aA
Po kelerius metus trukusio augimo dyzelinių variklių populiarumas Vakarų Europoje pradėjo mažėti. Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį dyzelinius agregatus turėjo apie 45,9% iš beveik 7 milijonų Vakarų Europoje parduotų naujų automobilių.
Renault dyzelinis V6 dCi variklis
© Gamintojo nuotr.

Dyzelių dalis smuko gana smarkiai, nes pernai jie užėmė 52,7%, o 2007 m. buvo pasiekę savo populiarumo viršūnę – 53,3%.

Dyzelinių agregatų dalies mažėjimą iš dalies lėmė didžiųjų Europos valstybių taikytos ar vis dar taikomos naujų automobilių pirkimo skatinimo programos, kurių metu seną transporto priemonę nauja keičiantiems gyventojams valstybė teikė dotacijas.

Šių akcijų metu dauguma žmonių pirko naujus mažus arba kompaktinius automobilius, tad visiškai suprantama, jog daugelis nepanoro už dyzelinį variklį papildomai sumokėti 2-3 tūkst. eurų (7-10 tūkst. Lt), nes ši priemoka būtų pareikalavusi visų iš valstybės gaunamų pinigų.

Dyzelių populiarumas sumažėjo ir dėl alternatyvių variklių populiarinimo. Pavyzdžiui, Italija naujus suskystintomis naftos dujomis (LPG) varomus automobilius perkantiems gyventojams pasiūlė net 3,5 tūkst. eurų (12 tūkst. Lt) išmoką, o įsigyjantys suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG) varomus automobilius ar furgonus gali gauti 1,5-3,5 tūkst. eurų (5-12 tūkst. Lt).

Tiesa, dujomis varomų automobilių pardavimų augimas Italijoje neturės didesnio poveikio dyzelių rinkos daliai Europoje, tačiau tokios akcijos dyzelinių variklių mėgėjus gali paversti dujinių agregatų gerbėjais, o tai paveiktų rinką ilgu laikotarpiu.

Dyzeliniams varikliams vis labiau grasina ir hibridiniai motorai, kurie Europoje dar yra nišinė technologija. Vis dėlto Frankfurto automobilių parodoje „Toyota Motor“ paskelbė birželio-rugpjūčio mėnesiais gavusi net 25 tūkst. užsakymų naujajam „Prius“ modeliui.

Japonijos gamintojo prezidentas Akio Toyoda teigė, kad siekdama geriau paskirstyti savo išteklius bendrovė dyzelių dominuojamoje Europoje daugiau dėmesio skirs hibridiniams automobiliams. Nuo kitų metų Didžiojoje Britanijoje prasidės kompaktinio hečbeko „Toyota Auris“ hibridinės versijos gamyba.

Kol kas dar neaišku, ar hibridiniams automobiliams pavyks išsikovoti reikšmingą Senojo žemyno rinkos dalį, tačiau jų pardavimai veikiausiai augs būtent dyzelių sąskaita.

Bene rimčiausia grėsmė dyzeliniams varikliams yra naujieji ES aplinkos taršos normatyvai, dėl kurių dyzelių patrauklumas turėtų smarkiai sumažėti. Iki 2014 m. automobilių gamintojai turės smarkiai sumažinti dyzelių išmetamų azoto oksidų kiekį.

Europos Komisijos užsakymu atlikto nepriklauso tyrimo metu nustatyta, kad naujieji standartai dyzelinių variklių kainą padidins maždaug 900 eurų (3,1 tūkst. Lt).

Prie dyzelinių variklių saulėlydžio nemažai prisideda ir sparčiai tobulinamos benzininių motorų technologijos. Pavyzdžiui, „Alfa Romeo MiTo“ modelyje jau pasirodė „Fiat“ sukurta kintamo vožtuvų valdymo sistema „MultiAir“, leidžianti padidinti variklio galią bei sumažinti degalų sąnaudas ir CO2 emisijas.

Nepaisant visų šių iššūkių, dyzeliniams agregatams bent jau artimiausiu metu negresia garo variklio likimas, tačiau šie karkiantys ir vibruojantys motorai veikiausiai jau niekada neužims pusės Europos naujų automobilių rinkos.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Palygino Lietuvą ir Olandiją: kuo skiriasi keliuose esančios linijos ten ir čia (41)

Keliaudami automobiliu po Europą dažnai palyginame kelių kokybę Lietuvoje ir užsienyje. Kelių...

Rudenį eismo įvykių sumažėja atėjus žieminių padangų sezonui – siūlo jas keisti anksčiau (74)

Nors žiemines padangas vairuotojai turėtų susimontuoti iki lapkričio 9-osios, tačiau dargana bei...

Svarbus pokytis vairuotojams: nuo lapkričio 1-osios sankryžose į dešinę suksime kitaip (253)

Iki šiol papildomų lentelių su žalia rodykle privilegija besidžiaugę vairuotojai turės pakeisti...

Atšvaitų dieną – svarbi žinutė pėstiesiems: atšvaitus dalys nemokamai (1)

Skatinant senjorus ir kitus eismo dalyvius kelyje segėti atšvaitus, ketvirtadienį prasideda visą...

Šiemet incidentų su paspirtukais dvigubai daugiau – galimas jų eismo apribojimas šaligatviais (51)

Lietuvoje vis gausėja alternatyvių transporto priemonių, sparčiai populiarėja ir elektriniai...

Top naujienos

Orai: šiluma mūsų dar nepaliks (19)

Praėjusią savaitę dažnai džiaugėmės neįprastai šiltais, gražiais orais. Daugelyje vietovių...

Turistus viliojantis miestas pasitinka griežtomis taisyklėmis ir „sausuoju“ įstatymu (25)

Prakalbus apie Jungtinius Arabų Emyratus dažniausiai iš karto pagalvojama apie Dubajų. Tačiau...

Psichozė, neįgalumas ar net mirtis: populiarėjančių naujų narkotikų poveikis gąsdina patyrusius Lietuvos medikus (72)

Kai kalbame apie naująsias psichoaktyviasias medžiagas, galime pasakyti, kad tai yra terra...

Trumpas užsimojo prieš dar vieną sutartį: šį kartą gali nukentėti ir Lietuva (247)

Į lėktuvą sulipa kelių šalių ginkluotės inspektoriai, orlaivis pakyla ir skrenda virš šalies...

Julijai anytos išmokytas užsiėmimas virto sėkmingu verslu: klientai nepagaili atvažiuoti ir keliasdešimt kilometrų (40)

Prieš keletą metų per motinystės atostogas iš savo anytos išmokusi gaminti sūrius, Julija...

Arūnas Valinskas turi genialų klausimą tėčiams, kurie mano, kad vaikų auginimo atsakomybė skirta tik moterims (32)

Seime dirbantis Arūnas Valinskas jaunesnysis ir jo mylimoji, burnos higienistė Viktorija...

Smurtą arenoje pasmerkęs Adomaitis: tai blogiausios sezono rungtynės (121)

LKL lyderių akistatoje intriga laikėsi tik pirmą ketvirtį: Vilniaus „Rytas“ (5/1) namuose...

Deimantė Kazėnaitė: savo neturėjimas yra blogiausia, kas gali nutikti žmogui (32)

Žinoma vizažistė ir populiari nuomonės formuotoja Deimantė Kazėnaitė nuolat žavi tobulais...

Panevėžys prieš 400 metų: legendos apie vilku paverstą seniūno sūnų ir krikščionybei besipriešinantys vietiniai (28)

Tarpukaryje rytų Lietuvos sostine tituluoto miesto gyvenimas tekėjo vėžio žingsniu. Manoma, kad...