Po kelerius metus trukusio augimo dyzelinių variklių populiarumas Vakarų Europoje pradėjo mažėti. Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį dyzelinius agregatus turėjo apie 45,9% iš beveik 7 milijonų Vakarų Europoje parduotų naujų automobilių.
Renault dyzelinis V6 dCi variklis
© Gamintojo nuotr.

Dyzelių dalis smuko gana smarkiai, nes pernai jie užėmė 52,7%, o 2007 m. buvo pasiekę savo populiarumo viršūnę – 53,3%.

Dyzelinių agregatų dalies mažėjimą iš dalies lėmė didžiųjų Europos valstybių taikytos ar vis dar taikomos naujų automobilių pirkimo skatinimo programos, kurių metu seną transporto priemonę nauja keičiantiems gyventojams valstybė teikė dotacijas.

Šių akcijų metu dauguma žmonių pirko naujus mažus arba kompaktinius automobilius, tad visiškai suprantama, jog daugelis nepanoro už dyzelinį variklį papildomai sumokėti 2-3 tūkst. eurų (7-10 tūkst. Lt), nes ši priemoka būtų pareikalavusi visų iš valstybės gaunamų pinigų.

Dyzelių populiarumas sumažėjo ir dėl alternatyvių variklių populiarinimo. Pavyzdžiui, Italija naujus suskystintomis naftos dujomis (LPG) varomus automobilius perkantiems gyventojams pasiūlė net 3,5 tūkst. eurų (12 tūkst. Lt) išmoką, o įsigyjantys suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG) varomus automobilius ar furgonus gali gauti 1,5-3,5 tūkst. eurų (5-12 tūkst. Lt).

Tiesa, dujomis varomų automobilių pardavimų augimas Italijoje neturės didesnio poveikio dyzelių rinkos daliai Europoje, tačiau tokios akcijos dyzelinių variklių mėgėjus gali paversti dujinių agregatų gerbėjais, o tai paveiktų rinką ilgu laikotarpiu.

Dyzeliniams varikliams vis labiau grasina ir hibridiniai motorai, kurie Europoje dar yra nišinė technologija. Vis dėlto Frankfurto automobilių parodoje „Toyota Motor“ paskelbė birželio-rugpjūčio mėnesiais gavusi net 25 tūkst. užsakymų naujajam „Prius“ modeliui.

Japonijos gamintojo prezidentas Akio Toyoda teigė, kad siekdama geriau paskirstyti savo išteklius bendrovė dyzelių dominuojamoje Europoje daugiau dėmesio skirs hibridiniams automobiliams. Nuo kitų metų Didžiojoje Britanijoje prasidės kompaktinio hečbeko „Toyota Auris“ hibridinės versijos gamyba.

Kol kas dar neaišku, ar hibridiniams automobiliams pavyks išsikovoti reikšmingą Senojo žemyno rinkos dalį, tačiau jų pardavimai veikiausiai augs būtent dyzelių sąskaita.

Bene rimčiausia grėsmė dyzeliniams varikliams yra naujieji ES aplinkos taršos normatyvai, dėl kurių dyzelių patrauklumas turėtų smarkiai sumažėti. Iki 2014 m. automobilių gamintojai turės smarkiai sumažinti dyzelių išmetamų azoto oksidų kiekį.

Europos Komisijos užsakymu atlikto nepriklauso tyrimo metu nustatyta, kad naujieji standartai dyzelinių variklių kainą padidins maždaug 900 eurų (3,1 tūkst. Lt).

Prie dyzelinių variklių saulėlydžio nemažai prisideda ir sparčiai tobulinamos benzininių motorų technologijos. Pavyzdžiui, „Alfa Romeo MiTo“ modelyje jau pasirodė „Fiat“ sukurta kintamo vožtuvų valdymo sistema „MultiAir“, leidžianti padidinti variklio galią bei sumažinti degalų sąnaudas ir CO2 emisijas.

Nepaisant visų šių iššūkių, dyzeliniams agregatams bent jau artimiausiu metu negresia garo variklio likimas, tačiau šie karkiantys ir vibruojantys motorai veikiausiai jau niekada neužims pusės Europos naujų automobilių rinkos.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Legalizuojami automobiliai su vairu dešinėje: specialistai negaili perspėjimų (299)

Nuo 2018 m. sausio 1 d. Lietuvoje įsigalioja Saugaus eismo keliais įstatymo pataisa, kuri nebedraus...

Minima pasaulinė diena žuvusiems eismo įvykiuose atminti (1)

Lapkričio 19 d. minima pasaulinė diena žuvusiems eismo įvykiuose atminti. Lietuvos automobilių...

Nuo bjaurios automobilio problemos ryte išgelbės keletas atsakymų sau (74)

Dažniausia priežastis, kodėl šaltą rytą variklis neužsiveda – išsikrovęs akumuliatorius...

Vairavimas ir vaistai – pavojus kelyje, kurį prisišaukiame patys (2)

Lapkričio 19 d., kaip ir kasmet trečiąjį lapkričio sekmadienį, minima Pasaulinė žuvusių eismo...

Patikrino šimtus automobilių: tinkamos padangos, bet išsikrovę akumuliatoriai (13)

Lapkričio pradžioje didžiuosiuose Lietuvos miestuose vyko saugaus eismo kampanija „Nustebink...

Top naujienos

Gydytojas žino, ką pakeisti, kad laimingesni būtų tiek medikai, tiek pacientai (88)

Mano Idėja Lietuvai – padaryti taip, kad pacientai , kuriems iš tikrųjų reikia...

Reketininkams pasipriešinęs kaunietis papasakojo, kaip sulaukė keršto ir bėgo iš Lietuvos namuose vyras turėjo pinigų kambarį (140)

Kai dauguma išvykusių iš Lietuvos pradeda pasakoti savo istorijas, dažniausiai sako, kad...

Orai: į šalį užsuks žiema (3)

Pirmomis savaitės dienomis rudeniškus orus keis žiemiški: sparčiai atšals, o lietų keis...

Diatlovo perėjos incidentas: kraują stingdanti mįslinga istorija (105)

1959 metų sausį 23 metų Igoris Diatlovas aštuonių jaunų Sovietų Sąjungos žygeivių grupę...

Sutrypto „Žalgirio“ treneris pratrūko žaibais: reikėtų išvaikyti pusę komandos (13)

Labai abejotina, ar fiasko rudenį patyrusio Vilniaus „Žalgirio“ kapitono tiltelį ateinantį...

Aukso amžius baigiasi: laukia kitokių degalų kainų (183)

Kilus neramumams Saudo Arabijoje – ramybės nėra ir naftos rinkoje. Ekonomistai ir degalų...

Blogiausiai dirbančiu ministru gyventojai išrinko Verygą (227)

Negebėjimas susitvarkyti su Gedimino kalno irimu – tikrai ne vienintelė priežastis, kodėl...

Žadėjo, kad dirbs ūkyje, bet pateko į sekso vergiją: emigrantės pasakoja siaubingus dalykus (134)

Vos baigusios mokyklą jos emigravo, tikėjosi pradėti dirbti ūkyje, tačiau pateko į tikrų...

Pripažino: dėl Gedimino kalno buvo gaištamas laikas (117)

21-as mėnuo – maždaug tiek laiko praėjo nuo tada, kai Gedimino kalnas akis badančiomis...

Mažeikiuose perėjoje mirtinai sužalota moteris, įtariamo vairuotojo ieško policija (29)

Sekmadienio vakarą Mažeikiuose, Žemaitijos gatvėje, perėjoje, rasta automobilio mirtinai...