos dalį, tačiau jų pardavimai veikiausiai augs būtent dyzelių sąskaita.

Bene rimčiausia grėsmė dyzeliniams varikliams yra naujieji ES aplinkos taršos normatyvai, dėl kurių dyzelių patrauklumas turėtų smarkiai sumažėti. Iki 2014 m. automobilių gamintojai turės smarkiai sumažinti dyzelių išmetamų azoto oksidų kiekį.

Europos Komisijos užsakymu atlikto nepriklauso tyrimo metu nustatyta, kad naujieji standartai dyzelinių variklių kainą padidins maždaug 900 eurų (3,1 tūkst. Lt).

Prie dyzelinių variklių saulėlydžio nemažai prisideda ir sparčiai tobulinamos benzininių motorų technologijos. Pavyzdžiui, „Alfa Romeo MiTo“ modelyje jau pasirodė „Fiat“ sukurta kintamo vožtuvų valdymo sistema „MultiAir“, leidžianti padidinti variklio galią bei sumažinti degalų sąnaudas ir CO2 emisijas.

Nepaisant visų šių iššūkių, dyzeliniams agregatams bent jau artimiausiu metu negresia garo variklio likimas, tačiau šie karkiantys ir vibruojantys motorai veikiausiai jau niekada neužims pusės Europos naujų automobilių rinkos.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ekspertas: kalbant telefonu vairuotojo reakcija lėtėja 40 proc. (9)

Net ir laisvų rankų įranga, naudojama pokalbiams telefonu, trikdo vairuotojo dėmesį ir kelia...

Techninė pagalba Europos keliuose: ką būtina žinoti

Lietuvos turizmo departamento duomenimis, 35 proc. šalies gyventojų į užsienį vyksta automobiliu...

Kelią Lietuvos vairuotojai mato kaip kovos areną (15)

Dalyvaujant eisme Lietuvoje trūksta kultūros , tačiau motociklininkai tampa draugiškesni, LRT...

Saulius Mickus. Kaip protingai įsigyti automobilį? (20)

Automobilis yra brangus ir svarbus pirkinys, todėl nusprendus jį įsigyti kyla įvairių klausimų....

Automobilių pirkimo istorijos: suklastoti dokumentai ir paslaptingai dingstantys pardavėjai (67)

Valstybinė mokesčių inspekcija prie LR finansų ministerijos (toliau – VMI ) informuoja, jog...

Top naujienos

Arūnas Milašius. Toliau išsivažinėjame, nes tikrąją bėgimo iš Lietuvos priežastį droviai nutylime

Girdime džiaugsmo šūksnius. Pirmą kartą per ilgą laikotarpį mūsų šalyje fiksuojamas...

Blėstanti tautos meilė prezidentei: kur Grybauskaitė padarė klaidą (681)

Politiniai skandalai jau trečią mėnesį iš eilės mažina prezidentės Dalios Grybauskaitės...

Strazdauskaitės nužudymo byloje nukentėjusieji išreiškė norą nedalyvauti posėdžiuose, byla bus nagrinėjama uždaruose posėdžiuose Bieliauskams nepavyko nušalinti prokuroro (212)

Penktadienį Kauno apygardos teisme numatyta pradėti Lietuvą sukrėtusios žmogžudystės bylos...

„Žalgiris“ suformavo vidurio puolėjų gretas: išsaugotas Kavaliauskas, Birutis keičia Sajų (42)

Istorinio sezono nuotaikomis vis dar gyvenantis Kauno „Žalgiris“ toliau intensyviai formuoja...

Kalintų vaikų istorija: teisme pamatę nuotraukas net aiktelėjo iš siaubo (3)

Birželio 21 d. Kalifornijos ( JAV ) teisme buvo pateikta papildomų argumentų, susijusių su šioje...

Degalinės reklamoje – Joninių sveikinimas su užuomina į prievartavimą (126)

Degalinių tinklas EMSI prieš Jonines nusprendė klientams išsiųsti vulgaraus turinio reklaminę...

Liko tik vienas balsavimas: kaip keisis algos, išmokos ir mokesčiai papildyta (113)

Penktadienį Seimo nariai po svarstymo pritarė įstatymų projektams, kuriais keičiamos įmokos „...

„WizzAir“ seka „Ryanair“ pavyzdžiu: rankinis bagažas lėktuve – už papildomą kainą (18)

„WizzAir“ ką tik pakeitė rankinio bagažo politiką. Iki šiol „WizzAir“ leisdavo pirmiems...

Negyvas savo sode rastas didžėjus Modestas Žilionis (63)

Be gyvybės ženklų savo sode ketvirtadienio vakarą rastas didžėjus Modestas Žilionis, daugeliui...

Tėvu tapusiam Gražuliui – dovanos Seimo salėje (419)

Penktadienį Seimo salėje konservatorė Agnė Bilotaitė pasveikino Petrą Gražulį susilaukus...